Jump to content
Annons

Basshunter drar in $ trots generellt förakt


Coffeemidget

Recommended Posts

Jag beundrar Basshunter, han har visat för alla oss andra att om man sprider sin musik tillräckligt ordentligt på nätet (horar på forum, myspace osv.) så kan man få en hit och tjäna ett par spänn för den. Förstår inte att folk kan vara så avundsjuka. Om man istället för att gnälla på Basshunter knopar ihop en hit som sätter sig lika lätt på hjärnan hos folk, sprider den till alla man känner (och alla man inte känner) på nätet så får man sin egen hit.

ORD! Har aldrig fattat varför alla gnäller på basshunter, han har ju faktiskt gjort ett par hitlåtar med igentligen helt underbara melodier.

Och är så jävla grymt bra överhuvud taget. Alltså jag kan itne sitta still:

En sån jäkla entertainer. All respekt och kärlek. Dota, mitt favvospel också!

haha så fint "dont worry, be happy"

Nä han är bannemig det bästa som hänt på länge. Det här är min favvolåt:

Fortsätt pumpa, basshunter!!

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 138
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Alla har olika syften med musiken.

Om nu basehunter tycker om sin stil och vill kalla den techno och tjäna sina feta tusenlappar så är det väl hans lycka.

Va glada att det finns människor som har lyckats med den sortens musik. Om det nu är bra eller dåligt så är det upp till var och en och bedöma. Man gör inte musik för ngn annan, man gör musik för sig själv. En riktigt bra musik producent brinner för att sitta på sin stol och producera sin musik, han tänker inte på pengar eller att bli känd. Jag hade hoppats på att alla var riktiga musiker producenter och hade samma syfte med musiken men tyvärr.

Jdee

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

alltså,, basshunter är bra, han vet hur man gör låtar för att få vanligt folk att älska den,, han skapar melodier som är lätta att tralla på,, synd att ska vara så löjlig,, om man kollar i videon,, vifta med händer,, jag höll på att flabba ihjäl mig första gången jag såg den xD de är på någon klubb sitter i en soffa och diggar till musiken, sen kommer det in några brakedansare och de lägger till någon "cool" effect så att det ser ut som om bilden dunkar.. haha

jag tycker han borde sattsa på att göra lite ordentliga låtar istället för att göra helt meningslösa,,

jag känner en bot

jag sitter på mitt rum och spelar dota

titta jag kan vifta med händerna,,

och sen gör han väll commercial trance? om jag inte är helt fel ute...

detta är min åsikt x)

(snacka om att låta sur)

Link to comment
Dela på andra sajter

vizay (oregistrerad)

utan att grotta in sig för mycket i diskussionen kan man väl (förutsatt att det är sant) konstatera att Basshunter uppenbarligen inte är så dum som vissa vill framställa 🙂

Jag kan inte säga att jag direkt tycker hans musik är bra men hans framgång börjar vinna en hel del respekt i mina ögon ärligt talat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Två saker är enligt mej fullständigt ointressant när det gäller musik.

1. Vad är det för genre

2. Vilken musik är bäst

Detta är endast en spegling av att människan alltid vill ha kontroll på saker och ting.

Katalogisera och bedöma. Vad är det för sort och hur bra är det.

Är det så bra att det hotar mej? Isåfall, är det en creddig sort som andra creddiga godkännt? Om inte så kan jag förlöjliga det.

Skönt.

Förrut så irriterade jag mej på att det jag inte gillade var så poppis i den stora massans öron.

Nu accepterar och ignorerar jag istället. Och det har faktiskt lett till att jag kan njuta av en del av det jag förrut irriterade mej på.

Va ödmjuk, du mår bra av det

Link to comment
Dela på andra sajter

Basshunter skrattar sig glad hela vägen tillbanken .. precis som jag skulle göra =)

Han gör nog det... Now You´re Gone toppar från igår Englandslistan förbi Brittan, Rihanna och Leon Jackson. Boten har också med marginal passerat 1 miljon sålda enheter bara i Skandinavien.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Basshunter skrattar sig glad hela vägen tillbanken .. precis som jag skulle göra =)

Han gör nog det... Now You´re Gone toppar från igår Englandslistan förbi Brittan, Rihanna och Leon Jackson. Boten har också med marginal passerat 1 miljon sålda enheter bara i Skandinavien.

jag skulle också vara glad om jag fick så mkt sålt. men det får jag inte, så jag får nöja mig med en dosa kronan när frugan går ut på stan och köper skor medan jag sitter och övar skalor på min les paul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Basshunter skrattar sig glad hela vägen tillbanken .. precis som jag skulle göra =)

Han gör nog det... Now You´re Gone toppar från igår Englandslistan förbi Brittan, Rihanna och Leon Jackson. Boten har också med marginal passerat 1 miljon sålda enheter bara i Skandinavien.

jag skulle också vara glad om jag fick så mkt sålt. men det får jag inte, så jag får nöja mig med en dosa kronan när frugan går ut på stan och köper skor medan jag sitter och övar skalor på min les paul!

😄 Men det är en Gibson va..så livet leker ändå!

Link to comment
Dela på andra sajter

Basshunter skrattar sig glad hela vägen tillbanken .. precis som jag skulle göra =)

Han gör nog det... Now You´re Gone toppar från igår Englandslistan förbi Brittan, Rihanna och Leon Jackson. Boten har också med marginal passerat 1 miljon sålda enheter bara i Skandinavien.

jag skulle också vara glad om jag fick så mkt sålt. men det får jag inte, så jag får nöja mig med en dosa kronan när frugan går ut på stan och köper skor medan jag sitter och övar skalor på min les paul!

😄 Men det är en Gibson va..så livet leker ändå!

nepp en billig kopia, men den känns precis som en gibson. dock skrattar jag när jag får snus. eller gör jag verkligen det?? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Härligt, en ny tråd för alla avundsjuka jantelagare och genrepoliser.

Satan i gatan vad jag garvade när detta inlägget kom 😉

Det var nog inte menat som ett komiskt inlägg precis!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...