Jump to content
Annons

Ja, må jag leva — uti helvete!


Valle

Recommended Posts

WHOHOO!!! Jag, forummedlem #67, fyller otroliga fem bast! Som forummedlem, alltså! Vet ni vad det betyder, kära medforumister?

Att jag kanske måste boka tid hos en shrink!

Det är tid att gå till botten med mitt dagliga, överfrekventa besök på det här forumet samt vilka latenta faktorer som ligger till grund för tvångshandlingen. Det värsta av allt kanske, är det att jag ibland — på arbetstid! — engagerar mig i forumdebatter fast jag egentligen inte har tid! Det är illa! Och för den delen, det kan ju inte vara många med medlemsnummer lägre än 100 som är aktiva och lika insnöade som jag. Förutom Olsberg, då... men för hans del är det kanske redan kört.

För trots att jag tänker efter och summerar mina erfarenheter bland alla inlägg, debatter, gallupundersökningar etc, så undrar jag ändå vad jag kan ha fått ut av det hela. Om jag har fått ut något! Mina egna forumprestationer är inget som precis kommer gå till historien som några av de mest intelligenta, men låt oss se vad vi har mer. Vi har t.ex:

  • Anarkisten1:s nattliga inlägg om allt men egentligen ingenting
  • Claes 12 000+ (!) inlägg (ung. 5000 fler än Linus som har näst flest inlägg)
  • Demomannens oberäkneliga humörsvängningar — och ständiga förväxling med Demonproducenten
  • Demonproducentens slingrings-slalom bland haglande argument — och ständiga förväxling med Demomannen
  • Dingbats "tycker du, ja!", typ
  • Fiddens källargångsfilosofi om you name it
  • Fredrikas deklarerade förzombning av Generation X
  • JJRockfords extraordinära exemplifieringar
  • KillWithSkills korta stubin — "Skicka den här tråden åt helvete!" (årets citat!)
  • Ludgo-Pelles noveller till inlägg — när man läst klart det sista stycket har man glömt vad inlägget egentligen handlade om.
  • Musiks, f'låt, 'debatts' minst sagt vidunderliga vardagsskildringar av you name it
  • Nattvaktarens megalomanistiska framtoning
  • Olsberg som nästan alltid avslutar sina inlägg med en "jag vill bara passa på att"-varning
  • Onajj, vars nick jag alltid läser "onani"
  • Overkills dynamiska ståndpunkter
  • Soxics kamp för ett upphovsrättslöst samhälle
  • Vallhagens poängdräpande ordvrängerier

Ja, det finns fler, men jag pallar inte... En jävla sörja är det i alla all! Eller nej, en jävla härlig sörja, snarare. Och kanske är det precis just därför jag "hänger" här. Jag befinner mig bland en massa galningar — sådana som jag själv! (Eller heter det "som mig själv"? Vallhagen?)

HA! 😱

Have a nice Friday, you maniacs!

JA, MÅ JAG LEVA — UTI HELVETE!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det finns flera galningar som tillbringar massor av tid på forumet, helt klart - men det är ju svårt att hålla sig härifrån, eftersom det är kul att försöka hjälpa till när folk behöver hjälp - och både kul och intressant att munhuggas lite ibland. 😛

Ibland undrar man ju om man skulle skaffa en hobby i stället... 😱😆

Link to comment
Dela på andra sajter

WHOHOO!!! Jag, forummedlem #67, fyller otroliga fem bast! Som forummedlem, alltså!

Ta inte upp det i ditt CV ... 😱

Säg inte det... läste om en fick ett chefsjobb, bl a för att han var guildledare i World of Warcraft. Ingenting är omöjligt. Grattis till femma, Valle.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Det finns flera galningar som tillbringar massor av tid på forumet, helt klart - men det är ju svårt att hålla sig härifrån, eftersom det är kul att försöka hjälpa till när folk behöver hjälp - och både kul och intressant att munhuggas lite ibland. 🙂

Ibland undrar man ju om man skulle skaffa en hobby i stället... 😄😆

Jodå jag är en dessa galningar. Det är jag den förste på att skriva under. Galning i ordets rätta bemärkelse. 😱 Precis som Valle undrar jag med vad man gör här egentligen och vad man får ut av det. Jo något annars sitter man inte här förstås. Och visst gör man det så ofta blir det en hel del inlägg som man lika gärna hade kunnat låta bli. Inte alltid världens smartaste inlägg precis 🙂 Nä annars får man väl skaffa sig en hobby istället såsom frimärkssamling eller nåt 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

ehm, vad innebär det att vara en källargångsfilosof? är jag underground, eller luktar jag bara mögel? 😄

Kanske att situationen manar dig till att vara filosofisk vilket du raskt glömmer när du kommer ut i ljuset igen. 😕

Eller vänta, jag fattar. Bara funderingen kring vad det skulle kunna betyda är definitionen av begreppet i sig självt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, pojk-/flick[?]-spolingar allihop! Inte en enda 03:a! 😄

Åjo - jag fyller minsann också snart 5 forumår... ☺️

Dessutom är min större än din.*

Men likväl — från en galning till alla er galningar: Tack!

Antar jag...

Om inget annat ses vi hos shrinken!

Vi får väl snart starta AFM - Anonyma ForumMissbrukare... 😆

* mängd inlägg - vad trodde du att jag menade...? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

☺️

och grattis till mig som faktiskt fyller nått 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Och för den delen, det kan ju inte vara många med medlemsnummer lägre än 100 som är aktiva och lika insnöade som jag. Förutom Olsberg, då... men för hans del är det kanske redan kört.

Jodå, ett par stycken iaf. T ex:

#4: chrisB - 1277 inlägg

#6: Pär Ekberg - 386 inlägg

#10: Stefan - 1220 inlägg

#58: Neosus aka Grahn - 2334 inlägg

#78: Soundborn - 1848 inlägg

#95: punkrockdude - 846 inlägg

Så om vi räknar bort Björn så vinner ju chrisB lätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom är min större än din.*

[../..]

* mängd inlägg - vad trodde du att jag menade...? 😉

Bas, kanske? Jag har inge sådan stridsvagn till bas som du har — jag kör med en liten, nätt "dansbandspinne"! 😄

Och sån är jag.. så far åt helvete med din tråd.. 😉

Aahh... Now, that's the KillwithSkill I know! 😉

Så om vi räknar bort Björn så vinner ju chrisB lätt!

Ja, där har vi en riktig lunatic! En förebild för oss alla! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Och för den delen, det kan ju inte vara många med medlemsnummer lägre än 100 som är aktiva och lika insnöade som jag. Förutom Olsberg, då... men för hans del är det kanske redan kört.

Så om vi räknar bort Björn så vinner ju chrisB lätt!

I vilken gren? Jag måste veta för det har lagts på mina axlar att snida de träskuplturer eventuella vinnare erhåller i just den här tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och för den delen, det kan ju inte vara många med medlemsnummer lägre än 100 som är aktiva och lika insnöade som jag. Förutom Olsberg, då... men för hans del är det kanske redan kört.
Så om vi räknar bort Björn så vinner ju chrisB lätt!

I vilken gren? Jag måste veta för det har lagts på mina axlar att snida de träskuplturer eventuella vinnare erhåller i just den här tråden.

😉

Seriöst: Det som undgått den här snubben när det gäller harmonilära, det kan fan inte vara mycket att hänga i granen...

Valle-anda: Da Mummy!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och för den delen, det kan ju inte vara många med medlemsnummer lägre än 100 som är aktiva och lika insnöade som jag. Förutom Olsberg, då... men för hans del är det kanske redan kört.

Så om vi räknar bort Björn så vinner ju chrisB lätt!

I vilken gren? Jag måste veta för det har lagts på mina axlar att snida de träskuplturer eventuella vinnare erhåller i just den här tråden.

Grenen antal inlägg delat på medlemsnummer. 319.25 poäng! Gissar att Stefan blir god tvåa med sina 122 poäng. Själv har jag knappa 0.64 poäng. Bittert!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och för den delen, det kan ju inte vara många med medlemsnummer lägre än 100 som är aktiva och lika insnöade som jag. Förutom Olsberg, då... men för hans del är det kanske redan kört.

Så om vi räknar bort Björn så vinner ju chrisB lätt!

I vilken gren? Jag måste veta för det har lagts på mina axlar att snida de träskuplturer eventuella vinnare erhåller i just den här tråden.

Grenen antal inlägg delat på medlemsnummer. 319.25 poäng! Gissar att Stefan blir god tvåa med sina 122 poäng. Själv har jag knappa 0.64 poäng. Bittert!

Tack!

Då är det bara det formmässiga kvar. Jag funderar på om jag ska försöka mig på att gestalta prestationen i sig eller om jag istället ska göra några djupintervjuer med pristagaren (chrisB) och visualisera en form utifrån dessa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns flera galningar som tillbringar massor av tid på forumet, helt klart - men det är ju svårt att hålla sig härifrån, eftersom det är kul att försöka hjälpa till när folk behöver hjälp - och både kul och intressant att munhuggas lite ibland. 🙂

Ibland undrar man ju om man skulle skaffa en hobby i stället... 😛🙂

Jodå jag är en dessa galningar. Det är jag den förste på att skriva under. Galning i ordets rätta bemärkelse. 🙂 Precis som Valle undrar jag med vad man gör här egentligen och vad man får ut av det. Jo något annars sitter man inte här förstås. Och visst gör man det så ofta blir det en hel del inlägg som man lika gärna hade kunnat låta bli. Inte alltid världens smartaste inlägg precis 🙂 Nä annars får man väl skaffa sig en hobby istället såsom frimärkssamling eller nåt 😛

Eller ett liv. Har hört att det ska va bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns flera galningar som tillbringar massor av tid på forumet, helt klart - men det är ju svårt att hålla sig härifrån, eftersom det är kul att försöka hjälpa till när folk behöver hjälp - och både kul och intressant att munhuggas lite ibland. 🙂

Ibland undrar man ju om man skulle skaffa en hobby i stället... 😛😆

Jodå jag är en dessa galningar. Det är jag den förste på att skriva under. Galning i ordets rätta bemärkelse. 😱 Precis som Valle undrar jag med vad man gör här egentligen och vad man får ut av det. Jo något annars sitter man inte här förstås. Och visst gör man det så ofta blir det en hel del inlägg som man lika gärna hade kunnat låta bli. Inte alltid världens smartaste inlägg precis 😏 Nä annars får man väl skaffa sig en hobby istället såsom frimärkssamling eller nåt 😛

Eller ett liv. Har hört att det ska va bra.

😮 joachime, bäst du gör en staty för "mest dräpande replik" också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...