Jump to content
Annons

Cubase 7.0.6 släppt [ Uppdaterad tråd]


Lundin

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
Annons

The 7.0.2 Update and VST Connect Performer SE 1.2 will be available from February 18, 2013 on as a free download.

Oh really!!!

Det är en free update?? Det var som attans..

Snart kommer 7.5 som man får betala för..

Tycker det är intressant hur de filosoferar

Det lär väl ändå dröja ett tag. Eller sitter du på inside information?

Nån som märkt nån förbättring med 7.0.2 annars?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe.. tror inte man behöver fastna så mycket mentalt i ordet "Free" .. Jag tror de upptäckt att det är ett piffigt modeord som flitigt används på nätet så varför inte hänga på den trenden

Angående 7.0.2 så blev mycket småsaker bättre men mycket är kvar att fixa, framförallt i integrationen med sina egna hårdvarukontrollers..

men nu går det iaf att arbeta rätt obehindrat..

En liten Bummer var ju att Multi-out trackpreset'en inte funkade som man trodde.. det hade varit en ultra-stor behållning om det gått att spara multi-out från VSTi'er med alla routings o pluggar klappat o klart.. får se vad de svarar på den frågan på det egna forumet.. om det kommer en fix till fixen eller om det fanns lite tysk logik bakom funktionen man inte fattade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, det verkar gå åt rätt håll! Dags att införskaffa snart känns det som. Iaf innan man slutar plugget och fortfarande kan köpa studentutgåvan. 🙂

Läste "recensionen" (hyllningen) av C7 i Musikermagasinet. En av de få saker som togs upp som irritationsmoment var att nivån på reglarna ändrades så fort man tryckte nånstans på regelbanan, när man in själva verket bara ville markera spåret. Recensenten ansåg att Steinberg borde ändra så att regelnivåer endast kunde justeras genom att skriva in ett värde eller dra i själva regelhuvudet. Är det ändrat nu mån tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Recensenten ansåg att Steinberg borde ändra så att regelnivåer endast kunde justeras genom att skriva in ett värde eller dra i själva regelhuvudet. Är det ändrat nu mån tro?

Nej. Man får klicka på själva mätaren. Själv stör jag mig på att man inte kan zooma ut mer. Skulle vilja att det blev bara några tunna reglar kvar och mätaren försvann helt vid mycket zoom.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Postat (redigerat)

Dammade av den här tråden p.g.a ny info.. inte lika äckligt långt tills man kan ladda hem den och kanske kan börja jobba obehindrat igen.. vore fett med nice.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

7.0.2 var en värdig release kandidat. I 7.0.3 är minst för mig viktig bug blir i alla fall fixad. Mycket fixar i nya mixern, det är nog behövligt. Jag är i alla fall ännu inte komfortabel med nymodigheterna.

Redigerat av pme
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Som jag har sagt tidigare i någon tråd så är det alltid bäst att vänta med att köpa uppgradering av Cubase. Nu kan det vara läge att göra det för min del.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Som jag har sagt tidigare i någon tråd så är det alltid bäst att vänta med att köpa uppgradering av Cubase. Nu kan det vara läge att göra det för min del.

Vad vinner man på det? Kapitalkostnad för 1500:- i ett halvår är löjligt liten. Bara för att du köpt den betyder inte att du inte får använda den gamla versionen, vilket tyvärr är allt för nödvändigt. Speciellt 7:a kom ut allt för tidigt. Jag är tämligen övertygad om att de pressade fram den före jul fullt medvetna om problemen men det trillade nog in en del pengar. Jag vet inte hur det går för yamaha. Men många japanska elektronikjättar går ganska dåligt. I 7:an har mycket rasat ihop, men chord track är tillbaka och det är kul att leka med.
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Vad man vinner på det? Skämtar du med mig eller spelar du dum? Att man slipper sitta med en massa buggar och måste gå tillbaka och använda tidigare versionen i väntan på att den senaste versionen ska funka felfritt. Skulle du gå och köpa en ny bil som du visste inte fungerade felfritt och vänta på att verkstaden ska fixa den efter ett tag och eventuellt behöva lämna in den igen för att den ska fungera felfritt? Som konsument kräver jag att något ska fungera felfritt innnan jag köper. Är det för mycket begärt?

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Tja, fick jag behålla den gamla så skulle jag nog kunna tänka mig det. Men det skevar ordentligt. En bil blir sliten av att användas. En programvara blir avlusad.

Link to comment
Dela på andra sajter

hur går man tillväga om man har nån bugg/synpunkt på Cubase 7 som man vill meddela Steinberg så att den tas upp "på att göra listan"??

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Försöker testa demon här nu men får inget ljud alls? 😳 Är det något jag har missat iom ny versionen? Jodå har valt mitt ljudkort som brukligt i cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säg som det är nu, du har inte läst manualen, eller hur? 😉 .. Får du inget fysiskt ljud ut eller får du ingen aktivitet på nivåmätare? Kan inte hitta något på Steinbergs sida som talar om att det är fel på Trial-versionen, däremot är det fel på den grafiska presentationen på nivåmätare som - förhoppningsvis - blir "resolved" i 7.0.3 ( kan ju också blir re-resolved om vi har otur)

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Fick hålla på några gånger och sen gick det. Jodå jag är sån som brukar läsa manualer men har ju använt Cubase så pass länge att jag vet hur med ljudkortet utan att behöva läsa. Minns att jag hade problem med att dema 6:an och tänkte nu är det strul med den här demoversionen också. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ok, från ett proffs till ett annat isåfall.. vad var felet om man får vara nyfiken?

Att jag satt på tidig morgon och inte helt vaken och försökte. 😆 Hade glömt lägga till ljudkortets utgångar i vst connection. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hur tycker ni C7 rullar nu?

tycker fortfarande det spökar en hel del, bland annat om man öppnar typ mixern under playback så spikar cpu mätarna till.

Sen är det fortfarande en hel del pluggar som ena stunden funkar nästa crashar de programmet.

Jämför man prestanda mellan Cubase 7 och Studio One vinner Studio One just nu med häst längder!

Käns fortfarande mycket som BETA status över C7

Vad har ni för erfarenhet?

Link to comment
Dela på andra sajter

mixer verkar bugga på Track namnen Syns halv dant (j-vligt störande) tycke det försvann med 7.03 men icke ,,skalbar är rätta namnet ett evigt dragande i fönstren !! någon som har liknade probelms??

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...