Jump to content
Annons

Forumister som hörs och syns


Stensdotter

Recommended Posts

Johan Signert fick fyra stycken fyrar i GP idag! 😄

Länk?

/Bengt Nätanalfabet

Hittade inte.

/Sebastian Kasspåattsöka

hr Signeurt har lagt upp den precis här. GP webpublicerar tydligen inte demorecensioner.

Precis! Men demoversioner är just vad man kan hitta på GP's hemsida, eller? Jag sökte på Johan Signert och hittade en gammal demo som recenserad typ 2001 eller nått.

Men kul, Johan! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 152
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Johan Signert fick fyra stycken fyrar i GP idag! 😎

Länk?

/Bengt Nätanalfabet

Hittade inte.

/Sebastian Kasspåattsöka

hr Signeurt har lagt upp den precis här. GP webpublicerar tydligen inte demorecensioner.

Precis! Men demoversioner är just vad man kan hitta på GP's hemsida, eller? Jag sökte på Johan Signert och hittade en gammal demo som recenserad typ 2001 eller nått.

Men kul, Johan! 😄

Kul att hamna i denna tråd utan att posta själv! 😆 Jodå, GP slutade lägga upp "Osignat"-recensionerna på nätet i våras. Men jag har som sagt lagt in den på egna websidan: swedishforbeginners.net.

Måste då ändå lägga till en annan claim to fame: just nu går det ett barnprogram på SVT som jag och Thomas här på forumet har gjort vinjettmusiken till, Expedition Vildmark. Tredje säsongen med samma vinjettmusik. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Då ska jag också bryta mot Jantelagen...

* Jag har gjort en jingle till TV4

* Spelat in en platta som ett tag var den CD från Sverige som sålts för mest pengar på e-bay!!! (Little Yankees - All or Nothing 1996)

* Dr. Bombay (Johnny) körade på denna platta 🙂

* Vi spelade i P3 Live och blev intervjuade

* Vi spelade förband till: Magnum Bonum, Factory, Let's Party (konstallation av medlemmar från Noice, Sha-boom och Europe)

* Spelat in ett "soloprojekt" med en amerikans keyboardist som spelat med Yngwie. Plattan (cdr) blev spelad ett antal gånger i amerikansk radio.

* Spelat in en platta med "Supreme Majesty" (Elements of Creation) och blivit intervjuad i ett antal tidningar och radiostationer i Europa.

* Blivit intervjuad av en av Japans största gitarrtidningar: YOUNG GUITAR MAGAZINE

Young-Guitar.jpg

Tja... det var nog allt av intresse 😛

Redigerat av Snake
Link to comment
Dela på andra sajter

Var det allt?

Syftar du på mig? Och i så fall... vad menar du? Eftersom du inte infogat några smileys så vet jag inte om du är sarkastisk, helt ärlig etc

Om du nu är allvarlig så kan ju inte alla vara som du.

Om du är sarkastisk så förstår jag ingenting du har ju uppenbarligen lyckats ganska bra. "Jag har skrivit guldsäljande" skrev du ju!

Eller så är det bara någon typ av humor jag inte förstår 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det allt?

Syftar du på mig? Och i så fall... vad menar du? Eftersom du inte infogat några smileys så vet jag inte om du är sarkastisk, helt ärlig etc

Om du nu är allvarlig så kan ju inte alla vara som du.

Om du är sarkastisk så förstår jag ingenting du har ju uppenbarligen lyckats ganska bra. "Jag har skrivit guldsäljande" skrev du ju!

Eller så är det bara någon typ av humor jag inte förstår 🙂

Jag är rätt övertygad om att det är humor som är tanken.

Redigerat av DåligtGehör
Link to comment
Dela på andra sajter

Då ska jag också bryta mot Jantelagen...

* Jag har gjort en jingle till TV4

* Spelat in en platta som ett tag var den CD från Sverige som sålts för mest pengar på e-bay!!! (Little Yankees - All or Nothing 1996)

* Dr. Bombay (Johnny) körade på denna platta 😳

* Vi spelade i P3 Live och blev intervjuade

* Vi spelade förband till: Magnum Bonum, Factory, Let's Party (konstallation av medlemmar från Noice, Sha-boom och Europe)

* Spelat in ett "soloprojekt" med en amerikans keyboardist som spelat med Yngwie. Plattan (cdr) blev spelad ett antal gånger i amerikansk radio.

* Spelat in en platta med "Supreme Majesty" (Elements of Creation) och blivit intervjuad i ett antal tidningar och radiostationer i Europa.

* Blivit intervjuad av en av Japans största gitarrtidningar: YOUNG GUITAR MAGAZINE

Young-Guitar.jpg

Tja... det var nog allt av intresse 😄

Wow, där har det hänt en del - kul 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vann en tävling, 1985-nånstans, i P3s ROCKBOX (Hårdrocksprogram på åttiotalet) med Per Fontander där man skulle spela in en jullåt. Jag gjorde en speedvariant av "Hej tomtegubbar..." på Casio CZ-230S, Kasuga SG, målbrottsfalsett och multitrack med hjälp av två bandare.

Fick en för liten t-shirt för insatsen... :rolleyes:

Detta var kanske lite OT. Inget framsteg direkt, snarare en belastning? Tror jag får fixa en mp3 och ladda upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vann en tävling, 1985-nånstans, i P3s ROCKBOX (Hårdrocksprogram på åttiotalet) med Per Fontander där man skulle spela in en jullåt. Jag gjorde en speedvariant av "Hej tomtegubbar..." på Casio CZ-230S, Kasuga SG, målbrottsfalsett och multitrack med hjälp av två bandare.

Fick en för liten t-shirt för insatsen... 😄

Detta var kanske lite OT. Inget framsteg direkt, snarare en belastning? Tror jag får fixa en mp3 och ladda upp.

🙂

Måste höra denna!

Blev nostalgisk när du nämnde Rockbox och Fontander. Det var tider det. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Med tanke på att jag bara är hobbymusiker och inte vill slå mig för bröstet och påstå att jag är särskilt duktig på ett enda instrument à la virtuos, så har det hänt lite iaf:

* Har spelat in cirka 300 egenkomponerade låtar.

* Har nyligen fått seriös uppskattning av keyboardisten och gitarristen i Katie Melua Band, sedan de hört mitt material. De letade upp mig och inte tvärtom...

* Har videoproducerat ett band vars medlemmar har anknytning (=spelat med/producerat) Peter Le Marc, Håkan Hellström, Soundtrack m.fl.). Release årsskiftet?

* Ska mycket troligen inleda ett musikaliskt samarbete med en tjej som varit bakgrundsångerska till Marcoolio och släppt en singelhit för 10 år sedan med en grupp som var med i Z-TV och låg på alla samlingsplattor med den dance-plågaren. Nu jobbar hon med en soloplatta. En nära vän.

* Ska skriva nåt ihop med en australiensisk kille som har ett band, där Dave Matthews Band varit förband till dem och inte tvärtom. Personligen skulle jag nog dock hellre kallat Dave Matthews Band för Special Guest Stars.

* Varit uttagen förste sångsolist och Conga Player (haha...) i skolan.

* Varit direkt erbjuden av Yma Sumacs nära släkting (som var sångpedagog) att få möjlighet att utbilda mig vid ett musikkonservatorium i Milwaukee, US, under hennes ledning. "Enastående känsla och rytmik i rösten", var omdömet. Men jag valde ju en annan bana...

* Vunnit en Telecaster American Series för 13 papp vid en tävling anordnad av Fender.

* Har arbetat med cd-layout åt en kille som turnerat med covers av Richard Marx.

* Men främst av allt, jag ska släppa en platta inom kort, där förutom mig själv medverkar Brozzan som är ett musikaliskt geni med absolut gehör och en kille som är en gammal barndomsvän och tillika gitarrist. Det samarbetet fortsätter på de kommande plattorna. Det finns material (grunderna) i nuläget för åtminstone

3 fullängds-cd till.

😉

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Med tanke på att jag bara är hobbymusiker och inte vill slå mig för bröstet och påstå att jag är särskilt duktig på ett enda instrument à la virtuos, så har det hänt lite iaf:

* Har spelat in cirka 300 egenkomponerade låtar.

* Har nyligen fått seriös uppskattning av keyboardisten och gitarristen i Katie Melua Band, sedan de hört mitt material. De letade upp mig och inte tvärtom...

* Har videoproducerat ett band vars medlemmar har anknytning (=spelat med/producerat) Peter Le Marc, Håkan Hellström, Soundtrack m.fl.). Release årsskiftet?

* Ska mycket troligen inleda ett musikaliskt samarbete med en tjej som varit bakgrundsångerska till Marcoolio och släppt en singelhit för 10 år sedan med en grupp som var med i Z-TV och låg på alla samlingsplattor med den dance-plågaren. Nu jobbar hon med en soloplatta. En nära vän.

* Ska skriva nåt ihop med en australiensisk kille som har ett band, där Dave Matthews Band varit förband till dem och inte tvärtom. Personligen skulle jag nog dock hellre kallat Dave Matthews Band för Special Guest Stars.

* Varit uttagen förste sångsolist och Conga Player (haha...) i skolan.

* Varit direkt erbjuden av Yma Sumacs nära släkting (som var sångpedagog) att få möjlighet att utbilda mig vid ett musikkonservatorium i Milwaukee, US, under hennes ledning. "Enastående känsla och rytmik i rösten", var omdömet. Men jag valde ju en annan bana...

* Vunnit en Telecaster American Series för 13 papp vid en tävling anordnad av Fender.

* Har arbetat med cd-layout åt en kille som turnerat med covers av Richard Marx.

* Men främst av allt, jag ska släppa en platta inom kort, där förutom mig själv medverkar Brozzan som är ett musikaliskt geni med absolut gehör och en kille som är en gammal barndomsvän och tillika gitarrist. Det samarbetet fortsätter på de kommande plattorna. Det finns material (grunderna) i nuläget för åtminstone

3 fullängds-cd till.

🙂

:musik

Are you e star eller? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Med tanke på att jag bara är hobbymusiker och inte vill slå mig för bröstet och påstå att jag är särskilt duktig på ett enda instrument à la virtuos, så har det hänt lite iaf:

* Har spelat in cirka 300 egenkomponerade låtar.

* Har nyligen fått seriös uppskattning av keyboardisten och gitarristen i Katie Melua Band, sedan de hört mitt material. De letade upp mig och inte tvärtom...

* Har videoproducerat ett band vars medlemmar har anknytning (=spelat med/producerat) Peter Le Marc, Håkan Hellström, Soundtrack m.fl.). Release årsskiftet?

* Ska mycket troligen inleda ett musikaliskt samarbete med en tjej som varit bakgrundsångerska till Marcoolio och släppt en singelhit för 10 år sedan med en grupp som var med i Z-TV och låg på alla samlingsplattor med den dance-plågaren. Nu jobbar hon med en soloplatta. En nära vän.

* Ska skriva nåt ihop med en australiensisk kille som har ett band, där Dave Matthews Band varit förband till dem och inte tvärtom. Personligen skulle jag nog dock hellre kallat Dave Matthews Band för Special Guest Stars.

* Varit uttagen förste sångsolist och Conga Player (haha...) i skolan.

* Varit direkt erbjuden av Yma Sumacs nära släkting (som var sångpedagog) att få möjlighet att utbilda mig vid ett musikkonservatorium i Milwaukee, US, under hennes ledning. "Enastående känsla och rytmik i rösten", var omdömet. Men jag valde ju en annan bana...

* Vunnit en Telecaster American Series för 13 papp vid en tävling anordnad av Fender.

* Har arbetat med cd-layout åt en kille som turnerat med covers av Richard Marx.

* Men främst av allt, jag ska släppa en platta inom kort, där förutom mig själv medverkar Brozzan som är ett musikaliskt geni med absolut gehör och en kille som är en gammal barndomsvän och tillika gitarrist. Det samarbetet fortsätter på de kommande plattorna. Det finns material (grunderna) i nuläget för åtminstone

3 fullängds-cd till.

🙂 

:musik

Are you e star eller? 😉

Get this, killen är bara 12 bast.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Are you e star eller? 😉

No. Nagelfar gärna, så märker du snart att ovanstående lista inte inkluderar varken några personliga storsäljare eller gigantiska utmärkelser. Men helt klart är att uppskattning från etablerade alltid gör så att man vill fortsätta att skriva musik. Eller som i mitt fall, nu på höstkanten ta tag i det lilla mer på riktigt igen.

Kul också att en och annan kvartskändis vill delta i mina små projekt.

Återkommer när hemsidan blivit iordning. Den har ju krånglat till förbannelse.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

* Men främst av allt, jag ska släppa en platta inom kort, där förutom mig själv medverkar Brozzan som är ett musikaliskt geni med absolut gehör och en kille som är en gammal barndomsvän och tillika gitarrist. Det samarbetet fortsätter på de kommande plattorna. Det finns material (grunderna) i nuläget för åtminstone

3 fullängds-cd till.

Vad spelar ni för slags musik? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

* Men främst av allt, jag ska släppa en platta inom kort, där förutom mig själv medverkar Brozzan som är ett musikaliskt geni med absolut gehör och en kille som är en gammal barndomsvän och tillika gitarrist. Det samarbetet fortsätter på de kommande plattorna.

Nu fattar jag inte. Brozzan är ju död. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

* Men främst av allt, jag ska släppa en platta inom kort, där förutom mig själv medverkar Brozzan som är ett musikaliskt geni med absolut gehör och en kille som är en gammal barndomsvän och tillika gitarrist. Det samarbetet fortsätter på de kommande plattorna.

Nu fattar jag inte. Brozzan är ju död. 😄

frustar av skratt

😎🙂😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Var det allt?

Syftar du på mig? Och i så fall... vad menar du? Eftersom du inte infogat några smileys så vet jag inte om du är sarkastisk, helt ärlig etc

Om du nu är allvarlig så kan ju inte alla vara som du.

Om du är sarkastisk så förstår jag ingenting du har ju uppenbarligen lyckats ganska bra. "Jag har skrivit guldsäljande" skrev du ju!

Eller så är det bara någon typ av humor jag inte förstår :rolleyes:

Nej, om jag hade syftat på dig så hade jag citerat dit inlägg för att du och andra skulle förstå att jag syftade på just dig.

Jag syftade på tråden i sin helhet, jag tycker att den är en smula lustig eftersom våra samlade erfarenheter och "avancemang" är så pass blygsamma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag syftade på tråden i sin helhet, jag tycker att den är en smula lustig eftersom våra samlade erfarenheter och "avancemang" är så pass blygsamma.

Tror det finns betydligt mer här på forumet, men det kanske hålls tillbaka av jantelagen och/eller en önskan att vara anonym? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det allt?

Syftar du på mig? Och i så fall... vad menar du? Eftersom du inte infogat några smileys så vet jag inte om du är sarkastisk, helt ärlig etc

Om du nu är allvarlig så kan ju inte alla vara som du.

Om du är sarkastisk så förstår jag ingenting du har ju uppenbarligen lyckats ganska bra. "Jag har skrivit guldsäljande" skrev du ju!

Eller så är det bara någon typ av humor jag inte förstår 🥰

Nej, om jag hade syftat på dig så hade jag citerat dit inlägg för att du och andra skulle förstå att jag syftade på just dig.

Jag syftade på tråden i sin helhet, jag tycker att den är en smula lustig eftersom våra samlade erfarenheter och "avancemang" är så pass blygsamma.

men de riktigt stora vill nog inte avslöja sig :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...