Jump to content
Annons

5-årsfirande: Få en mikrofon när du prenumererar


Björn Olsberg

Recommended Posts

I samband med att forumet fyller fem år så har min kollega Andreas jobbat fram ett riktigt bra erbjudande till alla som börjar prenumerera eller förlänger sin prenumeration:

Prenumerera på 8 nummer av Studio eller nya Hemstudio för Alla, och få den populära testvinnarmikrofonen Studio Projects B1 "på köpet"!

* 8 nummer (1 år) av Studio med mikrofon kostar 1099 kronor

* 8 nummer (2 år) av Hemstudio för Alla med mikrofon kostar 949 kronor

Värdet på bara mikrofonen Studio Project B1 är 1195 kronor.

Mer info på www.studio.se/forummedlem

Nu önskar vi alla en riktigt god jul och ett gott nytt år! Vi ses på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 95
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

I samband med att forumet fyller fem år så har min kollega Andreas jobbat fram ett riktigt bra erbjudande till alla som börjar prenumerera eller förlänger sin prenumeration:

Prenumerera på 8 nummer av Studio eller nya Hemstudio för Alla, och få den populära testvinnarmikrofonen Studio Projects B1 "på köpet"!

* 8 nummer (1 år) av Studio med mikrofon kostar 1099 kronor

* 8 nummer (2 år) av Hemstudio för Alla med mikrofon kostar 949 kronor

Värdet på bara mikrofonen Studio Project B1 är 1195 kronor.

Mer info på www.studio.se/forummedlem

Nu önskar vi alla en riktigt god jul och ett gott nytt år! Vi ses på forumet.

God Jul på dig själv! (Och naturligtvis hela redaktionen...)

DET tycker jag faktiskt var ett kanonerbjudande!

Annars brukar alla sådana här "påköpeterbjudanden" för både det ena och det andra vara mest sopor. Men nu har ni satsat på en verkligt användbar grej för alla de som jobbar i budgetklassen!

Klart seriöst! Grattis till det fina erbjudandet! Det har du/ni all heder av!

Redigerat av Violiner
Link to comment
Dela på andra sajter

Fick prexist nyss mail från forumet, ett erbjudande om ett års prenumeration på tidningen Studio, eller den nya Hemstudio. För ca en tusing får man tidningarna plus en B1 mick, mindre än vad micken kostar...

Vad står det i Studio som jag kan ha nytta av? Är det mest datorprogram och pluggar? Sånt är väl ointressant för mig som har en portastudio. Så varför borde jag ha en prenumeration?

EDIT: Slår ihop med tidigare tråd /admin

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

[sPYDIG]

Man får inte vara prenumerant om man inte har en email address? Eller är det bara mikrofonen man slipper köpa?

[/sPYDIG]

En bra deal! Många här borde nappa så kanske man skulle slippa en del köpa mik trådar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, okay då. Förra gången jag fick en mikrofon till prenumerationen var det en Beyerdynamic och den var ju...hmm, ja hur skall jag säga det...den gjorde mindre nytta i min hemstudio än i den hemstudio jag skänkte den till. Den här tror jag mer på och tidningen vill man väl ändå ha. Nå't måste man ju läsa nu när DN och SvD har blivit tunna, usla tabloidtidningar.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick prexist nyss mail från forumet, ett erbjudande om ett års prenumeration på tidningen Studio, eller den nya Hemstudio. För ca en tusing får man tidningarna plus en B1 mick, mindre än vad micken kostar...

Vad står det i Studio som jag kan ha nytta av? Är det mest datorprogram och pluggar? Sånt är väl ointressant för mig som har en portastudio. Så varför borde jag ha en prenumeration?

Är det mest om man spelar in med datorprogram man har nytta av dessa tidningar? Kanske svårt att svara på...

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

1099:- för 8 nr? 😮 Det var fan i mig inte billigt. 🙂 För de stålarna kan jag lika gärna gå och köpa micken enbart och fortsätta köpa lösnummer då och då. Vissa nummer är inte något annat än utfyllnad ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

1099:- för 8 nr? 😮 Det var fan i mig inte billigt. 🙂 För de stålarna kan jag lika gärna gå och köpa micken enbart och fortsätta köpa lösnummer då och då. Vissa nummer är inte något annat än utfyllnad ändå.

Hm, det var ord och inga visor... Jag har aldrig läst nån Studio alls jag...

Vad är annorlunda med den nya tidningen Hemstudio för Alla?

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
1099:- för 8 nr? 😮 Det var fan i mig inte billigt. 🙂 För de stålarna kan jag lika gärna gå och köpa micken enbart och fortsätta köpa lösnummer då och då. Vissa nummer är inte något annat än utfyllnad ändå.

Man kan ju vända på det också... Köp en Kalle-Anka mick för 1100:- och få 8 tidningar på köpet. 😎 (Observera att pengarna inte går till välgörande ändamål) 😮

Edit:Stavfel

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

1099:- för 8 nr? 😎 Det var fan i mig inte billigt. 🙂 För de stålarna kan jag lika gärna gå och köpa micken enbart och fortsätta köpa lösnummer då och då. Vissa nummer är inte något annat än utfyllnad ändå.

Hm, det var ord och inga visor... Jag har aldrig läst nån Studio alls jag...

Vad är annorlunda med den nya tidningen Hemstudio för Alla?

Studio är för dem som tror att SP B1 gör dem till proffs.

Hemstudio för alla är för dem som tror midi är en ljudfil.

😮😮

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
1099:- för 8 nr? 😮 Det var fan i mig inte billigt. 😮 För de stålarna kan jag lika gärna gå och köpa micken enbart och fortsätta köpa lösnummer då och då. Vissa nummer är inte något annat än utfyllnad ändå.

Man kan ju vända på det också... Köp en Kalle-Anka mick för 1100:- och få 8 tidningar på köpet. 😎 (Observera att pengarna inte går till välgörande ändamål) 😮

Edit:Stavfel

Tänk att du på något sätt i ett antal av dina inlägg lyckas klämma in Kalle Anka. 😎 Nån slags ankfetischist? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Den som läser Kalle-Anka och även Larson vet att alla förekommande företag i serierna heter Acme, tex Acme jordfräs AB, Acme säkerhetsburar AB 🙂

Alto, JJlabs, TSM och grabbarna skulle jag vilja döpa om till Acme...

Link to comment
Dela på andra sajter

?!?

Hur kan det komma sig att tidningen som ligger bakom det här forumet plötsligt är tjyvgubbar när de erbjuder en helårsprenumeration samt just det här forumets mest föreslagna mikrofon på ett bräde? Prenumerera och få med en fullt duglig ambiens/kör/tal/whatever-mick eller skit i det och köp lösnummer.

Kan det vara så att de flesta här som frågat efter "den bezta mikrofon under 1200:-" köpt just en B1, spelat in med den och sedan upptäckt att samma smörja som spelades in med den medföljande datormikrofonen förfarande låter som samma j-la gamla smörja med en B1?

Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla nån!

Snacka om att vara negativa!

Jag anser inte heller att SP B1 är världens mest fantastiska mikrofon. Det får man inte för de pengarna. Och den verkar även ha vissa kvalitetsproblem med lödningar etc, jag har hunnit med att laga några stycken av dem som tystnat.

Men - i den lägsta budgetklassen är den ett intressant alternativ. Det är inte alla som har råd till bättre, och därmed också dyrare, mikrofoner. Och då måste det ju vara ett alternativ att använda en av de något mera hyfsade modellerna bland de billigaste budgetmickana - eller hur?

(Ja, jag har till och med haft ett tidigt exemplar och snabbtestat den för att jag tyckte det var intressant att se hur pass den motsvarade hypen. Innan jag sålde den vidare till en forummedlem som till varje pris ville ha en när de hade leveransproblem för nåt år sen. Jag behöll den alltå inte, men den är klart intressant för den som inte har mera pengar att lägga på en mikrofon. Och som sagt var, den är betydligt mera användbar än det mesta skräpet som brukar följa med som "paketerbjudanden" med olika prenumerationer etc... )

Erbjudandet skulle jag tro också passar många av läsarna, som ju ofta verjar vara nyblivna entusiaster som just tagit de första stegen i studiovärlden och kanske dessutom inte har så mycket ekonomiska muskler att lägga på utrustning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr har jag inte det exakta citatet kvar men det såg ut ungefär så här:

1: "Herregud, man skulle kunna tro att ni inte gör något annat än sitter och lurar och väntar på att få hoppa någon med bittra, elaka kommentarer vid första bästa tillfälle."

2: "Grattis. Du har precis beskrivit Internet perfekt."

😄

Jag tycker det låter som ett kanonbra erbjudande. Det är klart att micken inte är en übermick men den är ju bra för sitt pris... alla har varken råd eller lust att lägga ut många tusenlappar på sin utrustning, som man kanske använder till enklare demos hemmavid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul idé.

Tänkte ändå prenumerera. Miken kan ju alltid bli en hyfsad julklapp eller present till en yngre, spirande, förmåga.

Link to comment
Dela på andra sajter

1099:- för 8 nr? 😮 Det var fan i mig inte billigt. 😄 För de stålarna kan jag lika gärna gå och köpa micken enbart och fortsätta köpa lösnummer då och då. Vissa nummer är inte något annat än utfyllnad ändå.

Hm, det var ord och inga visor... Jag har aldrig läst nån Studio alls jag...

Vad är annorlunda med den nya tidningen Hemstudio för Alla?

Studio är för dem som tror att SP B1 gör dem till proffs.

Hemstudio för alla är för dem som tror midi är en ljudfil.

😄🙂

Shit. Jag vet varken vad midi eller ljudfiler är. Midi låter lite liknande wahwahpedal?

Det var bättre förr när endast äkta djursenor användes som basfiolsträngar.

post-8284-1230040524_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om jag inte håller med om att man riktigt får mikrofonen "på köpet" (lite dyrare blir det ju än mot att bara ta 8 nummers prenumeration?), så måste jag säga att det är ett mycket bra erbjudande. Och eftersom frågan angående vilken mikrofon som man ska köpa är en av de vanligaste här på forumet, så är det ju dessutom mycket välriktat. Bra jobbat.

Det är nästan så att man blir sugen på att förlänga sin prenumeration bara för att få ytterligare en mikrofon till stallet. Man kan aldrig ha för många mikrofoner att välja mellan. En ljudtekniker i ett välfyllt mikförråd är ju som ett barn i en godisbutik...

Å ni surkärringar som tycker att det är ett dåligt erbjudande: det är bara att låta bli att nappa på det. Å sen kan ni krypa ner i eran jordhåla för att sitta och vara avundsjuka på att han i granngrottan har mer välputsade stenar. 🙂🙂 (Obs! Tas med en stor portion humor). God Jul.

/Tomten.

Ps. Man kan inte fylla i kundnummer nånstans i formuläret? Jag gissar att man måste göra det om man vill förlänga prenumerationen eller... Ds.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Även om jag inte håller med om att man riktigt får mikrofonen "på köpet" (lite dyrare blir det ju än mot att bara ta 8 nummers prenumeration?), så måste jag säga att det är ett mycket bra erbjudande. Och eftersom frågan angående vilken mikrofon som man ska köpa är en av de vanligaste här på forumet, så är det ju dessutom mycket välriktat. Bra jobbat.

Det är nästan så att man blir sugen på att förlänga sin prenumeration bara för att få ytterligare en mikrofon till stallet. Man kan aldrig ha för många mikrofoner att välja mellan. En ljudtekniker i ett välfyllt mikförråd är ju som ett barn i en godisbutik...

Å ni surkärringar som tycker att det är ett dåligt erbjudande: det är bara att låta bli att nappa på det. Å sen kan ni krypa ner i eran jordhåla för att sitta och vara avundsjuka på att han i granngrottan har mer välputsade stenar. 🙂😄 (Obs! Tas med en stor portion humor). God Jul.

/Tomten.

Ps. Man kan inte fylla i kundnummer nånstans i formuläret? Jag gissar att man måste göra det om man vill förlänga prenumerationen eller... Ds.

He,he....Eller ska jag säga ho, ho, ho nu när det är jul? 🙂 Hursomhelst tycker åtta nr för 1099:- är ganska dyrt. Det blir ju 137:- för ett nummer. För det priset kan man ju köpa engelska tidningar för runt den summan och få så mycket mera. De är ju nästan dubbelt så många sidor i dem. Vad kommer Studio kosta som lösnummer? Som nu, ca hälften av 137:-?

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
1099:- för 8 nr? 😮 Det var fan i mig inte billigt. 🙂 För de stålarna kan jag lika gärna gå och köpa micken enbart och fortsätta köpa lösnummer då och då. Vissa nummer är inte något annat än utfyllnad ändå.

Hm, det var ord och inga visor... Jag har aldrig läst nån Studio alls jag...

Vad är annorlunda med den nya tidningen Hemstudio för Alla?

Studio är för dem som tror att SP B1 gör dem till proffs.

Hemstudio för alla är för dem som tror midi är en ljudfil.

😉😉

Shit. Jag vet varken vad midi eller ljudfiler är. Midi låter lite liknande wahwahpedal?

Det var bättre förr när endast äkta djursenor användes som basfiolsträngar.

😄😆 J midilåter som wahwah? 🙂 Det var kul det. Inget illa menat 😉 Det är faktiskt ganska kul det finns medlemmar som så gamla att de inte ens vet vad det är. Här kan du läsa vad det är: http://sv.wikipedia.org/wiki/MIDI

Hmm undrar om du är så gammal att du inte heller vet vad wikipedia är? 😛 Är det du med snöslungan där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...