Jump to content
Annons

VIKTIGT: Agerande för att få forumet trevligare


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons
  • Svar 166
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Analogfreak (oregistrerad)
Jag tror tvärtom, verksamheten kommer att öka. Och är det så att vissa grejer tas i PM väg så är det väl bara bra, det är väl förmodligen där dom hör hemma.

Jag läser ofta här och det är ofta med en liten sån där olustig känsla jag stänger ner sidan. Faktiskt.

Som t ex nu, är man nästan rädd för att få en jävligt syrlig och menande kommentar tillbaka på det.

Kör hårt med varningar tycker jag. Konstigt att det ska behövas bara, men uppenbarligen så behövs det.

Vanligt folkvett kommer man långt med.

Jag fick mina varningar trots att jag varit trevlig.

Jag svarade på Claes inlägg om att stå i mål i fotboll och det blev jag varnad för. 🙁

Du kan få en kram istället

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror tvärtom, verksamheten kommer att öka. Och är det så att vissa grejer tas i PM väg så är det väl bara bra, det är väl förmodligen där dom hör hemma.

Alla gånger det har gjorts "uppryckningar" på forumet förut så har det resulterat i högre verksamhet, så jag tror du har helt rätt. Medlemmar känner sig mer välkomna att skriva och delta, inte minst om rädslan för att bil påhoppad försvinner. Likaså att trådskaparen får sitt ämne utrett utan att ämnet drar iväg åt ett helt annat håll än vad som avsågs.

Som det är nu vet jag exempelvis att flera inte vill annonsera, av rädsla för att köp- och säljtrådar ibland mynnar ut i ifrågasättande av säljaren, och värdet av dennes produkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis. Och det är ju så jävla sjukt.

Vad är "så jävla sjukt"? Att AF fick en anmärkning för att han inte höll sig till trådens ämne, trots att just det var denna trådens STORA huvudbudskap? Jag säger det gärna igen, kom med förslag på hur reglerna för omformuleras istället för att ifrågasätta agerandet.

Kan man inte acceptera reglerna så ska man inte bli medlem, så enkelt är det. Det står vid registreringen av varje nytt medlemskap och ska inte vara en nyhet för någon. Och det står var och en fritt att genom ett PM avsäga sitt medlemskap om man inte ställer upp på reglerna, eller hur de utvecklas i en debatt om dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Agerande för att få forumet trevligare" Tänk att du bara ser allt i svart eller vitt Björn. Det blir inte trevligare med dina åtgärder. Vi människor är dynamiska och behöver lite svängrum.

Det funkar inte att alla trådar ska hållas kliniska och moderera allt som skrivs på ett militant sätt och ge varningar.

Verksamheten här kommer ju att minska. Folk kommer skicka PM istället för att posta i trådarna. Forumet blir lika dött som det är på gatorna i Svappavaara.

Det är kanske det du vill Olsberg.

Jag tror att du har helt fel. Forumet har varit på väg ner i en djup svacka med väldigt otrevlig ton och knepiga påhopp. Att börja hålla vid reglerna är en rimlig metod för att vända trenden. Om vissa användare stryker med på grund av detta så är det synd men kanske nödvändigt då problemen verkar vara centrerade kring några enstaka individer.

Liknelser med Burma och dylikt bär en påtaglig ton av rättshaverism och det är att vänta från enstaka håll när man försöker städa upp i en pajkastartävling.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Det är en sak att ge varningar för elakhet. Men igår hade Claes, DieHard och jag plus några till ganska trevligt och det blev väl en liten utsvävning.

Men ska vi halshugga folk för att dom har trevligt. Det är ungefär som om du skulle få en smäll på käften för att du går utomhus utan mössa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som det är nu vet jag exempelvis att flera inte vill annonsera, av rädsla för att köp- och säljtrådar ibland mynnar ut i ifrågasättande av säljaren, och värdet av dennes produkt.

Får man inte diskutera priset på produkter som säljs här? Om jag ska köpa någonting så vill jag kunna ställa frågor om produkten så att jag kan göra en bedömning på om det är värt köpet eller inte, utan att bli varnad för det. Eller har jag förstått helt fel?

För övrigt välkomnar jag varningssystemet så att onödiga påhopp försvinner från forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)

jag tycker också det är bra. Tror att bara att admin går in och markerar vad som gäller såhär tydligt är bra, och att mycket rättar till sig bara p.g.a. det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Jag vet att ni alla tycker att jag är en stor jävla idiot... Men jag har faktiskt ett varmt hjärta och känslor jag också...

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man inte diskutera priset på produkter som säljs här? Om jag ska köpa någonting så vill jag kunna ställa frågor om produkten så att jag kan göra en bedömning på om det är värt köpet eller inte, utan att bli varnad för det. Eller har jag förstått helt fel?

Nej, det var inte alls så jag menade. Följande säljannons visar mer tydligt vad jag menar:

https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=944538

I köp- och säljannonser ska det endast förekomma frågor till säljaren om produkten. Inga sidoskott om prisvärdhet, liknande produkter och var man kan köpa de billigare någon annanstans osv. Det är resten av forumet till för. Detta är en säljannons och inget annat. Låt det vara en säljannons.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste gå in och säga att både AF och Olsberg har "rätt". Ingen har i alla fall fel.

För när går man egentligen utanför topic? En anekdot/utsvävning kan ju vara relevant för en minimal skara människor:

"And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music." -- Friedrich Nietzsche

Klart är iaf att personangrepp inte ska tillåtas. Men personlig kritik som kan leda till personlig utveckling ska tillåtas.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Jag vet att ni alla tycker att jag är en stor jävla idiot...

-1

jag tycker du verkar skön och det är jättetråkigt att du tycker dig ha fått omotiverade varningar.

(och jag är helt seriös, utan ironiska undertoner som är svåra att uttrycka eller läsa av i text)

🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
-1

jag tycker du verkar skön och det är jättetråkigt att du tycker dig ha fått omotiverade varningar.

(och jag är helt seriös, utan ironiska undertoner som är svåra att uttrycka eller läsa av i text)

😄

Tack det värmde 🙁

Men var försiktig... Du kan få en varning för det där...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att ni alla tycker att jag är en stor jävla idiot... Men jag har faktiskt ett varmt hjärta och känslor jag också...

Det är oftast såna som du som har ett större hjärta än många andra men ni dränerar det lite för ofta... 🙁

Gör inte det.

Link to comment
Dela på andra sajter

För när går man egentligen utanför topic? En anekdot/utsvävning kan ju vara relevant för en minimal skara människor [...]

Visst är det så. När denna tråd började handla om att man blev vald sist i idrotten till fotbollslaget så tyckte jag att den gränsen var passerad - speciellt som ett av trådens huvudbudskap var att hålla sig till ämnet. I en tråd under Inspelning hade nog ingen tagit lika hårt på om ämnet började glida över till röstproblem eller liknande. Och gör men en kort reflektion utanför ämnet så är det ingen som agerar. Det är när hela tråden kapas och ämnet totalt förlorar fokus som det blir problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att forumet funkar rätt bra! Bara det inte kommer snutteplutt-plus och minus poängdelning eller hur duktig man är på att posta låtar så är jag nöjd!

Håller med Martin ang anekdot/utsvävning. Att det ibland kan spåna iväg i trådarna gör det rätt intressant så länge skaparen har fått svar på sin fråga/topic. Då är det bara kul. Det ena ger det andra, och skulle det barka åt skogen rejält så är det väl bara att flytta den till offtopic? Eller är det för mycket begärt?

Annars kan ju en chat vara kul, fast då blir väl det en jävla cirkus på lördagkvällarna när kvasifylleristerna kommer igång?! 🙁

Hur som helst så är Olsbergs forum riktigt bra!

Edit: Missade Olsbergs inlägg precis!

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack det värmde 🙁

Men var försiktig... Du kan få en varning för det där...

Nu tycker jag personligen att du borde ta och skärpa dig.

Du beter dig så otroligt barnsligt just nu så jag vet inte om du jävlas eller om du rent av är så?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Och det står var och en fritt att genom ett PM avsäga sitt medlemskap

Och varför ska det fortfarande behövas ett pm istället för att själv kunna avsluta om man vill genom kontrollpanelen? Det ska väl inte vara så svårt fixa till det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är "så jävla sjukt"? Att AF fick en anmärkning för att han inte höll sig till trådens ämne, trots att just det var denna trådens STORA huvudbudskap? Jag säger det gärna igen, kom med förslag på hur reglerna för omformuleras istället för att ifrågasätta agerandet.

Kan man inte acceptera reglerna så ska man inte bli medlem, så enkelt är det. Det står vid registreringen av varje nytt medlemskap och ska inte vara en nyhet för någon. Och det står var och en fritt att genom ett PM avsäga sitt medlemskap om man inte ställer upp på reglerna, eller hur de utvecklas i en debatt om dem.

Att Claes hade skrivit om när han stod i mål i fotboll och AF skrev

hans upplevelse om när han stod i mål, och det fick AF en anmärkning för?

Det förstår jag inte. Kanske om Claes också fick en anmärkning.

Annars är väl det en personligt påhopp om man behandlar de 2 olika?

Får man en varning också om man startar en ny tråd, som det redan har skrivits om förut också?

Det står ju i forumreglerna. Så alla nykomlingar som startar en ny tråd ska få en varning?

Jag tycker att man ska få varning för personliga påhopp och saker som handlar om sådant som bryter mot lagen. Att ge ut

varningar för massa små saker är ju bara löjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Nu tycker jag personligen att du borde ta och skärpa dig.

Du beter dig så otroligt barnsligt just nu så jag vet inte om du jävlas eller om du rent av är så?

Hade det där setts som personangrepp och medfört en varning om det var jag som hade skrivit det där?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag tycker att man ska få varning för personliga påhopp och saker som handlar om sådant som bryter mot lagen. Att ge ut

varningar för massa små saker är ju bara löjligt.

+1 Fick också en varning i den här tråden för att jag inte höll mig till ämnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
+1 Fick också en varning i den här tråden för att jag inte höll mig till ämnet.

Trots att vi hade ganska trevligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Nu får du väl en anmärkning för att du berättar det. Och förmodligen jag med

för det här inlägget är inte on-topic.

Olsberg kanske har en dominant fru och behöver det här... vad vet jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Olsberg kanske har en dominant fru och behöver det här... vad vet jag...

För helvete AF. Kom upp ur mellanstadienivån. Och tagga av. Nu. Det där är pretty far from OK. Du kanske inte fattar det, men så är det.

Det är skitenkelt att hålla sig till forumreglerna. Gör det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar att om Olsberg offentliggör varningar för vissa så borde det vara så för alla.

Jag har inte offentliggjort något. Alla som har sagt att de har fått varningar har gått ut med det själva. Tvärtom har jag månat om att ingen ska se någon annans varningar.

Olsberg kanske har en dominant fru och behöver det här... vad vet jag...

Jag låter nivån på den spekulationen få tala för sig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...