Jump to content
Annons

NYA FORUMET: Status


Björn Olsberg

Recommended Posts

Vi festar loss på den kemiskt rena bensinen som blev över efter att vi bytt och rengjort processor med tillhörande fläkt i forumservern. Ni kan med andra ord räkna med att översättningarna tar en helt ny riktning de närmaste timmarna.

Våran nya religiösa orden (min och Björns alltså) har just utropat controlpanel till kommandobryggan vilket tydligt speglar våra ambitioner. Vi planerar också en terroristaktion där vi byter Beta-stämpeln på den nygamla communitysajten till en bild på Bismarck, eventuellt även med Hinbenburg flygande/flammande i horisonten. Nya tider väntar, all makt åt Tengil vår befriare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag beundrar ert engagemang! 😱

Hoppas verkligen ni får ut mycket själva av det också.

Sen låter det i o f s som det är dags för er att gå hem och lägga er snart ............ alternativt lukta lite mer på bensinen och stanna hela natten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi festar loss på den kemiskt rena bensinen som blev över efter att vi bytt och rengjort processor med tillhörande fläkt i forumservern. Ni kan med andra ord räkna med att översättningarna tar en helt ny riktning de närmaste timmarna.

Våran nya religiösa orden (min och Björns alltså) har just utropat Controlpanel till kommandobryggan vilket tydligt speglar våra ambitioner. Vi har planerar också en terroristaktion där vi byter Beta-stämpeln på den nygamla communitysajten till en bild på Bismarck, eventuellt även med Hinbenburg flygande/flammande i horisonten. Nya tider väntar, all makt åt Tengil vår befriare!

Ni anar inte hur rätt Majken har! Vi har varit småhöga och ovanligt trögfattade hela dagen sedan Majken slet upp bensinflarran. Ingen här har skrattat inom 20 sekunder efter att någon har dragit ett skämt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hallå, vänta lite här 😳

Har inte varit här inne på evigheter (inte på idg eller kontrollrummet heller pga overload på jobbet). Vilken SKÖN stämning *fniss* 😄

Tala nu klarspråk så att jag förstår: Kommer det gamla forumet leva kvar fast i en ny bensindoftande kostym? (Yes!!!) Kommer ni att skrota nya communitien? Eller kommer det finnas två lösningar parallellt i framtiden? Bara så jag förstår.

Hursomhelst, det känns som det är bättre lösningar på gång här. Stämningen är på topp. Ett HALLELUJA-moment helt enkelt. 🙂

Kram till Olsberg o Majken som kämpar på som tusan, ni smittar av er med ert goa humör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tala nu klarspråk så att jag förstår: Kommer det gamla forumet leva kvar fast i en ny bensindoftande kostym? (Yes!!!) Kommer ni att skrota nya communitien? Eller kommer det finnas två lösningar parallellt i framtiden? Bara så jag förstår.

Hursomhelst, det känns som det är bättre lösningar på gång här. Stämningen är på topp. Ett HALLELUJA-moment helt enkelt.  🙂

Kram till Olsberg o Majken som kämpar på som tusan, ni smittar av er med ert goa humör.

*rodnar*

Tar mig samman:

För visst är det så att denna sajt är på gång igen. Inget ska få ta kol på vårt kära forum och stämningen som är här! Communityn tas ner (inte fysiskt, saknar någon en tråd därifrån så flyttar vi över den manuellt) och detta forum uppgraderas ordentligt.

Mer info

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, hejsan igen. Det var ett tag sedan. Såg en tråd i Kontrollrummet att ni startar om det gamla forumet och gör förbättringar. Strongt!!! Efter att ha varit borta ett tag så kanske man kan börja hälsa på igen.

Vill samtidigt tacka grabbarna på KR för att de gjorde det enda rätta, när gamla hundar som jag (som inte ville lära om), började sticka och försvinna i cyberrymden. De höll i alla fall en del av oss samman.

Skall bli kul att se vart detta leder. Kämpa på och lycka till! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Stora delar av översättningarna är nu färdiga. Det finns fortfarande en del att göra men vi har redan översatt mer av det nya forumet än vad som var översatt av det gamla. Exempelvis är kontrollpanelen, hantering av personliga meddelanden samt den nya funktionen för att ladda upp låtar och filer nu i stort sett helt på svenska.

När nya forumet öppnar kommer det att startas en tråd där ni kan rapportera in ord, fraser, felmeddelanden och e-post från sajten som ännu inte är översatta eller felaktigt översatta. Målet är att sidan ska vara helt på svenska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om nu någon inte kan ge sig till tåls, så har det denna vecka varit tajt om tid att jobba vidare med sajten. Begravning, LLB-mässa och en stundande Berlin-resa imorgon har gjort att det bara har blivit korta stunder vi har kunnat ägna åt sajten. Och ja, Berlinresan är privat och jädrans vad jag ska slappna av, gå på klubbar och dricka god öl 😎

Vill passa på att säga att vi strukturmässigt gör sajten så lik denna som möjligt. Inga fullständiga omgörningar, med andra ord. Utseendet fräschas till och menyknappar kommer göra navigeringen tydligare. Men i sajten kommer man känna igen sig väl.

Auf wiedersehen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag ju faktiskt sett lite nya snuttar av forumet i nya Studio-tidningen, men vet ni på ett ungefär när vi får se the reak deal? 😄 Nån vecka till?

Ha det gött! 😛

Nu ska jag ut i studion å låtsas kunna spela piano..

Ska spela på ett bröllop idag... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...