Jump to content
Annons

Band/artister ni hatar


Rabieshund

Recommended Posts

Hata är ett starkt ord som många säger men, jag vill hänga hela ligan i Tokio hotel. Där måste ni väl hålla med mig ? ;D

Helt klart! Har inbillat mig att dom är orsaken till alla bittra kids som skär sig.

De är inget annat en ytliga. KWA (Kids want attention).

Låter som jag är lyckligt lottad för jag har aldrig hört dem. Men säg den lycka som varar? 😏

EMO musik... Nån låt som de har ska vara skitbra att deppa till...... jag garvade när jag hörde att den var skriven i Dur. 🙂

Vi lägger till Emo musik till hat listan tycker jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 169
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

"Det mest patetiska är när wannabemusiker gnäller på dem som lyckats"... Social skill failed.

Att spy ut sitt hat och sin avund är ingen skill, det är ett beteende som kräver intelligens i silverfiskdivisionen.

Skärp er nu, ni är bättre än här.

Du missade poängen i mitt tidigare inlägg. Iofs var det väl inte mycket till substans utan mer en pik mot hur du väljer att profilera dig i denna diskussionen.

Drygare än Yes...

Demomannen VS poängen

EPIC FAIL

(observera, lättsam humor ovan)

Hahaha, jag hade tv:n på i bakgrunden och precis när jag läste "epic fail" kom det ett tungt metalliskt dramatiskt scenbyte-ljud. "Dommmm.."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när det finns så många trådar om saker vi gillar - gitarrsolon, album osv osv - så tänkte jag skapa en tråd om det motsatta. Alla har vi band eller artister vi hatar. Lista några ni hatar och varför. Skriv av er här. 🙂 Helst utan pajkastning!

Jag hatar Red Hot Chili Peppers. Ett av världens största band som egentligen bara har låtar med massa slapbas och en lam sångare. Enligt mig har de en bra låt - Californication - och den är inte ens tillräckligt bra för att platsa på min lista över bra låtar. Enligt mig världens mest överskattade band.

Jag hatar Ulf Lundell. En gammal vindbiten gubbe, som sjunger som Kenta, skriver låtar om svensk sommar och kärlek för svenssonföräldrar. Jag spyr..

Var inte blyga.. 😏

Håkan Hellström är en artist jag har lyssnat på om och om igen och inte alls förstått grejen.

Sur menlös stämma, gamla tradiga melodier och helt obegripliga texter.

Sen har vi det där, jag vet knappt vad som är vad i den här genre-djungeln. Men Screamo kanske?

Alla band låter likadant och lika illa.

Tack för mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när det finns så många trådar om saker vi gillar - gitarrsolon, album osv osv - så tänkte jag skapa en tråd om det motsatta. Alla har vi band eller artister vi hatar. Lista några ni hatar och varför. Skriv av er här. 🙂 Helst utan pajkastning!

Jag hatar Red Hot Chili Peppers. Ett av världens största band som egentligen bara har låtar med massa slapbas och en lam sångare. Enligt mig har de en bra låt - Californication - och den är inte ens tillräckligt bra för att platsa på min lista över bra låtar. Enligt mig världens mest överskattade band.

Jag hatar Ulf Lundell. En gammal vindbiten gubbe, som sjunger som Kenta, skriver låtar om svensk sommar och kärlek för svenssonföräldrar. Jag spyr..

Var inte blyga.. 😏

Vore kul om nån flink rackare förde statistik på det här sen, åsså kan vi kora dom mest hatade artisterna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte hur man kan kalla sig musiker om man inte gör sitt instrument själv. Kan man inte göra en gitarr skall man väl inte spela på en heller!

Jag tycker att man skall göra allt själv annars är man ingen riktig artist. Göra låten, spela alla instrument, sjunga, spela in, mixa, mastra, pressa CD etc.

Den var så bra att jag måste ansluta mig till denna falang. Så nu hatar jag också. Alla som spelar som inte byggt sitt instrument själva! Det är ohemult!

Bra resonemang! Fast om man inte fick kalla sig musiker om man inte byggt sitt instrument själv så skulle det bli en jä**a brist på tex pianister eller varför inte organister...Nu när jag tänker efter är det egentligen inget vidare resonemang alls. Skall man bygga datorn som man spelar in på själv också?

//Strangelove

Det samma borde gälla för bilister, kan man inte bygga sin egen bil så ska man fanimej inte köra heller... eller vänta..

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)

In Flames hatar jag för att de inte har något vidare bra låtmaterial och för att de inte svänger och för att de spelar farliga när de i själva verket är lamare än Snoddas...

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Nu när det finns så många trådar om saker vi gillar - gitarrsolon, album osv osv - så tänkte jag skapa en tråd om det motsatta. Alla har vi band eller artister vi hatar. Lista några ni hatar och varför. Skriv av er här. 😎 Helst utan pajkastning!

Jag hatar Red Hot Chili Peppers. Ett av världens största band som egentligen bara har låtar med massa slapbas och en lam sångare. Enligt mig har de en bra låt - Californication - och den är inte ens tillräckligt bra för att platsa på min lista över bra låtar. Enligt mig världens mest överskattade band.

Jag hatar Ulf Lundell. En gammal vindbiten gubbe, som sjunger som Kenta, skriver låtar om svensk sommar och kärlek för svenssonföräldrar. Jag spyr..

Var inte blyga.. 😄

Vore kul om nån flink rackare förde statistik på det här sen, åsså kan vi kora dom mest hatade artisterna!

Ja du om du har hängt med här ett tag på forumet så finns det vissa namn som dyker upp oftare än andra och det Håkan Hellström, Basshunter och Per Gessle. E-Type står väl inte heller så högt i kurs här på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Demomannen VS poängen

EPIC FAIL

(observera, lättsam humor ovan)

funderar på hur många som förväxlar oss denna gången...

kan vi inte starta en tråd om forummedlemmar vi hatar? 😄

det ska inte vara lätt här i livet 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Iron Maiden, Nickelback, Linkin Park, Linda Bentzing, Oasis, Elvis, Manowar, Weezer, Hammerfall, ALLT från Idol, Rhapsody In Rock, Random Dansband, Punk *random*, Miyavi, Snoop Dog, Latin Kings, 50 Cent.. Listan är för lång.. *EDIT* fortsätter ändå.. Lars Winnerbäck, Håkan Hellström, Thåström, Ultimathule, Ulf Lundell, Amy Diamond, Charlotte Perelli, KENT, Tokio Hotel, Ramstein, Duran Duran, Alice Cooper, Smokie, JZ, Blackeyed Peas, WASP, De som sjunger Bag in tha box,... , Lasse Berhagen, Lill Babs, Lill Lindfors, Pernilla Walhgren, Linus Wahlgren, Nicklas Wahlgren.. (krigsförklaring mot dem)

Redigerat av musicpanda88
Link to comment
Dela på andra sajter

Sen har vi det där, jag vet knappt vad som är vad i den här genre-djungeln. Men Screamo kanske?

Alla band låter likadant och lika illa.

Tack för mig!

Lite som alla bredbenta rockband av Nomads/Hellacopters-stuk 😑🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Håkan Hellström är en artist jag har lyssnat på om och om igen och inte alls förstått grejen.

Sur menlös stämma, gamla tradiga melodier och helt obegripliga texter.

Sen har vi det där, jag vet knappt vad som är vad i den här genre-djungeln. Men Screamo kanske?

Alla band låter likadant och lika illa.

Tack för mig!

Skönt att det finns ett forum med själsfränder här i vårt Hellström-infekterade land... Känner mig ofta ganska ensam annars.

Edit: .. funderade lite, och förmodligen är det väl så att Hellström själv bara tycker det är roligt att sticka hål på öronen hos den del av befolkningen som råkar ha ett något sådär hyfsat tonöra.. Frågan är om han är tondöv själv, killen?

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Hata är ett starkt ord som många säger men, jag vill hänga hela ligan i Tokio hotel. Där måste ni väl hålla med mig ? ;D

Helt klart! Har inbillat mig att dom är orsaken till alla bittra kids som skär sig.

De är inget annat en ytliga. KWA (Kids want attention).

Låter som jag är lyckligt lottad för jag har aldrig hört dem. Men säg den lycka som varar? 😉

EMO musik... Nån låt som de har ska vara skitbra att deppa till...... jag garvade när jag hörde att den var skriven i Dur. 😛

Vi lägger till Emo musik till hat listan tycker jag!

EMO var från början något bra. kommer ihåg att Fireside och flera andra hardcoreband kallades emo till en början.. Det epitetet är förstör och används ofta som förolämpning för kasst spelad emotionell musik(typ kent) eller numera för kommersiell skit typ Chemical Romance.... Precis som punk har begreppet kommit att betyda något helt annat än vad det var från början.

Redigerat av BozoB
Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: .. funderade lite, och förmodligen är det väl så att Hellström själv bara tycker det är roligt att sticka hål på öronen hos den del av befolkningen som råkar ha ett något sådär hyfsat tonöra.. Frågan är om han är tondöv själv, killen?

/Daniel

Nja, jag har hört att hans sångpedagog anser honom vara en alldeles utomordentlig sångare. Jag tror att den här sjunga falskt-grejen är lite meningen. Jag tycker dock att han är en grym sångare när han sjunger som han brukar. 😄

...kasst spelad emotionell musik(typ kent)...

Måste bara fråga.. När började Kent spela kasst? De är ju tighta live? Om du inte gillar låtarna är en sak men jag förstår inte riktigt vad som är kasst med deras sätt att spela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håkan Hellström är en artist jag har lyssnat på om och om igen och inte alls förstått grejen.

Sur menlös stämma, gamla tradiga melodier och helt obegripliga texter.

Sen har vi det där, jag vet knappt vad som är vad i den här genre-djungeln. Men Screamo kanske?

Alla band låter likadant och lika illa.

Tack för mig!

Skönt att det finns ett forum med själsfränder här i vårt Hellström-infekterade land... Känner mig ofta ganska ensam annars.

Edit: .. funderade lite, och förmodligen är det väl så att Hellström själv bara tycker det är roligt att sticka hål på öronen hos den del av befolkningen som råkar ha ett något sådär hyfsat tonöra.. Frågan är om han är tondöv själv, killen?

/Daniel

Jag tycker det är intressant att alla verkar vara så överens om att Håkan Hellström sjunger så jäkla falskt.

Sållade mig själv till den skaran en gång för längesen när vi spelade förband till honom, men det var under hans genombrottstid, då hela bandet var lite galet gröna, och man kände ett visst konkurransskap.

Faktum är att jag råkade se en gratiskonsert i somras med honom, och killen har fasen blivit bättre på att sjunga. Det är inte falskt i den benämningen att man ska lägga energi på att såga han jämns fotknölarna. Däremot tror jag att många upplever att det är falskt pga av hans något jobbiga uttal. Han väljer ju alltsom oftast att lägga höga toner på de stängda vokalerna som tex "i". Och det kan nog upplevas jobbigt att lyssna på.

Så det där tjatet om att han sjunger så jäkla falskt känns tröttsamt. Finns däremot en hel del andra anledningar att inte gilla honom...

(Har täckt ansiktet med plastfolie nu, så pajerna kan börja kastas 😄 )

Mange schmidt går bort för övrigt.

Joakim Hillson (om nån minns honom) likaså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håkan Hellström behövdes i tider med autotuner och samplingar. Kom igen Lena var en bra sommarplåga.

Mitt bidrag blir: Tough Alliance. Dom förstår jag mig inte på. särskilt Låten Silly Crimes med löjliga melodier och fåniga ljud typ 80:s casio, och deras liveframträdanden där dom kör helt playback och de två medlemmarna som går omkring på scen och fånar sig. Kan ses på youtube. Men jag tror att det är deras grej att reta upp folk så dom har väl vunnit?!!

Jo, hata är ett starkt ord. men hade någon hatat mig som artist så hade det väl varit förlåtet om dom hade något bra argument. Alla kan ju inte älska allt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte att Håkan sjunger falskt på nåt sätt. Han träffar inte tonerna så rent, men det skär sig inte. Och han är grym live faktiskt.

Mja Håkan är ju utan tvekan Sveriges bästa liveartist. 🙂 Min pappa var en gång i somras på en Kentkonsert där Håkan spelade förband och han har alltid sagt att "han sjunger ju så falskt, usch" men efter konserten hade han ändrat sig. Han gillar fortfarande inte låtarna men det där med falsksången tog han tillbaka lite.

Känner att detta kan braka ut i ännu en våldsam Håkan Hellström-diskussion.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en idé!

När alla har hatat klart och kräkts färdigt, så kan de tio mest energiska hatarna/kräkarna visa vad de själva lyckats åstadkomma som är mindre hatbart än de artister de hatar.

Jaaaa!

Ja det kan ju vara en idé. Men jag tror inte... Bara för att man ger något kritik så ska man inte behöva vara bättre än det man kritiserar för att få ha en åsikt.. "-Va fan gör det bättre själv då om du ska vara så gnällig...?!"

Ta exempelvis fotboll. Det skulle bli ett helvete på fotbolläktarna... "Öhh dommarjävel!..."-Jaha? var bättre själv då..."

Om jag så tycker att Kenta är det sämsta som finns så har han ändå presterat mer än en annan förmodligen. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja Håkan är ju utan tvekan Sveriges bästa liveartist. 😉 Min pappa var en gång i somras på en Kentkonsert där Håkan spelade förband och han har alltid sagt att "han sjunger ju så falskt, usch" men efter konserten hade han ändrat sig. Han gillar fortfarande inte låtarna men det där med falsksången tog han tillbaka lite.

Ja jag ändrade faktiskt också uppfattning om honom när jag såg ett liveuppträdande. Han är en riktigt duktig artist och underhållare. Han har en genuin utstrålning och kan få igång en hel publik som få andra kan.

Sen är jag fortfarande inte särskilt förtjust i hans musik, men det är en annan femma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en idé!

När alla har hatat klart och kräkts färdigt, så kan de tio mest energiska hatarna/kräkarna visa vad de själva lyckats åstadkomma som är mindre hatbart än de artister de hatar.

Jaaaa!

Ja det kan ju vara en idé. Men jag tror inte... Bara för att man ger något kritik så ska man inte behöva vara bättre än det man kritiserar för att få ha en åsikt.. "-Va fan gör det bättre själv då om du ska vara så gnällig...?!"

Ta exempelvis fotboll. Det skulle bli ett helvete på fotbolläktarna... "Öhh dommarjävel!..."-Jaha? var bättre själv då..."

Om jag så tycker att Kenta är det sämsta som finns så har han ändå presterat mer än en annan förmodligen. 🙂

Sedan när har man varit tvungen att vara bättre än den man kritiserar? Enligt mig är det ett otroligt barnsligt synsätt att försvara någon på det viset. Skulle vara intressant att forska i vad alla dessa usla, tondöva samt omusikaliska artister har gjort för att komma dit de är idag. En och annan som sålt sin morsa, någon annan sig själv 🙂

Och hatar kan väl tyckas vara magstarkt, för då vill man kanske ha ihjäl personen ifråga (kanske bara ta död på artisten och låta människan bakom överleva?) men man måste väl se ironin i rubriken.

Vem jag hatar? Alla jävlar som är just så dåliga, tondöva samt omusikaliska och ändå har lyckats bättre än vad jag gjort hittills 😉

Fast jag har ju fortfarande inte utnyttjat min själ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...