Jump to content
Annons

Hörlurar för mixning - vilka modeller?


Recommended Posts

Nu har du som forummedlem möjligheten att direkt påverka innehållet i tidningen Studio. I ett kommande nummer tänker vi nämligen publicera en guide till tio olika hörlurar som passar bra för mixning (det är ju inte alltid man kan använda monitorhögtalare), och vill ha din synpunkt på vilka modeller som bara måste vara med.

Frågan är helt enkelt: vilka hörlurar vill du se i guiden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ultrasone Proline 2500 !!! 😱

- och jag föreslår dem inte bara för att jag säljer dem, utan främst för att jag själv inte har provat några bättre - och jag vet att det finns andra i forumet som håller med... 😳

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Ultrasone Proline 2500 !!! 😆

- och jag föreslår dem inte bara för att jag säljer dem, utan främst för att jag själv inte har provat några bättre - och jag vet att det finns andra i forumet som håller med... 😳

Jag vill se dem vinna. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte HD280 Pro när det gäller mixning.

Mixning blir tveklöst bäst med öppna lurar, medan slutna lurar är bättre för monitorlyssning medan man spelar in, eftersom det minskar läckaget...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag har sett att man helst ska ha öppna lurar. Men jag en kompis som talar sig varm för dom här lurarna. Han ska nog köpa dom istället för AKG K-240 Studio. Så det skulle vara kul att få dom jämförda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte HD280 Pro när det gäller mixning.

Mixning blir tveklöst bäst med öppna lurar, medan slutna lurar är bättre för monitorlyssning medan man spelar in, eftersom det minskar läckaget...

varför blir mixning bättre med öppna lurar?

finns det månne nån lur som kan fungera till både inspelning och mixning?

jag sitter själv och mixar i hd280 till och från när jag tröttnar på monitorerna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hej studiovänner!

Jag sitter med ett par Sennheiser HD 250 Linear II och är otroligt nöjd med dessa.

Jag använder inte mina monitorer längre. Detta beror mest på att jag aldrig riktigt lärt mig att tycka om dem, och att jag inte har förutsättningarna för att göra ackustiken bra nog så att de fungerar.

Jag tycker faktiskt att jag klarar mig alldeles utmärkt med endast slutna hörlurar vid mixning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni måste ju ha med en joker, typ Clas Ohlsson-lurar 😱

+1 på den. Kanske inte Claes Ohlsson men ett billigare alternativ och ett blindtest vore kul att se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Några väldigt populära lurar ni självklart borde ha med i testet är:

Beyerdynamic:

DT 880, DT 990, (DT 770: slutna lurar)

Dessa modeller ska vara de nya från 2005.

AKG:

K 601, K 701, (K 271 Studio: slutna lurar)

Ultrasone:

2500, Edition 9 (750: slutna lurar)

Sennheiser:

HD 595, HD 600, HD 650

Stax:

Omega II (dyra)

För den som vill läsa om dessa lurar så står det spaltkilometer om dom på detta forum:

http://www.head-fi.org/forums/forumdisplay.php?f=2

(finns det ett större och nördigare hörlursforum än det så säg till 😎😱 )

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

Ni måste ju ha med en joker, typ Clas Ohlsson-lurar 😉

+1 på den. Kanske inte Claes Ohlsson men ett billigare alternativ och ett blindtest vore kul att se.

visst.. behringer har kommit med ngn ny modell som kostar runt 2-300 pix finns på MB!!

Link to comment
Dela på andra sajter

AKG 240 Studio är mycket prisvärda och man kan få dem för 950:- nu. JAM kör en drive. :rolleyes:

De har funnits för 950 länge. Jag köpte de snart för ett år sedan för samma pris =)

Mycket prisvärda lurar!

AKG k240 och Beyer Dynamic DT250 skulle jag vilja ha med i testet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...