Jump to content
Annons

vilket är bäst, cubase eller logic?


rockstone

Recommended Posts

Annons

Det finns inget program som är bättre än det andra.

Det är helt och hållet på hur du vill arbeta.

Det som går att göra i Cubase kan du göra i Logic och vice versa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudmässigt är dom likadana. Det är snarare vilket som känns mest lättarbetat för dig, de medföljande plugins:en, om du föredrar mac eller pc som avgör vilket du ska köpa!

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har jobbat med båda och jag tycker att de medföljande pluggarna är bättre i ligoc. Men som det redan är sagt så handlar det om vad du tycker är mest lättjobbat. Du kommer kunna göra precis lika bra och välljudande musik med båda programmen. Om du känner någon som kör med ett av programmen så kanske det är smart att börja där så kan du få hjälp av denne.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att vara seriös så kör jag Cubase SE3. Har provkört en gammal version av Logic för längesen och det var ganska så likt Cubase tyckte jag. Grundtänket är ju samma ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Cubase är bättre än Logic, definitivt; särskilt då med tanke på att Logic är bättre än Cubase. Så valet är ganska givet: Cubase!

Välj Logic!

+1 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Grattis till ditt inlägg.

Jag tror Godhead menade att frågeställaren borde utgå ifrån sina egna behov och inte ifrån vad "alla andra" tycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så gott som alla program ni nämner har ett gammalt sketet linjärt bandspelar tänk bakom sig.. Undrar varför ingen nämt Ableton Live... Det är i alla fall mitt självklara val.. Inga konkurrenter i den klassen heller..

Check out the movie on http://www.ableton.com/live 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...