Jump to content
Annons

Band/artister ni hatar


Rabieshund

Recommended Posts

Edit: .. funderade lite, och förmodligen är det väl så att Hellström själv bara tycker det är roligt att sticka hål på öronen hos den del av befolkningen som råkar ha ett något sådär hyfsat tonöra.. Frågan är om han är tondöv själv, killen?

/Daniel

Nja, jag har hört att hans sångpedagog anser honom vara en alldeles utomordentlig sångare. Jag tror att den här sjunga falskt-grejen är lite meningen. Jag tycker dock att han är en grym sångare när han sjunger som han brukar. 😉

...kasst spelad emotionell musik(typ kent)...

Måste bara fråga.. När började Kent spela kasst? De är ju tighta live? Om du inte gillar låtarna är en sak men jag förstår inte riktigt vad som är kasst med deras sätt att spela.

Själv älskade jag det bandet tom skivan Isola... Men sedan hände något. Musiken blev helt outhärdlig... Numera kan jag inte lyssna på Kent.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 169
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hata är ett starkt ord som många säger men, jag vill hänga hela ligan i Tokio hotel. Där måste ni väl hålla med mig ? ;D

Helt klart! Har inbillat mig att dom är orsaken till alla bittra kids som skär sig.

De är inget annat en ytliga. KWA (Kids want attention).

Låter som jag är lyckligt lottad för jag har aldrig hört dem. Men säg den lycka som varar? 😉

EMO musik... Nån låt som de har ska vara skitbra att deppa till...... jag garvade när jag hörde att den var skriven i Dur. 🙂

Vi lägger till Emo musik till hat listan tycker jag!

EMO var från början något bra. kommer ihåg att Fireside och flera andra hardcoreband kallades emo till en början.. Det epitetet är förstör och används ofta som förolämpning för kasst spelad emotionell musik(typ kent) eller numera för kommersiell skit typ Chemical Romance.... Precis som punk har begreppet kommit att betyda något helt annat än vad det var från början.

Vad är EMO för något? Är det bara fåniga frisyrer det är frågan om så borde The Cure och Robert Smith klassas som emo, fast tjugofem år före.

Men My chemical romance är väl inte dåliga? Iaf inte deras Black Parade.... Tycker inte jag i alla fall..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hata är ett starkt ord som många säger men, jag vill hänga hela ligan i Tokio hotel. Där måste ni väl hålla med mig ? ;D

Helt klart! Har inbillat mig att dom är orsaken till alla bittra kids som skär sig.

De är inget annat en ytliga. KWA (Kids want attention).

Låter som jag är lyckligt lottad för jag har aldrig hört dem. Men säg den lycka som varar? 😉

EMO musik... Nån låt som de har ska vara skitbra att deppa till...... jag garvade när jag hörde att den var skriven i Dur. 🙂

Vi lägger till Emo musik till hat listan tycker jag!

EMO var från början något bra. kommer ihåg att Fireside och flera andra hardcoreband kallades emo till en början.. Det epitetet är förstör och används ofta som förolämpning för kasst spelad emotionell musik(typ kent) eller numera för kommersiell skit typ Chemical Romance.... Precis som punk har begreppet kommit att betyda något helt annat än vad det var från början.

Vad är EMO för något? Är det bara fåniga frisyrer det är frågan om så borde The Cure och Robert Smith klassas som emo, fast tjugofem år före.

Men My chemical romance är väl inte dåliga? Iaf inte deras Black Parade.... Tycker inte jag i alla fall..

Hehe det är detta som är problemet med sånahär trådar! Du gillar My chemical romance men jag gillar dom inte. Det kan vi disskutera i evighet och det ända vi kommer komma fram till är att vi helt enkelt tycker olika. Men frågan man ställer sig är om det finns någon/något artist/band som alla helt enkelt hatar...men det finns det förmodligen inte...eller?

//Strangelove

Link to comment
Dela på andra sajter

Hata är ett starkt ord som många säger men, jag vill hänga hela ligan i Tokio hotel. Där måste ni väl hålla med mig ? ;D

Helt klart! Har inbillat mig att dom är orsaken till alla bittra kids som skär sig.

De är inget annat en ytliga. KWA (Kids want attention).

Låter som jag är lyckligt lottad för jag har aldrig hört dem. Men säg den lycka som varar? 😏

EMO musik... Nån låt som de har ska vara skitbra att deppa till...... jag garvade när jag hörde att den var skriven i Dur. 😆

Vi lägger till Emo musik till hat listan tycker jag!

EMO var från början något bra. kommer ihåg att Fireside och flera andra hardcoreband kallades emo till en början.. Det epitetet är förstör och används ofta som förolämpning för kasst spelad emotionell musik(typ kent) eller numera för kommersiell skit typ Chemical Romance.... Precis som punk har begreppet kommit att betyda något helt annat än vad det var från början.

Vad är EMO för något? Är det bara fåniga frisyrer det är frågan om så borde The Cure och Robert Smith klassas som emo, fast tjugofem år före.

Men My chemical romance är väl inte dåliga? Iaf inte deras Black Parade.... Tycker inte jag i alla fall..

Kent är väl grymt Emo, egentligen...?!

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg lite på en power of tower dvd hos en vän, värre än så blir det nog inte.

Särskrivning OCH bandnamn i fel ordning - i samma mening! Plus helt kass musiksmak. Det var som fan.

Haha, bjuder på den herr språkpolis. Tower of power naturligtvis. Men kass musiksmak...., hur vet man att man har det? Finns det något piller mot det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv älskade jag det bandet tom skivan Isola... Men sedan hände något. Musiken blev helt outhärdlig... Numera kan jag inte lyssna på Kent.

Märkligt. Jag kunde inte lyssna på Kent fram till skivan Isola för de var outhärdliga. Numera kan jag bara lyssna på Kent.

Hehe håller faktiskt med. Tyckte inte skivorna innan Isola var så bra.. Tycker nästan de bara blir bättre och bättre. Senaste är skitabra tycker jag 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg lite på en power of tower dvd hos en vän, värre än så blir det nog inte.

Särskrivning OCH bandnamn i fel ordning - i samma mening! Plus helt kass musiksmak. Det var som fan.

Haha, bjuder på den herr språkpolis. Tower of power naturligtvis. Men kass musiksmak...., hur vet man att man har det? Finns det något piller mot det?

Det finns ju soul-vaccination ⚠️http://uk.youtube.com/watch?v=SNPyeCVNTmk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hatar även alla band som har någon som helst koppling till Sagan om ringen eller liknande skitböcker/filmer. HATA!!

Hahaha, kan du nämna några såna band? Jag vet att Blind Guardian skrivit musik om Sagan om ringen iaf.. sjukt kul

Det börjar ta sig! Och som Fertan sa så är AVSKY kanske ett mer passande ord för denna tråd.

Finns ett antal black och deathmetal band som "Isengaard", "uruk-hai" osv

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det kan ju vara en idé. Men jag tror inte... Bara för att man ger något kritik så ska man inte behöva vara bättre än det man kritiserar för att få ha en åsikt.. "-Va fan gör det bättre själv då om du ska vara så gnällig...?!"

Ta exempelvis fotboll. Det skulle bli ett helvete på fotbolläktarna... "Öhh dommarjävel!..."-Jaha? var bättre själv då..."

Om jag så tycker att Kenta är det sämsta som finns så har han ändå presterat mer än en annan förmodligen. ⚠️

Jag köper ditt resonemang så långt det gäller att ge kritik och att ha åsikter. Men jag är ändå lite nyfiken på vad en artist som hatar en anna artist har, eller inte har, gemensamt. För min del hade det varit ganska så komiskt om t.ex. hataren producerade inom samma gengre som den hatade. Då blir det tufft att hitta en köpbar "bortförklaring"... ☺️

Fotbollsexemplet är inte tillräckligt relevant. Detta eftersom 99% [gissning] av de som i den här tråden "hatar" artister, är själva artister. 99% [gissning] av de som sitter på fotbolläktarna är inga fotbollsdomare.

Men visst, jag har inte någon större kärlek till en viss *host, host* ... *harkel*... sorts genre. scared.gif

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar märkligt nog som James Blunt är helt bortglömd. Var det inte han som i en tidning blev utnämnd till UK's mest hatade (!) artist? Jag är helt säker på att han förekommit i någon annan tråd där man spydde galla över honom.

...fast jag fattar egentligen fortfarande inte det här med att hata musik. Det är märkligt vilka känslor det kan röra upp, precis som om man inte får göra vilken typ av musik som man vill. Råder det inte demokrati inom musiken? Jag kände en snubbe en gång (lirade till och med i samma band som honom) som verkligen hatade (i ordets rätta bemärkelse) Per Gessle. Han var så upprörd över dennes dåliga musik och attityd att på fullt allvar menade att han skulle ge sig på honom om de någon gång träffades i verkligheten. Varför? Helt obegripligt egentligen. Men det är ändå en kul tråd att läsa... dålig underhållning är alltid bra underhållning, som de tycks resonera på TV.

⚠️

Link to comment
Dela på andra sajter

Appropå det där med maskiner som skapar musik, klart att det finns 😆 Har en i klassen som programmerat fram en slumpgenerator som helt utav sig själv slumpar fram toner för gitarr, piano, och bas. Dessutom gör det trumkomp! Inte direkt fängslande musik kanske, det blir rätt osammanhängande och skumt, men ändå! Musik ☺️

Haha, en sådan skall jag också ta och programmera! Fan vad roligt haha!.

Musik jag hatar/avskyr (verkligen):

-Gangstahiphopare som sjunger "nigga" i varannan mening. Är så grymt barnsligt. Tänk er motsatt: "Jag är en tuff viting, jag och mina vitingpolare dricker starköl och snusar viting viting, som en riktig svenne viting homeboy, joejoe mina vita brorsor med volvo och radhus jaojao"

-Gangstahiphopare som vill verka gulliga och drar på extrem autotune så rösten låter som den är spelad av en synth

-Techno, dance och hiphop där rösten är pitchad 200% för att låga "gullig"

-Meningslös bratpop/techno och övrigt skit man tvingas höra på krogen *gööh*

-Övrig komversiell pop/techno/hiphop/hästfoder man tvingas höra på, gööh. Hatar verkligen artister som inte ÄR ARTISTER ELLER MUSIKER! SOM BARA ÄR EN IMAGE LIKSOM, typ alla amerikanska (och svenska?) artister som gått från pop, till techno, till hiphop och tillbaka efter det som är populärt på musikbolaget. Hur fan kan dom kalla sig musiker? Dom gör ju inte äns samma musik ena dagen till den andra.. (!"/#))=!("#/(=!"(=!!!!!!!!!!! SVORDOMAR !")?#(!"!!)

.. *host* .. härligt med fredag idag förrästen ! ⚠️

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har varit inne och nosat på det förut. Men, jag tycker verkligen inte om det som jag brukar kalla "musikermusik". Min farsa älskar det. Jag pratar givetvis om västkustrock och dess avarter. Slätstruket. Välpolerat. Tråkigt. Det slår helt enkelt inte an någon av mina strängar. Svårt med musik som inte förmedlar någon sorts känsla (till mig alltså. Jag kanske bara inte är mottaglig men...).

I princip all musik som min farsa säger (och det här är för mig en paradox) "tight sväng" om hatar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

-Gangstahiphopare som sjunger "nigga" i varannan mening. Är så grymt barnsligt. Tänk er motsatt: "Jag är en tuff viting, jag och mina vitingpolare dricker starköl och snusar viting viting, som en riktig svenne viting homeboy, joejoe mina vita brorsor med volvo och radhus jaojao"

http://www.youtube.com/watch?v=-xEzGIuY7kw

Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: .. funderade lite, och förmodligen är det väl så att Hellström själv bara tycker det är roligt att sticka hål på öronen hos den del av befolkningen som råkar ha ett något sådär hyfsat tonöra.. Frågan är om han är tondöv själv, killen?

/Daniel

Nja, jag har hört att hans sångpedagog anser honom vara en alldeles utomordentlig sångare. Jag tror att den här sjunga falskt-grejen är lite meningen. Jag tycker dock att han är en grym sångare när han sjunger som han brukar. 😛

...kasst spelad emotionell musik(typ kent)...

Måste bara fråga.. När började Kent spela kasst? De är ju tighta live? Om du inte gillar låtarna är en sak men jag förstår inte riktigt vad som är kasst med deras sätt att spela.

Hm, tankefel, skrev visst lite galet... Dåligt exempel. Kent gör sin grej bra. Har dock mkt svårt för dem vilket ju kan passa sig att säga i en tråd som denna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland kommer man på sig själv med att störa sig på det som spelas på radio. Man unnar inte den artisten framgång osv.

Jag tror dock att min egen ilska snarare beror på det minskade intresset för musik i dagens mediaklimat.

För visst fanns "skitartisterna" även förr. Med skitartister menar jag mer eller mindre sammansatta produkter ihopsatta enbart för ekonomisk vinning.

Skillnaden är att förr fanns det ändå utrymme för de riktiga artisterna, albumartisterna!

Idag är det förnedrings-TV och tävlings-TV som regerar. Nästan alla program går ut på att slänga in en hög "kändisar", (som blev just kända från förra årets förnedrings-TV), och låta dem göra något knasigt, tex åka skridskor eller banta.

Vad hände med program som Jacobs Stege? Varför tycker vi att det är mer intressant att se Linda Rosing svara rätt på frågor hon redan vet svaret på?(kanal 5 - sanningens ögonblick).

Är det bara i Sverige det är så här? I england finns ett program som heter "evening with Jools", där upppträder en massa bra band och artister varje vecka.

Visst finns skiten där också, men de behåller fortfarande alternativet.

På topplistorna hittar man 4 idoldeltagare på topp tio. Är det för att det är bra musik? Eller är det för att folk inte vet om att det finns annan musik?

Jag vill inte hänga ut de som deltar i Idol, tvärtom, många är duktiga och en del är t.o.m vänner till mig. Felet är att det har gått för långt, det har skapats för många C-kändisar, så om det väl kommer ut någon med lite talang från tex Idol så glöms denne bort så fort nästa säsong börjar.

Har en släkting som är elva år. Efter att ha hört snacket från skolgården lite så står det klart att man inte riktigt vet skillanden mellan ett band, en låt och en ringsignal.

Det är något jag ogillar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man inte tillverkat sina stämband själv har man ingen rätt PUNKT.

Där har du det! Och med lite vriden fredagslogik så är det alltså föräldrarna till en sångare som borde hyllas som kändisar för det är ju dom som har tillverkat stämbanden!

Och Valle...

Men jag är ändå lite nyfiken på vad en artist som hatar en anna artist har, eller inte har, gemensamt.

Du kan kan väl skriva ut efternamnet istället för att gå som räven kring bärsen; "anna artist". Jaja, jag förstår det men alla andra kanske inte gör det. Det handlar givetvis som Anna Book, det förstod jag med en gång. Man har väl njure, serru!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och Valle...
Men jag är ändå lite nyfiken på vad en artist som hatar en anna artist har, eller inte har, gemensamt.

Du kan kan väl skriva ut efternamnet istället för att gå som räven kring bärsen; "anna artist". Jaja, jag förstår det men alla andra kanske inte gör det. Det handlar givetvis som Anna Book, det förstod jag med en gång. Man har väl njure, serru!

😛 !!! ARGH! Den missade jag totalt...

Eller så har du "moddat" mitt inlägg ... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte att Håkan sjunger falskt på nåt sätt. Han träffar inte tonerna så rent, men det skär sig inte. Och han är grym live faktiskt.

Mja Håkan är ju utan tvekan Sveriges bästa liveartist. 🙂 Min pappa var en gång i somras på en Kentkonsert där Håkan spelade förband och han har alltid sagt att "han sjunger ju så falskt, usch" men efter konserten hade han ändrat sig. Han gillar fortfarande inte låtarna men det där med falsksången tog han tillbaka lite.

Känner att detta kan braka ut i ännu en våldsam Håkan Hellström-diskussion.. 🙂

Hum.. såg honom på Liseberg sommaren 2007 .. Det var seriöst ett antal gånger som jag ville springa därifrån för att det gjorde ont i kroppen av falsksång. Speciellt var det när han försökte träffa höga toner...

Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: .. funderade lite, och förmodligen är det väl så att Hellström själv bara tycker det är roligt att sticka hål på öronen hos den del av befolkningen som råkar ha ett något sådär hyfsat tonöra.. Frågan är om han är tondöv själv, killen?

/Daniel

Nja, jag har hört att hans sångpedagog anser honom vara en alldeles utomordentlig sångare. Jag tror att den här sjunga falskt-grejen är lite meningen. Jag tycker dock att han är en grym sångare när han sjunger som han brukar. 🙂

Har iofs inte varit hos en sångpedagog på privatlektioner, men när inför vår konsert med kören i våras så hjälpte en sångpedagog till när det gällde solodelarna. Jag fick då känslan av att hon ville locka fram energi och uttryckssätt i sången snarare än att man måste vara tonsäker..

Vet inte om alla sångpedagoger jobbar så...

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: .. funderade lite, och förmodligen är det väl så att Hellström själv bara tycker det är roligt att sticka hål på öronen hos den del av befolkningen som råkar ha ett något sådär hyfsat tonöra.. Frågan är om han är tondöv själv, killen?

/Daniel

Nja, jag har hört att hans sångpedagog anser honom vara en alldeles utomordentlig sångare. Jag tror att den här sjunga falskt-grejen är lite meningen. Jag tycker dock att han är en grym sångare när han sjunger som han brukar. 🙂

...kasst spelad emotionell musik(typ kent)...

Måste bara fråga.. När började Kent spela kasst? De är ju tighta live? Om du inte gillar låtarna är en sak men jag förstår inte riktigt vad som är kasst med deras sätt att spela.

Själv älskade jag det bandet tom skivan Isola... Men sedan hände något. Musiken blev helt outhärdlig... Numera kan jag inte lyssna på Kent.

Jag upptäckte kent först runt år 2000 när de släppte B-sidor med Chans och Spökstad som titelspår. Gillar alla deras skivor, förutom möjligtvis deras tidigaste, Kent och Verkligen, som är en aning mer barnsliga...

Senaste skivan älskar jag. Väcker fram gamla syntharen inom mig 🙂

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när det finns så många trådar om saker vi gillar - gitarrsolon, album osv osv - så tänkte jag skapa en tråd om det motsatta. Alla har vi band eller artister vi hatar. Lista några ni hatar och varför. Skriv av er här. 🙂 Helst utan pajkastning!

Jag hatar Red Hot Chili Peppers. Ett av världens största band som egentligen bara har låtar med massa slapbas och en lam sångare. Enligt mig har de en bra låt - Californication - och den är inte ens tillräckligt bra för att platsa på min lista över bra låtar. Enligt mig världens mest överskattade band.

Jag hatar Ulf Lundell. En gammal vindbiten gubbe, som sjunger som Kenta, skriver låtar om svensk sommar och kärlek för svenssonföräldrar. Jag spyr..

Var inte blyga.. 🙂

Jag tycker Lundell är anings bättre än Kent. Fast inte är han nåt vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: .. funderade lite, och förmodligen är det väl så att Hellström själv bara tycker det är roligt att sticka hål på öronen hos den del av befolkningen som råkar ha ett något sådär hyfsat tonöra.. Frågan är om han är tondöv själv, killen?

/Daniel

Nja, jag har hört att hans sångpedagog anser honom vara en alldeles utomordentlig sångare. Jag tror att den här sjunga falskt-grejen är lite meningen. Jag tycker dock att han är en grym sångare när han sjunger som han brukar. 😄

Har iofs inte varit hos en sångpedagog på privatlektioner, men när inför vår konsert med kören i våras så hjälpte en sångpedagog till när det gällde solodelarna. Jag fick då känslan av att hon ville locka fram energi och uttryckssätt i sången snarare än att man måste vara tonsäker..

Vet inte om alla sångpedagoger jobbar så...

/Daniel

En sångpedagog jobbar med båda grejerna. Mest jobbar man med omfång och att få ut det mesta av sin röst. Sjunger man lite falskt på nån ton här och där bryr de sig inte om. Men jag tror inte att en sångpedagog hade gillat om man sjöng som Håkan gör på sina låtar så jag tror säkert att han kan spika toner om han verkligen anstränger sig. I princip vem som helst kan ta rena toner och Håkan är ju väldigt musikalisk så det vore ju jävligt konstigt om inte han kunde det. I studion tar han det mesta på en tagning till skillnad från de flesta andra sångare som tar om tusen gånger för att få det helt perfekt. Fast nu är det här med sångpedagogen bara nåt jag läste någonstans, det kanske inte alls stämmer. Och vad jag gillar med Håkans röst är att den låter som den låter. Finns ju få röster som har sån karaktär!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...