Jump to content
Annons

Studiofestival 25, Dansband


Fidden

Recommended Posts

Ärade forumkamrater. Nu är det dags att plocka fram sina pastellfärgade scenkläder och sitt mest påklistrade leende. Det är dags för en DANSBANDSFESTIVAL

dansband_1148772362.jpg

Regler:

- Spela in en dansbandslåt, seriös eller parodi spelar ingen roll.

- Max 2 bidrag per användare

- Låten får vara max 3 minuter

- Låten ska vara nyproducerad för festivalen

- Låten skickas i mp3 format, 192kbps, till Dansband@crumble-zone.com senast 1:a februari, kl. 24:00. Därefter röstar vi som vanligt.

- Mp3-filen ska vara taggad med låtnamn och eventuellt ett påhittat dansbandsnamn, men vem som ligger bakom låten får inte tydligt framgå.

UPPDATERING! (2009-01-16)

Det har glädjande nog inkommit en anonym donation till stöd för festivalen, vilket gör att vi har en VINST att slåss om denna gång! (förutom den stora äran att få anordna nästa festival)

Vinnaren av omröstningen får en "home license" av REAPER, värde $50!

Detta innebär också att deadlinen flyttas fram en vecka till 1:a februari, för att nya intressenter ska hinna göra klart sina bidrag.

Missa nu inte denna sällsynta chans att faktiskt TJÄNA någonting på din talang! (eller tjäna ännu mer, om du nu redan är professionell)

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Regler:

- Spela in en dansbandslåt, seriös eller parodi spelar ingen roll.

- Max 2 bidrag per användare

- Låten får vara max 3 minuter

- Låten ska vara nyproducerad för festivalen

- Låten skickas i mp3 format, 192kbps, till Dansband@crumble-zone.com senast 25:e januari, kl. 24:00. Därefter röstar vi som vanligt.

- Mp3-filen ska vara taggad med låtnamn och ett påhittat dansbandsnamn, men vem som ligger bakom låten får inte tydligt framgå.

- Bifoga bandfoto i full mundering.

Så skulle det nog stå 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... 😐

Kul att det är dansbandsfestival, vilket jag ivrigt hejat på.

Jag satte mig ned i går kväll (gissade på att det skulle bli dansband) och försökte plocka fram något som skulle kunna gå. MEN, hur jag än gör så blir det en parodi.

Ska bli kul att se om någon verkligen kan få till en riktig dansbandslåt UTAN att det blir en överdriven parodi.

Problemet är kanske att dansbandslåtar ofta är rena parodier. TyP:

http://www.youtube.com/watch?v=iqESKD5gy7s...feature=related

Undrar hur det här ska gå 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... 🙂

Kul att det är dansbandsfestival, vilket jag ivrigt hejat på.

Jag satte mig ned i går kväll (gissade på att det skulle bli dansband) och försökte plocka fram något som skulle kunna gå. MEN, hur jag än gör så blir det en parodi.

Ska bli kul att se om någon verkligen kan få till en riktig dansbandslåt UTAN att det blir en överdriven parodi.

Problemet är kanske att dansbandslåtar ofta är rena parodier. TyP:

http://www.youtube.com/watch?v=iqESKD5gy7s...feature=related

Undrar hur det här ska gå 😮

🙂

Lasse Stefans är väl helt ok, men bruden till höger vart nog aningen missplacerad... :S

Black Jack är ju också bra, iallafall Inget stoppar oss nu.

Men något som jag har svårt att ta ställning till huruvida jag gillar eller ej är den här videon:

Helt okej dansbandslåt men videon gör den så otroligt töntig!

Mvh. Robin

Link to comment
Dela på andra sajter

black jacks inget stoppar oss nu är en av mina favoriter! kolla även filmen black jack, den som missat den, kul och inspirerande. en av collin nutleys bästa.

Chinox- paugarna vill ha alkohol

Schytts- ajajaj (det bultar o de bankar) 70-tals klassiker!

Paul paljett: Guenerina

Thore callmars orkester- han med mustachen

Kolla upp skivan : kvart i 2 dansen, finns några smakprov att lyssna på här.

Låtar på skivan

Mustaschen - Thore Callmars Orkester

Häng me på party - Humlor Och Bin

Tänk att va lektyrfotograf - Paul Dennis

Du blir nog aldrig fröken Sverige - Lennart Grahn

Hasta la vista - Schytts

Balla singoalla - Paul Paljett

Starke Arvid - Ola, Frukt Och Flingor

Lita inte på tjejer - Mållbergarna

Susanna i badet - Säwes

Sidovagnsmotorcykel - Eldorados

Limon limonero - Mats Olin

Här finns det jobb för vitaminer - Sten Nilsson

Na-na-na - Schytts

Jasså du man ska bli farsa - Paul Dennis

Min jojo - Jigs

Mig fångar ingen brud - Ricky Bruch

Måndag tisdag - Tommy Ferms

Partaj-aj-aj - Nick Borgen & Scandinavians

Räkna med hesa Fredrik - Thore Skogman

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Max 3 minuter kan verkligen ifrågasättas. Så vitt jag vet brukar väll dansbandslåtar sträcka sig en bit längre än punkformatet då det gäller under 3 minuter.

Checkade en av mina goa Vikingarna-plattor, Bästa Kramgoa Låtarna (2CD) [2004], och kunde konstatera att genomsnittslåten varade i 185,16 sekunder. Så nog kan vi säga att 3 minuter är en skälig "dansbandsmusiktid".

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte låta bli att posta denna länk:

www.myspace.com/karlozsvanggang

Jag och några vänners sidoprojekt, mest för det goda nöjets skull. Vi kallar det nyskapande dansbandsmusik!

Låten Mörners Väg är ganska lång, men innehåller en del överraskningar om ni orkar lyssna igenom hela.. kanske gömmer det sig en Ingmar Nordströms-klassiker någonstans? =)

Redigerat av fenton
Link to comment
Dela på andra sajter

SPikas REGLERNA eller är det sista anmälningsdag den 17e dec?

Mvh

/Perrra

Gick det verkligen missförstå? Ok, nu har jag spikat reglerna iallafall, gömde göra det igårkväll 😛

Någon anmälan är inte nödvändig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha, grymt med en dansbandsfestival! Stämmer ju väl in i tiden med SVT's satsning i och med "Dansbanskampen"..

Nu är bara frågan hur man ska gå till väga.. Seriös eller ploj.. Smörigt lär det ju bli iallafall.. 😄

Försök vara seriös så får vi bedöma? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha även om mina låtar inte går hem så brukar mina tävlingstemaförslag gå hem i alla fall. Alltid något. Lika bra att man bara får ha 2 låtar med den här gången... He he fick en kännsla att det var en regel skriven speciellt till mig 😄

Får klura lite på det här i jul...

Link to comment
Dela på andra sajter

Så var man igång, har redan börjat skissa på två låtar 😄

Det här var ju skitkul, man kanske skulle satsa på en karriär :rolleyes:

jag funderar också på att satsa på en karriär... ska bara komma på vilken 😄

Som min morfar sa (när jag 20 år gammal sa: "Morfar, jag vet inte vad jag ska bli när jag blir stor"): "Jag är 75, och jag vet inte vad jag ska bli när jag blir stor" 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...