Jump to content
Annons

Band/artister ni hatar


Rabieshund

Recommended Posts

Om någon hippie kommer in, från gatan, med en golvpuka, en osthyvel och en gammal husqvarna moped, och säger "du, det här är mina instrument, och jag gör vad jag känner med dom, och det är lika mycket konst som allt annat" .. då är jag inte intresserad längre. Det finns ingen insats i det.

hänger det inte lite på vad resultatet blir?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 169
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

jag tycker synd om alla som stirrar sej blinda på ifall tonerna är absolut rena, för dom måste missa en massa musik!

jag tycker synd om alla som stirrar sej blinda på ifall gitarren är stämd, för dom måste missa en massa musik!

Jag förstod ironin i vad du sa, men jag tycker faktiskt precis så. För att ta ett exempel, Urge Overkills version av Girl, You'll be a woman soon, vilken innehåller en otroligt ostämd gitarr. Min uppfattning är att låten tjänar på att gitarren låter "skev". Det samma gäller många gamla punklåtar, men jag valde ett popexempel (eftersom många tycker/tror att punk ska låta illa).

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker synd om alla som stirrar sej blinda på ifall tonerna är absolut rena, för dom måste missa en massa musik!

jag tycker synd om alla som stirrar sej blinda på ifall gitarren är stämd, för dom måste missa en massa musik!

Jag förstod ironin i vad du sa, men jag tycker faktiskt precis så. För att ta ett exempel, Urge Overkills version av Girl, You'll be a woman soon, vilken innehåller en otroligt ostämd gitarr. Min uppfattning är att låten tjänar på att gitarren låter "skev". Det samma gäller många gamla punklåtar, men jag valde ett popexempel (eftersom många tycker/tror att punk ska låta illa).

du har en poäng om syftet är att det ska låta fult

men tänk dig överlag ostämda instrument?

precis som man kan bända toner "fel" så kan man också sjunga "fult" eller ovackert

man behöver inte vara polerad å fin hela tiden

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hatar Red Hot Chili Peppers. Ett av världens största band som egentligen bara har låtar med massa slapbas och en lam sångare. Enligt mig har de en bra låt - Californication - och den är inte ens tillräckligt bra för att platsa på min lista över bra låtar. Enligt mig världens mest överskattade band.

ORD!

Jag hatar Kent därför att dom är så pretentiösa att man bara vill spy. Dessutom kan dom lura en att tänka "ja men fan, detdär är ju inte så dåligt".. men efter en stund så är det precis så dåligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

håller med elakingen. tänker dock lägga till lite.. PER GESSLE!!!!!!!!!!!!! han e så förbannat tråkig så klockorna stannar. sen har vi den där basshunter.. i rest my case

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill påpeka att jag inte hatar människorna bakom musiken.

Här är min spontana lista över musik jag absolut inte kan tänka mig att tillbringa 2 minuter med att lyssna på.

1. Allt med Per Gessle

2. Kent

3. Winnerbäck

4. Orup

5. Metallica

6. Allt Tysk hårdrock....nja all Tysk musik överhuvudtagen hehe.

7. The Hives

8. Allt av Christer Sandelin

9. All musik där sångerskan är leksaks opera diva, typ "gamla" Nightwish.

10.Guns & Roses

11.Phil Collins (tacka hans "Another day in paradise" för det som vissa radiostationer spelade sönder)

12.Sahara Hotnights

13.Håkan Hellström

14.Moneybrother

15.Basshunter

16.Alla vispopare med Franska influenser

17.Broder Daniel

18.Sugarplum fairy

19.Mando Diao

20.Marit Bergman

21.Daniel Lemma (har svårt för hans hesa röst)

Fasen det hade varit lättare att säga vilka jag gillar. Det här låter så negativt. Men jag gillar alla som brinner för att göra musik även om jag inte gillar hur det låter hehe. Vissa artister är bättre än sin musik och tvärsom.

/Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Per Gessle och Europe är nog de enda artister jag verkligen hatar, hatar Europe så mycket att jag gick från en konsert då bandet gjorde en cover på "The Final Countdown".

Link to comment
Dela på andra sajter

Per Gessle och Europe är nog de enda artister jag verkligen hatar, hatar Europe så mycket att jag gick från en konsert då bandet gjorde en cover på "The Final Countdown".

Varför hatar du inte Gyllene Tider?

Hatar allt som han gör, det äcklar mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Per Gessle och Europe är nog de enda artister jag verkligen hatar, hatar Europe så mycket att jag gick från en konsert då bandet gjorde en cover på "The Final Countdown".

Hade dom gjort om sin låt såpass att det lät som en dålig cover? Vore ju konstigt om Europe inte spelade The final countdown. Eller spelade ditt band den så att du lämnade scenen? Attans nu fick jag final countdown på hjärnan. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Per Gessle och Europe är nog de enda artister jag verkligen hatar, hatar Europe så mycket att jag gick från en konsert då bandet gjorde en cover på "The Final Countdown".

Varför hatar du inte Gyllene Tider?

Hatar allt som han gör, det äcklar mig.

OK, jag antar att du menar Gessle igen när du säger "han". Men vad är det du hatar — personen eller låtarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Per Gessle och Europe är nog de enda artister jag verkligen hatar, hatar Europe så mycket att jag gick från en konsert då bandet gjorde en cover på "The Final Countdown".

Gjorde en cover? Lite svårt för ett band göra cover på sig själva. Eller var det PG med band som gjorde en cover av låten? Kan ju knappast bli sämre med de två kombinerat. 🙂

För i övrigt tycker jag att om man inte gör sina egna gitarrsträngar så får man fan vara utan spela dem. Får sätta på gummisnoddar eller nåt. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Per Gessle och Europe är nog de enda artister jag verkligen hatar, hatar Europe så mycket att jag gick från en konsert då bandet gjorde en cover på "The Final Countdown".

Gjorde en cover? Lite svårt för ett band göra cover på sig själva. Eller var det PG med band som gjorde en cover av låten? Kan ju knappast bli sämre med de två kombinerat. 😄

För i övrigt tycker jag att om man inte gör sina egna gitarrsträngar så får man fan vara utan spela dem. Får sätta på gummisnoddar eller nåt. 😛

Usch nu var jag otydlig, orkar inte citera er alla men jag menade att det var ett annat band, Northern, som gjorde cover på the final countdown. Ber om ursäkt för att jag varit otydlig. Det var säkerligen väl utfört, resten av deras låtar var utan anmärkningar men Europe bara för mycket för mig.

Anledningen att jag hatar Gessle är delvis pga att mycket av hans texter förargar mig, främst när det gäller hans soloprojekt, det är en skam mot alla andra artister. Sen är det enligt mig riktigt repetetivt och ackordföljder som får öronen att vilja trilla av. Jag anser att han är sveriges mest överskattade artist. Jag respekterar alla som tycker om Gessle men vice versa verkar väldigt svårt för majoriteten, är verkligen han så viktig för sveriges musikscen rent objektivt sett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Per Gessle och Europe är nog de enda artister jag verkligen hatar, hatar Europe så mycket att jag gick från en konsert då bandet gjorde en cover på "The Final Countdown".

Gjorde en cover? Lite svårt för ett band göra cover på sig själva. Eller var det PG med band som gjorde en cover av låten? Kan ju knappast bli sämre med de två kombinerat. 🙂

För i övrigt tycker jag att om man inte gör sina egna gitarrsträngar så får man fan vara utan spela dem. Får sätta på gummisnoddar eller nåt. 😉

Usch nu var jag otydlig, orkar inte citera er alla men jag menade att det var ett annat band, Northern, som gjorde cover på the final countdown. Ber om ursäkt för att jag varit otydlig. Det var säkerligen väl utfört, resten av deras låtar var utan anmärkningar men Europe bara för mycket för mig.

Anledningen att jag hatar Gessle är delvis pga att mycket av hans texter förargar mig, främst när det gäller hans soloprojekt, det är en skam mot alla andra artister. Sen är det enligt mig riktigt repetetivt och ackordföljder som får öronen att vilja trilla av. Jag anser att han är sveriges mest överskattade artist. Jag respekterar alla som tycker om Gessle men vice versa verkar väldigt svårt för majoriteten, är verkligen han så viktig för sveriges musikscen rent objektivt sett.

Nä han är överskattad men snuskigt rik och har lyckats fånga mångas höron o det ska han ha respekt för....han har hittat"kryddan" som folket gillar. Men självklart får du hata han. Bra att du benade ut ang Europe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att hata är ett starkt ord. Jag hatar inga band eller artister tycker mest att det är fantastiskt att dom håller på.

Om man ska gå till vad jag däremot ogillar så är det the Real Group och svenska körer som ska sjunga på psalmtoppen eller låtsas sjunga godspel.

Även svenska kvasisångare alla Daniel Sanger Bosch som älskar Stevie Wonder och inbillar sig att dom kan sjunga soul.

Tyvärr är det inte bara musikhögskolefolk som har den könlösa men tillgjorda rösten utan även många av dom som sökte och även gick vidare i Idol men tack och lov slogs ut på ett tidigt stadium.

Alla ska dom försöka sig på Ordinary People med John Legend utan att sakna staken i rösten och det lite skeva och ibland medvetet falska som gör en stor sångare.

Körsång kan vara fantastisk och jag hatar ingen men jag är dödligt less på alla substandard sångare som höjs till skyarna här i sverige.

Ex. Magnus Carlson (Inte Weeping Willows för han är bra), Peter Jöback etc.

Edit: Nja jag ångrade mig i fallet Jöback han har trots allt ett uttryck som kan vara riktigt bra ibland men jag vidhåller att röstmässigt är han könlös.

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag kommer ihåg en gång när jag råkade få syn på ett klipp från Så ska det låta, där bröderna Rongedal sjöng Kom igen Lena av Håkan Hellström. Det är det värsta jag någonsin varit med om. Om jag kunde sudda ut något ur historien skulle jag hellre sudda ut bröderna Rongedal än Hitler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...