Jump to content
Annons

Hur många betalar för sina program & pluggar?


KillwithSkill

Recommended Posts

BurninSven (oregistrerad)

Man har ju laddat in en stålar i branschen borde snart få guldstjärna. Det är fan vad det kostar när man ska leka, jag har fan en 70 centimeter bara Logic på hyllan. Utöver det även ett nyinköpt Logic Express 9, Reason, AD, EZD, Harrison Mixbus, FC Express och fem olika OS både PC och mac samt Parallels.

Hellgötta man får ju nästan Ågren iom att jag har ju nästan inga pluggar och ändå är listan lång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)
Jag älskar donglar (har 13 licenser i elicenser och 23 på iLok) - och hatar challenge/response-koder. Dongel är så otroligt mycket smidigare eftersom det inte är knutet till en specifik dator, utan man slipper extra strul när man uppgraderar saker i burken. 😏

Jag uppskattar också donglen mer och mer. Det är ett smidigt sätt att flytta licenser. Men jag stör mig enormt att

lagstiftningen inte betraktar licenser som fysiska ägodelar när de är på den fysisk dongel/kopieringsskydd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska erkänna att jag tankat rätt friskt i mina dagar.. Men har ALDRIG varit så nöjd som när jag köpte UAD2 korten med alla pluggar. Nu har jag alla pluggar för visso.. men kommer slå till igen så fort Massey kommer =P Skönt att slippa alla krasher osv pgr av taskigt crackade program =)

Betalar gärna för att få till det där lilla extra ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag uppskattar också donglen mer och mer. Det är ett smidigt sätt att flytta licenser. Men jag stör mig enormt att

lagstiftningen inte betraktar licenser som fysiska ägodelar när de är på den fysisk dongel/kopieringsskydd.

Det där kanske kommer att förändras. Det var en debatt om det i USA där vissa ville få lagstiftningen förändrad. Att man äger en produkt som köps digitalt och ska räknas som fysisk köpt produkt och inte bara vara licensierad som idag. Det är idiotiskt som det är idag. Ungefär som om jag skulle tappa bort bilnyckeln och tvingas köpa en ny bil för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har både dongel (till PT-pluggar), UAD-kort och köpte senast IK Multimedias Sample Moog.

Dongel är ju en jättebra grej (så länge man inte slarvar bort den).

Sämsta grejen är ju IK:s begränsning av fem nedladdningsbara auktoriseringar och sen får man betala,

kass. Det händer ju att man måste ominstallera.

Hos UAD kan man ladda ner hur många auktoriseringsfiler som helst.

Fördelen med att köpa sina pluggar är ju att man får support och uppdateringar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Jag tycker det är någon konstig psykologi i det hela. Om jag inte betalar för en plugg så känns det inte lika motiverat att verkligen lära sig den utan och innan. Samma sak med brända playstationspel eller vad som helst, det blir slit och släng och ointresse när det är gratis.

Jag vill gärna välja noga, betala för mig, och sen fördjupa mig i mina pluggar och verkligen kunna dom. Dessutom tar jag min musik på allvar, och jag känner en trygghet i att ha licenser för allting, och därmed framtida support ifall jag skulle ha något problem med mina program.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är någon konstig psykologi i det hela. Om jag inte betalar för en plugg så känns det inte lika motiverat att verkligen lära sig den utan och innan. Samma sak med brända playstationspel eller vad som helst, det blir slit och släng och ointresse när det är gratis.

Jag vill gärna välja noga, betala för mig, och sen fördjupa mig i mina pluggar och verkligen kunna dom. Dessutom tar jag min musik på allvar, och jag känner en trygghet i att ha licenser för allting, och därmed framtida support ifall jag skulle ha något problem med mina program.

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...