Jump to content
Annons

12-kannals Ljudkort


SamuelKarlsson

Recommended Posts

Annons

Hur ska du ansluta den? PCI, PCIe, firewire eller usb?

Vilket som.

Jag kör Tascam US-1641. Detta kort verkar dock inte längre finnas på Thomann, och en titt på Tascams hemsida indikerar att det kommit en ny modell som heter Tascam US-1800. Ca 3000 kr hos Thomann.

Det måste vara 12st preamps.

Och hur många mic-preamps är nödvändiga?

12st XLR/Stereo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är ett mixerbord där du mixar ihop de 10 mikingångarna till en stereokanal.

Den stereomixen kan sedan skickas till datorn som med ett tvåkanaligt USB-ljudkort. Det är inte samma sak som ett ljudkort där du får alla mikrofonerna inspelade på separata spår för mixning i efterhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är ett mixerbord där du mixar ihop de 10 mikingångarna till en stereokanal.

Den stereomixen kan sedan skickas till datorn som med ett tvåkanaligt USB-ljudkort. Det är inte samma sak som ett ljudkort där du får alla mikrofonerna inspelade på separata spår för mixning i efterhand.

I see... Ja, självklart ska det ju vara separata spår. Men överhudutaget Behringer har jag hört har väldigt bra, prisvärda grejor. Det skulle va skitschysst om du kollade va dom hade och se om dom har något 10-12 kanaligt ljudkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

I see... Ja, självklart ska det ju vara separata spår. Men överhudutaget Behringer har jag hört har väldigt bra, prisvärda grejor. Det skulle va skitschysst om du kollade va dom hade och se om dom har något 10-12 kanaligt ljudkort.

Hmmm...

Var har du hört det...

Det brusar och knastrar i varje hörn...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja - fast Behringer har ett lite väl överdrivet dåligt rykte.

Det är helt ok prylar i de flesta fall - och i vissa fall är de klart bättre än priset antyder, så man ska nog undvika att förkasta dem så kategoriskt som vissa gör. De har kommit långt sedan deras första stapplande steg och tilllhör numera de bättre budgetprylarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan varmt rekommendera till Cubase 5:

Steinberg MR816X

Sjukt stabil och fullständigt integrerat i Cubase 5.

Jag har den uppkopplad till en Alesis AI3 (+8 ingångar ADAT) som jag kör synthar igenom, mycket nöjd.

Dock inte 12 ingångar utan ADAT, men.. Värt det!

Redigerat av dominion
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...