Jump to content
Annons

Om du hade 100 miljoner


tbruce

Recommended Posts

Annons

Jag tror jag skulle blivit så chockad va så jag vet inte vart jag hade tagit vägen.

Om vi pratar pengar nu alltså.

Sen hade jag placerat riktigt många miljoner på diverse sparkonto med riktigt, riktigt bra ränta så framtiden är räddad.

Jag hade gett min familj några miljoner vardera.

Min sambos familj hade också fått en bit av kakan.

Till mina vänner hade jag nog inte gett pengar - utan köpt saker istället.

Om polaren vill ha en ny bil så hade jag köpt en sådan till honom tex.

Fast nu vet man ju inte hur man skulle reagera om man fick/vann så mycket pengar.

Jag kanske hade blivit tvärtom - dvs snål och girig.

Jag hade även köpt ett riktigt fint hus till mig och tjejen.

Byggt en studio i källaren som är helt ljudisolerad.

Köpt alla de grejer som jag vill ha + lite till 😎

Hade även investerat pengar i diverse säkra saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad blir årsräntan på 100 mille egentligen? Hur hög är sparräntan?

Lär väl bli miljonbelopp bara det 😎

Bankerna gillar storkunder va? Borde gå att förhandla till sig över fem procent iaf... låt oss säga sex procent, dvs sex mkr om året. En månads"lön" på femhundratusen alltså, eller sextontusen sexhundra sextiosex kronor och sextiosju öre per dygn. Sju hundra kronor i timmen dygnet runt. Elva och femtio i minuten.

Tänk er, en storstrut med topping varannan minut hela livet! Fan vad fett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad blir årsräntan på 100 mille egentligen? Hur hög är sparräntan?

Lär väl bli miljonbelopp bara det 😎

Bankerna gillar storkunder va? Borde gå att förhandla till sig över fem procent iaf... låt oss säga sex procent, dvs sex mkr om året. En månads"lön" på femhundratusen alltså, eller sextontusen sexhundra sextiosex kronor och sextiosju öre per dygn. Sju hundra kronor i timmen dygnet runt. Elva och femtio i minuten.

Tänk er, en storstrut med topping varannan minut hela livet! Fan vad fett.

Fast nu glömmer du att räkna bort skatten, det blir kanske bara en dajmstrut 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skulle du göra om du plötsligt hade 100 miljoner?
Av vad?
Inlägg på studio forum?

Mmm... som om det skulle vara något man "plötsligt hade"...

Om jag var admin är det här jag skulle gå in och frisera ditt post count lite...

Men 100 miljoner? Bygga en studio antagligen kanske möjligen hmm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag var admin är det här jag skulle gå in och frisera ditt post count lite...

Point! Men ingen skulle gå på det, eftersom det i så fall skulle ha inneburit att jag har spenderat de senaste fem åren, dygnet runt, utan avbrott, att skriva ett unikt inlägg var 1,57:e sekund. Och om jag inte misstar mig så har forumet en "flood control" på 20 sekunder. Vilket i sin tur innebär att jag måste ha hållit på att konstant posta inlägg här på forumet sedan hösten 1944 någon gång. Faller på sin orimlighet.

Om jag har räknat rätt... Fidden får dubbelchecka.

tbruce kanske menar pengar?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag ooooorkar inte 😑

sitter ju för tusan och räknar statistik mitt i natten här. visste ni att en polymorfi i NT5E (som kodar för ett nukleotidas) gör att vissa har en 1,7 gångers överrisk att drabbas av reumatoid artrit? (p=0,03)

Link to comment
Dela på andra sajter

jag ooooorkar inte 😆

sitter ju för tusan och räknar statistik mitt i natten här. visste ni att en polymorfi i NT5E (som kodar för ett nukleotidas) gör att vissa har en 1,7 gångers överrisk att drabbas av reumatoid artrit? (p=0,03)

Det är intressant, för q=492915482,89; och tar man roten ur det, drar ifrån 1,7 och multiplicerar med 0,03 så får man 666=the number of the beast 😑 Du är inne på farlig mark.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle bosätta mig i en jordkula ute i skogen. Skulle leva på svamp och bär och kattmat

som jag skulle köpa per pall för att få rabatt.

Skulle köpa en jättemadrass att sy in alla pengarna i. Skulle sova som ett barn på min madrass

och drömma om hur hela banksystemet kollapsar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...