Jump to content
Annons

Världens snabbaste gitarrist - Måste ses!


Terror

Recommended Posts

Annons

Hahahahaha, helt otroligt. Rena Matrix...

Hur förklarar den neurologiska forskningen det där? Känns som om det borde vara fysiskt omöjligt att röra fingrarna sådär fort, och framför allt såpass länge och koordinerat.

Försöker föreställa mig en kampsportskille som kunnat röra sig sådär mycket fortare än sina motståndare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sånthär har aldrig imponerat på mig, möjligen hade jag tittat en gång till om det var en apa som spelade. 🙂

/Jon

Sånthär har aldrig imponerat på mig, möjligen hade jag tittat en gång till om det var en apa som spelade. 🙂

/Jon

haha de va grovt elakt. Lite avundsjuk blir man i smyg.

Jag tror Terror kan spela värrre än det där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är lite underhållande att titta på ändå. Är ju inte gjort för att avnjutas som vacker musik precis...

Mest imponerande är nog ändå hur han kunnat öva det stycket så många gånger utan att bli mentalt störd av uttråkning

Håller med. Jag sitter inte och säger "fyfan det här måste vara världens bästa gitarrist". Tyckte bara att klippet var roligt. Tycker fortfarande att Petrucci är nr 1 in my eyes 🙂

Men visst, kul videoklipp iaf 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken snabbhet! 🙂 Det vore kul att räkna hur många toner som blev rätt. Det ska väl vara 16-delar i Flight Of The Bumble Bee, och det spelar han ju i början i de lägre tempona. Mot slutet spelar han sitt eget tempo (upp och ner) över metronomens puls, även om det går otroligt snabbt så prickar han inte in många 16-delar där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att själv spelat gitarr i snart 30 år så är fortfarande mina förebilder på gitarr så långt ifrån de "normala" gitarrgudarna man kan komma. Visst, jag gillar Hendrix men när folk snackar om Satriani, Petrucci, Vai å annat elände?!?! Antar att det beror på att jag avskyr Metal till stor del. Har ju rötterna i tidig punk så det har mer blivit att man gillar ett visst uttryck än hur folk förväntas kunna spela. Gillar mer jävlaranamma än att allt ska vara så duktigt liksom. Därför har jag så extremt svårt att förstå varför man siiter och runkar gitarr...

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att själv spelat gitarr i snart 30 år så är fortfarande mina förebilder på gitarr så långt ifrån de "normala" gitarrgudarna man kan komma. (...) Därför har jag så extremt svårt att förstå varför man siiter och runkar gitarr...

Skälet till din oförståelse finns i de nio första orden i din första mening.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Skälet till din oförståelse finns i de nio första orden i din första mening.

Jag tror snarare skälet är Metal, där runkandet är mer utbrett än i annan gitarrbaserad musik. Ta tex. Mike Cambell http://en.wikipedia.org/wiki/Mike_Campbell_(musician) en fantastisk gitarrist enligt mig. Rätt långt ifrån det eviga gnidandet med pissigt gitarrljud dränkt i nåt surt metaldelay.

Om vi nu bortser från mina fördomar gällande Metal så är det framförallt bristen på låtar hos många metalband. Kan väl också tillägga att jag själv spelat hård industrimetal en gång i tiden. Sen kom gubbigheten... ;-)

Gillar dock fortfarande en del dödsmetal såsom Entombed.

Redigerat av Bullerbyn
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Om vi nu bortser från mina fördomar gällande Metal så är det framförallt bristen på låtar hos många metalband.

Och hur menar du att du kan bortse från dina fördomar när du kläcker ur dig? Bristen på låtar? Till skillnad från punkband som gör såna lysande låtar? :rolleyes:

Det finns ingen annan musikstil som har så mediokra låtar som punken alltid har haft. Det är ju hela vitsen med punken också.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...