Jump to content
Annons

Waves delar ut gratis plugg


joachime

Recommended Posts

Annons

Waves är en imponerande business! Hatten av!

Det som får mig att dra lite på smilbanden i det här fallet är att det tidsbegränsade prisraset lägger priserna på de nivåer som är mer åt det normala hållet.

En anna grej: Här ser man också tydligt vilka pluggar som dels börjar bli till åren, dels vilka pluggar som förmodligen har floppat.

Vaddå Native Power Pack, liksom... mmm, visst. Erbjud SSL 4000 Collection och jag höjer lite på ögonbrynen i alla fall.

Pfffth!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är många erbjudanden idag. Skriv gärna om ni hittar några extra intressanta.

Jag gick in på http://plugindiscounts.com/mvp.html (pass: mvp) och såg att man kan få Slate Digital VCC & VTM för $145. Dessutom Waves C6 (en av få multibandare som går att sidechaina) för $105.

Jag funderar på att skaffa en 1176-plugg. Hade UAD-pluggen i många år, men kör mycket laptop idag och det vore smidigt med en som går smidigt att flytta mellan datorer. Frågan är vilken plugg bara:

Waves CLA Classic Compressors för $105

Native Instruments Vintage Compressors för $99.50

IK Multimedia Black 76 för $34.99

Softube Mix bundle (inkl FET Compressor) för $163

Vad skulle ni välja?

Link to comment
Dela på andra sajter

30 dollar för EZDrummer från Sweetwater var ju ett riktigt bra pris.

Tillkommer det något på priset när man beställer en download därifrån?

Har aldrig någonsin varit med om tillägg på avgiften och det ser du när du checkar ut.. det som står på lappen är det du betalar.

Det som kan skilja lite från fall till fall är en valutaomvandling som gör några kronor extra.. kan röra sig om en 50 - 100 max

Har lyssnat på lite olika jämförelser av 1176-pluggar och det verkar som att ingen nailar UAs egen riktigt. Synd. Black 76 kommer dock långt. Med tanke på priset kanske jag slår till på den.

Cool.. tänkte precis skriva ett inlägg där ang. det faktum att jag inte tycker de jag lyssnat på ger UAD's "ärlighet" utan hypar ljuden en aning.. CLA lät lite för snyggt..Vad är din subjektiva bedömning på dem?

Gillade f:ö den första T-rack'sen ordentligt rent soundmässigt men kom mig aldrig för att köpa den.. vet inte varför, tycker inte att nya känns på samma sätt.. eller så har man tränat upp sin lyssning att höra att den kanske inte var så bra 😄

En helt annan fråga när jag nu har chansen.. Jag har kollat på Waves ett tag och framförallt C1 / C4 som ett rent alternativ till en färgande compressor.. har du någon köttig input i frågan? Jag har en stor Fabfilterbundle på G men är inte riktigt säker på den kompressorn riktigt även om den har tre bra karaktärer varav en clean.. ganska effektiv, ren typ

Redigerat av Lundin
sk riv ihop och skrivisär
Link to comment
Dela på andra sajter

Cool.. tänkte precis skriva ett inlägg där ang. det faktum att jag inte tycker de jag lyssnat på ger UAD's "ärlighet" utan hypar ljuden en aning.. CLA lät lite för snyggt..Vad är din subjektiva bedömning på dem?

Gillade f:ö den första T-rack'sen ordentligt rent soundmässigt men kom mig aldrig för att köpa den.. vet inte varför, tycker inte att nya känns på samma sätt.. eller så har man tränat upp sin lyssning att höra att den kanske inte var så bra 😄

Jag testade T-racks någon gång för länge sedan och kände att det inte var min grej riktigt. Sedan dess har jag varit väldigt ouppmärksam på deras pluggutveckling. Black 76 tycker jag däremot gör bra ifrån sig vid bruklig användning, typ 4-8:1 i ratio och några decibels nivåreducering.

Ingen av dom gör särskilt bra ifrån sig vid mer extremt bruk. Black 76 har någon konstig transient som sticker ut. CLA blir liksom inte skitigare ju mer man drar på. Så vid extrema lägen låter den för snäll.

En helt annan fråga när jag nu har chansen.. Jag har kollat på Waves ett tag och framförallt C1 / C4 som ett rent alternativ till en färgande compressor.. har du någon köttig input i frågan? Jag har en stor Fabfilterbundle på G men är inte riktigt säker på den kompressorn riktigt även om den har tre bra karaktärer varav en clean.. ganska effektiv, ren typ

Jag har så litet behov av neutral kompression. Har en UREI LA22 i studion (hårdvara) som jag tycker är relativt neutral. Det är oerhört sällan jag slår igång den. 🙂 I en annan studio sitter en FMR RNP. Samma sak med den. Medföljande kompressorer i DAWs brukar ha ett neutralt läge. Räcker gott för mig de tillfällen jag behöver det.

Men om man eftersträvar neutral nivåkontroll skulle jag kolla in en multibandare typ C4 (eller ännu hellre C6 eftersom det är en C4 med extra lull-lull) och för sång en plugg typ Waves Vocal Rider.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är många erbjudanden idag. Skriv gärna om ni hittar några extra intressanta.

Jag gick in på http://plugindiscounts.com/mvp.html (pass: mvp) och såg att man kan få Slate Digital VCC & VTM för $145. Dessutom Waves C6 (en av få multibandare som går att sidechaina) för $105.

Jag funderar på att skaffa en 1176-plugg. Hade UAD-pluggen i många år, men kör mycket laptop idag och det vore smidigt med en som går smidigt att flytta mellan datorer. Frågan är vilken plugg bara:

Waves CLA Classic Compressors för $105

Native Instruments Vintage Compressors för $99.50

IK Multimedia Black 76 för $34.99

Softube Mix bundle (inkl FET Compressor) för $163

Vad skulle ni välja?

IK Multimedia Black 76 för $34.99 såklart.

mvh Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

He, he... bara det är ju skäl till att man själv skulle slå till. Nästan som insider info på aktiemarknaden 😉

Ha ha! Dock inte lika allsidig som du vet vad av den där tillverkaren vi egentligen är fanboys av.

Men jag tror den kommer duga för 1176-ish kompression, om man låter den puttra på 4-6 decibel.

Någon som vet ngn. bra stereokompressor till trumpaket och slutregel? Gärna något som färgar snyggt?!?

1176 som jag skrev om tidigare är en trevlig kompressor att använda både på enskilda trummor och på trumpaketet. Testa SSL och/eller Fairchild-kloner för paket och master.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok.. tack JoachimE.. kör du Cubase eller Logic? Logics comp tycker jag både ser och känns roligare än Cubase egna.. kanske blir skillnad nu när man shoppar loss C7.. men Cubase inbyggda.. mja.. vet inte varför men de känns lite könlösa på något sätt..

Btw.. nu när man ska shoppa så drog jag precis in Maserati och Goldbundle samt Hybrid EQ'n för $567 som med dagens kurs + växlingavgifts blev straxt under 4K... fick den "heta OneKnobserien" med som bonus 🙂 .. Normalt överhypat totalpris på $1900 ...så idag smakade det lite xtra gottish..

..och dagen är ju inte slut än.. ska ta en kopp kaffe o surfa runt för lite mer shoooooooppping.. var är KillWithSpree nånstans? Han missar ju hela fyrverkeriet för börvelen..

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Slate kör någon cyber-monday-deal på måndag, vilket börjat synas redan nu hos div e-handlare, jag är osäker på detaljer och priser men VCC, VTM och FG-X är ruskigt bra grejer.

$199 för VCC och VTM läste jag nånstans vilket är hutlöst billigt. För att inte tala om de $145 för bundlen som Joachim tipsade om.

Redigerat av basshole
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...