Jump to content
Annons

Cubase 7.0.6 släppt [ Uppdaterad tråd]


Lundin

Recommended Posts

Annons

@vurt: Du ser alltså bara till att aktivera Artist 7 och lägga den licensen på din nyckel där du har Artist 6 licensen. Sen är det bara att köra.

Precis! Licensen för 7:an gäller dessutom för äldre versioner också, så även om du efter att ha hämtat licensen till 7:an, bara ser på nyckeln att du har en licens för Artist 7, så kan du köra Artist 6 fortfarande också, om du skulle vilja det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag kör med nyckel vet jag inte exakt hur det funkar med Soft-eLicenser. Men jag har andra program med mjukvaru skydd och det finns alltid en fil eller ett konto där licenserna listas.

Men artist är väl dongle-variant va?

Link to comment
Dela på andra sajter

vurt (oregistrerad)

Verkar som att det inte fungerar att uppgradera hämtversionen av Cubase Artist 6 till 7.. tycker det är lustigt att en hämtversionen kräver hårdvarunyckeln, har man köpt hämtversionen förut gör man det väl fortsättningsvis också..

8rvxk.jpg

detta kommer upp när jag försöker aktivera 7:an (verkar som att jag faktiskt hade fått in 6:an, därför det stod att jag inte kunde aktivera igen, kan ju inte ha två aktiveringar igång av 6).

Redigerat av vurt
Link to comment
Dela på andra sajter

vurt (oregistrerad)

Nej, det är helt mjukvara eftersom det är hämtversioner.

Edit: Aha, verkar som att Cubase Artist 6 fortfarande är reggad på det gamla e-licenser programmet jag hade, man kan ta bort aktiveringen från sin e-licenser, men fattar inte riktigt hur jag för över det till det nya e-licensen som jag nu fått iom att jag installerat om det.. Jaja, får klura.

Redigerat av vurt
Link to comment
Dela på andra sajter

Ring till Emil på den svenska Steinberg-supporten, så kan han säkert hjälpa dig: http://www.steinberg.net/en/support/support_contact/scandinavia_english.html

Link to comment
Dela på andra sajter

vurt (oregistrerad)

Ska iväg en sväng, får kolla upp det senare och möjligen ringa.. men ja det är alltså något med att jag har e-licenser program Y men för Y finns inte Artist 6 registrerat utan det ligger på e-licenser program X som var installerat förra året.. måste gå att byta så att det förs över till den e-licenser jag har nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska iväg en sväng, får kolla upp det senare och möjligen ringa.. men ja det är alltså något med att jag har e-licenser program Y men för Y finns inte Artist 6 registrerat utan det ligger på e-licenser program X som var installerat förra året.. måste gå att byta så att det förs över till den e-licenser jag har nu.

Är det Cubase Artist eller Cubase Elements du har? Tidigare i tråden nämns Elements.

Cubase Artist kräver USB-eLicenser (dongle). Med sådan så sparas inga licenser på datorn.

Cubase Elements licensen däremot kan ligga antingen på Soft eLicenser (på datorn) eller på USB-eLicenser.

Om det är Elements du har och saknar den licensen på datorn så måste du återaktivera den. Se här:

http://stsupport.eu/selguide_se.html#two

Redigerat av Emil Hansson
Link to comment
Dela på andra sajter

vurt (oregistrerad)

cborg: en enklare beskrivning av de olika E-licenserprogrammen. Orkade inte skriva in deras 20-siffriga licenser så jag beskrev dom X och Y. Men detta är nu fixat, jag har lyckats avaktivera och sedan återaktivera Artist 6 på den nyinstallerade E-licensern.

Emil: Krävdes då ingen dongle för mitt Artist 6 när jag köpte det förra året, var bara att tanka hem, köra e-licenserprogrammet, fungerade alldeles utmärkt.. Jag skrev Elements 6.5 av misstag innan, det var Artist 6 jag köpte (Elements var bara nån demo jag tankade, råkade kolla på fel email från Steinberg).

Hur som helst verkar det inte som att det går att uppgradera versionen av Artist 6 som jag har, detta kommer upp:

swydt.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har en licens för Cubase Artist 6, så kommer det att stå Cubase Artist 6 i licensprogrammet och på ditt Steinberg-konto.

Står det inte Cubase Artist 6 i licensprogrammet så har du ingen licens för Cubase Artist 6 aktiverad.

Vilken var den första versionen av Cubase Artist som du köpte? Var det Artist 6 förra året?

Link to comment
Dela på andra sajter

vurt (oregistrerad)

Doh. Jag som blandat ihop totalt vad jag köpt tydligen, köpte ett annat program med Artist i namnet nyligen, är väl därför jag varit toksäker på att det var Artist av Cubase och inte Elements jag hade. Suck.. Jaja, borde gå att få tillbak pengarna eftersom jag (såklart) inte lyckats regga 7:an på något sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag har provat lite andra program genom trials å annat senaste tiden men fan jag vill fortsätta använda Cubase rent workflow mässigt.

Men 7an, är det hemskt alltså? Läser mycket om att det kraschar, är svårt eller omöjlit att registrera och allt sånt där skit.

Är 6.5 stabilare? Verkar som det på folks allmänna uppfattning av det iaf... Isåfall vill jag köpa ett begagnad Cubase 6.5!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper du 7:an, så kan du alltid låna en skiva med 6:an av någon som har den, om du skulle få problem med 7:an, eftersom C7-licensen gäller för de äldre versionerna också. 🙂

7:an är hur stabil som helst, men eventuellt kan tredjepartspluggar och gamla pluggar vara lite si och så och orsaka stabilitetsproblem...

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper du 7:an, så kan du alltid låna en skiva med 6:an av någon som har den, om du skulle få problem med 7:an, eftersom C7-licensen gäller för de äldre versionerna också. 🙂

7:an är hur stabil som helst, men eventuellt kan tredjepartspluggar och gamla pluggar vara lite si och så och orsaka stabilitetsproblem...

Aha! Ja det låter ju som en ganska bra idé om inte annat. Vafan, jag kanske tar å köper skiten å hoppas på det bästa.

Jag tror jag kommer klara mej utmärkt med dom inbyggda effekterna å EQrna då jag inte är så kräsen å "superspeciell" hahahah. Dom enda pluggarna jag verkligen vill ha är Endorphine kompressorn samt Floorfish expander men det som finns inbyggt kanske duger bra också!

Däremot är det viktigt om senaste Drumagog funkar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...