Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

SÀljer min emailadress för en plugg.. men behöver man nÄgon usb-sticka för licensen?

Postat

Poten gĂ„r bara till 10, den borde gĂ„ till 11 😉

• Gilla 2
Die Hard (oregistrerad)
Postat

louder

yes!

louder is what we really need

(don't mention the war...)

JĂ€pp mera söndermosat till folket. 😄

Postat

Synd bara att 90% av det dom slÀpper Àr skit!

Men dom resterande 10% Àr ovÀrldeliga

HÄller helt med, One KnoB Louder mÄste vara en av de bÀsta de gjort pÄ lÀnge..

Postat

Synd bara att 90% av det dom slÀpper Àr skit!

Men dom resterande 10% Àr ovÀrldeliga

Vilka pluggar utgör dom 10%?

Postat

Waves Àr en imponerande business! Hatten av!

Det som fÄr mig att dra lite pÄ smilbanden i det hÀr fallet Àr att det tidsbegrÀnsade prisraset lÀgger priserna pÄ de nivÄer som Àr mer Ät det normala hÄllet.

En anna grej: HÀr ser man ocksÄ tydligt vilka pluggar som dels börjar bli till Ären, dels vilka pluggar som förmodligen har floppat.

VaddÄ Native Power Pack, liksom... mmm, visst. Erbjud SSL 4000 Collection och jag höjer lite pÄ ögonbrynen i alla fall.

Pfffth!

Postat

Ja, det Àr mÄnga erbjudanden idag. Skriv gÀrna om ni hittar nÄgra extra intressanta.

Jag gick in pÄ http://plugindiscounts.com/mvp.html (pass: mvp) och sÄg att man kan fÄ Slate Digital VCC & VTM för $145. Dessutom Waves C6 (en av fÄ multibandare som gÄr att sidechaina) för $105.

Jag funderar pÄ att skaffa en 1176-plugg. Hade UAD-pluggen i mÄnga Är, men kör mycket laptop idag och det vore smidigt med en som gÄr smidigt att flytta mellan datorer. FrÄgan Àr vilken plugg bara:

Waves CLA Classic Compressors för $105

Native Instruments Vintage Compressors för $99.50

IK Multimedia Black 76 för $34.99

Softube Mix bundle (inkl FET Compressor) för $163

Vad skulle ni vÀlja?

Postat (redigerat)

30 dollar för EZDrummer frÄn Sweetwater var ju ett riktigt bra pris.

Tillkommer det nÄgot pÄ priset nÀr man bestÀller en download dÀrifrÄn?

Redigerat av DigRules
Postat

Har lyssnat pÄ lite olika jÀmförelser av 1176-pluggar och det verkar som att ingen nailar UAs egen riktigt. Synd. Black 76 kommer dock lÄngt. Med tanke pÄ priset kanske jag slÄr till pÄ den.

Postat (redigerat)

30 dollar för EZDrummer frÄn Sweetwater var ju ett riktigt bra pris.

Tillkommer det nÄgot pÄ priset nÀr man bestÀller en download dÀrifrÄn?

Har aldrig nÄgonsin varit med om tillÀgg pÄ avgiften och det ser du nÀr du checkar ut.. det som stÄr pÄ lappen Àr det du betalar.

Det som kan skilja lite frÄn fall till fall Àr en valutaomvandling som gör nÄgra kronor extra.. kan röra sig om en 50 - 100 max

Har lyssnat pÄ lite olika jÀmförelser av 1176-pluggar och det verkar som att ingen nailar UAs egen riktigt. Synd. Black 76 kommer dock lÄngt. Med tanke pÄ priset kanske jag slÄr till pÄ den.

Cool.. tÀnkte precis skriva ett inlÀgg dÀr ang. det faktum att jag inte tycker de jag lyssnat pÄ ger UAD's "Àrlighet" utan hypar ljuden en aning.. CLA lÀt lite för snyggt..Vad Àr din subjektiva bedömning pÄ dem?

Gillade f:ö den första T-rack'sen ordentligt rent soundmĂ€ssigt men kom mig aldrig för att köpa den.. vet inte varför, tycker inte att nya kĂ€nns pĂ„ samma sĂ€tt.. eller sĂ„ har man trĂ€nat upp sin lyssning att höra att den kanske inte var sĂ„ bra 😄

En helt annan frÄga nÀr jag nu har chansen.. Jag har kollat pÄ Waves ett tag och framförallt C1 / C4 som ett rent alternativ till en fÀrgande compressor.. har du nÄgon köttig input i frÄgan? Jag har en stor Fabfilterbundle pÄ G men Àr inte riktigt sÀker pÄ den kompressorn riktigt Àven om den har tre bra karaktÀrer varav en clean.. ganska effektiv, ren typ

Redigerat av Lundin
sk riv ihop och skrivisÀr
Postat

Cool.. tÀnkte precis skriva ett inlÀgg dÀr ang. det faktum att jag inte tycker de jag lyssnat pÄ ger UAD's "Àrlighet" utan hypar ljuden en aning.. CLA lÀt lite för snyggt..Vad Àr din subjektiva bedömning pÄ dem?

Gillade f:ö den första T-rack'sen ordentligt rent soundmĂ€ssigt men kom mig aldrig för att köpa den.. vet inte varför, tycker inte att nya kĂ€nns pĂ„ samma sĂ€tt.. eller sĂ„ har man trĂ€nat upp sin lyssning att höra att den kanske inte var sĂ„ bra 😄

Jag testade T-racks nÄgon gÄng för lÀnge sedan och kÀnde att det inte var min grej riktigt. Sedan dess har jag varit vÀldigt ouppmÀrksam pÄ deras pluggutveckling. Black 76 tycker jag dÀremot gör bra ifrÄn sig vid bruklig anvÀndning, typ 4-8:1 i ratio och nÄgra decibels nivÄreducering.

Ingen av dom gör sÀrskilt bra ifrÄn sig vid mer extremt bruk. Black 76 har nÄgon konstig transient som sticker ut. CLA blir liksom inte skitigare ju mer man drar pÄ. SÄ vid extrema lÀgen lÄter den för snÀll.

En helt annan frÄga nÀr jag nu har chansen.. Jag har kollat pÄ Waves ett tag och framförallt C1 / C4 som ett rent alternativ till en fÀrgande compressor.. har du nÄgon köttig input i frÄgan? Jag har en stor Fabfilterbundle pÄ G men Àr inte riktigt sÀker pÄ den kompressorn riktigt Àven om den har tre bra karaktÀrer varav en clean.. ganska effektiv, ren typ

Jag har sĂ„ litet behov av neutral kompression. Har en UREI LA22 i studion (hĂ„rdvara) som jag tycker Ă€r relativt neutral. Det Ă€r oerhört sĂ€llan jag slĂ„r igĂ„ng den. 🙂 I en annan studio sitter en FMR RNP. Samma sak med den. Medföljande kompressorer i DAWs brukar ha ett neutralt lĂ€ge. RĂ€cker gott för mig de tillfĂ€llen jag behöver det.

Men om man efterstrÀvar neutral nivÄkontroll skulle jag kolla in en multibandare typ C4 (eller Ànnu hellre C6 eftersom det Àr en C4 med extra lull-lull) och för sÄng en plugg typ Waves Vocal Rider.

Postat

Ja, det Àr mÄnga erbjudanden idag. Skriv gÀrna om ni hittar nÄgra extra intressanta.

Jag gick in pÄ http://plugindiscounts.com/mvp.html (pass: mvp) och sÄg att man kan fÄ Slate Digital VCC & VTM för $145. Dessutom Waves C6 (en av fÄ multibandare som gÄr att sidechaina) för $105.

Jag funderar pÄ att skaffa en 1176-plugg. Hade UAD-pluggen i mÄnga Är, men kör mycket laptop idag och det vore smidigt med en som gÄr smidigt att flytta mellan datorer. FrÄgan Àr vilken plugg bara:

Waves CLA Classic Compressors för $105

Native Instruments Vintage Compressors för $99.50

IK Multimedia Black 76 för $34.99

Softube Mix bundle (inkl FET Compressor) för $163

Vad skulle ni vÀlja?

IK Multimedia Black 76 för $34.99 sÄklart.

mvh Jon

Postat

Jag slog precis till. 🙂

He, he... bara det Ă€r ju skĂ€l till att man sjĂ€lv skulle slĂ„ till. NĂ€stan som insider info pĂ„ aktiemarknaden 😉

Postat

NÄgon som vet ngn. bra stereokompressor till trumpaket och slutregel? GÀrna nÄgot som fÀrgar snyggt?!?

DÄ trÄden handlade om Waves sÄ kanske API 2500 och SSL bus comp skulle kunna passa.

Postat

He, he... bara det Ă€r ju skĂ€l till att man sjĂ€lv skulle slĂ„ till. NĂ€stan som insider info pĂ„ aktiemarknaden 😉

Ha ha! Dock inte lika allsidig som du vet vad av den dÀr tillverkaren vi egentligen Àr fanboys av.

Men jag tror den kommer duga för 1176-ish kompression, om man lÄter den puttra pÄ 4-6 decibel.

NÄgon som vet ngn. bra stereokompressor till trumpaket och slutregel? GÀrna nÄgot som fÀrgar snyggt?!?

1176 som jag skrev om tidigare Àr en trevlig kompressor att anvÀnda bÄde pÄ enskilda trummor och pÄ trumpaketet. Testa SSL och/eller Fairchild-kloner för paket och master.

Postat

DÄ trÄden handlade om Waves sÄ kanske API 2500 och SSL bus comp skulle kunna passa.

Handlade Ă€r nog rĂ€tt tempus. Nu handlar den om .. allt möjligt. 🙂

Postat (redigerat)

Ok.. tack JoachimE.. kör du Cubase eller Logic? Logics comp tycker jag bÄde ser och kÀnns roligare Àn Cubase egna.. kanske blir skillnad nu nÀr man shoppar loss C7.. men Cubase inbyggda.. mja.. vet inte varför men de kÀnns lite könlösa pÄ nÄgot sÀtt..

Btw.. nu nĂ€r man ska shoppa sĂ„ drog jag precis in Maserati och Goldbundle samt Hybrid EQ'n för $567 som med dagens kurs + vĂ€xlingavgifts blev straxt under 4K... fick den "heta OneKnobserien" med som bonus 🙂 .. Normalt överhypat totalpris pĂ„ $1900 ...sĂ„ idag smakade det lite xtra gottish..

..och dagen Àr ju inte slut Àn.. ska ta en kopp kaffe o surfa runt för lite mer shoooooooppping.. var Àr KillWithSpree nÄnstans? Han missar ju hela fyrverkeriet för börvelen..

Redigerat av Lundin
Postat (redigerat)

Slate kör nÄgon cyber-monday-deal pÄ mÄndag, vilket börjat synas redan nu hos div e-handlare, jag Àr osÀker pÄ detaljer och priser men VCC, VTM och FG-X Àr ruskigt bra grejer.

$199 för VCC och VTM lÀste jag nÄnstans vilket Àr hutlöst billigt. För att inte tala om de $145 för bundlen som Joachim tipsade om.

Redigerat av basshole

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.