Jump to content
Annons

Allt om Reason 4 i en tråd


puffra

Recommended Posts

jag tänkte att det kunde vara kul att samla ihop allt vi vet om nästa version av reason (4?) i en tråd...

jag har ingen vidare koll så jag får väl börja med

bring it!

Redigerat av Olsberg
Tydliggjorde rubrik
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons
  • Svar 140
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Hur tycker ni att uppdateringen verkar att vara, bra, dålig?

Själv så måste jag säga att uppdateringen verkar vara sjukt grym, den nya sequencern är så otroligt mycket snyggare och verkar var mer lätt jobbad än den nuvarande.

Groove mixern är en grymt bra ide som man bara längtar efter att få arbeta med.

Thor verkar extremt lovande den också, nu är man bara nyfiken på hur de nya modulerna ser ut på baksidan, hur många CV möjligheter det finns etc.

Mvh Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Så kan man göra...

😊

Japp!

Jag vill se CV på alla!

Sladda sladda sladda!

Annars går det ju att styra alla kontroller från sequensern ... sladdlöst ...

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp!

Jag vill se CV på alla!

Sladda sladda sladda!

Ok, mitt namn är ..... och jag söker jobb som ....

Nä, skämt å sido, R4 verkar bli GRYMT bra 😕

Man vill gärna se baksidan på de nya grejjerna 🥰

Om jag förstår rätt med sequencern så ska man kunna ändra/quantizera not längderna på de markerat så de blir lika långa, iställer för nu när man måste dra en not i taget till rätt längd... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser grymt ut! Men för att säga mer måsta jag ratta lite.

Om sequencern kan jag säga det här: ser mycket annorlunda ut. Hoppas bara att den är lätt att lära sig, för att man blir tvungen att lära sig den på nytt ser det ut som.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser grymt ut! Men för att säga mer måsta jag ratta lite.

Om sequencern kan jag säga det här: ser mycket annorlunda ut. Hoppas bara att den är lätt att lära sig, för att man blir tvungen att lära sig den på nytt ser det ut som.

Man får nog lära sig på nytt men jag skulle tippa på att det är lätt att lära sig, det har det varit hittills 😆

Propsarna gör det enkelt för oss, stort + 😆

Redigerat av Trace
Link to comment
Dela på andra sajter

Japp!

Jag vill se CV på alla!

Sladda sladda sladda!

Annars går det ju att styra alla kontroller från sequensern ... sladdlöst ...

😆

Ehm. Nää. INte alls lika smidigt. Och dessutom så kan man inte koppla en matrix med sequencern 😆

Många av mina ljud består av mkt CV sladdar som dras hit å dit för att få det konstigaste ljudet möjligt! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

st@ffan.com (oregistrerad)

Rätt olikt Propellerhead att gå ut med så mycket förhandsinformation om en ny version. Fast med ett sånt betatest hade det ändå kommit ut väldigt fort, så jag kanske borde skriva:

Rätt olikt Propellerhead att gå ut med ett så omfattande externt betatest...

Staffan

http://zungoz.com/staffan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ehm. Nää. INte alls lika smidigt. Och dessutom så kan man inte koppla en matrix med sequencern 😉

Många av mina ljud består av mkt CV sladdar som dras hit å dit för att få det konstigaste ljudet möjligt! 😉

Om det är smidigt eller inte är en smaksak. Själv tycker jag sequensern känns betydligt smidigare än matrixen.

Allt du kan styra med matrixen kan du mig veterligen också styra med sequensern.

Den första versionen av Reason jag körde var 2.5 så jag har inte koll på hur det såg ut innan. Men jag får känslan av att första versionen saknade sequenser och att allt styrdes genom matrix eller redrum. Stämmer det, ni som var med då?

Link to comment
Dela på andra sajter

st@ffan.com (oregistrerad)

Nej, det stämmer inte. sequencern har varit med sen v 1.0, men då gick den inte att koppla loss, vilket gjorde den extremt svårjobbad. Ett par dagar efter att Reason 1.0 släpptes fick jag ett vänligt svar från Tage där han skrev att många andra hade skrivit om att sequensern skulle varit losskopplingsbar och att det skulle gå i en kommande version.

Staffan

http://zungoz.com/staffan

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag är ett riktigt Reason fan.

Nya uppdateringen ser helt enkelt jättebra ut.

Men detta innebär att jag måste lägga stålarna på en DAW.

Hade hoppats på audiospår.

Så nu blir jag tvungen att ta ställning till om jag skall uppgradera sitt Cubase, Tracktion eller köpa Logic... surt.

Är duktigt sugen på Thor, och sequensern verkar bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Polysonic synthesizer....? Polysonic är väl den där firman som distribuerar Casio-keyboards och sånt i Sverige? 😄

??

Link to comment
Dela på andra sajter

Polysonic synthesizer....? Polysonic är väl den där firman som distribuerar Casio-keyboards och sånt i Sverige? 😎

Hahahaha, där gick props på en nit XD att ha en synt från Polysonic är kanske inte något att skryta med 🙂

men okej, skämt åsido, thor..mmm..

Link to comment
Dela på andra sajter

st@ffan.com (oregistrerad)

Jag köpte år 1992 en Casio VL-1 (en synth förklädd till miniräknare eller tvärtom), som var den första konsumentprodukten att använda sig av VLSI (Very Large Scale Integration), som i praktiken betydde att den kunde lagra ett par hundra toner och även spela upp dom med 4bits-samplingsljud.

495:- på Esselte Swanströms på Hamngatan.

År 2001: köpte en Casio VL-1 på Ebay i originalförpackning för $190...

vl1.jpg

Bild på VL-1, med berått mod snodd från www.hollowsun.com

Staffan

http://www.zungoz.com/Bloggar/Staffan/tabid/136/Default.aspx

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
hallå,

är det nån på forumet som har beta-testat reason 4 än?

berätta allt för mig isåfall!! 😆

Det står på propellerheads hemsida att man som betatestare inte får avslöja såna detaljer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...