Jump to content
Annons

Respons på nya Studio Forum


Recommended Posts

Här är tråden där vi hurrar, rapporterar felaktigheter, märkliga översättningar, eller kommer med konstruktiva förslag. Vi känner till en rad saker som ska åtgärdas (bland annat förstasidan) och annat vi vill slipa till och som vi ännu inte har hunnit med. En av de saknerna är visningsvyn under nya avdelningen Låtar. Den fungerar nog ganska bra vid uppladdning, men vi vill ha en tydligare vy även när man "tittar" på låten.

Sen ska vi se om man inte kan lösa det så att artist, producent, inspelningsår med mera kommer med till foruminlägget som skapas.

Bloggar har vi inte infört nu, vi vill gärna se att allt lirar bra innan vi hakar på fler tjänster. Men det kommer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 318
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Vill också be om ursäkt för att det har tagit längre tid än planerat. Jag har stött på problem som troligtvis inte ligger hos oss, men det får de kommande dagarna utvisa. Kändes bättre att köra live nu med en stympad förstasida än att hålla alla utanför 🙂

Saker som prioriteras närmaste dagarna på förstasidan:

  • Bättre vy över senaste trådarna
  • Fungerande vy över senaste nyheterna
  • Ngt mer info i online-statistiken
Link to comment
Dela på andra sajter

Coolers!

Har inte hunnit titta så noga än, men jag gillar de mjuka kontrasterna! Då kan man sitta här hela dagen och läsa inlägg utan att få huvudvärk. Vet inte riktigt om det är bra eller dåligt iofs 🙂

Liten grej bara, är inte "skicka svar"-knappen lite väl långt ifrån textinskrivarrutan?

Kanske finns inställningar man kan göra själv iofs, ska surfa runt nu 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite ovant utseende, men det vänjer man sig vid. Det blev mycket bättre än jag trodde, tack för det! 🙂 Nu är jag glad!

Och Ctrl-H funkar som backsteg också för den är inte upptagen som "insert URL"-kommado! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... Inte den snyggaste layouten jag sett, men rätt så ok ändå. -Yta är ju inte allt... 🙂

Eller egentligen är det nog rätt så schysst, bara det där rombmönstret i bakgrunden jag stör mig lite på. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Liten grej bara, är inte "skicka svar"-knappen lite väl långt ifrån textinskrivarrutan?

Ja, kanske... Den ligger iofs som den har gjort på gamla sajten, om jag inte har snurrat till det helt i skallen i natt 🙂

Eller egentligen är det nog rätt så schysst, bara det där rombmönstret i bakgrunden jag stör mig lite på. 🙂

Kan delvis hålla med. Funderade på att göra den helt enfärgad, men kom med förslag så tittar vi på det. Passande giffar/png-bilder välkomnas också! 😄

EDIT: Och med detta inlägg är det dags att presentera en liten nyhet som förhoppningsvis gör trådar mer lättöverskådliga: Postar man två inlägg direkt efter varandra i tråden inom några minuter, så kommer inläggen slås samman till ett (som i detta fall). Nice, eller hur?

Redigerat av Olsberg
Förklarade
Link to comment
Dela på andra sajter

Ser fint ut så här långt.

Jag saknar en knapp där jag kan få listat alla inlägg från alla kategorier i den ordning som de har skrivits.

Om jag klickar på "visa nya inlägg" får jag bara upp de som skrivits sedan mitt senaste besök på sidan. Just nu fick jag alltså bara upp en tråd då. Jag vill ju se alla som har skrivits idag och igår och kunna bläddra mig bakåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker så här vid första anblicken att det ser väldigt trevligt och framför allt rent o snyggt ut. Inget tjafs som hoppar en i ansiktet utan att man bett om det 🙂

Redigerat av Basso
Link to comment
Dela på andra sajter

Ser fint ut så här långt.

Jag saknar en knapp där jag kan få listat alla inlägg från alla kategorier i den ordning som de har skrivits.

Om jag klickar på "visa nya inlägg" får jag bara upp de som skrivits sedan mitt senaste besök på sidan. Just nu fick jag alltså bara upp en tråd då. Jag vill ju se alla som har skrivits idag och igår och kunna bläddra mig bakåt.

På förstasidan längst ned finns en knapp som heter "Visa alla aktiva ämnen". Där kan du sedan välja om du vill visa alla aktiva trådar idag, den senaste veckan, den senaste månaden o.s.v. Anledningen till att det ser lite tomt ut just nu är att det hittills bara postats två trådar idag. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser fint ut så här långt.

Jag saknar en knapp där jag kan få listat alla inlägg från alla kategorier i den ordning som de har skrivits.

Om jag klickar på "visa nya inlägg" får jag bara upp de som skrivits sedan mitt senaste besök på sidan.

Du har länken "Visa nya inlägg" som ligger uppe till höger.

Länken du klickar på motsvaras av dagens aktiva ämnen, och det finns ju inga ännu. I denna listning markeras också alla nya inlägg sedan ditt senaste besök, vänta till fler trådar dyker upp så ser du.

EDIT: Majken hann före 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... Inte den snyggaste layouten jag sett, men rätt så ok ändå. -Yta är ju inte allt... 🙂

Eller egentligen är det nog rätt så schysst, bara det där rombmönstret i bakgrunden jag stör mig lite på. 🙂

Jag håller nog med. Rombmönstret är kanske inte det optimala. En enfärgad bakgrund tror jag på mest. En bild tror jag skulle bli för mycket. Men förövrigt bra jobb. Ska bli spännande att börja använda på riktigt!

Redigerat av Exil
Link to comment
Dela på andra sajter

Layouten är kanske inte snygg eller flashig. Men den är jäkligt vilsam för ögonen, vilket jag tycker är viktigare i längden.

Tack Assar! Att det skulle kännas bra för ögonen var prio 1 (inte minst som just läsbarhet mm fick mycket kritik tidigare på studioforum.idg.se).

Nu har jag hunnit bli hemtam redan, men jag ......tycker faktiskt det är ganska snyggt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller egentligen är det nog rätt så schysst, bara det där rombmönstret i bakgrunden jag stör mig lite på. 🙂

Kan delvis hålla med. Funderade på att göra den helt enfärgad, men kom med förslag så tittar vi på det. Passande giffar/png-bilder välkomnas också! 🙂

Ja, enfärgad vore bättre tror jag. Eller nåt annat lagom diskret mönster.

Romberna får mig att tänka på bakgrundsbilder i gamla windows...

Edit: Fast man vänjer sig nog... Det är ju bara om man verkligen granskar det som man tänker på rutmönstret.

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Tips till er som är inne och kikar omkring: Hoppa in på era personliga sidor och uppdatera informationen. Ni kan exempelvis ladda upp ett personligt foto, skriva några ord om er själva och ställa in saker som kön och födelsedatum 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ju kanon ut! Slutade i stort sett helt att hänga här på forumet när det gick över till communityn, och har väl inte riktigt hittat tillbaka än. Men det är väl bara att ta tag i det igen.

Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

English hamnade som språk som första val. Det blev svengelskt.

Tvinga användarna att få Svenska som förstaval. 🙂

EDIT: Och där var det fixat! 🙂

Gick in i Kontrollpanelen och klickade i Open Fast Reply automatically when available? (Guldfunktion för mig!) men jag får det inte att dyka upp som det gjorde i testsajten?? 🙂

Grymt postformulär nu också! Nu fungerar det perfekt med Firefox!

EDIT: I luv Quick Edit.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta var mycket bättre än det som var på IDG. Romb mönstret är det enda min hjärna säger njaee till men det är troligen en vanesak. Detta är en klar förbättring mot det som hamnade under IDG. Ge det lite tid så kommer detta säkert bli kanon. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser fint ut..lugnt och vilsamt för ögonen, bra teckenstorlek också ja det känns bra i denna kostym.. 🙂

En stor fördel är att sidorna laddas mycket snabbare nu äntligen..tackar tackar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag testade att skifta alla medlemmar till svenska, någon som fortfarande är kvar på engelska?

Njae, det verktyget tar inte med de som inte har ett språkval, tyvärr. Och språkval kom inte med i migreringen.

Men jag fixade det i databasen, nu ska alla ha svenska som förval.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hurra Hurra!! Det funk(ar) ju!!! 🙂

Gissningsvis så var det kanske inte så helt problemfritt att få igång det här nya antar jag?

Och jag blir heller inte alls förvånad om personalen har fått slita mer än vi andra känner till även om vi kanske kan ana.

Men nu är vi tydligen här!

Tycker att Björn, Majken och övriga inblandade borde få en stående ovation för allt arbete!!

En riktigt god fortsättning med det nya forumet önskar jag både personalen och till alla forumanvändare!

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det här är nya nya forumet, var var då det gamla? Gamla gamla? Och plattformen? Var det nygamla? 🙂

Anyway, sktisnyggt! Jag gillar det! Bara några småsaker...

I vanligt visningsläge så dras inte fönstret ända ut till kanten, utan det verkar finnas en gräns. Denna gräns verkar inte finnas när man skriver ett inlägg. Vilket som är bäst kan diskuteras, men ni ska nog vara konsekventa i ert val. Jag föredrar att sträcka ut det hela. Jag som sitter på 1280x1024 tycker inte att det blir oläsbart.

EDIT: såg nu att det berodde på att reklamen tar upp plats. Om den måste vara där, kan den integreras snyggare?

Rolig smiley förresten. 🙂 Och på tal om det, jag tycker det är för få smileys utan att behöva trycka på show all, och att fel prioriterats som förstaval (eller vad man ska kalla det).

För övrigt, MYCKET bättre än communiytt! 🙂

Redigerat av Lynxo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har surfat runt en stund nu och det ser jättebra ut. Vilsamt val av färger. Inga som helst problem att sitta här och titta en längre stund. Ett stort plus också till Studio forum » Låtar och filer och den kategori/genre-indelning som gjorts. Tummen upp 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...