Jump to content
Annons

Spotify


nattvaktaren

Recommended Posts

Annons
Lade märke till att det försvinner låtar från Spotify. Antar att det handlar om saknade rättigheter eller nåt...

Jag märkte också det... Tråkigt.

Sedan känns det som om det blir mer och mer reklam också. Lite sneaky. Nån sa att det skulle bli 7 minuter reklam i timmen. Det vet jag inte om jag pallar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lade märke till att det försvinner låtar från Spotify. Antar att det handlar om saknade rättigheter eller nåt...

Jag har också märkt detta. Jag frågade dem om varför Beatles inte fanns med. Svaret jag fick var att de gärna ville ha med dem, men att artisterna själva valt att inte vilja bli inkluderade i deras utbud. Tråkigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lade märke till att det försvinner låtar från Spotify. Antar att det handlar om saknade rättigheter eller nåt...

Jag har också märkt detta. Jag frågade dem om varför Beatles inte fanns med. Svaret jag fick var att de gärna ville ha med dem, men att artisterna själva valt att inte vilja bli inkluderade i deras utbud. Tråkigt.

Nä de finns inte med på iTunes heller har jag hört.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej youtube är jättebra på sin grej. Men jag känner ingen som lyssnar på youtube på fest eller i lurarna på bussen, din saftskalle.

Det vi diskuterar är vad skivbolagen -eller åtminstone datanördarna som sålt på dem skiten- påstår är framtidens musiklyssnande, räddningen från piratdöden om man så vill. Det menar jag är helt sinnesrubbat felaktigt och alla erfarenheter på området visar att konsumenter i allmänhet tycker som jag.

Lite väl hårda angrepp tycker jag ^^. Jag tycker att man stöter på youtube på rentav varenda fest man går till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite väl hårda angrepp tycker jag ^^. Jag tycker att man stöter på youtube på rentav varenda fest man går till.

Om du hade läst resten av tråden hade du vetat att du är kvickhuvud nummer elva eller tolv som skriver att du minsann varit på fest med youtube. Om du hade läst resten av tråden hade du kanske förstått att det inte är så intressant för denna diskussion - varför i så fall har ingen tagit fasta på punkt två, att lyssna på youtube på bussen?

Om du hade läst hela tråden hade du kanske möjligen eventuellt begripit att ägna din dyrbara tid åt att skriva om andra saker än sådant som debatten avhandlat och avslutat för en månad sedan. Men förmodligen inte, din saftskalle.

För övrigt har jag nu testat Spotify i ett par veckor. Största bristerna är som andra påpekat innehållet, eller snarare bristen på brett innehåll, och reklamen. För dåligt för att betala för, för jobbigt att lyssna gratis på. Som den kommersiella radion ungefär, så Spotify kommer med all säkerhet vara gigantiskt om två år. Kom ihåg var ni läste det först.

"Folk är inte så dumma som man tror. Dom är mycket dummare."

Stikkan Andersson

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skulle Pro-Spåttifaj:ers vilja påstå är skillnaden mellan Spotify och t.ex. DR Netradio — förutom det faktum att Spotify ibland låter användaren "välja" låtar?

(9. Restrictions of use fick mig förresten att dra lite på smilbanden. Yeah, right, ungefär...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Six Ft under Sopranos och West Wing....

Hehe, attans. Jag vägde länge mellan 6ft och Twin Peaks på tredjeplatsen, men det blev 6ft mest på grund av att Twin Peaks blev för mycket såpa i mitten. De andra två har jag bara sett något avsnitt av, inget som tilltalade mig direkt. Min top 3 är nog inte fullt så stereotyp som du tror.

1. Freaks and Geeks - Den serien är för mig fulländad. Tragiskt att de bara gjorde en säsong av den.

2. Seinfeld - En sitcom som fortfarande håller efter snart 20 år. Det tillhör inte vanligheterna.

3. Six Feet Under - Borde kanske egentligen se om den innan jag sätter den på tredjeplats, men den lämnade minst sagt ett avtryck.

Nåväl. Jag tänker hålla mitt löfte hur outhärdligt det än blir 🙁

Haha lite ägd blev du allt =P Man ska aldrig säga sånt man kan få ångra. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
För övrigt har jag nu testat Spotify i ett par veckor. Största bristerna är som andra påpekat innehållet, eller snarare bristen på brett innehåll, och reklamen. För dåligt för att betala för, för jobbigt att lyssna gratis på.

Ger du dig aldrig? Jag antar att du inte har provat Spotify själv än för deras utbud är väldigt brett.....

Link to comment
Dela på andra sajter

För dåligt för att betala för, för jobbigt att lyssna gratis på. Som den kommersiella radion ungefär, så Spotify kommer med all säkerhet vara gigantiskt om två år. Kom ihåg var ni läste det först.

Hur fan kan det vara för jobbigt för att lyssna gratis på? Om du tycker det är JOBBIGT så måste du ha det ohyggligt svårt med precis allt annat du gör. Det är ju nästan ingen reklam alls på Spotify om man jämför med tv och radio.

Vad vi läste först från dig var raka motsatsen till vad du säger nu. Ingen ville ha det sa du ju..? Jag tycker redan att Spotify är det mest revolutionerande inom musikindustrin på jävligt länge. Visst saknas det fortfarande en del grejer men det är för att det är i princip sprillans nytt. Det är en omöjlighet att allt skulle finnas genom att bara knäppa med fingrarna.. Det är dags att sluta klaga och inse att det här är framtiden. Om till och med Darth Vader kunde vändas så borde väl forumets störste surgubbe också kunna. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har förresten inte diskuterats så mycket om priset. Visst, de flesta (även jag) håller med om att det är en värd gratistjänst även fast det är reklam och så, men hur många är verkligen beredda att betala 100 spänn i månaden för att slippa lite reklam?? Det kostar ju för tusan nästan lika mycket som bredbandet. Om spotify ska överleva måste nog många betala. Hur är det för er, är ni beredda att betala?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om spotify ska överleva måste nog många betala. Hur är det för er, är ni beredda att betala?

Inte med det utbudet de har nu. De har ju bara runt 20-30% av den musik som intresserar mig.

Men om de får lika stort utbud som iTunes så skulle jag kunna tänka mig att betala för det.

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Det har förresten inte diskuterats så mycket om priset. Visst, de flesta (även jag) håller med om att det är en värd gratistjänst även fast det är reklam och så, men hur många är verkligen beredda att betala 100 spänn i månaden för att slippa lite reklam?? Det kostar ju för tusan nästan lika mycket som bredbandet. Om spotify ska överleva måste nog många betala. Hur är det för er, är ni beredda att betala?

Lägg upp en omröstning om det. Det kunde vara intressant.

Själv skulle jag inte betala för det - men jag är å andra sidan helt ointresserad av konceptet med denna typ av streaming av musik, så jag är en dålig referens i sammanhanget... 😆

Internet-radio är däremot kul att ha som skvalmusik i bakgrunden ibland, eftersom man kan välja att lyssna på sin favoritgenre - och rentav kan höra något som man inte har hört innan - utan att först behöva leta och välja själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har förresten inte diskuterats så mycket om priset. Visst, de flesta (även jag) håller med om att det är en värd gratistjänst även fast det är reklam och så, men hur många är verkligen beredda att betala 100 spänn i månaden för att slippa lite reklam?? Det kostar ju för tusan nästan lika mycket som bredbandet. Om spotify ska överleva måste nog många betala. Hur är det för er, är ni beredda att betala?

Lägg upp en omröstning om det. Det kunde vara intressant.

Själv skulle jag inte betala för det - men jag är å andra sidan helt ointresserad av konceptet med denna typ av streaming av musik, så jag är en dålig referens i sammanhanget... 😆

Internet-radio är däremot kul att ha som skvalmusik i bakgrunden ibland, eftersom man kan välja att lyssna på sin favoritgenre - och rentav kan höra något som man inte har hört innan - utan att först behöva leta och välja själv.

Spotify har ju internetradio. Eller det kanske var Spotify du menade..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har förresten inte diskuterats så mycket om priset. Visst, de flesta (även jag) håller med om att det är en värd gratistjänst även fast det är reklam och så, men hur många är verkligen beredda att betala 100 spänn i månaden för att slippa lite reklam?? Det kostar ju för tusan nästan lika mycket som bredbandet. Om spotify ska överleva måste nog många betala. Hur är det för er, är ni beredda att betala?

Lägg upp en omröstning om det. Det kunde vara intressant.

Själv skulle jag inte betala för det - men jag är å andra sidan helt ointresserad av konceptet med denna typ av streaming av musik, så jag är en dålig referens i sammanhanget... 😆

Internet-radio är däremot kul att ha som skvalmusik i bakgrunden ibland, eftersom man kan välja att lyssna på sin favoritgenre - och rentav kan höra något som man inte har hört innan - utan att först behöva leta och välja själv.

Spotify har ju internetradio. Eller det kanske var Spotify du menade..

Det står överallt att de skiljer sig helt från Internetradio...

Man måste ju leta upp allt själv och skapa egna playlists innan man kan lyssna. Då blir man aldrig överraskad av något nytt som är intressant, utan man lyssnar förmodligen bara på sina favoritlåtar (om man inte tar sig tid att leta efter annat) - och då kan man lika gärna lyssna på det man redan har lagt på hårddisk från sin befintliga skivsamling... Hårddiskutrymme är nästan gratis nu för tiden, så jag kommer nog aldrig att riktigt komma överens med konceptet att man ska använda Intertnet för sin musiklyssning. Genom att spela från hårddisken, så slipper man ju också både reklam och extra kostnader.

De som tycker att det känns kul med Spotify, får ju förstås göra det, men jag tillhör inte dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man måste ju leta upp allt själv och skapa egna playlists innan man kan lyssna. Då blir man aldrig överraskad av något nytt som är intressant, utan man lyssnar förmodligen bara på sina favoritlåtar (om man inte tar sig tid att leta efter annat)

Fast de har radio också. Både en där man kan filtrera på tidsperiod och genre. Sen har de något som heter "Artist radio" där de spelar låtar med vald artist samt liknande artister.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man måste ju leta upp allt själv och skapa egna playlists innan man kan lyssna. Då blir man aldrig överraskad av något nytt som är intressant, utan man lyssnar förmodligen bara på sina favoritlåtar (om man inte tar sig tid att leta efter annat)

Fast de har radio också. Både en där man kan filtrera på tidsperiod och genre. Sen har de något som heter "Artist radio" där de spelar låtar med vald artist samt liknande artister.

Ok - det säger de ingenting om i sin info, utan jag antar att man får reda på det när man har betalat eller har blivit inbjuden så att man kan köra med gratisvarianten...?

Vad är det som gör deras Internetradio bättre än alla de som redan finns? Man måste väl logga in hos Spotify för att komma åt det? Alla gratis radiokanaler på Internet är det bara att gå till, så spelar de utan att man måste logga in...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har förresten inte diskuterats så mycket om priset. Visst, de flesta (även jag) håller med om att det är en värd gratistjänst även fast det är reklam och så, men hur många är verkligen beredda att betala 100 spänn i månaden för att slippa lite reklam?? Det kostar ju för tusan nästan lika mycket som bredbandet. Om spotify ska överleva måste nog många betala. Hur är det för er, är ni beredda att betala?

Lägg upp en omröstning om det. Det kunde vara intressant.

Själv skulle jag inte betala för det - men jag är å andra sidan helt ointresserad av konceptet med denna typ av streaming av musik, så jag är en dålig referens i sammanhanget... 😆

Internet-radio är däremot kul att ha som skvalmusik i bakgrunden ibland, eftersom man kan välja att lyssna på sin favoritgenre - och rentav kan höra något som man inte har hört innan - utan att först behöva leta och välja själv.

Spotify har ju internetradio. Eller det kanske var Spotify du menade..

Det står överallt att de skiljer sig helt från Internetradio...

Man måste ju leta upp allt själv och skapa egna playlists innan man kan lyssna. Då blir man aldrig överraskad av något nytt som är intressant, utan man lyssnar förmodligen bara på sina favoritlåtar (om man inte tar sig tid att leta efter annat) - och då kan man lika gärna lyssna på det man redan har lagt på hårddisk från sin befintliga skivsamling... Hårddiskutrymme är nästan gratis nu för tiden, så jag kommer nog aldrig att riktigt komma överens med konceptet att man ska använda Intertnet för sin musiklyssning. Genom att spela från hårddisken, så slipper man ju också både reklam och extra kostnader.

De som tycker att det känns kul med Spotify, får ju förstås göra det, men jag tillhör inte dem.

Som rainydays skriver så FINNS det radio också. Till och med en mycket smartare radio än de jag använt tidigare. Du får nog kolla upp Spotify istället för att läsa om några av funktionerna. Som jag sa förut så har alla jag visat Spotify för blivit helt frälsta och det måste ju finnas en anledning. Och det BÄSTA är ju nästan att du kan ta med dig Spotify till vilken dator som helst genom att bara ladda ner programmet och logga in. Eller du kanske gillar att släpa runt på massa externa hårddiskar om du skulle ta med dig musiken nånstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som gör deras Internetradio bättre än alla de som redan finns?

Det funkar ju lite mer som pandora.com. Dvs man har mer kontroll över vad som spelas, men kan även låta den köra på "autopilot" om man bara vill ha bakgrundsskval.

En klar fördel mot pandora är ju att om du hör något du gillar så kan du bara klicka på artistnamnet så får du upp alla album artisten gjort och kan lyssna på dem direkt (förutsatt att de finns i databasen då givetvis).

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har förresten inte diskuterats så mycket om priset. Visst, de flesta (även jag) håller med om att det är en värd gratistjänst även fast det är reklam och så, men hur många är verkligen beredda att betala 100 spänn i månaden för att slippa lite reklam?? Det kostar ju för tusan nästan lika mycket som bredbandet. Om spotify ska överleva måste nog många betala. Hur är det för er, är ni beredda att betala?

Lägg upp en omröstning om det. Det kunde vara intressant.

Själv skulle jag inte betala för det - men jag är å andra sidan helt ointresserad av konceptet med denna typ av streaming av musik, så jag är en dålig referens i sammanhanget... 😎

Internet-radio är däremot kul att ha som skvalmusik i bakgrunden ibland, eftersom man kan välja att lyssna på sin favoritgenre - och rentav kan höra något som man inte har hört innan - utan att först behöva leta och välja själv.

Spotify har ju internetradio. Eller det kanske var Spotify du menade..

Det står överallt att de skiljer sig helt från Internetradio...

Man måste ju leta upp allt själv och skapa egna playlists innan man kan lyssna. Då blir man aldrig överraskad av något nytt som är intressant, utan man lyssnar förmodligen bara på sina favoritlåtar (om man inte tar sig tid att leta efter annat) - och då kan man lika gärna lyssna på det man redan har lagt på hårddisk från sin befintliga skivsamling... Hårddiskutrymme är nästan gratis nu för tiden, så jag kommer nog aldrig att riktigt komma överens med konceptet att man ska använda Intertnet för sin musiklyssning. Genom att spela från hårddisken, så slipper man ju också både reklam och extra kostnader.

De som tycker att det känns kul med Spotify, får ju förstås göra det, men jag tillhör inte dem.

Som rainydays skriver så FINNS det radio också. Till och med en mycket smartare radio än de jag använt tidigare. Du får nog kolla upp Spotify istället för att läsa om några av funktionerna. Som jag sa förut så har alla jag visat Spotify för blivit helt frälsta och det måste ju finnas en anledning. Och det BÄSTA är ju nästan att du kan ta med dig Spotify till vilken dator som helst genom att bara ladda ner programmet och logga in. Eller du kanske gillar att släpa runt på massa externa hårddiskar om du skulle ta med dig musiken nånstans.

Jag tänker definitivt INTE betala för att hitta all information om en tjänst. Om de inte har den informationen på sin hemsida, så att man kan hitta den utan att betala, så blir de ointressanta innan de ens har fått en chans.

"Släpa runt på en massa externa hårddiskar", är väl lite att överdriva... 😉 Jag har aldrig haft intresse av att använda någon mobil uppspelning, annat än i bilen - och där kan man numera ha minneskort som inte tar någon plats.

Ta med sig Spotify till vilken dator som helst... Till vilken nytta? Är jag hemma, så har jag en NAS med all musik på - och den kommer alla inkopplade datorer åt, utan att behöva installera något extra klientprogram på varje dator och utan att behöva gå ut på Internet och logga in på en site. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Spotify lanseras tydligen idag och är en svenskutvecklad tjänst för streaming av musik. Enligt alla inblandade - Sony BMG, Universal och så vidare, se DN - en given succé.

För mig är det ett totalt mysterium varför man satsar på streaming då alla konsumenter av digitalmusik tycks vilja ladda ner den till sin dator / telefon / mp3-spelare.

Detta är ännu ett exempel på hur korkad musikbranschens jättar är: Det är inte 60-talet längre ffs, ni kan inte tvinga på oss media vi inte vill ha.

Fixa MP3 och WAV utan DRM, max fem spänn per låt och det ska vara komplett backkatalog från alla bolag, allt på en enda portal. Betala vill vi göra med sms, banköverföring, kreditkort eller paypal.

Ska det vara så jävla svårt?

Spotify finns inte om två år, kom ihåg var ni läste det först.

Vet inte om jag kan hålla med dig, en kollega har varit med i closed beta testning och han har demat för mig.

Jag vart mäkta imponerad över utbudet och gui:t.

Streaming är framtiden spår jag iallafall.... visst man kan utöka lagringsmedierna på telefonerna och ipod´s mer och mer

men hålla på att synka fram å tillbaka helatiden orkar man inte, jag tror på en centraliserad tjänst just som spotify..

Kan man få klienten till olika platformar/telefoner osv så kommer det bli en given succé..

Det finns en applikation som heter Simplify Media som streamar ditt egna iTunes bibliotek till ex. iPhone den är

grymt smidig måste jag säga, så slipper man just hålla på att synca helatiden..

http://www.simplifymedia.com/

Jag tror på en ljus framtid för streaming..

// Johan

Synka fram och tillbaka behöver man bara göra om man har en ipod. Jag kan inte förstå hur en spelare med så pass usel mjukvara (iTunes) kan ha blivit så stor.

Jag tror på skaparen av tråden. Spotify blir en flop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...