Jump to content
Annons

Vilket är ditt huvudinstrument?


flintan

Vilket är ditt huvudinstrument?  

220 röster

  1. 1. Vilket är ditt huvudinstrument?

    • 1. Gitarr
      84
    • 2. Klaviatur
      30
    • 3. Blås (bleck, trä, alla blås i en klump :)
      7
    • 4. Stråk
      6
    • 5. Flera huvudinstrument (mer än tre)
      12
    • 6. Sång
      15
    • 7. Jobbar endast med datorn
      8
    • 8. Övrigt
      3
    • 9. Trummor
      12
    • 10. Bas
      23


Recommended Posts

Frågan är till en statistikuppgift på matte kursen som jag går. Behöver så många svar som möjligt.

Alltså: vad är ditt huvudinstrument? D.v.s. vilket av dom instrument du provat att spela är du bäst på?

Jag måste också ta hänsyn till eventuellt bortfall, så dom som inte vill svara får gärna göra det ändå men inte i gallupen utan skriv istället ett inlägg... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 75
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Gitarr är jag bäst på! 😮

Altså jag är inte bäst på det utan det är det jag är bäst på. 😆

😆 Det är det istrument som jag är däst på, men många är bättre en mig på det! 😮

😮

Va inte så blyg 😮

Jag är väl näst bäst på gitarr då 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, gitarr och trummor behärskas väl ungefär lika väl även om det blir allt för sällan man sitter bakom trummorna (har inga egna). Annars så e väl sången mitt område på många sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ajdå, var nog lite trött när jag skrev detta.

Glömde bort alla trumslagare... 🙂 Sorry.

Trummisar får i.s.f. skriva ett inlägg ist. för att rösta.

Hoppas att några trummisar inte röstade på ett annat instrument under den tid alternativet saknades då. 🙂

Vad många gitarrister vi hade här! Jag är just nu ensam om trummor som huvudinstrument... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ajajaj, igen!

Vad slarvig jag är. Blir ingen vidare undersökning det här...

Ok. Basister, elbas och kontra, får också skriva inlägg istället för att rösta..

🙂

AJAJAJAJAJ igen.... var är kolumnen för Nyckelharpa? 🙂

Det är iaf mitt huvudinstrument 🙂

EDIT: ja, deklart... de är ju stråk...iaf... såg inte den kolumnen 😄

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är bäst på trummor, men jag spelar det aldrig längre utan sjunger och spelar gitarr. Vad är då mitt huvudinstrument? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är bäst på trummor, men jag spelar det aldrig längre utan sjunger och spelar gitarr. Vad är då mitt huvudinstrument?  😉

Basfiol och flöjt!

Just det! Det är ju så det är... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

I denna undersökning betyder alltså Huvudinstrument INTE det instrument man huvudsakligen spelar, utan det instrument man är BÄST på!

Det instrument jag annars huvudsakligen spelar är Halvakustisk gitarr, följt av sång. Men de instrument jag är bäst på är nog congas, güiro, triangel, claves, vibra slap, bongos, tamburin, shaker och maracas.

Roligast att spela är nog piano och trummor.

Komponerar gör jag på gitarr eller keyboard/synth.

Men nu gällde det vilka instrument jag är bäst på, alltså svarar jag fler än tre.

😉

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

I denna undersökning betyder alltså Huvudinstrument INTE det instrument man huvudsakligen spelar, utan det instrument man är BÄST på!

Det instrument jag annars huvudsakligen spelar är Halvakustisk gitarr, följt av sång. Men de instrument jag är bäst på är nog congas, güiro, triangel, claves, vibra slap, bongos, tamburin, shaker och maracas.

Roligast att spela är nog piano och trummor.

Komponerar gör jag på gitarr eller keyboard/synth.

Men nu gällde det vilka instrument jag är bäst på, alltså svarar jag fler än tre.

😉

:musik

Jag tänkte likadant...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bidde SÅNG på mig.. 😮

Är nog helt klart det jag är bäst på...

men när jag sitter i studion så blir det ju en hel del keyboard oxå.

Spelar ju iofs elbas oxå, inte supergym men folk brukar tycka att det svänger gött iaf! =)

Rangordning blir nog, sång, bas, keys... tror jag.. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi skall sätta ihop jämt antal band här på forumet så kommer varje band att då innehålla:

1 trummis

3 basister

3 pianister

8 gitarrister

......8 gitarrister !!! Puh jag som tycker det är tillräckligt jobbigt med en ! 😏

Jag har bara sett ett band med mer än en basist (2) och det var Little Richards kompband. De var överjävligt grymma så 3 basister måste ju vara ännu bättre eller hur ?

..för övrigt är jag en basist (från början trummis ) som skriver låtar på piano och gitarr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi skall sätta ihop jämt antal band här på forumet så kommer varje band att då innehålla:

1 trummis

3 basister

3 pianister

8 gitarrister

......8 gitarrister  !!! Puh jag som tycker det är tillräckligt jobbigt med en ! 😠

Jag har bara sett ett band med mer än en basist (2) och det var Little Richards kompband. De var överjävligt grymma så 3 basister måste ju vara ännu bättre eller hur ?

..för övrigt är jag en basist (från början trummis ) som skriver låtar på piano och gitarr.

Är det någon som vet hur f-n trummisen klarade av att registrera sej...? 😮

Det var föreläsning på Göteborgsuniversitet… Ämnet var IQ och professorn tittade ut över sina studenter och frågade…

- Finns det någon som har 150 i IQ här inne…? En kille räckte upp handen och professorn sa, det här är en kille som man kan diskutera matematik & världsproblem med, vad vi ska göra åt den globala uppvärmningen, hur vi kan skapa världsfred etc...

- Finns det någon som har 120 i IQ undrade professorn…? Det stora flertalet räckte upp handen och professorn sa… Med dom här tjejerna och killarna kan man diskutera olika konstruktioner, politik och kultur etc...

- Finns det någon som har 60 i IQ frågade professorn?

En kille i bakre raden räcker lite oroligt upp handen varpå professorn frågar…

- Kan du berätta lite om ditt trumset och dina cymbaler…

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...