Jump to content
Annons

Studio Forums undergång!


Valle

Recommended Posts

BurninSven (oregistrerad)

Jag som då har träffat Florian personligen har lite svårt att förstå den syn på honom jag ofta möter på forum. En trevlig kille och gästvänlig inga problem överhuvud taget. Helt felfri det tror jag inte, han har säkerligen som alla andra här och även på andra forum sina idéer, fel och brister. Jag har verkligen inte träffat på någon felfri här eller på KR, vi är nog ungefär lika galna allihop på våra olika sätt.

Tillbaka till kritik, som jag skrev det kan vara bra om den efterfrågas. Kritik har generellt sett väldigt lite med utveckling att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tänkte på "Hägglund", vad hände med den forumförstöraren?? Kickad??

Det var ju samma som hette Analogfreak under en lång period innan. Han var länge ganska normal och bidrog positivt till trådar, men sen spårade han ur och blev bannad ett par gånger i följd under nya namn. Nu har han inte setts till på några månader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kritik kan inte likställas med att vara negativ, konstruktiv kritik är snarast en förutsättning för utveckling 🙂

Precis! Det var det jag försökte visa tidigare i tråden, med mina exempel på olika sorters kritik...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har vart medlem på forumet ett antal år och blev medlem precis när jag började med musik, har sedan hängt på andra forum under min "utveckling" och sedan kom jag tillbaka hit för några månader sedan. Tycker att forumet känns mkt mindre trafikerat, har dock fått extremt mkt hjälp nu med studiobygget av G-bert, så det är verkligen ett bra ställe att få hjälp på. Jag tror dock inte att forumet kmr att gå under inom en snar framtid 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Samarbete brukar ha mer att göra med utveckling än kritik. När det gäller kritik som tex syftar till att förbättra/utveckla ens personliga egenskaper eller kunskaper så brukar man ju sällan serva en fet käftsmäll först. Det finns vedertagna koncept för hur man kritiserar om det handlar om personutveckling. Här är vi ju frivilligt det här är ingen arbetsplats och det innebär ju rimligtvis att kritik ska efterfrågas innan den ges.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Samarbete brukar ha mer att göra med utveckling än kritik. När det gäller kritik som tex syftar till att förbättra/utveckla ens personliga egenskaper eller kunskaper så brukar man ju sällan serva en fet käftsmäll först. Det finns vedertagna koncept för hur man kritiserar om det handlar om personutveckling.

Läste du mina exempel?

Man kan (och bör) absolut ge konstruktiv kritik utan att komma med en käftsmäll först - men det är inte heller så mycket mening med en massa ryggdunkande där man inte tillför någonting som den som efterfrågar kritiken har nytta av.

Här är vi ju frivilligt det här är ingen arbetsplats och det innebär ju rimligtvis att kritik ska efterfrågas innan den ges.

De som lägger upp låtar i forumet förväntar sig ju att få kritik, så jag förstår inte riktigt vad du är ute efter...? Kritik kan som sagt vara antingen konstruktiv eller destruktiv. Att komma med små tips på vad som kan förbättras är också kritik.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Håller med till 100% Claes det är inte dina tips och svar eller liknande från andra jag tänker på men jag har under min tid här sett en hel del ganska taskiga svar som i första hand gått ut på att förminska och förgöra. Förmodligen ändå i nån slags missriktad ambition att hjälpa till på något avigt sätt men kort sagt mitt inlägg handlar inte om den typ av kritik som jag förstår du syftar till.

För övrigt har jag förstått att en snubbe från KR tycker att jag är jobbig som snackar här eller vem vet kanske överhuvudtaget så jag lägger ner nu. Ha det bra folks. Men om nån undrar var jag är http://www.justin.tv/burninsven 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med till 100% Claes det är inte dina tips och svar eller liknande från andra jag tänker på men jag har under min tid här sett en hel del ganska taskiga svar som i första hand gått ut på att förminska och förgöra. Förmodligen ändå i nån slags missriktad ambition att hjälpa till på något avigt sätt men kort sagt mitt inlägg handlar inte om den typ av kritik som jag förstår du syftar till.

För övrigt har jag förstått att en snubbe från KR tycker att jag är jobbig som snackar här eller vem vet kanske överhuvudtaget så jag lägger ner nu. Ha det bra folks. Men om nån undrar var jag är http://www.justin.tv/burninsven 😄

Justin tv e helt ok!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med till 100% Claes det är inte dina tips och svar eller liknande från andra jag tänker på men jag har under min tid här sett en hel del ganska taskiga svar som i första hand gått ut på att förminska och förgöra. Förmodligen ändå i nån slags missriktad ambition att hjälpa till på något avigt sätt men kort sagt mitt inlägg handlar inte om den typ av kritik som jag förstår du syftar till.

Ja - det förekommer en del som bara är ute efter att gnälla och vara allmänt jobbiga och irriterande - och sådant gör ju ingen glad, utan skapar bara en massa dålig stämning bland de som kommer hit och vill bli någorlunda trevligt bemötta när de är här.

För övrigt har jag förstått att en snubbe från KR tycker att jag är jobbig som snackar här eller vem vet kanske överhuvudtaget så jag lägger ner nu. Ha det bra folks. Men om nån undrar var jag är http://www.justin.tv/burninsven 😄

Så trevligt... 😏

Det kan ibland vara bra med lite gnäll om den som gnäller har något vettigt att komma med själv, som kan hjälpa till att förbättra - men att gnälla för gnällandets skull bara för att säga att man inte gillar det, är bara barnsligt.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Valle, man får inte säga att det var bättre förr för då ryter Frekvens-svenne ut snabbt som katten och säger att man går m. rullator och bara lyssnar på TOTO osv...märkligt nog är det han som gräver fram alla gamla obskyra trådar som legat i träda ett jävla tag...i vilket syfte och hur fan har han tid med detta trots hans fullspäckade studioprogram med kabelkaos och lastpallar på väggarna???

Visst fan var det bättre förr på många fronter inget snack om den saken, samtidigt kan man inte säga samma sak om annat här i livet, det är ju tex kul att se sina barn växa upp och bli tänkande självständiga människor osv snart e man väl fan morfar osv skiten rullar på blixtsnabbt...

;-)

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis den uppkäftighet jag blev till leda trött på. När varenda tråd förvandlades till grälsjuka 40+ares privata lilla ventilation. De som helt oreflekterat antog att deras åsikter var så himla viktiga och tog utrymme i varenda tråd.

Lite blygsamhet hade varit klädsamt.

WORD!

Jag kan inte säga att jag märker av att forumet är på väg helt åt helvete 😛. Jag hänger inte här för att skaffa forumskompisar, hitta schysta "profiler" jag kan se upp till och bonda med. Jag hänger inte här för att vara uppkäftig och hitta umgänge.

Den enda anledningen till att jag hänger här är för att försöka suga åt mig kunskap av de som vet mer och bättre, hitta samarbeten, få svar på mina frågor, be om låtkritik osv. På den fronten tycker jag forumet fungerar fantastiskt bra!

Sedan att många trådar är av sämre kvalité då somliga pajasar ska envisas med att komma in och bedriva personliga vandettor och snacka orelevant dravel och trams i var och varannan tråd, det vet inte jag inte hur man ska komma undan. Det är tyvärr så det kommer se ut och förbli, tror jag.

Kanske kan trådkvalitén och den kvalitativa informationen på forumet höjas när dessa somliga pajasar tröttnar på att dela med sig av det som inte är bra och värdefull information. Eller när tillräckligt många av de övriga börjar tröttna på deras trams? Det är väl där vi befinner oss nu känns det som.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Hörru Litte baby boy som är så fullskiten så brallorna ramlar av, om du nu tar och förklarar din hemliga agenda för mig och resten här på forumet, du drog ju upp droger och musiktråden, du drog upp denna tråd, du drog upp den gamla ljudabsorbenttråden (efter att som du själv sa skulle försvara Guitar Nilsson osv blaj blaj) hur fan har du tid och ork och lust när du som måste ha häcken full med band i din grotta eftersom du som du så fint och tydligt skrivit att du lever på din studio i motsats till 99% av resten här i världen...så mycket som du postar här så måste du ha en hel tomteverkstad med kineser eller robotar som jobbar åt dig å drar in fläsket...huvva!!!

Jag har inte inbillat mig nånting om mig v. universum har ej heller haft tid att posta på några dar, du däremot frekventerar ju forumet dygnet runt din kackande kvacksalvare, tjacka dig ett anständigt liv gosse dra en polsk sil eller skit ner dig du som svänger dig med så balla utrryck 😆

Du är välkommen att skicka såna här meddelanden till mig i pm så slipper du få ångest när nån bumpar tråden om nåt år.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hänger inte här för att skaffa forumskompisar, hitta schysta "profiler" jag kan se upp till och bonda med. Jag hänger inte här för att vara uppkäftig och hitta umgänge.

Om det är det du menar att många gör här så var du knappast mindre uppkäftig än dem du nyss ondgjorde dig över.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Se det som att jag, för dem som ger ett skit för vad jag skriver, håller folk ajour med mitt perspektiv på vad som händer med forumet 😉

+1 Inte kan man skriva vassa kommentarer som man gjorde förut. Man får en varning direkt för att alla konflikträdda lättkränkta nymoralister slänger sig direkt på anmäl knappen. Och som du redan har skrivit om, godtyckliga varningar och att man sen får kommentaren att det man skrev var osmakligt, det hör inte ens hit. Personliga åsikter för varningar kan man vara utan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Florian, din kommentar till frekvenssnubben var helt underbar och träffande. 😆

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Hehe, ja, den var faktiskt bättre än förväntat. Väldigt kryddig, som sig bör såhär i pepparkakstider.

Så nu slapp du köpa kryddor till dina kakor. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...