Jump to content
Annons

Studiofestival # 13 - Röstning


Jeffrey Lee

Recommended Posts

Jeffrey Lee, har du bestämt om  Maxmaxmax röster räknas eller inte? Spelar iofs ingen roll för vilket bidrag som vann, men ändå.

Om maxmaxmax röst inte räknas byter 2:an & 3:an plats, inte så världsligt kanske men vad säger Pwayne och Matthew L ?

Nej för fasen!

Låt ställningen vara eller be Maxmaxmax lägga sina sista tre poäng (vilket inte kommer att betyda något alls mellan de 7-8 högsta placeringarna) eftersom Mattew L ligger tre poäng före!). 🙂

Ska jag förlora min plats som första förlorare 😉😉

Sånna här diskussioner är riktigt pinsamma för jag bryr mig inte jättemycket...

Fingers%20Crossed%202.JPG

...men jag håller med dig Pwayne. 😛

Redigerat av Matthew L
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 130
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hmm.. de var ngn som frågade ifall jag använt samplingar: svar nej, allt e inspelat, lite justering av trummor dock i brist på metronomiska egenskaper.

Ja, det var nog jag som undrade det :rolleyes:

Mycket bra spelat, men ändå "loopkänsla". Coolt. Vem är det som sjunger?

Link to comment
Dela på andra sajter

6p - låt 19 - Ännu en dag med minnet kvar

Förmedlar en skön känsla på ett mkt snyggt sätt. Den där stora gäspningen och när man sträcker sig på morgonen efter samtidigt som man tänker på livet och det som hänt. Ibland positivt och ibland som man bara vill glömma bort.

Grattis till storslam Woland! Som jag skrev i min röstning - Snyggast! Hennes röst förstärker verkligen den känslan och man blir ju nästan kär :rolleyes:

I övrigt så är det väl BARA Stajo som har koll på öronen 😳 Stort tack mannen!

Jag har varit inne och lyssnat lite och kommenterat en del av allt bra som läggs upp men inte fått tummen ur själv..Enminutarn passar kanon för en som pillar på grejorna alltför sällan 🥰 Blev en improviserad tagning på både text och sång och ett par på resten, så jag får vara nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, just ja, man måste ju tacka för sig..Tusen tack alla som röstat:o)..så fort sången(mitt bands sångerska har skrivit texten) blev färdig så drog jag den till bandet och förhoppningsvis kan vi spela den live nu på torsdag, dock med några till refränger och verser..tror nog att vi kommer klocka runt 2 minutas:o)..och ja, den kommer att bli betydligt bättre med en skrikig brud på sång..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. de var ngn som frågade ifall jag använt samplingar: svar nej, allt e inspelat, lite justering av trummor dock i brist på metronomiska egenskaper.

Ja, det var nog jag som undrade det 🙂

Mycket bra spelat, men ändå "loopkänsla". Coolt. Vem är det som sjunger?

ok, Tackar! det är min flickvän som jag brukar micka upp när hon tillåter 😲

Grattis till storslam Woland! Som jag skrev i min röstning - Snyggast! Hennes röst förstärker verkligen den känslan och man blir ju nästan kär 

tack, tack! jo håller med, e ju lite jävig förstås men tycker hon e lite audiogeniq..eller hur man nu skriver det... "man blir ju nästan kär" -> jag vet hur de känns 😳

Ska fixa ihop en skärmdump å lite förklaringar.. alldeles strax ska bara orka lyfta min bakdel ur soffan å byta dator..

Link to comment
Dela på andra sajter

kanaler och förklaringar

hmm..vetefan hur bra dehär blir, men hade ingen annan plats än myspace att tillgå just nu..så får bli såhär.

Förklaringar av kanaler som var 12 till antalet:

Spår 1 – Trummor, EZ toontrack. Dom ”Egentliga” trummorna, inspelade med E-trummor.

Spår 2 – Groove Agent, förstärkte virveln och baskaggen för att få det sound jag

ville ha. På sista delen använde jag även en del ”fingerknäpp –ljud”

Spår 3 – Ägg på sista delen, kraftigt skuret med EQ

Spår 4 – Bas, inspelat med en akustisk bas (linead).. tror jag förstärkte signalen med en joemeek threeq (om de nu e intressant) ganska sunkiga mickar så krävs en del jobb för att få den att låta ok.

Spår 5 – Rhodes, EVP 73

Spår 6 – MiniMoog

Spår 7 – Min flickvän + lite reverb

Spår 8 – mina viskningar + delay och reverb

Spår 9 – Gitarr space.. använde guitar rig 2, skruvade fram ett ganska spaceat

ljud, med utgång ur förinställda ljudet ”Cristal” sen EQ på de.

Spår 10 – gitarr clean, inget annat än högpassfilter

Spår 11 – git rytm, kort delay och högpassfilter

Spår 12 – Git melodi, lade på en metalizer, reverb och EQ

om de e ngn som undrar något eller önakar tydligare förklaringar så e de bra att hojta. än en gång tack för alla röster å gratulationer!

eder

Woland

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis woland! När får vi höra en längre version?  😕

tackar!

jaa..har nog en version på gång..menmen..tror jag ska arbeta om den lite. i dagsläget blir den lite för händelselös, trevligt meditativ, men inte så mkt mer..

återkommer med hel låt när den e färdig, och jag e nöjd...så kan ta ett tag 😐

sen e de bara att plocka fram motorsågen 🙂 hehe, nä men ärligt så känns det nog som man måste göra något vettigt av den nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjo,

Ja, grattis Woland...-jag som trodde sången va samplad...-in i skamvrån 😄

Rackans trevlig festival detta, som vanligt blir man förvånad över hur proffsiga alla är...

Själv fick jag min låtidé "Karusell" när jag var på marknad med tillhörande tattartivoli...-höll på att få öronen bortsprängda av den där tivolitechnon 🙂

från början var det en hederlig tivolilåt men flippade ut till nån sorts reggaedunk med svårt sjuka stämmor 🙂

Ser redan fram emot nästa festival...-då jävlars 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...