Jump to content
Annons

Nytt i forumet januari 2009


Björn Olsberg

Recommended Posts

Lite nyheter från och med nu:

  • Nya avdelningen Tyck till > Hemstudio för Alla är skapad, och är till för att samla respons kring nya tidningen med samma namn och som kommer i kiosk i dagarna! Mer info om denna: www.studio.se/hemstudio
  • Numera tillåts endast att man citerar i en nivå. Forumet tar automatiskt bort citat i citat. Fördelarna med detta är minst två: Dels blir ämnen/trådar betydligt lättare att bläddra igenom, dels sparar det enormt på utrymmet i databasen 😱
  • Numera loggar man in med e-postadress och lösenord istället för medlemsnamn och lösenord. Se hela tråden: forum.studio.se/index.php?showtopic=60992

Redigerat av Olsberg
Lade till punkten om loginförfarande
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Ja jobbigt med citat på citat på citat på citat på.....Ja lika roligt som att läsa det där. En bra förändring. Bara det inte blir så att man inte kan ha som standardcitat av andra i sina inlägg av endast en person. Då skulle Demonproducenten eller Valle inte kunna ha ett citat var av Soxic. 😄 Fast jag har inte en aaaaaaning om varför de använder hans kloka ord som citat 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ta bort citat i citat minskar förståelsen i många lägen, så jag är inte odelat positiv till det. Det går till överdrift ibland - och då är det verkligen skönt, men i vissa lägen blir det inte lätt att följa diskussionerna...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det gör det inte

Men man kan dela upp det

Hur mycket man vill

...och när man svarar på detta inlägg från laxlaxlax, så blir det fullkomligt obegripligt - och man ser inte ens vad man hade tänkt svara på när det har varit en pågående diskussion...

Nej - tillbaks med den gamla funktionaliteten där och sätt hellre någon gräns att det får vara max 3 nivåer eller något.

EDIT: laxlaxlax: Du får ju inte editera på det sättet. Då blir det ännu mer obegripligt vad jag klagar på... 🙂😄

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

...och när man svarar på detta inlägg från laxlaxlax, så blir det fullkomligt obegripligt - och man ser inte ens vad man hade tänkt svara på när det har varit en pågående diskussion...

Nej - tillbaks med den gamla funktionaliteten där och sätt hellre någon gräns att det får vara max 3 nivåer eller något.

EDIT: laxlaxlax: Du får ju inte editera på det sättet. Då blir det ännu mer obegripligt vad jag klagar på... 😏😆

testing

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Absolut. Bilder är helt onödiga och tar bara upp onödig plats. De irriterar bara. Annars håller jag med om ca 2-3citat max.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är det inte möjligt att styra antal nivåer så läget är som det är. Vi måste göra ett val mellan att ha oändliga nivåer av citat eller strypa citat i citat. Jag gissar att de uteblivna positiva effekterna med att lättare kunna följa vissa diskussioner, uppvägs av att trådarna blir mer översiktliga. Och att jag slipper installera ännu en ny server om ett par månader. För det har jag inte tid med - och då kommer forumet börja gå rejält långsammare 😳 Jag vet, vi har varit där förr.

Genom att klicka på Förhandsgranska så ser man ju hur inlägget ser ut. Ser det inte bra ut så är det bara att förtydliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh! Din latmask... 🙂

Nåja - om det inte går att styra antal nivåer, så är det inte mycket att be för, utan då är nog det bästa alternativet att skippa möjligheten till nivåer.

Man kan ju skapa citat i citat manuellt vid behov, så om man behöver förtydliga på något sätt, så går det att fixa. Fördelen med den nya ordningen är då att det inte går att göra utan att lägga lite jobb på manuell redigering - och då slipper man slentrianmässigt citerande från de som är för lata för att ta bort det som inte behöver finnas kvar för att föra diskussionen vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Upptäckte nyss en bieffekt av denna förändring - och det är att den fina funktionen med Quote-knappen, som gjorde att man kunde välja ut ett antal inlägg i en tråd och svara på alla i ett enda eget inlägg, verkar ha försvunnit... 😆

Går det att ändra så att den biten fungerar som tidigare, eller är det oundvikligt att det försvann samtidigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

den fina funktionen med Quote-knappen, som gjorde att man kunde välja ut ett antal inlägg i en tråd och svara på alla i ett enda eget inlägg, verkar ha försvunnit... 🙂
Har den? Isåfall är den tillbaka, för jag kan klicka för p_mq_add.gif på massor av inlägg och sedan klicka t_reply.gif för att kommentera allihop.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu värre är otyget att kommentera många poster med just många poster (så att samma person har t.ex 10 poster i rad). i-landsproblem, kanske? 😆
Upptäckte nyss en bieffekt av denna förändring - och det är att den fina funktionen med Quote-knappen, som gjorde att man kunde välja ut ett antal inlägg i en tråd och svara på alla i ett enda eget inlägg, verkar ha försvunnit... 🙂

Går det att ändra så att den biten fungerar som tidigare, eller är det oundvikligt att det försvann samtidigt?

Har den? Isåfall är den tillbaka, för jag kan klicka för p_mq_add.gif på massor av inlägg och sedan klicka t_reply.gif för att kommentera allihop.

Du kan fortfarande ha flera citat, Claes, men du kan inte ha dem i varandra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har den? Isåfall är den tillbaka, för jag kan klicka för p_mq_add.gif på massor av inlägg och sedan klicka t_reply.gif för att kommentera allihop.

Sorry - var lite för snabb med att gnälla. I ivern att leta upp nya fel, så klickade jag helt enkelt fel... 😏😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...