Jump to content
Annons

Forumister som hörs och syns


Stensdotter

Recommended Posts

Annons
  • Svar 152
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag har haft med en låt i Dawson's Creek om det är någon som kommer ihåg den serien... tjoohoo... är jag kändis nu? Eeeh...nä... vad hände sen då.... typ ingenting... nä, jag är inte bitter 😆

Hatten av måste jag säga!!! Gud vad kul att få en låt med i en Amerikansk hitserie. Bara en sådan sak 😎 Synd att det inte skapade större intresse dock. D C är en av de bästa ungdomsserier som någonsin gjorts tycker jag, tittade på den när den gick trots att jag inte direkt tillhörde målgruppen *ler*.

KUL att tråden fått liv, det är sådana här grejor jag tycker det är roligt att läsa om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fruppe69 (oregistrerad)
tbruce har släppt en cdr!

Ja du verkar visst tycka det är något väldigt speciellt.

Jag har även jobbat med fröken Gudmundsdottir.

Fett! Hur var det att träffa henne?

Link to comment
Dela på andra sajter

tbruce har släppt en cdr!

Ja du verkar visst tycka det är något väldigt speciellt.

Jag har även jobbat med fröken Gudmundsdottir.

Fett! Hur var det att träffa henne?

Det var trevligt. Hon var kort.

:rolleyes:😳

korta människor är otäcka!! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet inte om det är ngt överdrivet, men jag släpper min första platta i vinter. 😳

blandat med psytrance, acid, o lite house och lite chilloutvibbar me.. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

tbruce har släppt en cdr!

Ja du verkar visst tycka det är något väldigt speciellt.

Jag har även jobbat med fröken Gudmundsdottir.

Fett! Hur var det att träffa henne?

Det var trevligt. Hon var kort.

Hurdå "jobbat"?

Själv har jag, stupfull såklart, stött på Laleh på medborgarplatsens tunnelbana, det gick ganska bra tycker jag. Och fått en låt spelad i radio, och blivit kontaktad av en och samme teaterregissör om att göra musik till pjäser TVÅ gånger, men sen har han lagt ner allt. :rolleyes:

Spelat förband till skitarna Chick Habit (de var dryga så jag snodde saker ur deras merchlåda) och j-punkarna Yumi Yumi (vars basist var gravid och därför skänkte sin gage-öl till mig) också.

Link to comment
Dela på andra sajter

tbruce har släppt en cdr!

Ja du verkar visst tycka det är något väldigt speciellt.

Jag har även jobbat med fröken Gudmundsdottir.

Fett! Hur var det att träffa henne?

Det var trevligt. Hon var kort.

Hurdå "jobbat"?

Hon spelar maracas på min nya CDR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har gett ut platta + EP + vinylsingel på Labrador. Inte mycket att skryta med egentligen, men att få spela in en skiva som sextonåring var jävligt mäktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft med en låt i Dawson's Creek om det är någon som kommer ihåg den serien... tjoohoo... är jag kändis nu? Eeeh...nä... vad hände sen då.... typ ingenting... nä, jag är inte bitter 🙂

Är du med i Chickenpox? Det är ett svenskt band som jag tror varit med i Dawsons Creek?

Link to comment
Dela på andra sajter

Följande antal gäller i Sverige för guld:

Album 30 000

DVD 10 000

Folkmusik 15 000

Jazz 15 000

Klassiskt 15 000

Singel 10 000

Källa: IFPI

Men vafan HÅRDROCK då!!! Är det 100 cdr eller?!! 😉

Varför daltar man med folkmusik och jazz, dom får la sälja som alla andra!! 😄

edit: stvarsm en krata

Redigerat av Altzi
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft med en låt i Dawson's Creek om det är någon som kommer ihåg den serien... tjoohoo... är jag kändis nu? Eeeh...nä... vad hände sen då.... typ ingenting... nä, jag är inte bitter 😉

Coolt!

Vill du avslöja hur du lyckades ta dig in där (förutom att skriva asgrymma låtar såklart)

Link to comment
Dela på andra sajter

Följande antal gäller i Sverige för guld:

Album 30 000

DVD 10 000

Folkmusik 15 000

Jazz 15 000

Klassiskt 15 000

Singel 10 000

Källa: IFPI

Men vafan HÅRDROCK då!!! Är det 100 cdr eller?!! 😉

Varför daltar man med folkmusik och jazz, dom får la sälja som alla andra!! 😄

edit: stvarsm en krata

Hmmm...de mest benägna skivköparna jag känner till är lyssnare inom metalgenren...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft med en låt i Dawson's Creek om det är någon som kommer ihåg den serien... tjoohoo... är jag kändis nu?  Eeeh...nä... vad hände sen då.... typ ingenting... nä, jag är inte bitter  😄

Coolt!

Vill du avslöja hur du lyckades ta dig in där (förutom att skriva asgrymma låtar såklart)

Mm..jag vill med veta..som det syns ovan så gissa jag att han var med i Chickenpox.. 😉 De är ju från Linköping 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ärligt talat, jag är författare i första hand. Låtmakare i andra hand. Å andra sidan är jag en omänskligt skicklig marknadsförare, varför jag helt plötsligt och nästan utan ansträngning lyckats knyta till mig erfarna professionella musiker som vill jobba med mig utan ersättning.

Det tycker jag är rätt ok.

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

har också sålt guld faktiskt....dock med en utfyllnadslåt på ett album (Darin första platta, som dessutom var ganska nära platina om jag inte minns fel?!?). Dessutom har jag en drös med hela osläppta Darin-låtar från innan han gick med i Idol....som dock känns ganska pinsamma idag....

vad jag däremot själv tycker är betydligt roligare är att jag har spelat in Ryan Roxie (Alice Cooper) två gånger på ett par veckor... 😄 (delvis i ett projekt med trummisen James Bradley Jr från Crazytown) och på ett par låtar till ett annat projekt med en tjej från Staterna....

Och fått tre låtar mastrade av Brian "big bass" Gardner (han har mastrat allt från Dr Dre, Eminem, 2pac, Mary J Blige, Janet Jackson ända tillbax till Creedence Clearwater) och han gör jobbet sjukt mkt bättre än våra svenska Cutting Room(som är dom enda andra jag har erfarnhet från)....

men, har dock fortfarande inga försäljningar som jag är direkt superstolt över, men jag håller tummarna och hoppas på det bästa....är ju trots allt bara 27 bast. händer någonting innan jag blir är jag nöjd.... 😉

Redigerat av Mr Keys
Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet inte om det är ngt överdrivet, men jag släpper min första platta i vinter.  :rolleyes:

blandat med psytrance, acid, o lite house och lite chilloutvibbar me.. 😉

Vadå korta människor är otäcka :rolleyes:

Vad är det för en skiva? :rolleyes:

dom e så små.. 😄

första fullängdaren.. med det projektet du gjort remix på.. den kommer btw va med .. om ja får dvs. 🙂

btw pazo.. varför e du inte online???

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Fruppe69 (oregistrerad)
tbruce har släppt en cdr!

Ja du verkar visst tycka det är något väldigt speciellt.

Jag har även jobbat med fröken Gudmundsdottir.

Fett! Hur var det att träffa henne?

Det var trevligt. Hon var kort.

Va coolt! Det kan inte vara många här på forumet som jobbat med världsstjärnor av den kalibern!

Du hjälpte henne lite med nya plattan eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fruppe69 (oregistrerad)
har också sålt guld faktiskt....dock med en utfyllnadslåt på ett album (Darin första platta, som dessutom var ganska nära platina om jag inte minns fel?!?). Dessutom har jag en drös med hela osläppta Darin-låtar från innan han gick med i Idol....som dock känns ganska pinsamma idag....

vad jag däremot själv tycker är betydligt roligare är att jag har spelat in Ryan Roxie (Alice Cooper) två gånger på ett par veckor... 🙂 (delvis i ett projekt med trummisen James Bradley Jr från Crazytown) och på ett par låtar till ett annat projekt med en tjej från Staterna....

Och fått tre låtar mastrade av Brian "big bass" Gardner (han har mastrat allt från Dr Dre, Eminem, 2pac, Mary J Blige, Janet Jackson ända tillbax till Creedence Clearwater) och han gör jobbet sjukt mkt bättre än våra svenska Cutting Room(som är dom enda andra jag har erfarnhet från)....

men, har dock fortfarande inga försäljningar som jag är direkt superstolt över, men jag håller tummarna och hoppas på det bästa....är ju trots allt bara 27 bast. händer någonting innan jag blir är jag nöjd.... 😛

Respekt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har gett ut platta + EP + vinylsingel på Labrador. Inte mycket att skryta med egentligen, men att få spela in en skiva som sextonåring var jävligt mäktigt.

Jag ger ut min första platta som 26 åring, det är också jävligt mäktigt 😛 På min egen label, verkligen stort 🙂 Ja, ett livsprojekt för mig i alla fall, plattan kommer från presseriet nästa vecka!

Cool runnings

/Fred

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet inte om det är ngt överdrivet, men jag släpper min första platta i vinter. 😄

blandat med psytrance, acid, o lite house och lite chilloutvibbar me.. 😛

Låter som en härlig blandning, IDF. Jag ska hålla ögonen öppna när den kommer!

PS. Korta tjejor är i alla fall söta tycker jag 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...