Jump to content
Annons

Bästa tv-serie tema


slejnard

Recommended Posts

Annons

Hade nån slags hatkärlek till Emmerdale Farm-temat när jag var liten. Såg aldrig något avsnitt, men dröjde mig ofta kvar för att höra hela introt innan jag zappade vidare.

(ja alltså, det är ju hem till gården då 😆)

https://www.youtube.com/watch?v=qVWjKzuO6sk

Bäst är dock game of thrones-temat.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
pjocke (oregistrerad)

+1 på Twin Peaks! Håller på att se om serien nu, eftersom jag inte riktigt uppskattade den när den gick på TV. The owls are not what they seem!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

+1 på Twin Peaks! Håller på att se om serien nu, eftersom jag inte riktigt uppskattade den när den gick på TV. The owls are not what they seem!

Ja den är väl värd att se om!

Gjorde det själv för ett par år sedan. Jag är ett twin peaks-fan, trots detta är det svårt att försvara allt i sista säsongen, jag såg dock klart allt med behållning. The owls are not what they seem, något att ta med sig ut i livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

James Bond

The Good The Bad The Ugly.

De visas ju på TV i ett kör även om de inte var tv-serier.

Temat till Morden I Midsomer är otroligt vacker o sällsam musik som beskriver programmet riktigt bra. Nu när jag lyssnar kan jag inte fatta vad det är för instrument som spelar den ljusa melodistämman. Det låter anings glidande som när man spelar på såg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kanske det inte var mej det var fel på?

Nej - det är ju nästan mer handling i Glamour, där det räcker att se typ ett avsnitt om året för att hänga med i "handlingen"..

.

Hur vet jag det då?

Jo, min sambo såg eländet under ganska lång tid, men till och med hon tröttnade till slut... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej - det är ju nästan mer handling i Glamour, där det räcker att se typ ett avsnitt om året för att hänga med i "handlingen"..

.

Hur vet jag det då?

Jo, min sambo såg eländet under ganska lång tid, men till och med hon tröttnade till slut... 😉

Handling och handling. Ge mig en dvärg som pratar baklänges så blir jag nöjd 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Nej - det är ju nästan mer handling i Glamour, där det räcker att se typ ett avsnitt om året för att hänga med i "handlingen"..

.

Hur vet jag det då?

Jo, min sambo såg eländet under ganska lång tid, men till och med hon tröttnade till slut... 😉

Trodde jag var ensam om att tycka den serien inte var bra. Fattar inte vad det är som gör att alla tokhyllade den. Helt överskattad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det i game of thrones-låten som ni gillar? Själv stör jag mig på den så mycket att jag varje gång hoppar över den. Eller låten är väl inte dålig i sig men jag gillar inte arret eller produktionen alls. Däremot är det visuella väldigt fint och bra gjort.

Vet inte. Tycker bara att det låter storartat pompöst och snyggt. Tur att smaken är olika annars kanske det skulle vart ett å samma intro till alla tv-serier. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tårtan är det bästa jag sett öht på både bio o TV. När alla avsnitt var färdiginspelade tyckte de själva att somligt var så uselt att de spelade in olika versioner av Tårtan-sången till varje avsnitt, det skulle avleda tvtittarna lite grann från de usla programmen. Jag tycker varenda sekund av alla avsnitt är helt fantastiska, en humor helt olik allt annat. En vänlig humor med en hel del tragik i. I normala barnprogram o sagor är det alltid ett lyckligt slut. I Tårtan går det alltid helt åt helvete i slutet av varje avsnitt, de blir tex överfallna av den arge bananhandlaren så de ramlar rätt i tårtorna de ska leverera.

Titta tex vid 1:36 när Hilding o Janos får syn på Frasse som sovit över i bageriet: "Vad han har snaskat ner sig" utropar Janos. Fy fan vad roligt. Oefterhärmligt. Frasse som är helt nerkletad med deg, är samma Krister Broberg som har värsta inspelningsstudion på Söder i Stockholm. Han är min störste idol.

http://www.youtube.com/watch?v=5QGl60UduI4

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...