Jump to content
Annons

Någon här som skrivit en hit?


peppemannen

Recommended Posts

Annons

Absolut!

Nordman är ett otroligt bra band, jag gillar att man lägger in och blandar folkmusik och

gamla instrument tillsammans med modern musik.

Jag var bara lite ironisk över att Martin länkade till Nordman, tråden har väl inget med dom

att göra, eller har jag missuppfattat det hela.

"Någon här som har komponerat en hit"

Mvh/Peter

PS: just den Nordmanlåten tycker jag inte var någon höjdare. 🙂

Nordman luktar bara högstadiet för mig. Speciellt från folk som kallade sig "nationalister".

Sen påstår jag inte att Nordmans musik har något med just nationalism att göra, men det är känslan jag får bara 🙂

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Hit å hit vet jag väl inte, jag producerade den här låten till Ace of Base för ett par år sedan: - länk till remix borttagen

Ace of Base - all for you - remixer ej illåtet

Det var visserligen bara andra spåret, men det var på första singeln. Låten spred sig ganska bra utanför Sverige, men skulle inte kalla den hit. Tänkte mest bidra med något 🙂

Sen har jag ett par andra låtar som rent karriärsmässigt varit bra, men inga hits. På torsdag eller fredag släpps dock en låt som har förutsättningarna till att bli en hit. Får återkomma till tråden om det blir så 😉

iGnu här har väl lyckats med hitten En sång om ingenting, får man väl ändå säga?

Ja, det blev ju en hit. Spelades överallt för några år sedan.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Som alltid handlar det om melodier, alltid melodier. Sedan handlar det om att få sången att kännas som den pratar med en, som att låten säger något till en på djupet, sången ska inte vara ett instrument, utan sången ska bära hela låten, från första tonen till den sista. Gör det inte det, så kommer 80% stänga av den. Det är det enda jag vet, att sången är viktigast av allt, för att vi är människor och rösten är vårt enda instrument som alla kan relatera till.

"I'm sexy and I know it" 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Vad är en hit???

Den frågan fick Meatloaf en gång och svarade att en hit för honom är allt hårt arbete och att man är helt nöjd med låten. Sen om om den spelas inför flera tusen eller träd i skogen är ovesäntligt. Tycker det var ett bra svar på vad en hit är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den frågan fick Meatloaf en gång och svarade att en hit för honom är allt hårt arbete och att man är helt nöjd med låten. Sen om om den spelas inför flera tusen eller träd i skogen är ovesäntligt. Tycker det var ett bra svar på vad en hit är.

Då är det något fel i huvudet på honom.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Då är det något fel i huvudet på honom.

Och har mer kommersiella hittar än vad du någonsin kommer att ha. Vem är det som det är fel i huvudet på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...