Jump to content
Annons

Basshunter drar in $ trots generellt förakt


Coffeemidget

Recommended Posts

Man är väl alltid avundsjuk på folk som tjänar pengar utan att verka ha ansträngt sig. Om det ligger fysisk och mental ansträngning bakom någons inkomst så känns det väl bättre, men helst borde alla pengar gå till mig. 🙂

Oavsett övriga inkomster så skulle nog Basshunter vara miljonär om han fick royalities för varje gång han nämns eller åsyftas på detta forum 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Annons
  • Svar 138
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag beundrar Basshunter, han har visat för alla oss andra att om man sprider sin musik tillräckligt ordentligt på nätet (horar på forum, myspace osv.) så kan man få en hit och tjäna ett par spänn för den. Förstår inte att folk kan vara så avundsjuka. Om man istället för att gnälla på Basshunter knopar ihop en hit som sätter sig lika lätt på hjärnan hos folk, sprider den till alla man känner (och alla man inte känner) på nätet så får man sin egen hit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag beundrar Basshunter, han har visat för alla oss andra att om man sprider sin musik tillräckligt ordentligt på nätet (horar på forum, myspace osv.) så kan man få en hit och tjäna ett par spänn för den. Förstår inte att folk kan vara så avundsjuka. Om man istället för att gnälla på Basshunter knopar ihop en hit som sätter sig lika lätt på hjärnan hos folk, sprider den till alla man känner (och alla man inte känner) på nätet så får man sin egen hit.

ORD! Har aldrig fattat varför alla gnäller på basshunter, han har ju faktiskt gjort ett par hitlåtar med igentligen helt underbara melodier.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Basshunter

ja ja, det är ju han som gör barnvisor.

Och dagispersonalen vaggar med i takt.

😛

...men det är klart han är känd. Trodde han var multimiljnär för länge sen...

Finns det nån som INTE är miljonär idag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt, en ny tråd för alla avundsjuka jantelagare och genrepoliser.

Huvudet på spiken, Fidden! 😆

Ja, vi lever ju i en Demokrati där musiken är fri och folk får välja...

Jag gillar varken Basshunter eller mycket annan musik som säljer, men vill man leva på musik får man nog acceptera dom spelregler som finns... 😄🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt, en ny tråd för alla avundsjuka jantelagare och genrepoliser.

Huvudet på spiken, Fidden! 😄

Ja, vi lever ju i en Demokrati där musiken är fri och folk får välja...

Jag gillar varken Basshunter eller mycket annan musik som säljer, men vill man leva på musik får man nog acceptera dom spelregler som finns... :rolleyes:😆

Vilka spelregler tänker du på då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt, en ny tråd för alla avundsjuka jantelagare och genrepoliser.

Huvudet på spiken, Fidden! 😆

Ja, vi lever ju i en Demokrati där musiken är fri och folk får välja...

Jag gillar varken Basshunter eller mycket annan musik som säljer, men vill man leva på musik får man nog acceptera dom spelregler som finns... :rolleyes:😉

Vilka spelregler tänker du på då?

Som jag sa, musiken är fri och folk får välja... man tvingar inte på någon vad dom sak tycka, däremot kan man påverka genom reklam etc. men det är stor skillnad ...

Basshunter skrev ju en låt som gillades av radio och många skivköpare...

Jag tycker det bara är att gratulera basshunter för att han lyckades...

Men som sagt, jag gillar inte hans musik och tycker inte han verkar speciellt sympatisk heller... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

han har bara lyckats med en låt och det är russia privjet och den har inte blivit spelad på radion så mkt eftersom hyfsat bra och bra techno inte spelas på radion och den skiten han har blivit känd för kass och dt e la antagligen på dom han har känat sina pengar

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte han är miljonär inte ens nära. Oki om du får en världshit som t.ex låtar från Gwen Stefani osv då kan vi snacka deg. Men han har nog tjänat mer än han gjorde innan sin hit. Jag tror dock att mestadels av pengarna kommit in via mobil tjänster, folk som laddat ner hans musik via mobilen. Det är där pengarna ligger idag, ungdomarna .....eller snarare ungdomarna som laddar ner och mamma/pappa betalar 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ärligt... Om han nu har tjänat så mycke pengar... Då kan man nästan vara säker på att brinkenstärna har tjänat 7 gånger så mycket... ??... och då skulle han vara multimilionär ... och det är knappast troligt... För var så säker... om brinken hadde så mycket pengar så är det första han skule köpa Hår. Och slippa se ut som ett "lillhuvud"

Tappade tråden lite. men men ... Go Jonas du förtjänar det... Men stå stadigt med båda fötterna på jorden.

peACe!

Redigerat av SHARPo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte han är miljonär inte ens nära. Oki om du får en världshit som t.ex låtar från Gwen Stefani osv då kan vi snacka deg. Men han har nog tjänat mer än han gjorde innan sin hit. Jag tror dock att mestadels av pengarna kommit in via mobil tjänster, folk som laddat ner hans musik via mobilen. Det är där pengarna ligger idag, ungdomarna .....eller snarare ungdomarna som laddar ner och mamma/pappa betalar 🙂

hmm.....en hit i sverige, med kanske 50.000 - 100.000 sålda plattor(och han är väl ensam låtskrivare och producent, så han får väl alla sådana intäkter helt själv), och radiospelningar nonstop i 10(?) radiokanaler under ett helt år, spelningar runt hela landet, PLUS en jävla massa radiospelningar i Europa, och antagligen en jävla massa sålda plattor i europa......nog fan är han miljonär....det kan jag nästan lova. Men en miljon försvinner fort......mkt pengar, men det är ju inte några fantasisummor direkt....

landar man en låt på Gwen Stefanis plattor handlar den MKT större belopp!! hennes plattor säljer ju flera miljoner ex världen över, så på sådana artister tjänar man flera miljoner bara som låtskrivare....spelas i hundratals(säkert tusentals) radiokanaler i hela världen....spelas i TV i alla länder....! Då blir man ju miljonär bara genom att vara dellåtskrivare på en eller två albumfillers....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Vet ni vad jag hörde spelas i ett stort elektronikvaruhus i Peking i somras... "Boten Anna", fast en kinesisk "kopia"! 😱

Det var nog när jag tänker efter en av få västerländska låtar jag hörde överhuvudtaget under mina 3 veckor i Kina!

Jösses!! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Vet ni vad jag hörde spelas i ett stort elektronikvaruhus i Peking i somras... "Boten Anna", fast en kinesisk "kopia"! 🙂

Det var nog när jag tänker efter en av få västerländska låtar jag hörde överhuvudtaget under mina 3 veckor i Kina!

Jösses!! 😲

Ojoj, han har släppt den i Kina oxå.. ja där bor ju runt en miljard människor.. om den snurrar bra där kan han cacha hem en liten slant.. 😎 föresten angående genre.. klockrent Svensk Club.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Han lär snart släppa en låt vid namn "Camilla" som har en melodi som minst sagt lägger sig i minnet...

Här finns en preview som någon klippt ihop om och om igen:

Och här spelas hela låten på en "konsert" (börjar vid 4 minuter):

Miljonär? Garanterat!

Redigerat av aburman
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Han har nog några miljorner ja, han borde kunna köpa nya sets 😛.

Han gör snarare Epic trance aka eurotrance som e Dance i europa llr trance pop llr cheesy trance 😕 .. Techno e inge bra tycker jag, håller mig till cheesy trance 🙂

Defenetivt Epic trance, som van Dyk och Cascada... asså.. fejk-trance? asså att kalla Boten Anna för trance, ja menar, snacka om bad trip! 😱 Hard Pop kanske?

Men jag håller med sharpo, trots allt!

Redigerat av isakzmachine
Link to comment
Dela på andra sajter

nu ställer jag mig i kön för dom som skiter fullständigt i villken subgenre han hamnar i?

och till er som klassar hans musik för "dålig" och att ni kan göra 13 sånna låtar på en dag..

då undrar jag bara hur det kommer sig att han är känd men inte ni?

jag tycker ni ska knipa käft o göra 14 sånna låtar istället och bli större än honom.

han är helt ok i mitt tycke boten anna tog ju världen med storm när den kom.

trall vänlig meningslös dans musik går hem! sen om ni sitter o mixar o trixar i 200km/h så spelar de ingen roll för ni blir inte mer kända för de..

nej usch för avundsjukan.

ja e lite avis på honom o jag vågar fan erkänna de istället för att såga han till fotknölarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

nu ställer jag mig i kön för dom som skiter fullständigt i villken subgenre han hamnar i?

och till er som klassar hans musik för "dålig" och att ni kan göra 13 sånna låtar på en dag..

då undrar jag bara hur det kommer sig att han är känd men inte ni?

jag tycker ni ska knipa käft o göra 14 sånna låtar istället och bli större än honom.

han är helt ok i mitt tycke boten anna tog ju världen med storm när den kom.

trall vänlig meningslös dans musik går hem! sen om ni sitter o mixar o trixar i 200km/h så spelar de ingen roll för ni blir inte mer kända för de..

nej usch för avundsjukan.

ja e lite avis på honom o jag vågar fan erkänna de istället för att såga han till fotknölarna!

utan att dividera om aborrjägarns förträfflighet eller ej så måste jag bara undra ifall du tycker att allt känt är bra?

sen undrar jag om det är avundsjuka när du tycker nåt är dåligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...