Jump to content
Annons

Allt om Reason 4 i en tråd


puffra

Recommended Posts

Annons
  • Svar 140
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Det är ju bra att de verkar satsat mycket krut på sequensern, som jag lite upplevt som Reasons svaghet tidigare. Thor kommer ju tvivellöst vara fet men Malström och Subtractor är ju redan så kompetenta synthar att det nästan känns lite onödigt fläskigt 🙂

Sen tror jag att något som kommer att vara till väldigt stor glädje för åtminstone mig är ReGroove, som verkar som en jäkligt smart funktion. Har alltid tyckt att det är bökigt och tidskrävande att få till de där riktigt svängiga trummorna då jag huvudsakligen använt mig av ReDrum och NNXT för trumljuden. ReGroove tror jag är en tidsparare av stora mått.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju bra att de verkar satsat mycket krut på sequensern, som jag lite upplevt som Reasons svaghet tidigare. Thor kommer ju tvivellöst vara fet men Malström och Subtractor är ju redan så kompetenta synthar att det nästan känns lite onödigt fläskigt 🙂

Sen tror jag att något som kommer att vara till väldigt stor glädje för åtminstone mig är ReGroove, som verkar som en jäkligt smart funktion. Har alltid tyckt att det är bökigt och tidskrävande att få till de där riktigt svängiga trummorna då jag huvudsakligen använt mig av ReDrum och NNXT för trumljuden. ReGroove tror jag är en tidsparare av stora mått.

Subtractorn och Malströmen går att göra mycket med tack vare att de är cpu-snåla så man kan dublera upp dem mycket i en combinator. Propellerhead måste ge vika för de flesta konsumenterna som inte orkar böka runt så pass mycket när det finns massor av VSTi-pluggar att välja mellan. Men jag är väldigt glad för Thor, för den kommer underlätta mycket. Slippa ödsla tid på att scrolla upp och ner när man skall tweeka 3-6 syntar simultant. Nog för att jag gillar sladdarna på baksidan men ibland kan man gå lite vilse i jungeln. Och inga bananer finns där heller.

Hel Thor!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Jag har en fråga om reason 4, kommer det att ha stöd för Audio spår, dvs inte bara midi utan rent audio? om inte, så vill jag bara veta varför det inte kommer finnas stöd för det, det måste ju finnas en bra förklaring? 😳

Inga audiospår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en fråga om reason 4, kommer det att ha stöd för Audio spår, dvs inte bara midi utan rent audio? om inte, så vill jag bara veta varför det inte kommer finnas stöd för det, det måste ju finnas en bra förklaring? 😛

Inga audiospår.

varför inte ?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har hört september-release 😉

HUGA HUGA SOMMARSTUGA! 😮

Det finns ingen chans tror jag 😄 vi buggtestar fortfarande och i ärlighetens namn går det inte ultrasnabbt. Efter buggtestet måste de trycka upp och alla mer traditionella försäljningsgrejor, lär dröja ÅTMINSTONE till November/December tror jag

men man vet ju aldrig

<*host*> jag sa ju september </*host*>

https://www.studio.se/index.php?showtopic=41997

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en fråga om reason 4, kommer det att ha stöd för Audio spår, dvs inte bara midi utan rent audio? om inte, så vill jag bara veta varför det inte kommer finnas stöd för det, det måste ju finnas en bra förklaring? 🙁

Inga audiospår.

varför inte ?

därför att då förlorar man styrkan med reason!!!

reason är reason för att det inte finns några audiomöjligheter..

däremot finnsju rexspelare och samplespelare som inte går av för hackor!!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Tydligen skall combinatorn ha blivit uppdaterad. Någon som kan konfirmera?

"JEREMY ELLIS – The updated combinator isn't the biggest new feature, but it is one that I use on almost every single patch."

http://www.propellerheads.se/remote.cfm?sI...e=thor_workflow

Utan att veta nåt så kan det vara så att man kan stänga av och sätta på controllers på ett mer effektivt sätt på varje modul man adderar i combinatorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

hej..kommer man att kunna ha reason 3 och reason 4 tillsammans på samma dator???alltså ...naär jag installerar reason 4 så skriver det inte över 3 an...kommer att bli en period där man kör parallellt...

Nu när mitt reason bibliotek är så fint...menar jag 😉

TACK

F

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det dina favoriter du vill spara?

Det är i så fall en bra fråga om man inte kan få med sig dem genom preferences-filen.

Nån som vet om den går att importera från 3:an till 4:an?

(borde gå!)

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
hej..kommer man att kunna ha reason 3 och reason 4 tillsammans på samma dator???alltså ...naär jag installerar reason 4 så skriver det inte över 3 an...kommer att bli en period där man kör parallellt...

Nu när mitt reason bibliotek är så fint...menar jag 😉

TACK

F

Japp det verkar som om man kan ha båda installerade. Åtminstone så har jag demo 4 och Reason 3 installerade samtidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej..kommer man att kunna ha reason 3 och reason 4 tillsammans på samma dator???alltså ...naär jag installerar reason 4 så skriver det inte över 3 an...kommer att bli en period där man kör parallellt...

Nu när mitt reason bibliotek är så fint...menar jag 😳

TACK

F

Japp det verkar som om man kan ha båda installerade. Åtminstone så har jag demo 4 och Reason 3 installerade samtidigt.

TACKAR..ser lovande ut... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

hej..kommer man att kunna ha reason 3 och reason 4 tillsammans på samma dator???alltså ...naär jag installerar reason 4 så skriver det inte över 3 an...kommer att bli en period där man kör parallellt...

Nu när mitt reason bibliotek är så fint...menar jag 😳

TACK

F

Japp det verkar som om man kan ha båda installerade. Åtminstone så har jag demo 4 och Reason 3 installerade samtidigt.

TACKAR..ser lovande ut... 🙂

Assar......nej låtarna/ideerna blir svåra att föra över...med min struktur jag har på biblioteken

tack endå

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Varför är det ingen snap to grid på Select tool i R4, har för mig att det var i R3. Kan minnas fel?

Skulle va mycket enklare att markera saker i sequencern...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
hej..kommer man att kunna ha reason 3 och reason 4 tillsammans på samma dator???alltså ...naär jag installerar reason 4 så skriver det inte över 3 an...kommer att bli en period där man kör parallellt...

Nu när mitt reason bibliotek är så fint...menar jag 😳

TACK

F

Japp det verkar som om man kan ha båda installerade. Åtminstone så har jag demo 4 och Reason 3 installerade samtidigt.

Nej, man kan inte ha båda versionerna på datorn samtidigt men det är inga problem att öppna R3 låtar i R4.

/Memphis

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill starkt ifrågasätta de recensioner av progammet som gjordes av Majken och recensenten på "systertidningen". Majken, hur motiverar du det 100%-iga betyget när det fortfarande inte finns tillgång till audiospår? För mig känns det som att Photoshop inte skulle ha en eraser-funktion.

Kommentar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...