Jump to content
Annons

Studiofestival # 13 - Röstning


Jeffrey Lee

Recommended Posts

Skall vi införa regeln att man måste varit registrerad användare innan deadline för festivalen, dvs i detta fall 17:e Sep 23:59 för att få rösta ?

Det kan ju lätt bli så annars att det blir många "nya" registreringar när det är pris som står på spel 😆

Låter rimligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 130
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Fantastiskt många bra bidrag.

Var tvungen att lyssna i två dagar för att sålla ut en röstning som jag kunde stå för.

20-Conformity meets individuality 6p 1:an var det ingen tvekan om, för mig helt i särklass.

11-Om en minut 4p kanske inte världens bästa inspelning. Men sången kändes innerlig och låten hade en bedårande liten melodi.

08-Monking 2p Kompetent

14-Everything,everything 1p Kompetent med en skön brygga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall vi införa regeln att man måste varit registrerad användare innan deadline för festivalen, dvs i detta fall 17:e Sep 23:59 för att få rösta ?

Det kan ju lätt bli så annars att det blir många "nya" registreringar när det är pris som står på spel 😆

Möjligen skulle det kunna hjälpa lite men det går ju att värva röster redan innan deadline. Men får en låt onormalt många röster från nykomlingar så kan man nog misstänka något. Just nu känns det dock inte som det. Kanske borde man ändra det till att endast de som varit medlemmar innan själva tävlingens anmälningstråd skapades får rösta. Folk kan inte förutse vilken tävling som dyker upp härnäst och jag tvivlar på att folk värvar röster för en tävling som inte ens är annonserad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Emaj7 (oregistrerad)

Mina röster:

1p - 11. Om en minut - bra innehåll, sämre produktion.

2p - 8. Monking - Fett sound, cool.

4p - 18. One minute song - Bra lir, andra halvan av den minuten är riktigt bra.

6p - 14. Everything, everything - Har lyckats få med mycket på en minut! Känns lite krystad i trumkompet men spöar ändå motståndet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall vi införa regeln att man måste varit registrerad användare innan deadline för festivalen, dvs i detta fall 17:e Sep 23:59 för att få rösta ?

Det kan ju lätt bli så annars att det blir många "nya" registreringar när det är pris som står på spel 🙂

Låter rimligt!

Jag vill påminna mig att detta var regel under åtminstone en av de tidigare festivalerna (hybridfestivalen?). Korrigera mig om jag har fel. Jag tycker oxå det är en god regel.

***

Jag tankade hem och började lyssna i går kväll, och återkommer med mina röster. Jag är hyggligt imponerad av startfältet 😄 Enminutsidén har tydligtvis slagit väl ut!

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver direkt efter att ha lyssnat för att inte bli av med förstaintrycketkänslan.

6p - 16. Svinfylking - Vem kan ha gjort denna? 🙂 Talar direkt till min svenska ursjäl.

4p - 11. Om En Minut - När jag först hörde rösten så tänkte jag ah va fan o sen lyssnade jag lite till o så tänkte jag ah va fan - funkar.

2p - 18. One minute song - En minut mangel - funkar.

1p - 10. Feast - En jävla röra egentligen - funkar.

Thats it.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall vi införa regeln att man måste varit registrerad användare innan deadline för festivalen, dvs i detta fall 17:e Sep 23:59 för att få rösta ?

Det kan ju lätt bli så annars att det blir många "nya" registreringar när det är pris som står på spel :rolleyes:

Möjligen skulle det kunna hjälpa lite men det går ju att värva röster redan innan deadline. Men får en låt onormalt många röster från nykomlingar så kan man nog misstänka något. Just nu känns det dock inte som det. Kanske borde man ändra det till att endast de som varit medlemmar innan själva tävlingens anmälningstråd skapades får rösta. Folk kan inte förutse vilken tävling som dyker upp härnäst och jag tvivlar på att folk värvar röster för en tävling som inte ens är annonserad.

Precis. Detta är en bättre regel. Man kan ju sätta någon inläggsthresshold också om man vill.

Dock så kan man ju som nykomling ställa upp i själva tävlingen även om man sedan inte får rösta i den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt det här... alla har något på något sätt och hög kvalitet överlag.

och så här tycker jag just nu på det humör jag är idag, imorgon skulle det kanske bli ett annat resultat 😲

6p - låt 19 - Ännu en dag med minnet kvar

Förmedlar en skön känsla på ett mkt snyggt sätt. Den där stora gäspningen och när man sträcker sig på morgonen efter samtidigt som man tänker på livet och det som hänt. Ibland positivt och ibland som man bara vill glömma bort.

4p - låt 2 - Självförtroendesången

Blir glad av denna. En motivationssång al'a Allie McBeal... eller vad det var programmet hette.

2p - låt 1 - Aldrig igen

Är ju alltid svag för sådant här, får mig i en avslappnad sinnesstämning och att tänka på livet, på mig funkar det.

1p - låt 3 - Gipsy town

Ok den här rösten vill jag ju ha 😉. Go låt och gung kanske inte den mest givande texten men skön låt.

Tack för mig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var kul bidrag överlag. Eloge till alla er som ställt upp.

Mina 6 poäng går till Feast; Fantastiskt att få in så mycket på en minut.

Fyra poängaren till Svinfylking; Detta är bra på riktigt.

Två poäng till Karusell: Detta är inte reggie. Detta är bra.

Ett poäng till Ball Room Blitz, dvs That´s my Girl. Härligt röj!

Kunde delat ut en hel del fler poäng om det varit tillåtet!

Keep it coming dude´s

😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Med motiveringen:

Kladdig melodi som fastnar och man blir sådär lagomt glad och nyfiken på vad som skall komma härnäst. Fin popsnutt. Enligt mig den solklara 6poängaren. Därefter blev det betydligt svårare.

6p - Låt05 - 60 Seconds

4p - Låt12 - Changes

2p - Låt15 - I wish I had more time

1p - Låt13 - Skönt liv

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var roligt att lyssna på, många trevliga bidrag!

De låtar som jag tycker sticker ut mest och som jag gillade bäst är;

6p - Conformity meets Individuality, soft och skönt som fan. Gillar gitarrmelodin som kommer in vid 0:43. 😄

4p - Skönt Liv, riktigt nice gitarrerna och sången är grym. Mixen är dock inte alls bra.

2p - Everything everthing, skön låt som innehåller detta mesta. Snygga ljud.

1p - Svinfylking, om någon låt sticker ut så är det väl denna. 😕

Andra som oxå var grymma utan inbördes rangordning;

Gipsy Town - Yeeha nice med country, rolig låt. Låter Johnny Cash.

60 seconds - Mkt trevlig låt. Bra melodi och röst.

Karusell_aa - Härligt med Reagge. 😄 Detta gillar jag.

Monking - Miami Vice here we go. 😄 Låter nice detta.

Feast - haha vilket skönt kaos. Eftersom jag är stor förespråkare av hybridmusik så är detta bomull för mina öron. 😄

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Thank you Vetlanda for a lovely kväll. Here are the votes of the egghuvian jury

6 poäng; nr 13

Skönt liv, mycket snyggt rakt in i låten utan krusiduller och sedan hänger det kvar. Bra sång, snygga mackor. Och ett bra slut som hänger samman med låten tycker jag. T o m ett budskap som träffar på något sätt. Jag vill också ha ett skönt liv.

4 poäng; nr 12

Change; Får lite oivibbar av det här, kunde varit lite mer tempo bara Svårt att värja sig för energi och det fungerar med en minut känns autentiskt och samma här ett bra och sammanhängande arrangemang med ett bra slut.

2 poäng; nr 16

Svinfylking. Svårt att inte gissa vem som gjort låtarna…… men jag går också igång på detta lite. Det blir en tvåpoängare för att låten är svängig och skön. Lite kort dock. Kunde varit en Boing-trumma på slutet också.

1 poäng; nr 18

1minutsong. Gillar verkligen sån här musik. Snygga trummor och arrangemanget är helgjutet hela vägen. – räcker inte hela vägen jag saknar ett bländande gitarrsolo för att hålla intresset uppe mer än fyrtio sekunder.

I övrigt så tyckte jag att:

Aldrig igen Njaee sådana här pastischer är inte ens särskilt kul. Konstigt arrangerade stråkar. Ide´ kanske skulle kunna utvecklas…

Självförtroende Nej minst tre minuter för en sådan här popdänga. Gillar inte riktigt sångeffekterna. Dessutom är det slöseri att lägga så mycket tid på ett ganska skruttigt syntsolo. Lyfter lite på slutet men skulle behöva tre sekunder till för pianot att ringa ut.

Gipsy Town Hästjazz av värsta sort. Nej det går fetbort. Tycker mig höra något slags humor, men nej… inte min kopp te

I feel good. Det tar för lång tid med inledningen. Precis när låten börjat så slutar den. Lite utfyllnad på slutet dessutom. Gitarren lät inte heller så kul.

60 Seconds; låter sparks på något sätt. Vet inte varför jag inte gillar det. Tycker bara inte om låten. Snyggt genomförd annars. Slutet blir lite för abrupt

Karusell; Njaee något slags mesreggae med knorrig bas. Inget roligt alls. Snygg ljudbild, men sången kommer in för sent.

Fåntratterivisan; är lite allergisk mot progg. Tråkig låt tråkigt arrangemang och oinspirerat slut.

Monking ; vitsen med sån här musik är väl att den pågår. Formatet fungerar inte för mig fast det var snyggt genomfört.

June; ett trevligt litet pianostycke, men inget mer.

Feast; njaee kackafoni som kunde varit kul om det var tio minuter. Nu blir det bara brötigt. Ett halvt poäng för originallitet

Om en minut; Sången fungerar inte alls för mig. Smöret rinner. Snyggt arrangemang, men jag tror inte på dig..

Everything everything, hmm vad var det Vacum sa Gymnasiefunk? Har man hört för många gånger. Sången var bra. Låten slutar bra.

I wish i had more time; lite oinspirerat slarvigt genomfört, slutet kommer alldeles för abrupt mixen är inte kul

Thats my girl. Låter surfpunk. Tja njaee.. hmm Äshc det är bra..men..

Ännu en dag; börjar lovande, men kommer aldrig igång. Sången är på gränsen ibland.

Conformity Snyggt, men … det lyfter inte. Produktionen är vacker, men arrangemanget håller inte för den korta tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snubblade in och lyssnade och kul när man kan spåra saker som mer eller mindre är Trademark:s för vissa composers....hade väl själv tänkt vara med men datorn är inte på benen än...soon.... however mina poäng går om man får rösta 😏 till:

(ett himla skönt driv) skönt liv 6 p

Svinfylking 4 p

1minutsong 2 p

Conformity meets individuality 1 p

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Jahaa dehär var inte lätt, många bidrag som hade kvaliteter men inte får några poäng tyvärr..

Här är de 6 som var med på upploppet iafl:

Gipsy town – även jag funderar på att köpa mej en banjo å flytta ut på landet. Grymt svängig å skön!

1 minute song – jaaa, hårdrock..mkt nötter på en minut, snyggt spelat å mixat & snygg kontrast med de lugna partiet.

Skönt liv – söt å charmig, lite svårt för texten dock (på svenska), men en bra låt

Everything- everything – får mej att tänka på the chicken / Nasse Lindgren 🙂 jamsessionerna för länge sen…

60-seconds – sjyst sound, lite ola –the ark-. Inte riktigt min bag, menmen..

Change – heller inte min genre, men grymt mkt energi å sväng…

Så de som får poäng:

6 poäng – (nr 18) 1 minute song

4 poäng – (nr 03) Gipsy town

2 poäng - (nr 12 ) Change

1 poäng – (nr 13) skönt liv

Redigerat av woland
Link to comment
Dela på andra sajter

Mina röster:

1 p. Karusell. Bra och cool.

2 p. I Wish I Had More Time. Kommer någon ihåg engelska symfonirockbandet The Strawbs? Gott ös.

4 p. Conformity meets Individuality. Bra som fan. Proffsigt hela vägen igenom.

6 p. Ett Skönt Liv. Jag röstar med hjärtat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer mina poäng:

6p. Låt 5: 60 seconds (Otroligt skön liten popbagatell)

4p. Låt 10: Feast (Så sjukt att det måste premieras)

2p. Låt 9: June (Lite finstämt piano är ju aldrig fel)

1p. Låt 18: 1minutesong (Med sång på hade den här nog hamnat högst på min lista)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm, spännande, Skönt liv ligger bra till.

Japp.. Conformity meets individuality gör nog det också.

Dock gör inte min det men jag hade nog inte förväntat mig det heller efter att jag hörde bidragen som höll högre kvalitet än vad jag trodde de skulle göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Mmm, spännande, Skönt liv ligger bra till.

Japp.. Conformity meets individuality gör nog det också.

Dock gör inte min det men jag hade nog inte förväntat mig det heller efter att jag hörde bidragen som höll högre kvalitet än vad jag trodde de skulle göra.

Det skall bli ball och se vilka som står bakom bidragen.

Några kan man kanske klura ut...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, nu har man suttit och försökt hitta guldklimparna i denna orgie av kanonlåtar...-här kommer min dom:

6 poäng till låt nr 14. Everything, Everything -Härligt sväng med smällfet prodd.

4 poäng till låt nr 02. Självförtroendesången -Som balsam för själen.

2 poäng till låt nr 17. Thats my girl -alla ramones attribut på 1 minut -oemotståndligt.

1 poäng till låt nr 13. Skönt liv -Riktigt bra låt med kanontext.

Tjohopp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har man lyssnat på alla bidrag ca 10 ggr för att kunna vara någorlunda rättvis.

Finns ju en hel del bedömningsgrunder; hur man utnyttjat minuten, humor, musikalitet, njutbarhet m.m m.m så det är inte lätt men här kommer mina röster:

1 poäng: Skönt liv Musikaliskt inget mästerverk men en text som uppenbarligen tilltalat många här på forumet.

2 poäng: Gipsy Town Otroligt att man hinner med en dubbel sista refräng på under 60 sekunder. Skön sång och låt.

4 poäng: Conformity meets individuality Skön stämning med nice orientalisk gitarrslinga. Egentligen ingen låt utan mer ett ljudlandskap i mina öron

6 poäng: Om en minut Behövde fler än en lyssning för att komma fram. Klart den låt jag helst hör igen efter att ha hört alla bildrag 10 ggr.

(Punklåtarna var rätt bra också men va f-n, de har ju orättvist försprång i en sån här tävling 😆 )

Link to comment
Dela på andra sajter

6 Poäng - 1 Minute Song ( Lite hårdrocks drag )

4 Poäng - Monking (Låter lite som sången i Revenge of The Nerds när dom gör sitt uppträdande 😆 )

2 Poäng - I Feel Good ( Ja, Gillade tjejjen som sa Bee-Ahh 😕😄 )

1 Poäng - Gipsy Town ( Denna svängde fan 😛

Alla har legat i märkte jag =P,, hehe

Redigerat av jockish
Link to comment
Dela på andra sajter

efter att ha lyssnat ordentligt så kommer mina poäng här:

6 poäng till nr.13 Skönt liv. efter bananarama gitarren svänger det bra i hela låten.

4 poäng till nr12. Changes bra drag här med och inga tråkiga sega partier.

2poäng till nr2. självförtroendesången. bra poplåt som tyvärr förstörs av sången.

1 poäng till nr.5 60 seconds to live. Sparks är tillbaka. dock känns det som låten aldrig kommer igång.

16. och 18. var nära poäng och med sång kunde det nog blivit det.

18. blev sämre mot slutet när det kom stråkar och piano.

nr.10. HC med tunnt trumm ljud! kan väl bara vara en person på forumet som gjort denna. tyvärr gillar jag inte jazz blandat med HC.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hello Stockholm, here are the votes from Denmark... 😏

Ruggigt svårt att rösta denna gång.

Har långt fler favoriter än vad jag givit poäng.

01 - Aldrig igen - Jag älskar plockade stråkar, bra låt.

02 - Självförtroendesången - Jättekul och bra låt. Sönt sound. 2 poäng

03 - Gipsy town - Yihaaa! Skitbra bortsett från osynkad kör. 1 poäng

04 - I feel good - Mmmmm nice, lite basigt kanske men skööönt och snyggt ljud.

05 - 60 seconds - Gillar detta också, hinner med mycket. Bra text och melodi. Oj vilket slut! 4 poäng

06 - Karusell - Blir lite snurrig av detta. Lite för maffig bas. Bra gjort men kunde mixats något annorlunda.

07 - Fåntratterivisan - Politik...

08 - Monkling - Blipp o blopp, dancing the night away.

09 - June - Ett vackert mellanspel.

10 - Feast - Nääää, inte min påse, men duktigt gjort.

11 - Om en minut - Vemodigt med lite svajig sång.

12 - Change - Yeah! Borde varit med i punkfestivalen. Lagom lång. Sååå bra! 6 poäng

13 - Skönt liv - Introt känner vi igen. Retroproggigt. Bra.

14 - Everything - Booogieee, yeah! Szweet. Lite stökig sång. Men myzigt!

15 - I wish I had - Jodå.

16 - Svinfylking - Folkigt.

17 - Thats my girl - Lite burkigt ljud, gammelpunkigt. Hade behövt mixas bättre.

18 - 1minutsong - Näää, inte heller min påse med kulsprutebastrumma... så tyvärr, fast det är kompetent gjort.

19 - Ännu en dag - Inte riktigt i min smak men ganska snyggt.

20 - Conformity - Låter fint, snygga ljud, nära och bra.

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

.... äh.... inte behöver vi veta hur ställningen är 😱 huvvesaken att alla har kul... ja mena... det är väl ingen som egentligen vill vinna... inte då jag...å ja mena.. de är ju roligare om alla bara har...kul..å så... å... äh..

Word! 😄

Nä, ingen poängräkning nu då blir det bara massa sympatiröstning och/eller påverkan från vad andra tycker. Låt folk tycka till själva först...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...