Jump to content
Annons

Utdömda på förhand...


lonewind

Recommended Posts

... iaf av de schlagermänniskor jag hört på radio och läst bloggar av. En skrattade rent av gott åt vårat bidrag. Genomgående så verkar de iaf tycka att vi är i helt fel forum.

Det må vara sant nu då Svensktoppen Nästa förutom prövning till Svensktoppen för vinnaren även ger den en garanterad plats i Melodifestivalen.

Men jag tycker då det är extra kul att juryn har sett till att ha lite bredd på startfältet så gamla stötar (i sammanhanget) med omodern (återigen i sammanhanget) musik som vår tas ut till final.

I vilket fall. Nu är vi i final och har alltså chans att vinna prövning till Svensktoppen och en garanterad plats i melodifestivalen 2014, vore ju onekligen läckert.

Men vi behöver ju förstås massor av röster.

Här hittar ni finalisterna

Så ta gärna en stund och lyssna och se om det är någon som ni tycker borde vinna och ge dem en eller tio röster.

Vill ni rösta på vår låt så smsa

STN LÅT3

till

72250

Man kan rösta tio ggr

Min låt kan ni höra här: Chris Michols – The Dissent på spotify eller på Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=WH-z9kbfC5c&list=PL19FC8225F8E82137&feature=mh_lolz

Edit: Finalen går av stapeln på Lisebergs stora scen nu på Söndag 25/8 kl 1400, kom gärna dit om ni är i närheten.

Man kan även lyssna direkt i P4 Riks eller kolla på videostream från SR's hemsida.

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är nog många som tycker allt likt Jöbacks "En sensation" och Herreys "Diggiloo Diggiley" är korrekt formgjutet. Euphoria må ligga mer rätt i tiden, men de flesta som legat länge på svensktoppen, och många som vunnit melodifestivalen är inte av såna format. Lyssna på Svensktoppens tyngsta tungviktare - Björn Skifs "håll mitt hjärta", Lars Winnerbäck & Miss Li "Om du lämnade mig nu" och Jöbacks "Guldet blev till sand" - o lär. 😉

Fin låt, stort ljud, väl avvägt utan att låte för polerat. Lycka till 🙂

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är i och för sig en mycket snygg låt men samtidigt väääldigt "tung i hjärtat", vilket till skillnad från andra låtar/genrer ställer högre krav på särskild, "rätt" atmosfär för att lyssnas på. Men den berör hursomhelst, på något sätt. Och det är väl ett gott mål med en (bra) låt.

För tio, femton år sedan hade en sådan här låt fått det svårt att tävla om goda placeringar i ESC. Idag när röstning även sker av lyssnare (inte bara av självutnämnda "experter") och genrernas gränsöverskridningar accepteras i allt högre grad, så kan en låt som den här absolut hamna högt i tycke hos lyssnare/röstande.

Att folk skrattar åt en låt som den här är ett tecken på fruktan hos den som skrattar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad peppad jag blir av era positiva inlägg. Tack så mycket.

Ska förtydliga att det är inte låten jag tävlar med som sen hamnar i Melodifestivalen om vi vinner utan bara som band. Sen får vi göra en ny låt till Mello om vi då skulle vinna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väll en go låt. Dock vet jag inte om den passar melodifestival formatet heller. Jag tycker även att du borde skippat gitarr introt och gått rakt in på sången vid ~0.25. Men att det är en välgjord låt hör väll vem som helst och förtjänar ju verkligen inte att bli utskrattad :/

Lycka till ialla fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt, ja det finns ju alltid saker man kunde gjort bättre eller annorlunda... Jag brukar försöka släppa och gå vidare annars blir det bara en demokrati jag gör om och gör om och gör om i all oändlighet 🙂

Återigen, denna låten tävlar inte för en melodifestivalplats. Vinner vi så får vi en plats fast med en ny låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker produktionen håller en väldigt god nivå. Då lyssnar jag i billiga lurar ska sägas, men jag inbillar mig ändå att det går att höra om produktionen är något som skämmer eller tar fokus från låten. T ex låter antydan till amatörig. Så inte fallet här, produktionen håller hög klass IMO.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...