Jump to content
Annons

Cubase 7.0.6 släppt [ Uppdaterad tråd]


Lundin

Recommended Posts

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Som jag har sagt flera gånger så ska man alltid vänta innan man uppdaterar Cubase. Steinberg behandlar sina konsumenter som försöksdjur och som dessutom ska betala också. De spottar på sina konsumenter. Rena skämtet och den här gången verkar det sämre än någonsin med en ny version med alla buggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

@PME: Va? Tänkte nästan strunta i att uppdatera men nu blev jag bara tvungen att se vad de hittat på...

..och såklart första gången sen tidernas begynnelse som en uppdateringen craschar konstant.. "Contact support" wow..

Vad säger man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Extraherade filerna i deras installer och klickade ignore ett par gånger så gick det.. Får se vad supporten har att säga.

Mixern såg lite roligare ut att titta på nu och de hade ordnat den konstiga och mer slumpartade färgkodningen av projektfönstret i preferences.. märkte inte så mycket annat.. kanske att pluggar laddade snabbare.. eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt rullar fint efter uppdateringen 🙂

Men jävlar vad grejer!!!!! 😲

Improvements

MixConsole

• Visibility improvements

• Exclusive mode for channel strip modules

• New loudness meter options

Chord Track

• PitchCorrect Chord Track integration

• Improved Make Chords function

• Text Input for Chords

• Chord Track preference "Hide muted Notes in Editors"

MIDI

• New MIDI Reverse function Mirror

• Adding a new MIDI track with increased channel

• Import Karaoke Lyrics as Text

Audio

• ASIO Driver Setup wizard

• VST Connection Helper

• Mute VariAudio segments

Other improvements

• Return of the colour tool

• Better handling of track pictures

• Paste Relative to Cursor

• Improved vertical Zooming

• Improved Track/Channel Search

• Faster Project load times

• Modernized colour setup

Issues resolved:*

Project

• Switching between project no longer resizes the projects.

• A problem was solved that ocurred when closing Cubase.

• The save time of the preferences and closing time of the application have been improved.

• Deleting a barline now works as expected.

• Splitting events in the project window with Follow Chord Track enabled no longer responds sluggishly.

• Entering values in the transport panel behaves now as expected.

• The default color handling of events works now as expected.

• The Tempo Editor now follows the color settings as expected.

• Folder tracks arm behaves now as expected.

• The MediaBay now retains its always on top status.

• The Cubasis importer works now as expected.

MixConsole

• Maximizing or reopening the MixConsole no longer affects the width of the channels.

• Channels that are locked left or right are always visible now.

• When mixers are linked, closing one of them does no longer not break the link.

• Agent to show connected channels now takes all cases of Direct Routing into account.

• Copy/pasting operations in the MixConsole updates the EQ Curve as expected.

• The volume is no longer affected after selecting "Deactivate all listen states" in the Control Room.

• The behavior of the Send Pan from a Stereo Channel to a Mono Group works now as expected.

• The labeling of the MixConsole is displayed correctly after resizing the mixer.

• Collapsed Channel Strip modules work now as expected when working with linked mixers.

• The StudioEQ now works as expected using different sample rates.

• The names of chained channels in the Channel Settings are now displayed correctly.

• Zooming the MixConsole no longer affects the background graphics.

• The size of the fader channel view has been adapted in relation to the mixer window.

• The scroll bar of the MixConsole is now displayed correctly.

• The "Link Mixer" command works now as expected.

• The level meter of the SurroundPan behaves now as expected.

Audio

• The sound quality of VariAudio has been improved and segment transitions no longer create audible glitches (please see known issues and solutions for details).

• After pitching scales in VariAudio the audio updates faster than before.

• Clicking on Undo using VariAudio no longer renders the application unreliable.

• The correct waveform is now displayed after bouncing in place.

• Drag & dropping audio files from OS X's Finder to Cubase no longer renders the application unreliable.

• Using the Offline Process History no longer renders the application unresponsively.

• The "Tail" function of the Audio/Plugin process no longer renders the application unreliable.

• The timestretching values now behave as expected after closing and reopening the project.

Plug-in

• Turning the drive parameter of the Vintage and Tube Compressors to high values no longer affects the panorama.

• Using the MonoDelay as an offline process works now as expected.

MIDI

• Drawing many MIDI parts with many notes and/or controller data no longer creates performance issues.

• Exporting MIDI files with lyrics works now as expected.

• Recording in MIDI editors now work as expected.

• The MIDI length adjustment finally no longer works unexpected during export and import.

• The cycle range visibility in the Key Editor now behaves as expected.

Score

• The step-input and the MIDI-input of the Score Editor works now as expected.

• The Score Editor Font underline works now as expected.

Remote

• Mackie Control Jogwheels scroll smoothly now.

• The Jog value is no longer locked to the zoom factor.

* Please note that this list applies to Cubase 7 and not every entry may apply to Cubase Artist 7.

The 7.0.4 Update will be available from May 15, 2013 on as a free download.

🙂

Redigerat av Olympia
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är mindre imponerad av steiny just nu.

Efter en helt ren ominstallation av cubase + reset av prefs så är 7.04 segare i uppstart.

Mixer förändringarna känns som att man gör narr av de som gnällt på texturen.. Passar ju inte grafiskt ihop alls.

Mixer som bugg och master channel som halveras lever kvar trots att de har i de 2 senaste uppdateringarna sagt att det ska vara fixat.

I 7.04 skulle prestandan förbättrats. Jo tjena..

Ett projekt som låg på strax över 25% ligger nu på närmre 30%

Cubase 7 var Inge redo för marknaden och nu är c7 i mitt tycke i beta 4 och kanske snart hår in i alfa fas..

Turligt nog är c7 mitt lek program då jag blir mer å mer kär i Studio One!!

PreSonus lyssnar helt klart på sina kunder och levererar.

Det är något jag just nu inte kan säga om steinberg.

Sen en notis.

Nån som såg Helges skämt post om att saker buggar i 7.04 får vänta till 7.05 (innan 0.4 släppts)

Tycker personer med hans position i ett sådant läge som steiny å C7 är i borde tänka lite längre än å slå betalande kunder på näsan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte haft några grafikproblem i mixern tidigare (förutom att master-regeln ibland blev halv).

Nu efter 7.04 så försvinner ALLA reglar med jämna mellanrum. Även scrollfunktion och liknande försvinner i mixern. Bloody skumt. Funderar på nyinstallation av Cubase men vet inte om jag pallar/tror det hjälper.

Link to comment
Dela på andra sajter

ONSatan.

Jag har gjort detta, avinstallerade allt. Tog bort alla gamla mappar som hade med C7 att göra.

Körde Cleaner. Installerade sedan först senaste dongel drivisar, omstart, sedan c7.02 helt ny nerladad, omstart, sedan 7.04.

Enter det startade jag c7 en gång och åter omstart, körde en Ctrl/alt/shift start och körde en full reset men felet kvarstår.

Så det är nog bara å slösa bort tiden att göra det.

Tycker mixern är sämre nu mer än någonsin sen har vi alla andra skumma saker på detta.

Jag lekte lite med chord track igår och ville starta om så körde CTRL z för att stega bakåt men när jag skulle köra sista Ctrl z på det "första" chordet crashade C7.....

/J

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det värt att i nuläget uppdatera från 5.5 64-bit till 7.04 64-bit? Tycker 5.5 är rätt slött och instabilt i.o.m. den dåliga bitbryggan, är sjuans förbättrade sådan skäl nog att uppgradera?

Känns nästan som att alla nya buggar i sjuan väger över till 5.5:ans fördel, i alla fall efter vad man läser i denna tråd...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm det där var en kivig fråga.

Men du har ju en dongel så tanka trial å känn efter.. Då får du möjlighet att testa för dina behov och jämföra.

Installera cubase 7 i en helt egen mapp så krockar inget å 5.5 ligger kvar.

/Jesper

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för Bra info om mixern ,har samma problem som "ONSatan."misstänkte att det är inte lönt att göra nån större reboot för installen 7,04 som broghard skriver om,borde inte steinberg fokusera på mixern dom tappar fart/kanske kunder,hoppet står till 7.05 löser allt 🙂

kanske pro tool 11 blir nästa Daw

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad Steinberg tänker med just nu men ja.

Fokusera på en sak i taget kan vara smart. Och de värsta buggarna sitter i det som skall vara den säljande delen i Cubase 7 så då bör man jobba 24/7 för att få det att funka. Även nya ASIO Guard funktionen bör ha hög Focus få det är nyckel del.

/Jesper

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Jag vet inte vad Steinberg tänker med just nu men ja.

Fokusera på en sak i taget kan vara smart. Och de värsta buggarna sitter i det som skall vara den säljande delen i Cubase 7 så då bör man jobba 24/7 för att få det att funka. Även nya ASIO Guard funktionen bör ha hög Focus få det är nyckel del.

/Jesper

Kör man OSX så bör man kolla in https://www.steinber...p?f=175&t=39738 mycket noga.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. efter att jag installerade om 7.0 och sen direkt på 7.0.3 och nu 7.0.4 som trots att jag blev tvungen att ful-hacka installern så funkar det perfekt här? märklisch.

Jag tycker mixern blev cleanare och lättare att se vad den innehöll i 7.0.4 så där är jag nöjd.

men annars.. mjae.. Inte ens supporten har hört av sig på 6 arbetsdagar efter det att jag rapporterade felet heller.. Steinpatrask.

---------------------------------

Reaper + CMC = snart sant

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste säga att jag stannar på 6.5 tills vidare jag med.

Ska erkänna att efter mer än 20 år på Steinberg så .. har man börjat snegla på andra DAW-lösningar. Inte för jag tycker det är illa, men .. jag vet inte ... det känns bara som steinberg är lite av ett överstegrande flygplan just nu. Gaspådraget är gott och nästan fullt, men det händer inte mycket, sett i det stora hela. Nya lösningar och futuristisk innovation är liksom ingen kompensation för de saker som fortfarande inte funkar.

Problemet blir bara att en annan daw kan nästan bara bli nerköp, i de flesta avseenden. :/

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt. Funderar jag på att slopa cubase helt nu...

Studio one är ju mitt första val så lika bra å köra det fullt å spara platsen på min ssd och en mindre usb detalj för systemet å struls med.

Igår skulle jag öppna ett projje som jag började på i förgår, det innehöll bara steinberg VSTI å pluggar var av 4 var vst amp Rack Inge stort alls.... Stod å sega sig på uppstart å så plötsligt hängde sig cubase....

Starta om burken och försökte igen då kom det "this projekt is corrupt"......

Skoj...... N O T!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

7.0.5 släppt.

Kommentarer välkomna om någon uppdaterat. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jojo, det där är såklart redan läst.

Hade varit intressant att höra härifrån också, t ex från trådskaparen (hint hint) som verkar ha bra koll på programmet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jojo, det där är såklart redan läst.

Hade varit intressant att höra härifrån också, t ex från trådskaparen (hint hint) som verkar ha bra koll på programmet.

Så om bara du har läst vad som står behöver ingen annan göra det? Varför skriver du öht?

Redigerat av SadamJR
Link to comment
Dela på andra sajter

Så om bara du har läst vad som står behöver ingen annan göra det? Varför skriver du öht?

Ehh... det är relativt lätt att tolka ditt inlägg som ett direkt svar på inlägg #56, varpå jag trodde det var ett inlägg direkt riktat till mig. Borde inte vara så svårt att förstå, om man nu inte medvetet vill tolka fel...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...