joachime Postat 22 november 2012 Postat 22 november 2012 Imorgon Àr det black friday. Waves hakar pÄ och utlovar upp till 80 % rabatt pÄ enskilda pluggar. Men den som vill kan redan idag anmÀla sig pÄ deras sida för att fÄ en licens av pluggen One Knob Louder.
SadamJR Postat 22 november 2012 Postat 22 november 2012 Imorgon Àr det black friday. Kunde inte lÄta bli.
D Vibe Postat 22 november 2012 Postat 22 november 2012 SÀljer min emailadress för en plugg.. men behöver man nÄgon usb-sticka för licensen?
Lundin Postat 22 november 2012 Postat 22 november 2012 SÀljer min emailadress för en plugg.. men behöver man nÄgon usb-sticka för licensen? Tror det var iom införandet av V9 de införde Waves License center mot HD eller USB-sticka
Peter Roos Postat 22 november 2012 Postat 22 november 2012 (redigerat) Tack för tipset, Joachime! Kunde inte lÄta bli. http://www.youtube.com/watch?v=q1ZV4Mx7tw8 Svinbra lÄt! Redigerat 22 november 2012 av Sleap
Linus Postat 22 november 2012 Postat 22 november 2012 Poten gĂ„r bara till 10, den borde gĂ„ till 11 đ 2
Die Hard (oregistrerad) Postat 22 november 2012 Postat 22 november 2012 Och hÀr Àr en lite lÀngre lista pÄ angÄende black friday: http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=365846&postdays=0&postorder=asc&start=0
Demonproducenten Postat 22 november 2012 Postat 22 november 2012 louder yes! louder is what we really need (don't mention the war...)
Die Hard (oregistrerad) Postat 22 november 2012 Postat 22 november 2012 louder yes! louder is what we really need (don't mention the war...) JĂ€pp mera söndermosat till folket. đ
KillwithSkill Postat 22 november 2012 Postat 22 november 2012 Synd bara att 90% av det dom slÀpper Àr skit! Men dom resterande 10% Àr ovÀrldeliga
Lundin Postat 22 november 2012 Postat 22 november 2012 Synd bara att 90% av det dom slÀpper Àr skit! Men dom resterande 10% Àr ovÀrldeliga HÄller helt med, One KnoB Louder mÄste vara en av de bÀsta de gjort pÄ lÀnge..
Tegen Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 Synd bara att 90% av det dom slÀpper Àr skit! Men dom resterande 10% Àr ovÀrldeliga Vilka pluggar utgör dom 10%?
Valle Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 Waves Àr en imponerande business! Hatten av! Det som fÄr mig att dra lite pÄ smilbanden i det hÀr fallet Àr att det tidsbegrÀnsade prisraset lÀgger priserna pÄ de nivÄer som Àr mer Ät det normala hÄllet. En anna grej: HÀr ser man ocksÄ tydligt vilka pluggar som dels börjar bli till Ären, dels vilka pluggar som förmodligen har floppat. VaddÄ Native Power Pack, liksom... mmm, visst. Erbjud SSL 4000 Collection och jag höjer lite pÄ ögonbrynen i alla fall. Pfffth!
joachime Postat 23 november 2012 TrÄdstartare Postat 23 november 2012 Ja, det Àr mÄnga erbjudanden idag. Skriv gÀrna om ni hittar nÄgra extra intressanta. Jag gick in pÄ http://plugindiscounts.com/mvp.html (pass: mvp) och sÄg att man kan fÄ Slate Digital VCC & VTM för $145. Dessutom Waves C6 (en av fÄ multibandare som gÄr att sidechaina) för $105. Jag funderar pÄ att skaffa en 1176-plugg. Hade UAD-pluggen i mÄnga Är, men kör mycket laptop idag och det vore smidigt med en som gÄr smidigt att flytta mellan datorer. FrÄgan Àr vilken plugg bara: Waves CLA Classic Compressors för $105 Native Instruments Vintage Compressors för $99.50 IK Multimedia Black 76 för $34.99 Softube Mix bundle (inkl FET Compressor) för $163 Vad skulle ni vÀlja?
DigRules Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 (redigerat) 30 dollar för EZDrummer frÄn Sweetwater var ju ett riktigt bra pris. Tillkommer det nÄgot pÄ priset nÀr man bestÀller en download dÀrifrÄn? Redigerat 23 november 2012 av DigRules
joachime Postat 23 november 2012 TrÄdstartare Postat 23 november 2012 Har lyssnat pÄ lite olika jÀmförelser av 1176-pluggar och det verkar som att ingen nailar UAs egen riktigt. Synd. Black 76 kommer dock lÄngt. Med tanke pÄ priset kanske jag slÄr till pÄ den.
Lundin Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 (redigerat) 30 dollar för EZDrummer frĂ„n Sweetwater var ju ett riktigt bra pris. Tillkommer det nĂ„got pĂ„ priset nĂ€r man bestĂ€ller en download dĂ€rifrĂ„n? Har aldrig nĂ„gonsin varit med om tillĂ€gg pĂ„ avgiften och det ser du nĂ€r du checkar ut.. det som stĂ„r pĂ„ lappen Ă€r det du betalar. Det som kan skilja lite frĂ„n fall till fall Ă€r en valutaomvandling som gör nĂ„gra kronor extra.. kan röra sig om en 50 - 100 max Har lyssnat pĂ„ lite olika jĂ€mförelser av 1176-pluggar och det verkar som att ingen nailar UAs egen riktigt. Synd. Black 76 kommer dock lĂ„ngt. Med tanke pĂ„ priset kanske jag slĂ„r till pĂ„ den. Cool.. tĂ€nkte precis skriva ett inlĂ€gg dĂ€r ang. det faktum att jag inte tycker de jag lyssnat pĂ„ ger UAD's "Ă€rlighet" utan hypar ljuden en aning.. CLA lĂ€t lite för snyggt..Vad Ă€r din subjektiva bedömning pĂ„ dem? Gillade f:ö den första T-rack'sen ordentligt rent soundmĂ€ssigt men kom mig aldrig för att köpa den.. vet inte varför, tycker inte att nya kĂ€nns pĂ„ samma sĂ€tt.. eller sĂ„ har man trĂ€nat upp sin lyssning att höra att den kanske inte var sĂ„ bra đ En helt annan frĂ„ga nĂ€r jag nu har chansen.. Jag har kollat pĂ„ Waves ett tag och framförallt C1 / C4 som ett rent alternativ till en fĂ€rgande compressor.. har du nĂ„gon köttig input i frĂ„gan? Jag har en stor Fabfilterbundle pĂ„ G men Ă€r inte riktigt sĂ€ker pĂ„ den kompressorn riktigt Ă€ven om den har tre bra karaktĂ€rer varav en clean.. ganska effektiv, ren typ Redigerat 23 november 2012 av Lundin sk riv ihop och skrivisĂ€r
joachime Postat 23 november 2012 TrĂ„dstartare Postat 23 november 2012 Cool.. tĂ€nkte precis skriva ett inlĂ€gg dĂ€r ang. det faktum att jag inte tycker de jag lyssnat pĂ„ ger UAD's "Ă€rlighet" utan hypar ljuden en aning.. CLA lĂ€t lite för snyggt..Vad Ă€r din subjektiva bedömning pĂ„ dem? Gillade f:ö den första T-rack'sen ordentligt rent soundmĂ€ssigt men kom mig aldrig för att köpa den.. vet inte varför, tycker inte att nya kĂ€nns pĂ„ samma sĂ€tt.. eller sĂ„ har man trĂ€nat upp sin lyssning att höra att den kanske inte var sĂ„ bra đ Jag testade T-racks nĂ„gon gĂ„ng för lĂ€nge sedan och kĂ€nde att det inte var min grej riktigt. Sedan dess har jag varit vĂ€ldigt ouppmĂ€rksam pĂ„ deras pluggutveckling. Black 76 tycker jag dĂ€remot gör bra ifrĂ„n sig vid bruklig anvĂ€ndning, typ 4-8:1 i ratio och nĂ„gra decibels nivĂ„reducering. Ingen av dom gör sĂ€rskilt bra ifrĂ„n sig vid mer extremt bruk. Black 76 har nĂ„gon konstig transient som sticker ut. CLA blir liksom inte skitigare ju mer man drar pĂ„. SĂ„ vid extrema lĂ€gen lĂ„ter den för snĂ€ll. En helt annan frĂ„ga nĂ€r jag nu har chansen.. Jag har kollat pĂ„ Waves ett tag och framförallt C1 / C4 som ett rent alternativ till en fĂ€rgande compressor.. har du nĂ„gon köttig input i frĂ„gan? Jag har en stor Fabfilterbundle pĂ„ G men Ă€r inte riktigt sĂ€ker pĂ„ den kompressorn riktigt Ă€ven om den har tre bra karaktĂ€rer varav en clean.. ganska effektiv, ren typ Jag har sĂ„ litet behov av neutral kompression. Har en UREI LA22 i studion (hĂ„rdvara) som jag tycker Ă€r relativt neutral. Det Ă€r oerhört sĂ€llan jag slĂ„r igĂ„ng den. đ I en annan studio sitter en FMR RNP. Samma sak med den. Medföljande kompressorer i DAWs brukar ha ett neutralt lĂ€ge. RĂ€cker gott för mig de tillfĂ€llen jag behöver det. Men om man efterstrĂ€var neutral nivĂ„kontroll skulle jag kolla in en multibandare typ C4 (eller Ă€nnu hellre C6 eftersom det Ă€r en C4 med extra lull-lull) och för sĂ„ng en plugg typ Waves Vocal Rider.
Jon Rinneby Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 Ja, det Àr mÄnga erbjudanden idag. Skriv gÀrna om ni hittar nÄgra extra intressanta. Jag gick in pÄ http://plugindiscounts.com/mvp.html (pass: mvp) och sÄg att man kan fÄ Slate Digital VCC & VTM för $145. Dessutom Waves C6 (en av fÄ multibandare som gÄr att sidechaina) för $105. Jag funderar pÄ att skaffa en 1176-plugg. Hade UAD-pluggen i mÄnga Är, men kör mycket laptop idag och det vore smidigt med en som gÄr smidigt att flytta mellan datorer. FrÄgan Àr vilken plugg bara: Waves CLA Classic Compressors för $105 Native Instruments Vintage Compressors för $99.50 IK Multimedia Black 76 för $34.99 Softube Mix bundle (inkl FET Compressor) för $163 Vad skulle ni vÀlja? IK Multimedia Black 76 för $34.99 sÄklart. mvh Jon
joachime Postat 23 november 2012 TrĂ„dstartare Postat 23 november 2012 IK Multimedia Black 76 för $34.99 sĂ„klart. Jag slog precis till. đ
Valle Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 Jag slog precis till. đ He, he... bara det Ă€r ju skĂ€l till att man sjĂ€lv skulle slĂ„ till. NĂ€stan som insider info pĂ„ aktiemarknaden đ
Bullerbyn Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 NÄgon som vet ngn. bra stereokompressor till trumpaket och slutregel? GÀrna nÄgot som fÀrgar snyggt?!?
pressrec Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 NÄgon som vet ngn. bra stereokompressor till trumpaket och slutregel? GÀrna nÄgot som fÀrgar snyggt?!? DÄ trÄden handlade om Waves sÄ kanske API 2500 och SSL bus comp skulle kunna passa.
joachime Postat 23 november 2012 TrĂ„dstartare Postat 23 november 2012 He, he... bara det Ă€r ju skĂ€l till att man sjĂ€lv skulle slĂ„ till. NĂ€stan som insider info pĂ„ aktiemarknaden đ Ha ha! Dock inte lika allsidig som du vet vad av den dĂ€r tillverkaren vi egentligen Ă€r fanboys av. Men jag tror den kommer duga för 1176-ish kompression, om man lĂ„ter den puttra pĂ„ 4-6 decibel. NĂ„gon som vet ngn. bra stereokompressor till trumpaket och slutregel? GĂ€rna nĂ„got som fĂ€rgar snyggt?!? 1176 som jag skrev om tidigare Ă€r en trevlig kompressor att anvĂ€nda bĂ„de pĂ„ enskilda trummor och pĂ„ trumpaketet. Testa SSL och/eller Fairchild-kloner för paket och master.
joachime Postat 23 november 2012 TrĂ„dstartare Postat 23 november 2012 DĂ„ trĂ„den handlade om Waves sĂ„ kanske API 2500 och SSL bus comp skulle kunna passa. Handlade Ă€r nog rĂ€tt tempus. Nu handlar den om .. allt möjligt. đ
Lundin Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 (redigerat) Ok.. tack JoachimE.. kör du Cubase eller Logic? Logics comp tycker jag bĂ„de ser och kĂ€nns roligare Ă€n Cubase egna.. kanske blir skillnad nu nĂ€r man shoppar loss C7.. men Cubase inbyggda.. mja.. vet inte varför men de kĂ€nns lite könlösa pĂ„ nĂ„got sĂ€tt.. Btw.. nu nĂ€r man ska shoppa sĂ„ drog jag precis in Maserati och Goldbundle samt Hybrid EQ'n för $567 som med dagens kurs + vĂ€xlingavgifts blev straxt under 4K... fick den "heta OneKnobserien" med som bonus đ .. Normalt överhypat totalpris pĂ„ $1900 ...sĂ„ idag smakade det lite xtra gottish.. ..och dagen Ă€r ju inte slut Ă€n.. ska ta en kopp kaffe o surfa runt för lite mer shoooooooppping.. var Ă€r KillWithSpree nĂ„nstans? Han missar ju hela fyrverkeriet för börvelen.. Redigerat 23 november 2012 av Lundin
pressrec Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 Handlade Ă€r nog rĂ€tt tempus. Nu handlar den om .. allt möjligt. đ Hahaha! Brukar tendera att bli sĂ„...
basshole Postat 23 november 2012 Postat 23 november 2012 (redigerat) Slate kör nÄgon cyber-monday-deal pÄ mÄndag, vilket börjat synas redan nu hos div e-handlare, jag Àr osÀker pÄ detaljer och priser men VCC, VTM och FG-X Àr ruskigt bra grejer. $199 för VCC och VTM lÀste jag nÄnstans vilket Àr hutlöst billigt. För att inte tala om de $145 för bundlen som Joachim tipsade om. Redigerat 23 november 2012 av basshole
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.