Jump to content
Annons

Basshunter drar in $ trots generellt förakt


Coffeemidget

Recommended Posts

"Enya är Räjv" - spelar det någon roll? Han tjäner pengar på det och var mer snabbtänkt än de som inte sålt något. Om nu alla kan göra bättre låtar och vill tjäna pengar på det så gör det då istället. Ni kan ju inte grina illa bara för att någon annan gör det?

"Mina köttfärsbiffar är bäst i världen men jag tänker inte sälja mig som Mc Donalds".

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 138
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

AuDiOToNiC (oregistrerad)
I like your words vato! 🙁 men hardhouse är väl lite mycket va!

Tankade faktiskt hans ena skiva, In the rainbow eller vad den nu heter.

Tyckte visst endel låtar var absolut hardhouse, rätt lik t.ex. Darren D tbh.

Men men det där är egentligen bara en hör upplevelse vad man anser att det är.

Helt ärligt hoppar han runt bland stilar, imo.

Nu vet jag att jag kommer bli sågad från folk, men tycker faktiskt hans musik är pop, sammasak med cascada osv. Varför? Jo, för att det är populär musik just vad det är, anser att ordet pop, har flyttit iväg från den "klassiska-poppen".

Vet hur ni som diskuterar emot tänker, så det är ingen mening med att öppna debatt. 🙁

Lungt helt acceptabelt du får gilla precis vad du vill!! sen vad andra tycker skit i det det är dina öron och inte andras!! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tycker nog att Basshunter är TuggumiTrams.

Men det funkar för den stora massan. Så han har ju gjort ngt rätt. Om man nu vill spelas på radion.

Good for him. Första gången jag hörte Boot-jäveln så tjöt jag av skratt.

Så vi tokremixade den i både SyraPsyTrance och HardStyle. O spelade satan på Öland i midsommras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja, vi kommer alla alltid att tycka olika..

Vissa säger Trance, Andra säger Prog Trance, andra säger Techno osv osv..

Det är väl olika från person till person..

Hur som haver. Basshunter är Radio Trance/Dance 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte detta negativa folk tycker om Basshunter och låtarna. Några tillomed nämner att de har skrivit bättre musik eller har flera vänner som producerar bättre, men inte lyckats någe vidare.

Jag vill då hemsk gärna lyssna på dessa alster som är så mycket bättre, mest av nyfikenhet då jag tycker Basshunters låtar är ruskigt bra arrade, bra ljud, catchiga och med bra enkla vocals.

Att sen diskutera vad det är för genrè, ja då är vi tillbaka på "Enya är visst rave". Vad som är vad och hur bra en viss låt är kan alltså tolkas på olika sätt.

Nu har han fått ett väldigt bra avstamp som musiker även om ngra inte gillar musiken. Om ngra år kan han köra smalare produktioner och fortfarande vara aktuell, ngt som är omöjligt för den okände såvida alstret inte är extremt bra.

Och stämpeln som han fått som en sorts dyngmusiker, den får han leva med.

Det kommer alltid finnas en sån här masshysteri kring vissa personers framgångar, det diskuteras huruvida det är rippat material, om det är personen själv som gör låtarna och slutligen då argumenten tryter "det är ren skit".

För den som inte gillar Basshunter, stäng av när musiken spelas!

Redigerat av Lord
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Penta_P (oregistrerad)

Jag tycker alla bara sågar Basshunter, och även jag (som helst lyssnar på mer genuin elektronisk musik) hade vissa svårigheter med hans musik.

Men sen slog det mig att det är faktiskt han, och inte jag som lyckats.

Jag är helt övertygad om att han tjänat bra pengar på sin musik, han låg ju 1:a i Holland några veckor?

All cred till Basshunter, för vare sig man gillar musiken eller inte har killen funnit ett fungerande koncept - och det kan ingen ta ifrån honom.

Piiiz

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vi tokremixade den i både SyraPsyTrance och HardStyle. O spelade satan på Öland i midsommras.

Shit va coolt :rolleyes:

Kul var det iaf när alla skrek att dom ville höra Båten... i fläker på i 160 BPM.. o dom dansade =) /har bilder på elendet på min flicker/ Där typ och Jag i mitt esse

Blir nog till att åka ner iår igen =)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Heja Basshunter!!!

Nix jag gillar inte låten heller, och tycker att jag skriver mycket bättre musik, MEN...

Låten är den enklast tänkbara och jag tycker att man borde kunna knåpa ihop ungefär 10-12 sådana på en dag. Dock är det något i låten som FUNKAR och som gör att den stannar i folks huvud. DET är storheten i den låten! Heja Basshunter och lycka till som miljonär! :rolleyes:

Så du menar om jag skulle lyckas göra en låt som stannar i folks huvuden lika lätt som Boten Anna, så skulle jag automatiskt bli miljonär?

Jag undrar bara, det låter intressant...

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Det är inte dom som gör bäst låtar som vinner...

det är dom som säljer mest.

Jag gillar inte basshunter, men han lyckades hitta en liten, liten ny vinkel i en uttjatad genre. är man inte bra om man säljer mycket?

Om man har lätt för att vara avundsjuk så tror jag inte man ens ska fundera på att ge sig in i musikbranchen, för då får man inte tänka på nåt annat.

Dessutom är det inte bra för kharman 😉

visst är han mångmiljonär. Han har ju sålt som fan i mobiltelefoner i sverige och det är ju samma ersättning som att sälja en singel. Dessutom har han släppt i hela europa på respektive språk.

Vad han gör för typ av trance bryr jag mig inte om. Varför är genre så viktig? För mig låter all trance lika tråkig.

det känns lite typ som; den och den killen är inte kreddig så då kan inte han vara i samma genre som mig som är kreddig.

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

BASSHUNTER ÄR PROGG-TRANCE. Punkt Slut.

Öh? Hoppas du skämtar.

loool "progg trance" ? hahahaha.

Ja.. det måste vart ett skämt , seriöst . =) progg trance är en helt annan genre än den basshunter gör iallafall..

Men ... han är miljonär utan tvekan iallafall om det va nån som undra.

Han har ju releasats Ryssland, Tyskland, Holland, och snart Usa.

I tyskland gick han in på 5e plats på topplistan efter första veckan låten släpptes där, han har även gjort en tysk version på båten anna hehe.

(Jag vet för jag pratar med hans manager nästan dagligen)

Ha en bra dag, och glöm inte att BassHunter INTE gör progg trance vem som nu skrev det 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill ni veta hemligheten med att sälja?

*Ta ett sound som så många som möjligt känner igen, samma enformiga ljud som använts så många gånger som möjligt. Skriv en text som alla kan tolka (misstolka).

*Gör det inte för avancerat, tänk på att de flesta inte är så musikaliskt utvecklade.

*Skall du piffa upp låten så variera den på sin höjd med att flytta upp melodin en halv oktav.

*Använd ENDAST presets i musikprogramen

Alla gör vad de kan för att komma fram. Hata inte Basshunter mer än alla andra som gör det möjligt för honom att tjäna pengar. Idioti är en ond cirkel där allas fingrar pekar på nån annan. Idioter skapar samhället, samhället skapar idioter. Gör vad du älskar för att leva, men gör vad alla andra älskar för att tjäna pengar.

Stefan E: Det där är sannare än vad de flesta vill erkänna. 😄🙁

Redigerat av Henkera
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte dom som gör bäst låtar som vinner...

det är dom som säljer mest.

Borde det inte rimligtvis vara så att det som flest människor gillar är "bäst"? Sen är det vi andra som har alldeles för konstig smak?

Och de flesta är väldigt smarta, och resten som kommer in på mensa lider bara av autism. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde det inte rimligtvis vara så att det som flest människor gillar är "bäst"?

Förutsatt att all musik promotas lika mycket så är svaret Ja på den frågan, vilket dock inte är fallet.

Basshunter hade nog inte uppmärksammats av Warner (eller vilka det nu var) om han inte hade byggt upp en hype på nätet, som grundade sig på att folk faktiskt gillade hans låt. Sen är det ju klart att han inte blivit lika stor om han hållit på med typ nu-jazz med folktronicainfluenser, eftersom "den stora massan" inte orkar lyssna på sånt utan vill ha något tralligt och lättlyssnat, som Boten Anna. Kombinerat med en text som är så nördig att den sätter sig på hjärnan så har vi en hit!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tycker inte jag att vi ska sätta likhetstecken mellan logisk intelligens och musiksmak här. Titta på Reinfeldt, han är uppenbarligen rätt intelligent men hans favoritband är Da Buzz. 😕

Öö, har du en källa? 🙁 Dags att bli sosse, kanske...

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde det inte rimligtvis vara så att det som flest människor gillar är "bäst"?

Förutsatt att all musik promotas lika mycket så är svaret Ja på den frågan, vilket dock inte är fallet.

Basshunter hade nog inte uppmärksammats av Warner (eller vilka det nu var) om han inte hade byggt upp en hype på nätet, som grundade sig på att folk faktiskt gillade hans låt. Sen är det ju klart att han inte blivit lika stor om han hållit på med typ nu-jazz med folktronicainfluenser, eftersom "den stora massan" inte orkar lyssna på sånt utan vill ha något tralligt och lättlyssnat, som Boten Anna. Kombinerat med en text som är så nördig att den sätter sig på hjärnan så har vi en hit!

Jo det är ju klart.

Men då är det ju det faktum att han byggde en hype som ledde till skivkontrakt, oavsett hur låten i fråga lät. Men då kanske du tänker att hypen beror på låten, men det kan jag inte tro på. Det har alltid en del med musiken att göra visserligen, men i huvudsak är det andra faktorer som spelar in. För det första måste man ju få många besökare att lyssna på musiken och nu vet jag inte hur den historien gick till...

Jag antar att det finns många andra musiker runt om i landet till runt om i landet som gjort låtar på exakt samma sätt, men inte lyckats bygga hypen och därför inget skivkontrakt.

Viktig edit: Bytte ut ordet uppskattar till antar.

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tycker inte jag att vi ska sätta likhetstecken mellan logisk intelligens och musiksmak här. Titta på Reinfeldt, han är uppenbarligen rätt intelligent men hans favoritband är Da Buzz. 🙁

Det var en liknelse.. Bara för att jag jämförde med ett annat exempel betyder inte att de måste vara relaterade. Men oftast är de det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppas inte folk kallar detta för Techno! som många gör här i sverige!

nämner man Techno säger dem typ a Mr.vain ,Snap, all electronisk musik är inte Techno varje genre har sin stil FOLK LÄR ER DETTA!

Jag kan typ säga Roxette a dansbands musik lite fel va!!  😠

Hans musik är som någon annan nämner Eurotechno, ibland går han över till Hardhouse.

I mina ögon är han bara bluff som slickar röva från hela jäfla svensson kulturen.

Känns som att musiken inte kommer så värst mycket från hjärtat, imo.

A V U N D S J U K A!!!!!!! Om det är så lätt gör det själva med vänsterhanden så kan ägna er åt fin konst resten av tiden för alla pengar ni tjänar. Sluta gnäll!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...