Jump to content
Annons

Cubase 7.0.6 släppt [ Uppdaterad tråd]


Lundin

Recommended Posts

Ehh... det är relativt lätt att tolka ditt inlägg som ett direkt svar på inlägg #56, varpå jag trodde det var ett inlägg direkt riktat till mig. Borde inte vara så svårt att förstå, om man nu inte medvetet vill tolka fel...

Jag vänder mig till alla i tråden. Vänder jag mig direkt till någon citerar jag dennes inlägg. Borde inte vara så svårt att förstå, om man nu inte medvetet vill tolka fel...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nä, uppdateringen är utannonserad men den har inte släppts än. Den kommer på torsdag.

Bra där Linus. Tack.

EDIT: Då avvaktar vi någar dagar/nån vecka med kommentarer.

Redigerat av Starsailor
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

7.0.5 släppt.

Kommentarer välkomna om någon uppdaterat. 🙂

Ska bli spännande med denna. 7.0.4 (med osx performance optionen) tycker jag har varit en av de stabilaste. Jag har iofs nu också switchat över till 64-bitars läge permanent. Det finns dock fortfarande en hel del kvar att göra med den nya mixern map features.
Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdaterar tråden så den blir aktuell när up'en släpps.. Skummade igenom listan med saker men en sak som slog mig var inte att de återfixat en jäkla massa saker..igen.. men en reflektion över att de måste ha skrivit om en förbaskad massa kod till den här versionen av programmet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar Cubase komma i en ny gratisvariant, typ 7.1 eller 7.5, eller liknande innan nästa betalvariant, 8, kommer? Lite rörigt, hoppas att jag gör mig förstådd.

Med 6:an var 6.5 betaluppdatering, så det är nog inte omöjligt att 7.5 också kommer att vara betaluppdateraing när den så småningom kommer - men det är ju utrymme i versionsnumrertingen för några fler gratisuppdateringar innan dess...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oki, Först vill jag Comentera litet kring detta med ev kostnad på 7.5

Jag hoppas verkligen att Steinberg inte drar en till sådan variant som 6.5

i mitt tycke skall allt vara gratis till nästa full release, 6.5 är var ju inte ny utan gav vad 2 nya synthar? 6.5 betyder att man nått halvvägs i cykeln och det är nästa skam att kräva kunder på pengar för en ½ stegs updatering.

jag släpper ett program 2 månader senare uppar jag med lite buggfixar 7 månader senare går jag in på 1.5 och kräver mer pengar.. NEJ NEJ NEJ!!!!

Nu till det mer viktiga.

7.05

Äntligen lite fason..

saker flyter på bra och prestandan tycks förbättrad, testade snabbt lucky 7 demot och fick synligt lägre nevå på asio mätarn.

men redan idag kom hintar om 7.06 som vad jag förstår skall focusera på det grafiska och det kan ge helheten och prestandan litet till =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill börja med att säga att jag håller med om att 6.5 inte skulle ha varit en betal-uppdatering. Sedan kan jag ju tillägga att den är superstabil och att det i alla fall inte i nuläget finns ens en tanke på att uppgradera till 7:an dels med tanke på vad jag har läst här och även andra ställen om att den är mer resurshungrig (det var väl i och för sej inget som Steinberg stuckit under stol med) men framför allt det strul som finns/funnits med 7:an. Har kört Cubase sen 1999 och gillar det verkligen programmet och tänker inte överge det, men jag väntar nog på 8:an när den nu kommer och hoppas på att det inte är en beta-version som 7:an utan en färdig.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag går också i tankarna kring uppgradering eller inte. Sedan en polare till mig haft liknande problem som övriga beskrivit i forumet så har jag övervägt uppgradering. Dessvärre av egen erfarenhet känner jag att ostabliteten i sig varit något som hängt med steinberg länge och inte blivit godtyckligt först nästa version kommit ut. Vilket är synd då jag gillar att arbeta med detta program.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Antagligen en väldig dum fråga, men då jag läst på vissa forum om nån slags tre-stegs-raket i uppgradering så måste jag fråga:

Köpte C7 Artist för ett par veckor sen (7.0.0) och laddade hem senaste uppdateringen (7.0.5). Då får jag väl "på köpet" alla fix som 7.0.1-7.0.4 hade?.. Eller skall jag leta upp dessa & köra för att få bukt på alla buggar?

Just nu är det olidligt att arbeta i C7.. Hoppas att det fixar sig snart! :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Köpte C7 Artist för ett par veckor sen (7.0.0) och laddade hem senaste uppdateringen (7.0.5). Då får jag väl "på köpet" alla fix som 7.0.1-7.0.4 hade?..

Ja. Alla flugor på smällen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
vurt (oregistrerad)

Nä det låter trist att inte kunna uppgradera, då kör jag på vanliga verren. Tack.

http://www.thomann.d...grade_le_ai.htm

funkar det att köpa den om man har hämtversionen av Cubase 6.5 Elements? Antar att jag bara behöver ha serienr till elements (har inte kvar nedladdningen tyvärr).

Redigerat av vurt
Link to comment
Dela på andra sajter

vurt (oregistrerad)

Näpp ingen Dongel, är som sagt en hämtversion.

Mailade Thomann ang detta och de sa att det var rätt verision om jag vill uppgradera mitt Elements. Men man vill såklart vara på den säkra sidan, dom vill ju bara sälja grejer och skiter kanske i om det funkar eller inte.

Redigerat av vurt
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Jag har kört lite. Det är den första av 7 uppdateringarna som är ganska liten. Inga större förändringar. I alla fall inte för OSX. För windows är den nog mer spännande map på prestanda. Men det får någon windows användare kommentera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Installerade 7.0.6 ikväll och snabbtestade. Smidigt och snabb installation. Den laddar projektet jag jobbar med nu och det låter likadant, inga krashar eller annat jag noterade. Notera dock att jag testade i kanske 10 minuter och att jag inte gjorde något tungt arbete, la bara på en ny instrument chanel med Omnisphere och spelade lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

vurt (oregistrerad)

Hmm köpte en upgrade från Cubase Artist 6 till 7. Innan jag kan aktivera 7:an så måste 6:an finnas aktiverad, men när jag skriver in dess aktiveringskod så får jag bara upp att jag redan använt den aktiveringen (vilket stämmer, men jag har ju installerat om mitt OS sedan dess).

http://piclair.com/data/fk1kb.jpg

Kan man få en ny aktiveringskod eller vad, någon som vet? Tycker det verkar oerhört dåligt om man bara får aktivera sitt program en gång(!) Självklart så installerar man ju om sitt OS då och då, gäller väl framförallt oss som gör musik som är beroende av att ha ett så stabilt OS som möjligt..

Link to comment
Dela på andra sajter

vurt (oregistrerad)

Ok. well, jag skickade iväg ett mail att jag vill bli återbetalad eftersom de inte skrivit någonstans att man bara fick aktivera Artist 6 en gång. Kanske är annat för hämtversionerna eller något, men då tycker jag de ska skriva ut det, det är ju samma pris för boxad och hämtversionen dessutom..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm köpte en upgrade från Cubase Artist 6 till 7. Innan jag kan aktivera 7:an så måste 6:an finnas aktiverad, men när jag skriver in dess aktiveringskod så får jag bara upp att jag redan använt den aktiveringen (vilket stämmer, men jag har ju installerat om mitt OS sedan dess).

http://piclair.com/data/fk1kb.jpg

Kan man få en ny aktiveringskod eller vad, någon som vet? Tycker det verkar oerhört dåligt om man bara får aktivera sitt program en gång(!) Självklart så installerar man ju om sitt OS då och då, gäller väl framförallt oss som gör musik som är beroende av att ha ett så stabilt OS som möjligt..

Licensen ligger redan på din USB-nyckel, så den är redan aktiverad. Behöver inte aktiveras igen om du installerar om ditt OS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...