Jump to content
Annons

Studio forum firar: 1 miljon inlägg!


Björn Olsberg

Recommended Posts

Sedan Studio forum öppnade dörrarna den 11 december 2003, har det vuxit enormt. Och idag, kl 16:50:28, passerades en ännu en imponerande milstolpe: 1 miljon inlägg.

Vi säger grattis till medlem k.man, det var du som skrev det miljonte inlägget. Hur känns det?

Jättekul, har aldrig "vunnit" något tidigare. Roligt också att sajten har så många inlägg som en miljon!

Varför är du på Studio forum?

För jag tycker att jag har mycket att lära mig och för att jag tror mig ha mycket att dela med mig av. Studio forum känner jag är rätt plats att vara på.

Hur länge har du hållit på med musik?

Sedan jag var i 15-årsåldern. Jag växte upp i Hultsfred och har varit verksam i Rockparty. Idag är jag 28 år.

Jobbar du med musik till vardags?

Till vardags är jag vanlig knegare i Lund på ett stort företag :rolleyes: Men jag driver en studiecirkel om Ableton Live, där det finns ett gäng glada amatörer och semiproffs.

Vi skickar över mikrofonen Beyerdynamic Opus 39 till k.man och säger grattis ännu en gång! Och grattis till forumet!

post-1-1271171524.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Gratulerar k.man!

Från Hultsfred? Det var som tusan.

Samma här faktiskt. Kul att se att lite "lokalfolk" dyker upp här. :rolleyes:

tackar!

så klart är man ju från hfred, men bor numera i malmö...

nån måste ju se till o reppa good ole hultan vettu 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)

Vore det inte för mig så hade han aldrig hunnit till 1000000 inlägg :rolleyes:

Men grattis 🙂

Tror Claes är största orsaken till att vi nått så långt.

Redigerat av Hägglund
Link to comment
Dela på andra sajter

Hjälp! Jag har ju nästan dubbelt så många inlägg som tvåan... 😳

Nåja - jämfört med 1 miljon inlägg totalt, så är det bara en liten del ändå - så det är allt ett par till som också har dragit sitt strå till stacken...

Grattis till forumet - och även ett stort tack till Olsberg, som har gjort det hela möjligt! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Hjälp! Jag har ju nästan dubbelt så många inlägg som tvåan... 😎
Jag har inte hunnit med forumet på väldigt lång tid. Jag har för mig att du hade 8000 inlägg när jag hade 6000, du har spurtat rejält! 😄

Jag tror Gilbert passerar mig snart. Om man tänker på att han kom hit 2 år efter oss och redan är trea. Imponerande... 😳

Grattis k.man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Seriöst! Claes, DU kan inte ha nån vanligt liv?! 🙁 Och vad jag vet så hänger väl du på fler forum än detta?

Vafalls? Vilka påhopp man får stå ut med... 😛🥰

Det är bara två andra forum som jag hänger på regelbundet, Kontrollrummet och VST-forum. På VST-forum ligger jag faktiskt bara tvåa i antal inlägg - och på Kontrollrummet kommer jag under top 10 (förutom när det gäller artiklar i Wikin, där jag är en riktig värsting...).

Sporadiskt tittar jag in på 99musik, Gearslutz och SoS också - men det är inte mycket...

Jag borde kanske skaffa en hobby... 😉🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
Hmm, Olsberg får nog snart fundera på vad Claes ska få för pris när han har postat sitt miljonte inlägg 😉

/Johan

Olsberg får baka muffins åt Claes tycker jag 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

tackar!

så klart är man ju från hfred, men bor numera i malmö...

nån måste ju se till o reppa good ole hultan vettu🙂

Vafan, vi borde känna varandra, Jag är också från Hultan, bor också i Malmö. Också vart en del på rockparty. Heter Max, låter det bekant? Funderar som fan på vem du kan vara. Du borde ju alltså sysslat med musik redan på Albäck?

Grattis forumet!

EDIT: glömde google och allt sånt, tog bort mitt namn

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, Olsberg får nog snart fundera på vad Claes ska få för pris när han har postat sitt miljonte inlägg 😄

/Johan

Jag kanske kan bli belönad med livstids gratis medlemskap...? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore det inte för mig så hade han aldrig hunnit till 1000000 inlägg 🙂

Men grattis 🙂

Tror Claes är största orsaken till att vi nått så långt.

Fan vad kul, då är det bara att gratulera herrarna bakom studio forum (även tidningen)!

PS.

Vågar man fråga hur herr Hägglund hunnit över 1600 inlägg sedan Julafton?

DS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
Fan vad kul, då är det bara att gratulera herrarna bakom studio forum (även tidningen)!

PS.

Vågar man fråga hur herr Hägglund hunnit över 1600 inlägg sedan Julafton?

DS.

Visst är jag dutti då 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för alla gratulationer!

kudos till alla som banade vägen för mig så jag kunde norpa det miljonte inlägget =)

viva la community!

Vafan, vi borde känna varandra, Jag är också från Hultan, bor också i Malmö. Också vart en del på rockparty. Heter Max Lodin, låter det bekant? Funderar som fan på vem du kan vara. Du borde ju alltså sysslat med musik redan på Albäck?

Grattis forumet!

ja du max jag kommer ihåg dig men frågan är om du kommer ihåg mig.

jag höll en ganska låg profil på den tiden =) hade din far som klassföreståndare!

kulig, låter det bekant? satt med i referensgruppen två år och nötte igenom 5000 demoinspelningar per år

jobbade mycket med stängsel och tältresning oxå...

albäck ja, blev några fina små trummor och gitarr sessioner efter ordinarie skoltid.

kommer ihåg att vi retade gallfeber på moggs när vi spelade för högt (rektorn som hade kontor våningen under musiksalen)

annars handlade det mest om rebirth och virtual turntables på den tiden =)

och festivalen såklart

Link to comment
Dela på andra sajter

ja du max jag kommer ihåg dig men frågan är om du kommer ihåg mig.

jag höll en ganska låg profil på den tiden =) hade din far som klassföreståndare!

Nej, fan jag kommer inte alls ihåg. Synd, för det fanns alldeles för få musiker att lira med då minns jag. Farsan kom ihåg dig, däremot. Tror jag spelade en del rollspel med din brosa. Johan?

Referensgruppen var kul. Min tjej från då var med i den och vi brukade lyssna på demosarna tillsammans. Kom ihåg när sigur ros skickade in demo innan de var kända och ville lira och vi bara "fan vilket ylande! noll poäng!". höhö. då fattade man inte hur stora de skulle bli. Tror the ark skickade in innan de hittade också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, fan jag kommer inte alls ihåg. Synd, för det fanns alldeles för få musiker att lira med då minns jag. Farsan kom ihåg dig, däremot. Tror jag spelade en del rollspel med din brosa. Johan?

Referensgruppen var kul. Min tjej från då var med i den och vi brukade lyssna på demosarna tillsammans. Kom ihåg när sigur ros skickade in demo innan de var kända och ville lira och vi bara "fan vilket ylande! noll poäng!". höhö. då fattade man inte hur stora de skulle bli. Tror the ark skickade in innan de hittade också.

just det, Johan höll på en del med sånt ja

jepp, likaså the cardigans men det var långt före min tid där...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...