Niiles Postat 21 januari 2009 Dela Postat 21 januari 2009 Tjoho! Skulle vara kul och höra några kända låtar som ni vet är producerade i reason! Jag blir förbluffad varje gång jag får höra att en maffig produktion är gjord i reason 😳=) Här kommer några jag vet om! Kanye West - Big Brother 50 Cent - Still Will Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spass Postat 21 januari 2009 Dela Postat 21 januari 2009 Kanye West - Big Brother 50 Cent - Still Will de låtarna är troligtvis inte producerade i reason! men det är ju fullt möjligt att de använt reason som en del i produktionen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Keys Postat 21 januari 2009 Dela Postat 21 januari 2009 inte för att jag misstror dig, för det gör jag verkligen inte, men hur vet man i vilket program en låt är programerad? om inte själva producenten själv uttalat sig om det, vilket han mkt väl kan ha gjort, hur vet man då att t.ex big brother-tracket uteslutande är programerat i reason? gäller din fråga tracks som ENBART är programerade i reason, eller där reason varit inblandat på något sätt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niiles Postat 21 januari 2009 Trådstartare Dela Postat 21 januari 2009 Kika in dessa så pratar de om låtarna de gjort med reason. Kanye West, och Young Jeezy 50 Cent Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 21 januari 2009 Dela Postat 21 januari 2009 Kobojsarna - Karatefylla är väl producerad/programmerad i Reason och sedan mixad/inspelad i Logic. Har för mig att det är så det är gjort. iGnu har jag rätt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
danielssondesign Postat 28 januari 2009 Dela Postat 28 januari 2009 Kobojsarna - Karatefylla är väl producerad/programmerad i Reason och sedan mixad/inspelad i Logic. Har för mig att det är så det är gjort. iGnu har jag rätt? Förutom att Kobojsarna inte har gjort en låt som heter "Karatefylla" så har du rätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
base10 Postat 28 januari 2009 Dela Postat 28 januari 2009 Unknown Source - Cruentus är heltklart favoriten, sen så kör ju Daniel Kandi reason med 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
iGnu Postat 2 februari 2009 Dela Postat 2 februari 2009 Kobojsarna - Karatefylla är väl producerad/programmerad i Reason och sedan mixad/inspelad i Logic. Har för mig att det är så det är gjort. iGnu har jag rätt? Du menar nog Byz - Karatefylla? visst låter vissa element reason i den låten men har för mig att en av Antiloop-snubbarna mixade den och då knappast i reason:) Kobojsarnas låtar är alla gjorda i Reason. Mix har i vissa låtar skett i Logic. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 2 februari 2009 Dela Postat 2 februari 2009 Ehhh.. Varför skulle man vara förvånad om några "kända" låtar är gjorda med Reason??? Hur många kända låtar är inte gjorde med t.ex en simpel minimoog som grund etc??? DX7, Juno106 etc etc.. ??? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
johle Postat 3 februari 2009 Dela Postat 3 februari 2009 Du menar nog Byz - Karatefylla? visst låter vissa element reason i den låten men har för mig att en av Antiloop-snubbarna mixade den och då knappast i reason:) Kobojsarnas låtar är alla gjorda i Reason. Mix har i vissa låtar skett i Logic. 😄 Är de? Hur vet du det (Kobojsarna)? Hade tippat på FL... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
awake Postat 3 februari 2009 Dela Postat 3 februari 2009 (redigerat) jag skulle tippa att boards of canada använder reason till de flesta av deras låtar. man hör vissa reason sound ganska tydligt. Redigerat 3 februari 2009 av awake Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 3 februari 2009 Dela Postat 3 februari 2009 jag skulle tippa att boards of canada använder reason till de flesta av deras låtar. man hör vissa reason sound ganska tydligt. Vilket album pratar du om nu? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 3 februari 2009 Dela Postat 3 februari 2009 😄 Är de? Hur vet du det (Kobojsarna)? Hade tippat på FL... Om jag inte minns fel så är iGnu en av medlemmarna i Kobojsarna... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 3 februari 2009 Dela Postat 3 februari 2009 Flera av Jysks reklamer är helt uppbenbart gjorda i reason Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
awake Postat 3 februari 2009 Dela Postat 3 februari 2009 Vilket album pratar du om nu? maxima i första hand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 3 februari 2009 Dela Postat 3 februari 2009 maxima i första hand "Boc maxima" från 1996? Inte ens Rebirth var ute på marknaden då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 3 februari 2009 Dela Postat 3 februari 2009 "Boc maxima" från 1996? Inte ens Rebirth var ute på marknaden då. inte bara nattvaktare,utan alltid inde-fascist!! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 3 februari 2009 Dela Postat 3 februari 2009 Detta kan vara nästan chockerande att få reda på men faktum är att Pablo Picasso producerade så gott som alla sina tavlor i Reason. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 3 februari 2009 Dela Postat 3 februari 2009 inte bara nattvaktare,utan alltid inde-fascist!! 😳 Haha! Det får mig att låta så mycket otrevligare än jag faktiskt är. Dessutom är jag beyond indie. 😉 Men rätt ska vara rätt. Anledningen till att jag frågade var att jag inte har koll på vad Boards of Canada gör nu för tiden. Det är inte helt omöjligt att de faktiskt skrotat analogsyntharna till förmån för mjukvara. Jag menar, till och med Vince Clarke turnerar nuförtiden med laptop. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 3 februari 2009 Dela Postat 3 februari 2009 Haha! Det får mig att låta så mycket otrevligare än jag faktiskt är. Dessutom är jag beyond indie. 😳 Men rätt ska vara rätt. Anledningen till att jag frågade var att jag inte har koll på vad Boards of Canada gör nu för tiden. Det är inte helt omöjligt att de faktiskt skrotat analogsyntharna till förmån för mjukvara. Jag menar, till och med Vince Clarke turnerar nuförtiden med laptop. hahaha, så bra. alla inde-människor är övertygade om att de är beyond indie!! 😉 näe, vad utmålad du blir av mig nu. joachime du är snäll, men indie. THERE!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
awake Postat 3 februari 2009 Dela Postat 3 februari 2009 "Boc maxima" från 1996? Inte ens Rebirth var ute på marknaden då. ojdå. då har jag fått allt om bakfoten här :s jag trodde faktiskt maxima var nyare än så också. ursäkta mig 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 3 februari 2009 Dela Postat 3 februari 2009 ursäkta mig 😳 Inget att ursäkta sig för! Jag var bara nyfiken att höra hur Boards of Canada utrustat med Reason skulle låta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Johan Royen Postat 3 februari 2009 Dela Postat 3 februari 2009 Det är visserligen nästan omöjligt att veta vad Boards of Canada använder för prylar (det var ju ganska nyligen de kom ut som syskon), men jag har för mig att de sa i Warp: Labels Unlimited att de använder analoga syntar, akustiska instrument och en massa old school inspelningsknep. Alltså inte Reason. Mylos platta Destroy Rock & Roll producerades i Reason. Eller nästan -- den bygger ju på väldigt många samplingar. Egentligen är det väl ändå rätt ointressant då det inte spelar någon roll vad du använder bara du vet vad du pysslar med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 3 februari 2009 Dela Postat 3 februari 2009 Om jag inte minns fel så är iGnu en av medlemmarna i Kobojsarna... Stämmer 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 3 februari 2009 Dela Postat 3 februari 2009 Du menar nog Byz - Karatefylla? visst låter vissa element reason i den låten men har för mig att en av Antiloop-snubbarna mixade den och då knappast i reason:) Kobojsarnas låtar är alla gjorda i Reason. Mix har i vissa låtar skett i Logic. Ahh sry! Har inte lagt dessa plågor på minnet tillräckligt tack och lov =P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tracer Postat 3 februari 2009 Dela Postat 3 februari 2009 Har för mig att Liam Howlett från The Prodigy producerar i Reason nu för tiden. Länk till en intervju 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 4 februari 2009 Dela Postat 4 februari 2009 Dessutom är jag beyond indie.😉 Berätta mer! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
creel (oregistrerad) Postat 4 februari 2009 Dela Postat 4 februari 2009 Basshunter - Boten Anna? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
J.Westling Postat 4 februari 2009 Dela Postat 4 februari 2009 Dave Spoon's numera nastan klassiska house danga "at night" ar helt gjort i reason med reasons egna ljud. Vet inte om den var speciellt stor i sverige men har i england var det ju en super hit pa house golven... http://youtube.com/watch?v=QDtzgm-yy9U Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
base10 Postat 4 februari 2009 Dela Postat 4 februari 2009 Basshunter - Boten Anna? 😏 Nä den var i FL studio. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.