Jump to content
Annons

Studio forum på Spotify!


joachime

Recommended Posts

Skumt, jag ser bara två låtar nu. Det luktar bug det här.

Det måste varit de där sista rocklåtarna sixties la till - för mycket awesomeness på samma ställe. Listan sprängdes!

🙂😛

Du för för skön du.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 366
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Skumt, jag ser bara två låtar nu. Det luktar bug det här.

Finns nog nästan 30 låtar nu.

Kan för den delen meddela att frågesportsfrågan faktiskt har två alternativa svar (minst). Den som svarar rätt på båda bjuder jag på en öl vid lämpligt tillfälle (enligt mig).

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nåt är det. I helgen lyssnade jag på en remix som helt plötsligt var 3:35 istället för 6 minuter som den var först. Och nu är den 6 min återigen.

....

Jag gissar på: Where the action is.

edit: bah såg att joachime la dit låtarna efter frågan precis. Det vart en lättförtjänt öl annars. :rolleyes:

Redigerat av cborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns nog nästan 30 låtar nu.

Kan för den delen meddela att frågesportsfrågan faktiskt har två alternativa svar (minst). Den som svarar rätt på båda bjuder jag på en öl vid lämpligt tillfälle (enligt mig).

Var det de tre översta låtarna frågan gällde?

Link to comment
Dela på andra sajter

Två har ju Roky Erickson-koppling (den ena rätt självklar, den andra ganska långsökt). Annars har jag ingen susning... Eller vänta, att de var aktiva på 60-talet? Nä det vore nog för lätt.

/Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gissar på: Where the action is.

edit: bah såg att joachime la dit låtarna efter frågan precis. Det vart en lättförtjänt öl annars. :rolleyes:

Ha ha, nej tyvärr. 😎

Vill du ha en lättöl för ditt svar?

Link to comment
Dela på andra sajter

ceedigh (oregistrerad)
Är det nån som dödat hela listan?

Ajajaj... det var tråkigt! 😄

Som tur är (?) hade jag sparat undan en del låtar (både från mig själv och från andra) i en privat lista som jag nu har lagt tillbaka på forumlistan...

Tror faktiskt att det mer än dubblerade antalet låtar på listan... 😄

Passade också på att lägga en till ytterligare en gammal favoritlåt som blivit aktuell i samband med Jazzfestivalen i Stockholm om en månad:

"Poetry" med Roy Hargrove, Erykah Badu & Q-Tip

Hoppas den "nya" listan får överleva ett tag framöver... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Lade till en låt med en snubbe vid namn Adam Young jag hittat nyligen som gör riktigt cool och skön musik! Fastnat rejält av denna musik.

Låten heter On the wing.

/Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

jag har lagt till följande:

Lamb Of God - In Your Words (Mark Morton är världens skäggigaste, skönaste, vassaste och överjävligaste metalgitarrist. Punkt.)

Starz - So Young, So Bad (Min bästa poppiga hårdrockslåt. Tänk om jag hade kunnat få ur mig något sådant...)

Squeeze - Up The Junction (Nostalgiska skäl endast. 15 år och folkölen hade en styrka på 3,3% och Squeeze var på stereon.)

Joe Jackson - Fools In Love (För att han är den underskattade Elvis Costello)

Elvis Costello - (What's So Funny 'Bout) Peace, Love & Understanding (För att han är Elvis Costello)

Hüsker Du - Don't Wanna Know If You Are Lonely (Har alltid gillat dem trots den helt vidriga produktionen)

Mother Love Bone - Chloe Dancer/Crown Of Thorns (Skön bra pre-grunge grunge. Kanske lite bortglömt)

Ha det!

Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så e det nån som tar bort låtarna för att jäklas? Eftersom den e Collaborative/publik så kan ju vem som helst göra det.

Jag har över tio spellistor från andra håll och aldrig sätt någon liknande "bugg".

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så e det nån som tar bort låtarna för att jäklas? Eftersom den e Collaborative/publik så kan ju vem som helst göra det.

Jag har över tio spellistor från andra håll och aldrig sätt någon liknande "bugg".

mm så måste det fan va. Folk som jävlas borde få fängelse!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt om det är så. Inget att göra åt. Vi får fortsätta fylla på igen bara. Jag lade till fyra nya låtar av blandad sort.

Today - Joschua Rabin (Soft akustisk)

Sarah McLachlan - Angel (Härlig klassiker)

On with the flies - Soilwork (Fettung metal helt enkelt)

Rainbow Veins - Owl City (Fräscht elektroniskt)

God lyssning önskar Memphis. 😛 Kör på gott folk.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

La till Cookie Sweetheart - Neverending Story på listan över grejer man jobba med. (Studio forums medlemslåtar mao...)

Cover på ja... ni vet.

Måste bara nämna att jag älskar den covern! Har tänkt på den sen första gången jag såg toapapper-reklamen 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

mm så måste det fan va. Folk som jävlas borde få fängelse!

Nja, tror snarare på att Spotify har problem med transaktionshanteringen. När flera uppdaterar en lista samtidigt blir det knas, och felhanteringen är då under all kritik.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Har lagt upp 2 spår ifrån mitt förra band Dog Almighty.

En samlingsplatta ifrån 99-06.

Kolla in det ena spåret som vi spelade in/mixade/mastrade själva 2000(inte en aning hur vi skulle göra. gissade oss fram.

Det andra spåret är gjort i en "riktig" studio (studio Omega, då i bollebyggd, nu i varberg)

Hör ni skillnad?

(Jag spelar git och delar på bakgrundssång)

Redigerat av MattiasA
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Aimee Mann, Foo fighters, Saxon och Propaganda...

Propaganda måste vara släppt nyligen på Spotify. Deras album från -85 håller jag som två mästerverk och håller fortfarande. Albumet 1234 från -90 håller dessvärre ingen högre klass.

Redigerat av tomazopantera
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...