Jump to content
Annons

Respons på nya Studio Forum


Recommended Posts

Annons
  • Svar 318
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag har surfat runt en stund nu och det ser jättebra ut. Vilsamt val av färger. Inga som helst problem att sitta här och titta en längre stund. Ett stort plus också till Studio forum » Låtar och filer och den kategori/genre-indelning som gjorts. Tummen upp 🙂
Formidabelt trevligt.

Lugnt för ögon & själen.

🙂

Ser mycket trevligt ut! 🙂

Jag lyckades inte bli klok på "+/-" -knappen bredvid "svara"-knappen gör...? 🙂

Jag gissar att man kan citera flera personer på ett enkelt sätt... 🙂

Edit: klicka på plusset på de personer du vill citera och sedan på "Skriv svar" längst ner!

/H.

Redigerat av henning
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Layout och sånt bryr jag mig inte så mycket om viktigare då att reklamen minskas eller flyttas så det inte snor så mycket plats på min skärm. Surfar på en gammal 233 Mhz med tillhörande 17 tums skärm tänker inte byta så länge den funkar lägger hellre mina futtiga stålar på grunkor till min musik dator. Men iofs. så är jag glad att man inte tog det där konstigt högupplösta som gör att jag måste mecka om skrivbordet för att kunna läsa överhuvudtaget.

Tråkigt bara att iom. comunityn kom till så finns det nu två bra forum som förmodligen kommer att konkurrera om ungefär samma gäng musikfreaks. Vidhåller således att ett samarbete mellan siterna bara vore bra för alla inblandade men tvivlar starkt på att så kommer att ske tror tävlingsinstinkten väger tyngre.

Nåväl färdiggnällt från Sya lycka till nu, tror ni är på rätt spår.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det här är nya nya forumet, var var då det gamla? Gamla gamla? Och plattformen? Var det nygamla? 🙂

Anyway, sktisnyggt! Jag gillar det! Bara några småsaker...

I vanligt visningsläge så dras inte fönstret ända ut till kanten, utan det verkar finnas en gräns. Denna gräns verkar inte finnas när man skriver ett inlägg. Vilket som är bäst kan diskuteras, men ni ska nog vara konsekventa i ert val. Jag föredrar att sträcka ut det hela. Jag som sitter på 1280x1024 tycker inte att det blir oläsbart.

EDIT: såg nu att det berodde på att reklamen tar upp plats. Om den måste vara där, kan den integreras snyggare?

Rolig smiley förresten. 🙂 Och på tal om det, jag tycker det är för få smileys utan att behöva trycka på show all, och att fel prioriterats som förstaval (eller vad man ska kalla det).

För övrigt, MYCKET bättre än communiytt! 🙂

Ska för övrigt surfa runt mer sedan.

Citatknappen var för övrigt genialisk! Hade inga av Claes problem, förstod direkt! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Layout och sånt bryr jag mig inte så mycket om viktigare då att reklamen minskas eller flyttas så det inte snor så mycket plats på min skärm.

Själv så tycker jag att det är bra att reklamen ligger ute till höger för att annars så blir textraderna så otroligt långa så att det blir svårläst pga denna anledning. Stör mig inte alls på att den ligger där.

/H.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv så tycker jag att det är bra att reklamen ligger ute till höger för att annars så blir textraderna så otroligt långa så att det blir svårläst pga denna anledning. Stör mig inte alls på att den ligger där.

/H.

Instämmer till fullo!

Skaffar man sedan bara en lämplig adblocker, så ser man ju inte ens reklamen (fast jag tyckte att den var rätt så diskret och Ok när jag kikade förut)... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Saker som prioriteras närmaste dagarna på förstasidan:

* Bättre vy över senaste trådarna

* Fungerande vy över senaste nyheterna

* Ngt mer info i online-statistiken

Ja, min vy över "senaste diskussioner" på framsidan verkar inte fungera öht? Men det är kanske därför den skall bli bättre...? 🙂

/H.

Link to comment
Dela på andra sajter

Citatknappen var för övrigt genialisk! Hade inga av Claes problem, förstod direkt! 🙂

Bara jag som är trög, tydligen...? 🙂

Markera alla inlägg som ska citeras och sedan klicka på "Skriv svar" längst ner, var tydligen tricket. Det känns dock lite felvänt att klicka så att det blir ett minustecken på det som ska citeras - men man vänjer sig väl... 🙂

Håller med det som skrevs tidigare, om att "Skicka svar"-knappen borde finnas i anslutning till rutan som man skriver i.

Det var mycket lättare att hitta saker att gnälla på i community-forumet - men man får väl leta... 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv så tycker jag att det är bra att reklamen ligger ute till höger för att annars så blir textraderna så otroligt långa så att det blir svårläst pga denna anledning. Stör mig inte alls på att den ligger där.

/H.

Instämmer till fullo!

Skaffar man sedan bara en lämplig adblocker, så ser man ju inte ens reklamen (fast jag tyckte att den var rätt så diskret och Ok när jag kikade förut)... 🙂

Vi ska titta på alternativ där vi (förhoppningsvis) kan slå ihop förstasidans höger- och vänsterspalt, samt fylla ut vänsterspalten mer i trådvisningen med annat forummaterial. Förhoppningsvis upplevs då spalten inte lika störande, och blir mer integrerad.

I profilvyn vill jag kunna ta bort spalten helt, eftersom den blir lite väl ihopträngd. Men vi tar det lite senare om det nu går att lösa, förstasidans komponenter brinner nog mest 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här ser ju helt sjukt bra ut. för mig som har ett dåligt färgseende passar dessa färger utmärkt. Rutmönstret i bakgrunden gör då så att lister och annat inte flyter ihop för mig. Så sett ur ett deftekt färgseende är det 100 %.

När stänger ni ner forumet på commuityt?? Och kommer gamla trådar att föras över hit så man kan söka på dom?? Det finns mycket matnyttigt som redan är publicerat så att säga

Keep it up.......MYCKET bra!!!

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på en sak som kanske kan förbättras...

När man ser listan över ämnena, så finns det en liten knapp som gör att man kommer till det första olästa inlägget. Skulle det inte gå att ha kvar den knappen även efter att man har läst alla inlägg - men då låta den gå till det sista inlägget i tråden i stället, så att man slipper klicka på sista sidan för att sedan scrolla ner...? Ja - jag ÄR lat ibland... 🙂🙂

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

dannepop (oregistrerad)

Ja nu är allt mycket bra!

Snyggt och enkelt och transparent!

Det kanns bra att vara här!

Tack, grabbar!

Danne/

PS/ Kan inte någon svara på mitt Ableton Live in lägg :-(

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jädrar också.. Det var ett tag sen jag var här nu. Spontant vid första anblicken så gillar jag det rena och överskådliga på nya forumet.. Inget onödigt kladd här inte. Kommunikation som gäller.

Gillar också att hela skärmbredden kan utnyttjas. Känns lite OS X över gränsnittet men det är ju ingen nackdel.. Det är ju användarvänligt som bara den.

Bra jobbat Olsberg! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Saknar en sak: Jag skulle vilja kunna klicka på "antal visningar, författare, antal svar" etc i trådarna fär att få det sorterat på så sätt.

Förenklar navigering ENORMT.

Sen massa statistik är aldrig fel 😉

EDIT: och nu syns det om någon skriver ett inlägg också, fanken va nice .)

Redigerat av Emulator
Link to comment
Dela på andra sajter

För tillfället är det en del översättningar som saknas, som exempelvis fönstret för att skriva nya inlägg. Jag jobbar dock på det och sakta men säkert ska de svenska orden falla på plats. Trådvisningen bör nu vara helt på svenska och saker som kontrollpanelen, medlemsprofiler, sökningar, medlemslistor och kalendern är översatta sedan tidigare.

Skoj med så många glada inlägg förresten 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Markera alla inlägg som ska citeras och sedan klicka på "Skriv svar" längst ner, var tydligen tricket. Det känns dock lite felvänt att klicka så att det blir ett minustecken på det som ska citeras - men man vänjer sig väl... 😉

Det första jag provade var att trycka på plustecknet på de jag ville citera och sedan på svaraknappen bredvid en av dessa. Detta fungerade inte, så helt logiskt är det kanske inte! Men en superfunktion som jag har saknat förut ibland. Kan man förresten citera flera personer på olika sidor i tråden?

/H.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man vara lite småcynisk och misstänksam kan man tänka att den grå "vilsamma" framtoningen på forumet är till för att de färgglada annonserna till höger ska synas ordentligt... 😉 Äh, jag tycker nya forumet är fint! Listan över ämnen med senaste poster i är lite väl sparsam i sin layout (och information) mot tidigare men jag tyckte jag förstod av ett tidigare inlägg att det där är en av de saker som ska fixas till. Fint jobb!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg Olsbergs kommentar om att två inlägg direkt efter varandra slås ihop till ett. Det kanske får lite konsekvenser i längsta tråden, för där brukar det dubbelpostas rätt flitigt... Men jag ska inte klaga, för det här forumet verkar jättebra! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...