Jump to content
Annons

Forumister som hörs och syns


Stensdotter

Recommended Posts

jag vet inte om det är ngt överdrivet, men jag släpper min första platta i vinter.  🙂

blandat med psytrance, acid, o lite house och lite chilloutvibbar me.. 😎

Låter som en härlig blandning, IDF. Jag ska hålla ögonen öppna när den kommer!

PS. Korta tjejor är i alla fall söta tycker jag 😎

det är dansant, och antagligen kommer det vara med en remixversion av en låt som e me på plattan.. den har pazo jobbat på!! den svänger som fan!!!!

fast den är snällare o det.. mitt material har en tendens att bli elakt!!!

vad trevligt.. håll ögonen öppna som tusan, så skickar jag ut ett pm!!!!

för övrigt om ngn är intresserad kan dom skicka intresseanmälan til:

jonas.wijk@studio1music.se

ja, jag gör lite reklam!! 🙂

korta tjejer ja.. 🙂 men lite otäckt är det allt!!! 🙂

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 152
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

jag vet inte om det är ngt överdrivet, men jag släpper min första platta i vinter.  🙂

blandat med psytrance, acid, o lite house och lite chilloutvibbar me.. 🙂

Låter som en härlig blandning, IDF. Jag ska hålla ögonen öppna när den kommer!

PS. Korta tjejor är i alla fall söta tycker jag 🙂

det är dansant, och antagligen kommer det vara med en remixversion av en låt som e me på plattan.. den har pazo jobbat på!! den svänger som fan!!!!

fast den är snällare o det.. mitt material har en tendens att bli elakt!!!

vad trevligt.. håll ögonen öppna som tusan, så skickar jag ut ett pm!!!!

för övrigt om ngn är intresserad kan dom skicka intresseanmälan til:

jonas.wijk@studio1music.se

ja, jag gör lite reklam!! 🙂

korta tjejer ja.. 😛 men lite otäckt är det allt!!! 😎

Fan va bra, Den plattan ska jag ha! 😄🙂

Men jag e ju kort. Är jag också itäck? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet inte om det är ngt överdrivet, men jag släpper min första platta i vinter.  😄

blandat med psytrance, acid, o lite house och lite chilloutvibbar me.. 🙂

Låter som en härlig blandning, IDF. Jag ska hålla ögonen öppna när den kommer!

PS. Korta tjejor är i alla fall söta tycker jag 😛

det är dansant, och antagligen kommer det vara med en remixversion av en låt som e me på plattan.. den har pazo jobbat på!! den svänger som fan!!!!

fast den är snällare o det.. mitt material har en tendens att bli elakt!!!

vad trevligt.. håll ögonen öppna som tusan, så skickar jag ut ett pm!!!!

för övrigt om ngn är intresserad kan dom skicka intresseanmälan til:

jonas.wijk@studio1music.se

ja, jag gör lite reklam!!

korta tjejer ja.. 😛 men lite otäckt är det allt!!! 😎

Fan va bra, Den plattan ska jag ha!

Men jag e ju kort. Är jag också itäck? 😎

ja du är itäck 🙂🙂🙂🙂

idag är det öl..då blir man stor!

iaf berusad!

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

😄  😄  😄  😄 

idag är det öl..då blir man stor!

iaf berusad!

Stort berusad! 😄

word!!

edit: 😠😄

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

😄  😄  😄  😄 

idag är det öl..då blir man stor!

iaf berusad!

Stort berusad! 😄

word!!

edit: 😠😄

Jag vet inte om jag ska ta dit svar i min bastråd på allvar eftersom du är full... 😄

😄

lite kan du väl ta det på allvar.. 😄

adda mig på msn så snackar vi om det imrgn..så kan du få höra en j&d bas som jag spelat in, o jämföra med squier.. 😄

jisses vad off topic det blidde. ölen dricks ur kvikct numera.. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag skulle gå till google och leta upp fler bilder att jämföra, skrev jag "haha" i adressfältet istället för "google".

Jag tror jag har börjat skratta med fingrarna 😕

edit: äh, tusan också... vi kan sluta hålla tummarna.

"Jonny Jakobsen, artist, musiker (sök Allmusic, CDON, Projekt Runeberg, SLBA), född 17 november 1963 i Malmö, Skåne. Jonny Jakobsen är mest känd som Dr Bombay, men han har även gjort Dr Macdoo och haft en egen countrykarriär under namnet Johnny Moonshine"

/susning.nu

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Följande antal gäller i Sverige för guld:

Album 30 000

DVD 10 000

Folkmusik 15 000

Jazz 15 000

Klassiskt 15 000

Singel 10 000

Källa: IFPI

Men vafan HÅRDROCK då!!! Är det 100 cdr eller?!! 🙂

Varför daltar man med folkmusik och jazz, dom får la sälja som alla andra!! 😄

edit: stvarsm en krata

😳😛

Ja, det skulle vara kul att släppa en folkmusikskiva som sålde i 30 000 ex... i snitt räknar man att man har sålt hyfsat om man säljer 3000 inom folkmusikgenren... Hmm... fanken... *tänka, tänka*... man har nog valt fel genre... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Följande antal gäller i Sverige för guld:

Album 30 000

DVD 10 000

Folkmusik 15 000

Jazz 15 000

Klassiskt 15 000

Singel 10 000

Källa: IFPI

Men vafan HÅRDROCK då!!! Är det 100 cdr eller?!!  🙂

Varför daltar man med folkmusik och jazz, dom får la sälja som alla andra!!  😄

edit: stvarsm en krata

😳😛

Ja, det skulle vara kul att släppa en folkmusikskiva som sålde i 30 000 ex... i snitt räknar man att man har sålt hyfsat om man säljer 3000 inom folkmusikgenren... Hmm... fanken... *tänka, tänka*... man har nog valt fel genre... 😛

häng på turnén med britney spears nästa gång, där kan du nog tjäna en krona eller två!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Följande antal gäller i Sverige för guld:

Album 30 000

DVD 10 000

Folkmusik 15 000

Jazz 15 000

Klassiskt 15 000

Singel 10 000

Källa: IFPI

Men vafan HÅRDROCK då!!! Är det 100 cdr eller?!!  😄

Varför daltar man med folkmusik och jazz, dom får la sälja som alla andra!!  😄

edit: stvarsm en krata

😮😄

Ja, det skulle vara kul att släppa en folkmusikskiva som sålde i 30 000 ex... i snitt räknar man att man har sålt hyfsat om man säljer 3000 inom folkmusikgenren... Hmm... fanken... *tänka, tänka*... man har nog valt fel genre... 😆

Tss, tycker att det borde finnas specialregler för all musik. Vad räknas som guld om man ger ut sin musik på hembrända cdr-skivor? Sjutumssinglar? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Följande antal gäller i Sverige för guld:

Album 30 000

DVD 10 000

Folkmusik 15 000

Jazz 15 000

Klassiskt 15 000

Singel 10 000

Källa: IFPI

Men vafan HÅRDROCK då!!! Är det 100 cdr eller?!!  😄

Varför daltar man med folkmusik och jazz, dom får la sälja som alla andra!!  😄

edit: stvarsm en krata

😆😆

Ja, det skulle vara kul att släppa en folkmusikskiva som sålde i 30 000 ex... i snitt räknar man att man har sålt hyfsat om man säljer 3000 inom folkmusikgenren... Hmm... fanken... *tänka, tänka*... man har nog valt fel genre... 😛

Tss, tycker att det borde finnas specialregler för all musik. Vad räknas som guld om man ger ut sin musik på hembrända cdr-skivor? Sjutumssinglar? 🙂

eller på 1/4" rullband??

Link to comment
Dela på andra sajter

awt (oregistrerad)

min musik har blivit spelad på en amerikansk radiostation 😆 "alien air music"

fick ett mail om att de gärna ville spela en hel session med min musik och det fick dem självklart.

Har ingen aning om hur populär den stationen egentligen är men enligt en amerikan på ett annat forum så borde jag se det som en relativt "stor grej" heh 😄 kanalen har tydligen existerat sen 1984 😛 och värkar ha spelat en hel del bra musik genom tiderna.

Ganska roligt att höra en amerikan försöka uttala ord som "tidig vår" eller "hångel sen kyss" i radio 😆

de mailar fortfarande då och då när de vill slänga in någon låt i någon playlist, kanalen har en bra speltid i där borta.. sådär mellan 21-22, alltså mindre bra här, runt 6 på morgonen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått stimpengar från Finland!

Eller....det var så lite så det betalades aldrig ut 🙂

Ola och Potatisarna var bandet och låten heter "Herregud 37".

Link to comment
Dela på andra sajter

har också sålt guld faktiskt....dock med en utfyllnadslåt på ett album (Darin första platta, som dessutom var ganska nära platina om jag inte minns fel?!?). Dessutom har jag en drös med hela osläppta Darin-låtar från innan han gick med i Idol....som dock känns ganska pinsamma idag....

vad jag däremot själv tycker är betydligt roligare är att jag har spelat in Ryan Roxie (Alice Cooper) två gånger på ett par veckor... 😲 (delvis i ett projekt med trummisen James Bradley Jr från Crazytown) och på ett par låtar till ett annat projekt med en tjej från Staterna....

Och fått tre låtar mastrade av Brian "big bass" Gardner (han har mastrat allt från Dr Dre, Eminem, 2pac, Mary J Blige, Janet Jackson ända tillbax till Creedence Clearwater) och han gör jobbet sjukt mkt bättre än våra svenska Cutting Room(som är dom enda andra jag har erfarnhet från)....

men, har dock fortfarande inga försäljningar som jag är direkt superstolt över, men jag håller tummarna och hoppas på det bästa....är ju trots allt bara 27 bast. händer någonting innan jag blir är jag nöjd.... 🙂

WOW!

Hur får jag dig att vilja spela in mitt band?

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått stimpengar från Finland!

Eller....det var så lite så det betalades aldrig ut 

Ola och Potatisarna var bandet och låten heter "Herregud 37". 

Sen fanns det en som hette Jokkmokks Jokke!

Kan aldrig sluta fascineras över skillnaderna här på Studioforum.

Man kan bli glad för så många olika orsaker 🙂

har också sålt guld faktiskt....dock med en utfyllnadslåt på ett album (Darin första platta, som dessutom var ganska nära platina om jag inte minns fel?!?). Dessutom har jag en drös med hela osläppta Darin-låtar från innan han gick med i Idol....som dock känns ganska pinsamma idag....

vad jag däremot själv tycker är betydligt roligare är att jag har spelat in Ryan Roxie (Alice Cooper) två gånger på ett par veckor...     😛  (delvis i ett projekt med trummisen James Bradley Jr från Crazytown) och på ett par låtar till ett annat projekt med en tjej från Staterna....

Och fått tre låtar mastrade av Brian "big bass" Gardner (han har mastrat allt från Dr Dre, Eminem, 2pac, Mary J Blige, Janet Jackson ända tillbax till Creedence Clearwater) och han gör jobbet sjukt mkt bättre än våra svenska Cutting Room(som är dom enda andra jag har erfarnhet från)....

men, har dock fortfarande inga försäljningar som jag är direkt superstolt över, men jag håller tummarna och hoppas på det bästa....är ju trots allt bara 27 bast. händer någonting innan jag blir är jag nöjd....  😲

Redigerat av Bebopkeys
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått stimpengar från Finland!

Eller....det var så lite så det betalades aldrig ut 

Ola och Potatisarna var bandet och låten heter "Herregud 37". 

Sen fanns det en som hette Jokkmokks Jokke!

Kan aldrig sluta fascineras över skillnaderna här på Studioforum.

Man kan bli glad för så många olika orsaker 😱

har också sålt guld faktiskt....dock med en utfyllnadslåt på ett album (Darin första platta, som dessutom var ganska nära platina om jag inte minns fel?!?). Dessutom har jag en drös med hela osläppta Darin-låtar från innan han gick med i Idol....som dock känns ganska pinsamma idag....

vad jag däremot själv tycker är betydligt roligare är att jag har spelat in Ryan Roxie (Alice Cooper) två gånger på ett par veckor...     🙂  (delvis i ett projekt med trummisen James Bradley Jr från Crazytown) och på ett par låtar till ett annat projekt med en tjej från Staterna....

Och fått tre låtar mastrade av Brian "big bass" Gardner (han har mastrat allt från Dr Dre, Eminem, 2pac, Mary J Blige, Janet Jackson ända tillbax till Creedence Clearwater) och han gör jobbet sjukt mkt bättre än våra svenska Cutting Room(som är dom enda andra jag har erfarnhet från)....

men, har dock fortfarande inga försäljningar som jag är direkt superstolt över, men jag håller tummarna och hoppas på det bästa....är ju trots allt bara 27 bast. händer någonting innan jag blir är jag nöjd....  😛

Jag har dock på lager 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått stimpengar från Finland!

Eller....det var så lite så det betalades aldrig ut 🙂

Ola och Potatisarna var bandet och låten heter "Herregud 37".

Men ni sålde ju ganska mycket skivor i Bebop också när ni höll på? Och spelades mycket på radio?

/H.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skalmannen (oregistrerad)

Ja jag har ju precis gjort klart film musik till ett projekt. Väljer att hålla det tyst vilken film det handlar om. Men det är inom den erotiska genren, så mycket kan jag väl säga. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha,

jag finns som jingel på en radiostation i Seattle där jag säger: "Hi, this is Henning Andersson of Draupner. When I travel to the US i listen to KCJL!" eller nåt liknande... Roligt!

Sen har jag också haft medverkat på musik i reklam för Bregott på svensk tv, och turnérat i halva europa och till USA. Ojoj. Skönt med ett litet skrytinlägg.

/H.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...