Jump to content
Annons

Studiofestival # 13 - Röstning


Jeffrey Lee

Recommended Posts

Jag gjorde en snabb sammanräkning.. Jag är inte hundra på att den stämmer så kontrollräkna om ni vill. Segraren är dock klar. Grattis woland!

01. Conformity meets individuality 81

02. Skönt liv 62

03. 60 seconds 61

04. Feast 56

05. Everything,everything 48

05. Change 48

07. 1 minute song 46

08. Svinfylking 38

09. Om en minut 30

09. Självförtroendesången 30

11. Monking 23

12. June 22

13. That's my girl 16

14. Gipsy town 13

15. Karusell 11

16. I wish I had more time 10

17. Ännu en dag med minnet kvar 6

18. Aldrig igen 4

19. I feel good 2

20. Fåntratterivisan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 130
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag gjorde en snabb sammanräkning.. Jag är inte hundra på att den stämmer så kontrollräkna om ni vill. Segraren är dock klar. Grattis woland!

01. Conformity meets individuality 81

02. Skönt liv 62

03. 60 seconds 61

04. Feast 56

05. Everything,everything 48

05. Change 48

07. 1 minute song 46

08. Svinfylking 38

09. Om en minut 30

09. Självförtroendesången 30

11. Monking 23

12. June 22

13. That's my girl 16

14. Gipsy town 13

15. Karusell 11

16. I wish I had more time 10

17. Ännu en dag med minnet kvar 6

18. Aldrig igen 4

19. I feel good 2

20. Fåntratterivisan

Stort Grattis Wolle! 😄 :D 😄

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var lite kul att se vilka låtar man kunde gissa upphovsmännen på. Att gissa Djonas och Umemagnus låtar var dock som att sno godis från lobotomerade barn med amputerade lemmar  😄

😄

😄😄 Va??? Varä nån som kunde lista ut..?? ... hur?.... jag har ju inte sagt vilken låt jag lirade... Är nog också säker på att Djonas inte läckte i förväg heller?? Huuuuur kan de va möjligt?? 😄😄

EDIT;

Vill f.ö. också passa på att tacka alla ni som röstade på mitt bidrag "Svinfylking". Det är en kortversion av låten... Längre och mer genomarbetad historia kommer på kommande skivan.

Och för några som undrade, japp, Moraharpa is the shit!

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde en snabb sammanräkning.. Jag är inte hundra på att den stämmer så kontrollräkna om ni vill. Segraren är dock klar. Grattis woland!

01. Conformity meets individuality 81

02. Skönt liv 62

03. 60 seconds 61

04. Feast 56

05. Everything,everything 48

05. Change 48

07. 1 minute song 46

08. Svinfylking 38

09. Om en minut 30

09. Självförtroendesången 30

11. Monking 23

12. June 22

13. That's my girl 16

14. Gipsy town 13

15. Karusell 11

16. I wish I had more time 10

17. Ännu en dag med minnet kvar 6

18. Aldrig igen 4

19. I feel good 2

20. Fåntratterivisan

Det här kom jag fram till, rätta mig gärna om det är nåt fel.

Stort grattis till vinnaren woland 😄

81p - 20-Conformity meets individuality - woland

65p - 05-60 seconds - Matthew L

62p - 13-Skönt liv - Pwayne

56p - 10-Feast - Jeffrey Lee

53p - 14-Everything,everything - linkowich

50p - 18-1 minute song - djonas

48p - 12-Change - TUFFTUFFTUFF

38p - 16-Svinfylking - umemagnus

30p - 11-Om en minut - stajo

26p - 02-Självförtroendesången - tbruce

23p - 08-Monking - drloop

22p - 09-June - Llauma

22p - 17-That's my girl - sixties

17p - 03-Gipsy town - Fidden

11p - 06-Karusell- baktakt

10p - 15-I wish I had more time - egghuvud

6p - 19-Ännu en dag med minnet kvar - Gain

4p - 01-Aldrig igen - martinm

2p - 04-I feel good - P3t3r

0p - 07-Fåntratterivisan - Dogbuerner

Link to comment
Dela på andra sajter

Silver 😄😄😄

Tack till er som röstade på mig och för de snälla liknelserna med Bowie 🥰

Med risk för att låta överkänslig vill jag också bara försvara mig lite ang. kommentarerna om Mikkes inlägg ovan vilket gjorde mig lite smått frustrerad. Eftersom han satte 6p till mig så kände jag mig lite anklagad för att fuska samtidigt som jag inte kunde försvara mig. 🙁

Jag känner iaf ingen större lust att fejka poäng i en sån här tävling som mest är för skojs skull (och lite ära).

Puh, nu har jag lättat mig hjärta 🙂

/M

(Dynamiska mickar har jag för övrigt tillräckligt med redan 😄)

EDIT: GRATTIS WOLAND förresten!

Redigerat av Matthew L
Link to comment
Dela på andra sajter

Ajajaj! Här var jag väldigt sent ute!  😄

Får skylla på att jag blivit pappa nyligen...  🥰

Är väl ett giltigt skäl att utebli...

Grattis till dig också 😄

Tack! 😄

Efter att ha lyssnat igenom bidragen kan jag säga att jag verkat dela favoriter med fler andra på forumet. Bra idé till festival och många bra bidrag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här kom jag fram till, rätta mig gärna om det är nåt fel.

Jag glömde påpeka att jag tog inte med maxmaxmaxs röst då han/hon inte gett poäng till fyra låtar. Man skulle väl ge poäng till de fyra bästa låtarna? Det vore ju tråkigt om man bara behövde ge poäng till låten man vill ska vinna. Det finns ju tre poäng kvar som ska fördelas mellan bidragen och skulle det ha varit jämnt om segern så skulle det ha kunnat fällt avgörandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafalls, vad fel alla har röstat. Alla dom bästa låtarna är ju på nedre halvan av listan. 😄😄 Jaja jag hamnade iaf på övre halvan... även om det var precis på vippen. 🥰

Gratulerar till vinnaren! 😄 Skönt att man slipper arrangera kommande tävling. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Fan där tog det slut grattis till vinnaren Woland, fan det spelar ingen roll hur mycket man än smörar på i sången 😄 jaru gissa på vilken 🥰 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

nr.10. HC med tunnt trumm ljud! kan väl bara vara en person på forumet som gjort denna. tyvärr gillar jag inte jazz blandat med HC.

Här gissade jag helt fel, var helt säker på att det var Slaptap som gjort denna.

Kul att några gillade min låt, hann inte lägga så mycket tid på produktionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Woland!!!

och även till oss andra för jag tycker alla har lyckats bra. Var ett lagom format så att man orkade lyssna igenom alla flera gånger.

Tack Burnin Sven för att du lånade ut din känsliga sång, räddade flera poäng åt mig 😮 .

Tack alla som röstade på mig och även er andra som orkade lyssna på en minuts vemod utan att kräkas 😳.

Tack,tack, tack och så vill jag slutligen tacka... min.. 😮😮😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till Woland för en överlägsen seger! Inget snack om saken! 😮

Och grattis till Matthew L för andraplatsen.

Själv är jag nöjd att jag trots risig produktion lyckades bärga en tredjeplats.

Kul att så många gillade texten....kanske för att den handlade om oss "nördar" som brinner för våra egna projekt som kolliderar med familj, arbeten och "måsten".

Tack till alla som röstade på mig och särskilt Ni som ödslade era värdefull sexor på min låt.

Tack till Jeffrey Lee som arrangerade och tack till alla medtävlande! 😮

...och sist men inte minst: Grattis till Joachime som blivit pappa! 😮

Redigerat av pwayne
Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer bara i hejaropen. Kul att man fick några poäng iallafall. Hade sett konsertfilmen med the band. Speciellt tack till Vessongs för att han associerade till ett av mina gamla favvoband The Strawbs.

Edit; Det får nästan bli ett musik/sitetips, kolla in: http://www.strawbsweb.co.uk/

Vad har man lärt sig av detta då? Det går att göra en minutslåtar. Fast tusan är om formatet håller för vissa typer av musik. är iallfall min slutsats. 😉

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

...och sist men inte minst: Grattis till Joachime som blivit pappa!  😎

Man tackar! Andra gången gillt faktiskt! 😆

Jag hade definitivt ödslat poäng på din "Skönt liv" om jag nu hunnit rösta i tid. Är svag för det sköna lunket och göteborgsaccenten! Extra plus för raden "jag vill va en riktigt man som kan ta hand om sina barn" 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Woland! 😲 Kanonbra jobbat! 🙁

Och tack alla som röstade på min "Everything, everything" och sa så fina saker (t ex Stensdotter, Djonas, Knudan, Baktakt... 😲 )

En femteplats i sin allra första Studiofestival känns otroligt kul!

Redigerat av Linkowich
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, blev lite överraskad över att så många gillade mitt bidrag.. Stort TACK till alla som röstat och gratulerat. Härligt att så många tagit sig tid och skrivit en rad eller två!

Jäkla kul dehär måste jag säga, de här blev liksom lite av en comeback på forumet, då jag det senaste året varit alldeles för lat och upptagen med att snorkla runt i pokerträsket för att engagera mig här. Men, men nu blir de inga fler allins å desto fler inlägg här.

Hmm.. de var ngn som frågade ifall jag använt samplingar: svar nej, allt e inspelat, lite justering av trummor dock i brist på metronomiska egenskaper.

Ps. kan inte låta bli men kliar lixom i fingrarna, dehär med att jag ju e finne (eeh finlandssvensk) dårå…å jaa…ni kan ju kanske klura ut vad jag syftar på, så besparar jag er från resten.. men antagligen fryser helvetet till is snart 😄😄😛

Grattis Woland och Joachime. Kul med tillökning i familjen. (för visst är väl en mikrofon också en familjemedlem?)

🙂:rolleyes:😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort grattis Woland! Skulle vi inte kunna få en "spår för spår"-gonomgång av vinnarbidraget?

jaa, absolut ifall intresse finns kan jag ju slänga upp en skärmdump med tillhörande förklaringar å dyl...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jeffrey Lee, har du bestämt om Maxmaxmax röster räknas eller inte? Spelar iofs ingen roll för vilket bidrag som vann, men ändå.

Om maxmaxmax röst inte räknas byter 2:an & 3:an plats, inte så världsligt kanske men vad säger Pwayne och Matthew L ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jeffrey Lee, har du bestämt om  Maxmaxmax röster räknas eller inte? Spelar iofs ingen roll för vilket bidrag som vann, men ändå.

Om maxmaxmax röst inte räknas byter 2:an & 3:an plats, inte så världsligt kanske men vad säger Pwayne och Matthew L ?

Nej för fasen!

Låt ställningen vara eller be Maxmaxmax lägga sina sista tre poäng (vilket inte kommer att betyda något alls mellan de 7-8 högsta placeringarna) eftersom Mattew L ligger tre poäng före!). 😄

Redigerat av pwayne
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...