Jump to content
Annons

Mandolinköp


Fidden

Recommended Posts

Annons

Gör inte alla sin egen soyaost?? 😎

Det hade varit kul att spela oud, men jag lyssnade på ett ljudklipp, och blev inte så överväldigad av ljudet.. Så jag kan nog lika gärna köpa en mandolin. Å andra sidan spelar Robin Williamson, från incredible string band, oud. Och han är värsta kool. Spelar du oud föressten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det viktiga är hur den låter.

Ja, det är en vanlig missuppfattning 🙂

😆😆 Precis.. huvvesaken de ä mycke färg å Lull-lull... då får den låta hursomhelst... pårecis som med en volvo 240

😆 Haha... jamen lite lull-lull vill man ju faktiskt ha!

"Ögat ska ha sitt" - som min mor säger.

Hade jag varit ute efter en välljudande pjäs så hade jag inte jagat på Tradera.. Den charmade mig helt enkelt. Vi får se hur den låter när den kommer.

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla här då, göbbar! Nu har den kommit. 😉

Den är helt underbar ju, kan inte lägga den ifrån mig! Jag har funnit en ny drog...

Fräsigt!!! Keep on rocking.

Denna sida kan va lite kul. Ackord till många kända låtar, och så kan man få ackordboxar för mandolin också.... helskönt!

www.chordie.com

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla här då, göbbar! Nu har den kommit. 😉

Den är helt underbar ju, kan inte lägga den ifrån mig! Jag har funnit en ny drog...

Fräsigt!!! Keep on rocking.

Denna sida kan va lite kul. Ackord till många kända låtar, och så kan man få ackordboxar för mandolin också.... helskönt!

www.chordie.com

Tackar, ska kolla in sidan.

Här kommer förresten ett par ljudklipp. 😛 Filerna är inspelade som 24bit mono och jag har inte redigerat dem mer än jag har maximerat volymen. Alltså ingen compression eller nåt sånt. Ha i åtanke att jag aldrig lirat mandolin förr... hehe.

Knockin on heavens door

Lite pling-plong.

EDIT: Ja, jag vet att det låter ostämt. Den har inte blivit spelad på sedan åratal tillbaka verkar det som, så den stämmer ur sig på en gång.

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå det, hör ni ngn som har en mandolin med neopolitansk botten och i hyffsat skick, så är jag ständigt intresserad, jag har vart på jakt länge.

ChromaWoods - alltså, det är ju en sån jag vill ha tror jag, är det neopolitansk botten på den?

Redigerat av steflund
Link to comment
Dela på andra sajter

ChromaWoods - alltså, det är ju en sån jag vill ha tror jag, är det neopolitansk botten på den?

Hur vet man det?

det är sån där välvd botten, bestående av flera träbitar som sitter ihop, liksom.

EDIT: Då jag tittar på din ser det ut som att det är en med flat botten.

Redigerat av steflund
Link to comment
Dela på andra sajter

ChromaWoods - alltså, det är ju en sån jag vill ha tror jag, är det neopolitansk botten på den?

Hur vet man det?

det är sån där välvd botten, bestående av flera träbitar som sitter ihop, liksom.

EDIT: Då jag tittar på din ser det ut som att det är en med flat botten.

Ahaa då vet jag vad du menar. Nej, det är inte en sån. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...