Jump to content
Annons

Band/artister ni hatar


Rabieshund

Recommended Posts

Kan väl inte säga att jag riktigt innerligt hatar nån artist eller band, men jag har väldigt svårt för en del. Jag förstår inte alls grejen med typ In Flames, Meshugga, Dimmu Borgir etc. Totalt meningslös musik. Och Coldplay har jag väldigt svårt för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 169
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

DieHard (oregistrerad)
Jag har skitsvårt att lyssna på musik där någon vrålar i micken och musikerna har alla reglage på max (helst 12 på dist och gain). Men även dom får till det vid enstaka tillfällen 😎

Förstår inte hur man kan kalla sig musiker om man inte gör sitt instrument själv. Kan man inte göra en gitarr skall man väl inte spela på en heller!

Jag tycker att man skall göra allt själv annars är man ingen riktig artist. Göra låten, spela alla instrument, sjunga, spela in, mixa, mastra, pressa CD etc.

Sedan ogillar jag musiker/artister/musikkonsumenter som tror att det finns äkta och oäkta musik.

Det är en myt som misslyckade musiker & artister göder för att slippa inse att dom är just misslyckade.

Till sist ogillar jag musiker och artister som ogillar andra musiker, artister och övriga i människosläktet.

. . . .

Annars gillar jag att det finns olika musik att lyssna på för det skulle vara skittråkigt om det bara fanns en sort.

Så gillar jag strömbrytaren när det kommer något jag inte gillar. Oj fel tråd 😛

Och jag ogillar såna som ogillar en massa. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Musik som är tillverkad av maskiner och inte människor är ointressant. Men att hata skiten, det orkar jag inte.

Jag kan inte komma på någon musik som är gjord av maskiner? Ljuden må vara syntetiska men själva musiken är ju mänsklig. Antar dock att det var det du menade? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Musik som är tillverkad av maskiner och inte människor är ointressant. Men att hata skiten, det orkar jag inte.

Och sen när började maskiner tillverka musik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan väl inte säga att jag riktigt innerligt hatar nån artist eller band, men jag har väldigt svårt för en del. Jag förstår inte alls grejen med typ In Flames, Meshugga, Dimmu Borgir etc. Totalt meningslös musik. Och Coldplay har jag väldigt svårt för.

Coldplay som är så bra! Håller däremot med dig om In Flames och de andra...meningslös musik.

//Strangelove

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Kan väl inte säga att jag riktigt innerligt hatar nån artist eller band, men jag har väldigt svårt för en del. Jag förstår inte alls grejen med typ In Flames, Meshugga, Dimmu Borgir etc. Totalt meningslös musik. Och Coldplay har jag väldigt svårt för.

Finns inget som meningslös musik. Däremot inlägg som påstår något sådant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Musik som är tillverkad av maskiner och inte människor är ointressant. Men att hata skiten, det orkar jag inte.

Och sen när började maskiner tillverka musik?

När Daft Punk klädde ut sig till robotar och folk missförstod... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan väl inte säga att jag riktigt innerligt hatar nån artist eller band, men jag har väldigt svårt för en del. Jag förstår inte alls grejen med typ In Flames, Meshugga, Dimmu Borgir etc. Totalt meningslös musik. Och Coldplay har jag väldigt svårt för.

Finns inget som meningslös musik. Däremot inlägg som påstår något sådant.

Sant...all musik är ju menad att tex. beröra, framkalla känslor etc. (eller är den verkligen det) När jag säger att ett band gör meningslös musik menar jag att musiken inte väcker några speciella känslor för mig när jag lyssnar på den...nu blev det lite flummigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hela denhär tråden är egentligen ganska meningslös. Det är klart att om jag säger att jag hatar ett band så finns det säkert nån därute som tycker motsatsen. Jag hatar altså trådar som tar upp saker som man vet att det råder delade meningar om och som bara väcker långa diskutioner. tex trådar om vilka band folk hatar/tycker är bra eller trådar om att Dragspel är ett vackert instrument eller inte...

//Strangelove

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte säga att jag hatar nån genre, det finns passionerade musiker i varje gren av musiken! Men jag gillar inte per gessle, kan inte förklara varför, jag mår bara dåligt av hans musik.. jobbigt.. jag vill inte säga att jag hatar per gessle själv, mest eftersom jag tror att han vet att många hatar honom och att han inte bryr sig alls. Det känns som waste of good mood då..😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hela denhär tråden är egentligen ganska meningslös. Det är klart att om jag säger att jag hatar ett band så finns det säkert nån därute som tycker motsatsen. Jag hatar altså trådar som tar upp saker som man vet att det råder delade meningar om och som bara väcker långa diskutioner. tex trådar om vilka band folk hatar/tycker är bra eller trådar om att Dragspel är ett vackert instrument eller inte...

//Strangelove

Självklart är tråden ganska meningslös, det var ju ingen djup fråga jag ställde direkt. Det är ännu bara en balla-ur-tråd. Om du hatar tråden så är det ju onödigt att skriva i den, likadant som om In Flames kommer på radion så kan stänga av den. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hela denhär tråden är egentligen ganska meningslös. Det är klart att om jag säger att jag hatar ett band så finns det säkert nån därute som tycker motsatsen. Jag hatar altså trådar som tar upp saker som man vet att det råder delade meningar om och som bara väcker långa diskutioner. tex trådar om vilka band folk hatar/tycker är bra eller trådar om att Dragspel är ett vackert instrument eller inte...

//Strangelove

Självklart är tråden ganska meningslös, det var ju ingen djup fråga jag ställde direkt. Det är ännu bara en balla-ur-tråd. Om du hatar tråden så är det ju onödigt att skriva i den, likadant som om In Flames kommer på radion så kan stänga av den. 😛

Jo men det är ju faktiskt roligt att diskutera meningslösa saker just efter som dom är meningslösa...och det är kul att höra andras åsikter och sedan kritisera dom...det är väl anledningen till att man duskuterar överhuvudtaget...eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Appropå det där med maskiner som skapar musik, klart att det finns 😛 Har en i klassen som programmerat fram en slumpgenerator som helt utav sig själv slumpar fram toner för gitarr, piano, och bas. Dessutom gör det trumkomp! Inte direkt fängslande musik kanske, det blir rätt osammanhängande och skumt, men ändå! Musik 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hata är ett starkt ord som många säger men, jag vill hänga hela ligan i Tokio hotel. Där måste ni väl hålla med mig ? ;D

Helt klart! Har inbillat mig att dom är orsaken till alla bittra kids som skär sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hata är ett starkt ord som många säger men, jag vill hänga hela ligan i Tokio hotel. Där måste ni väl hålla med mig ? ;D

Helt klart! Har inbillat mig att dom är orsaken till alla bittra kids som skär sig.

De är inget annat en ytliga. KWA (Kids want attention).

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte hur man kan kalla sig musiker om man inte gör sitt instrument själv. Kan man inte göra en gitarr skall man väl inte spela på en heller!

Jag tycker att man skall göra allt själv annars är man ingen riktig artist. Göra låten, spela alla instrument, sjunga, spela in, mixa, mastra, pressa CD etc.

Den var så bra att jag måste ansluta mig till denna falang. Så nu hatar jag också. Alla som spelar som inte byggt sitt instrument själva! Det är ohemult!

Bra resonemang! Fast om man inte fick kalla sig musiker om man inte byggt sitt instrument själv så skulle det bli en jä**a brist på tex pianister eller varför inte organister...Nu när jag tänker efter är det egentligen inget vidare resonemang alls. Skall man bygga datorn som man spelar in på själv också?

//Strangelove

Såklart, får man inte sjunga andras låtar skall man heller inte använda grejer som andra byggt! 😉

Fast om jag inte får vara ironisk så, QUOTE: "All musik är lika bra" sa nån en gång. Det handlar om tycke och smak. Man väljer själv vad som ska lyssnas på.

Musik skall ju väcka känslor. Hat är också en känsla fast inte så konstruktiv. Snarare kontraproduktiv!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ogillar toto och deras "musik". Har dock efter åratal av allt tjat om dom från mina musikervänner försökt ge dem chansen, men det slutar bara med att jag blir arg av deras själalösa låtar och perfektionistiska spelande. Några hyfsade låtar har de dock, men det håller jag hemligt;)

Såg lite på en power of tower dvd hos en vän, värre än så blir det nog inte.

samt har jag väldigt svårt för artister överlag, de här som ligger i ide och kryper fram lagom till melodifestivalen för att sedan krypa tillbaks igen. Ändå är de med år efter år därför att "någon bestämt" att de är intressanta.

Usch.

Jag föredrar när man sätter låten i fokus och delar med sig av sina känslor genom text o musik. Inte så viktigt för mig att det är avancerat spelat eller om det är snygg koreografi på scen. Mer på senare tid har jag börjat föredra när det är lite otajt o grisigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hata och hata...

Jag kom ihåg att det brukade vara en jävla hysteri kring TDK:s SA-X-band som jag aldrig tyckte höll måttet. Maxell var skit överhuvudtaget.

Jag körde uteslutande med BASF:s Chrome Maxima II. Slitstarkt magnetskikt, rent ljud med minimalt brus.

För studiobruk, oftast Ampex ("456" tror jag det var).

Ok... Hur var det nu med de där svensktillverkade kassettbanden, Trax? du vet de där som gjorde japanerna ledsna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda som jag egentligen mår dåligt av är när musiken innehåller tonfalska element, vilket vanligtvis är sång.

Sen finns det ju alltid musik som ger mig noll av att lyssna på, men då stänger jag hellre av radion 😉 ..

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Hata och hata...

Jag kom ihåg att det brukade vara en jävla hysteri kring TDK:s SA-X-band som jag aldrig tyckte höll måttet. Maxell var skit överhuvudtaget.

Jag körde uteslutande med BASF:s Chrome Maxima II. Slitstarkt magnetskikt, rent ljud med minimalt brus.

För studiobruk, oftast Ampex ("456" tror jag det var).

Ok... Hur var det nu med de där svensktillverkade kassettbanden, Trax? du vet de där som gjorde japanerna ledsna...

Ah just så hette det svenska kassettbandet. Vet att jag har några kvar fortfarande som funkar. Måste varit de två enda som funkat i hela världen och jag som fick dem. 😉 Minns att hon som startade det använde sitt hela fadersarv på runt 30 mille. Undrar vad det skulle motsvara idag nästan 30 år senare?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Hata är ett starkt ord som många säger men, jag vill hänga hela ligan i Tokio hotel. Där måste ni väl hålla med mig ? ;D

Helt klart! Har inbillat mig att dom är orsaken till alla bittra kids som skär sig.

De är inget annat en ytliga. KWA (Kids want attention).

Låter som jag är lyckligt lottad för jag har aldrig hört dem. Men säg den lycka som varar? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hatar all teknisk musik. Sån musik som handlar mer om olika häftiga stämningar eller takter än om känslor. Typ Dream Theater (HATA! HATA!)

Alltså, vi fick lufta våra åsikter men inte häda! Man kan och får inte hata Dream Theater.

😏

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Hata är ett starkt ord som många säger men, jag vill hänga hela ligan i Tokio hotel. Där måste ni väl hålla med mig ? ;D

Helt klart! Har inbillat mig att dom är orsaken till alla bittra kids som skär sig.

De är inget annat en ytliga. KWA (Kids want attention).

Låter som jag är lyckligt lottad för jag har aldrig hört dem. Men säg den lycka som varar? 😏

EMO musik... Nån låt som de har ska vara skitbra att deppa till...... jag garvade när jag hörde att den var skriven i Dur. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

"Det mest patetiska är när wannabemusiker gnäller på dem som lyckats"... Social skill failed.

Att spy ut sitt hat och sin avund är ingen skill, det är ett beteende som kräver intelligens i silverfiskdivisionen.

Skärp er nu, ni är bättre än här.

Du missade poängen i mitt tidigare inlägg. Iofs var det väl inte mycket till substans utan mer en pik mot hur du väljer att profilera dig i denna diskussionen.

Drygare än Yes...

Demomannen VS poängen

EPIC FAIL

(observera, lättsam humor ovan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hatar all teknisk musik. Sån musik som handlar mer om olika häftiga stämningar eller takter än om känslor. Typ Dream Theater (HATA! HATA!) eller sån svensk skit som Meshugga eller In Flames eller vad dom här skitbanden nu heter.

Jag hatar även alla band som har någon som helst koppling till Sagan om ringen eller liknande skitböcker/filmer. HATA!!

Sen hatar jag alla jävla 60- och 70-talsband. Typ beatles, rolling stones, led zeppelin, black sabbath och eagles och alla dom där som jävla mögel-knäckebröd-skägg-vågigthår-utsvängdabyxor2008-gubbarna gillar.

Oj, man blir ju ganska sugen att veta vad du faktiskt lyssnar på 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...