Jump to content
Annons

Studio forum på Spotify!


joachime

Recommended Posts

Annons
  • Svar 366
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Med tanke på den pågående studiofestivalen i dödsmetall tycker jag att det är förvånansvärt lite sådan musik i låtlistan.

Vill tävlingsdeltagarna inte avslöja influenserna kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att jag är nån Death Metal-fan egentligen, men några gamla hits kan man väl bidra med. Vet inte riktigt om det räknas som Death Metal, det drar kanske snarare åt Thrash-hållet, jag får nog ta lite suckar och ögonrullande från de inbitna fansen 🙂.

I varje fall är det här några bra låtar som har fastnat:

At the Gates: Blinded by fear, Suicide nation

Carcass: Heartwork

Sepultura: Slaves of pain

Hoppas det är nån som kan se dom, spotify verkar ha lite strul med sina playlist-servrar...

Joachime: Vilka la du till? Synd att man inte kan se låtarna i kronologisk ordning efter när dom lades till...

/Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Joachime: Vilka la du till? Synd att man inte kan se låtarna i kronologisk ordning efter när dom lades till...

Mina bidrag hade tydligen hamnat högst upp i listan så jag flyttade ner dem. Har inte upplevt några problem med det tidigare. Jag la till: Entombed "But life goes on", Terrorizer "Condemned System" och Carcass "Incarnated solvent abuse".

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas det är nån som kan se dom, spotify verkar ha lite strul med sina playlist-servrar...

Ja, det verkar vara något strul för jag ser inga nya låtar efter KWS två låtar med Powerman som han lade till och hittar inte era låtar även efter letande.

Synd att man inte kan se låtarna i kronologisk ordning efter när dom lades till...

Jo, visst kan man se dom i kronologisk ordning. Så är det som standard, din låtar skall därför ligga längst ner. Om man vill ha låtarna i bokstavsordning efter artist klickar man bara på "Artist" överst, vill man ha det efter låtnamn så klickar man på "Track" osv.. Om man sedan vill ha tillbaka det i kronologisk ordning så klickar man på den blanka lilla rutan längst till vänster bredvid "Track".

/M

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är allt i sin ordning igen. Ser era nya tillägg och i kronologisk ordning. Mycket metal var det där. 🙂 De jag fastnade mest för var "At the gates". Sedan var det några andra roliga låtar, typ Chicken shack boogie... Vem e skyldig? 😄

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Vem e skyldig? 😛

🥰 Jag får erkänna att det var jag på båda 😄.

Kolla resten av plattan "Slaughter of the soul" med At the Gates om du gillade dom låtarna, den är skitbra nästan rakt igenom (har inte lyssnat på extraspåren som jag upptäckte nyss iofs). Den där boogien är farsans fel, han har matat mig med gammal rock och blues sen barnsben, varje gång vi åkte bil var det i med blandbanden 😎.

/Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu lagt till vårt band Swedish For Beginners album "Facts and Fabrications" som släpptes idag, på medlemslistan. Vissa av låtarna har faktiskt sin begynnelse på just detta forum, då Signert gjorde rent hus i Studiofestivalerna för några år sedan 😛

Vill man ha lite koll på vad som händer kan man ju anmäla sig på Facebooksidan eller på swedishforbeginners.net. Bl a spelar vi i Göteborg på lördag 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Min bror visade mig en underbar låt som jag kände för att dela med mig av här i playlisten.

Ray LaMontagne - Sarah

Jättehärlig låt, sköna stråkstämmor och mjuk sångröst.

/M

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

namen vafan... är det spotify som sjablat eller är det nån illvillig jävel som varit framme?

Aja då får man väl fylla på med nytt istället då...

Här kommer några som jag har på hjärnan just nu, dom vill bara inte släppa.

Classical Gas med Mason Williams och All new low med Hellacopters.

Om det är någon som har tråkigt kan man

. Lycka till 😉. Jag kom till video två innan jag gav upp (för nu, skam den som ger sig).
Link to comment
Dela på andra sajter

namen vafan... är det spotify som sjablat eller är det nån illvillig jävel som varit framme?

Aja då får man väl fylla på med nytt istället då...

Lustigt!

Jag gick in för att kolla listan alldeles nyss och då låg allt kvar. Sedan switchade jag till en annan lista och direkt tillbaks till Studioforums egen lista igen och då var allt borta utom de låtar som lagts till precis i slutet.

Synd...

Eftersom det var festival i Stockholm i helgen lägger jag till lite låtar med artister som uppträdde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens frågesportfråga kommer här:

Vilken är den gemensamma nämnaren bland tre av de artister som just nu finns på listan?

Skumt, jag ser bara två låtar nu. Det luktar bug det här.

Det måste varit de där sista rocklåtarna sixties la till - för mycket awesomeness på samma ställe. Listan sprängdes!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...