Jump to content
Annons

Testsiten uppdaterad


Recommended Posts

Det är det nog inte många som gör. Men du glömmer att det var du som kom med extraordinära "sanningar".

Så igen, tala om vad som är "renpresentabelt" respektive "vad folk verkligen spelar in".

Extraordinära sanningar? Jag kom mer med den hederliga sanningen. Du vet, den som kan göra ont.

Det folk spelar i i studio är oftast betydligt mer åt pop rock soul hiphop och hårdrock än åt det kvasimusikalhållet som finns på testsiten. Jag hade inte klagat om jag verkligen inte tyckt att det mestadels låter för bedrövligt och är jag ensam om att tycka det må det vara hänt. Men det förefaller osannolikt med tanke på att några musikproffs till borde det ju finnas även på denna sajt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nej några mikrofoner har han väl lyckats sälja på kuppen till några tondöva.

Hur många återförsäljare erbjuder några ljudfiler över huvud taget? Claes förtjänar den försäljning han får av detta, och jag tycker inte det är fulreklam på något sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

""""Tjabbalabba mot världen: alla har fel"""""""

Det är rätt så skitsamma vad för typ av sång som är inspelad, det skulle kunna vara "Blinka lilla stjärna". Om du inte fattar det så undrar jag varför du skriver på det här forumet eller fortsätter spy galla i den här tråden.

Du har uppenbarligen ingen uppfattning om vad folk är ute efter när de letar mikrofoner. Vi är många som tycker att testsiten ger en fingervisning om en mikrofons karaktär. Du är ute efter att höra din "favvo-låt". Det finns Spotify till det.

Det handlar ta mig fan inte om vilken sång, sångstil eller hur bra sången är utan om något helt annat.

Prova några mickar själv:

Se till att du har förstärkare och högtalare som ger en så rak frekvenskurva som möjligt och så spelar du upp Lady gaga eller vafan du tycker är "modernt" och mickar upp med olika mikrofoner samt spelar in....jämför.

Eller så kan du bara sluta hacka på något som många tycker är väldigt nyttigt och hjälpsamt i ett första urval av en mick.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är rätt så skitsamma vad för typ av sång som är inspelad, det skulle kunna vara "Blinka lilla stjärna".

Ja och den hade nog fungerat bättre.

Det handlar ta mig fan inte om vilken sång, sångstil eller hur bra sången är utan om något helt annat.

Klart sångstilen och hur bra sången är spelar roll för att kunna ge en ärlig vink om en mikrofons kvalitet.

Men OK ni tycker tydligen helt ärligt att detta test låter jättebra.

Det enda hoppet i så fall är att det finns lämpliga kurser för er.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjabba

vart har vi skrivit att detta test låter jättebra...och vem av oss har skrivit det?

Din fantasi spelar dig ett spratt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart sångstilen och hur bra sången är spelar roll för att kunna ge en ärlig vink om en mikrofons kvalitet.

du kan väl förklara varför?

och samtidigt berätta hur du har nytta av en i ditt tycke bra sång när du inte kan veta hur den sången låter "live"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har jag redan gjort

Du svamlar.

nej

och nej

och det blir så tydligt att du är ute och far när du har dessa fantastiska argument som stöd

sen att claes site inte visar nåt speciellt rättvist om mickarna är en helt annan sak - det har inget med din kritik att göra iaf

Link to comment
Dela på andra sajter

sen att claes site inte visar nåt speciellt rättvist om mickarna är en helt annan sak - det har inget med din kritik att göra iaf

Det har väldigt mycket med min kritik att göra, men som sagt testsiten är ett bra initiativ, synd på utförandet bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

TJaBba flabba

Du har fortfarande inte svara på min fråga...vem av oss på forumet har sagt att testsite låter bra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte kritiserat något utom dina inlägg. Jag frågade dig, vem har sagt att testsiten låter bra?

Vad du svarade på har jag ingen aning om?

Kan du förstå det enkla i min fråga och svara på den eller bara komma med nonsens?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar man inte vad som erbjuds, så går det faktiskt klicka vidare och söka sig till något annat som passar en bättre.

Jo det har du till viss del rätt i men ibland kan det ju faktiskt vara bra att någon påpekar att kejsaren är naken. Sen tror du väl inte att Claes gör detta bara för att vara generös? Dock tror jag han hade sålt fler mikrofoner om han använt sig av bättre inspelningar & låtar.

Redigerat av Tjabbalabba
Link to comment
Dela på andra sajter

Sen tror du väl inte att Claes gör detta bara för att vara generös? Dock tror jag han hade sålt fler mikrofoner om han använt sig av bättre inspelningar & låtar.

Låter i mina öron lite konspirerande. Även om fallet är så, så var inte guerillamarknadsföring olagligt sist jag kollade.

Dock har jag för mig att Claes sköter sin firma utöver ett ordinarie arbete i hobbynivå.

Link to comment
Dela på andra sajter

...och han kan fortfarande inte svara på frågan jag ställt två gånger. Klart utan fakta och med bara stor käft blir det ju svårt att argumentera

Redigerat av mickestrang
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Gnällandet på att jag säljer prylar känns ganska komiskt, eftersom jag också har lånat mickar från distributörer som inte levererar till min firma. Som Glaska.... sorry - "Tjabbalabba" säger, så är dessutom mina inspelningar enligt honom dålig reklam som man knappast säljer mickar med - men då finns det ju inte så mycket att klaga på egentligen, eller hur - förutom att han tycker att sånginsatserna och låtvalet är dåliga...? Trots det har det som sagt kommit uppskattande ord från många håll och andra (bland andra thelisteningsessions.com) har frågat om det är ok att länka till min testsite, så mina dåliga inspelningar är tydligen till nytta för en del musiker, trots allt... 😉

Det är som sagt frivilligt att lyssna på inspelningarna (vill man slippa lyssna, så kan man som sagt låta bli att lyssna) och jag erbjuder dem gratis som de är, utan några som helst krav på motprestation - även om jag förstås uppskattar om någon klickar på google-annonserna där ibland och på så sätt reducerar kostnaderna för siterna lite, men som det är nu så innebär testsiten bara kostnader (två webhotell, returfrakter till de distributörer jag lånar mickar från - och så förstås den oavlönade tiden som jag och de andra inblandade lägger på det hela).

Redigerat av Claes
  • Gilla 7
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjabbalabba ...ett gulligt nick. Det enda positiva sagt om den människan.

Grattis till det.

Min fråga...fjärde gången Tjabba

Vem av oss, jag eller någon annan har sagt att testsiten låter bra?

(Tjabbaflabvba undviker detta då han vet att han inte har belägg för sina påståenden)

nå? upp till bevis...

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Råa samples från en mick vilken som helst låter så vitt jag förstår som regel inget vidare och det beror som jag tror på att det är nog inte det det handlar om. Den typen av ljudexempel tjänstgör väl i första hand på så sätt att man ska få en fingervisning om ljudet som den kan samla in räcker så att man kan avgöra om man kan mecka med det efteråt (när det är inspelat) för att få ljudet man eftersöker. Det kan nog vara förvirrande om man inte fattar det så det kanske bara är ett missförstånd.

Men jag kan ha fel 😄 har hänt en massa gånger faktiskt tro det eller ej.

Redigerat av BurninSven
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...