Jump to content
Annons

Vilken är din favoritgrupp/Artist


Luke

Recommended Posts

Annons
  • Svar 87
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Två band som lyser starkast för mig:

Depeche Mode

Recoil

Kan fylla på med andra favvisar just nu:

Portishead

Massive attack

U2

Erasure

Metallica

Linkin Part

Evanescence

Guns and roses

har dessutom börjat lyssna in mig på

black label society

steely dan

mike oldfield

och massa annat bra :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Dream Theater - Därför att originalet alltid är bäst. 😛 Dom kanske inte uppfann progressiv metal, men dom förvandlade det till den genre det är idag, på både gott och ont...

Håller med fullständigt. Dream Theater blåste mig i väggen när jag hörde dem första gången. Deras två-tre senaste album är inte lika bra som de äldre tyvärr, anser jag iaf. Förr gjorde de spännande, intressant och melodisk proggrock men även många underbara lugna låtar men idag gör de mest tung, snabb proggmetal utan någon känsla. 🙁 Ett band jag vill rekommendera till dem som inte hört dem och gillar någon form av rock. 😛 Albumet Scenes from a memory, Images and Words och Awake - riktigt bra album.

😳

/Memphis

Memphis, ditt inlägg gör att jag undrar vad du kan om musik..

Hur 17 kan man spela utan känsla och dessutom väldigt snabbt om man inte är förbannat skicklig ?!

Har hört det argumentet till leda av folk som inte kan spela och endast e mkt avundsjuka på musikerna

som behärskar sitt instrument och musikaliska kunnande till det yttersta..

Om du nu inte gillar att de spelar snabbt eller tungt är en sak men klaga inte på deras känsla 😱

😮 Jösses, vilket påhopp! 😛 Nu vill jag inte starta något offtopic men jag måste försvara mig 😄

Nej men allvarligt. Har du följt Dream Theater genom åren? Jag (och många DT-lyssnare med mig) tycker att Dream Theaters musik inte är vad det var förr. Inte samma härliga harmonier, coola melodier och intressanta taktarter längre. Och visst #"¤#¤ kan man spela snabbt utan att låten är bra och har någon känsla. Förstår inte riktigt ditt resonemang. Visst måste man vara skicklig och duktig på sitt instrument för att klara av det men efter 20 års spelande så tycker jag faktiskt de har tappat gnistan i att göra bra melodisk proggrock som de gjorde förr. (Och avundsjuk är jag inte, jag fixar allt att spela många av deras låtar på både bas och trummor.. ) 😱

/M

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Dream Theater - Därför att originalet alltid är bäst. 😛 Dom kanske inte uppfann progressiv metal, men dom förvandlade det till den genre det är idag, på både gott och ont...

Håller med fullständigt. Dream Theater blåste mig i väggen när jag hörde dem första gången. Deras två-tre senaste album är inte lika bra som de äldre tyvärr, anser jag iaf. Förr gjorde de spännande, intressant och melodisk proggrock men även många underbara lugna låtar men idag gör de mest tung, snabb proggmetal utan någon känsla. 🙁 Ett band jag vill rekommendera till dem som inte hört dem och gillar någon form av rock. 😛 Albumet Scenes from a memory, Images and Words och Awake - riktigt bra album.

😱

/Memphis

Memphis, ditt inlägg gör att jag undrar vad du kan om musik..

Hur 17 kan man spela utan känsla och dessutom väldigt snabbt om man inte är förbannat skicklig ?!

Har hört det argumentet till leda av folk som inte kan spela och endast e mkt avundsjuka på musikerna

som behärskar sitt instrument och musikaliska kunnande till det yttersta..

Om du nu inte gillar att de spelar snabbt eller tungt är en sak men klaga inte på deras känsla 😱

😛 Jösses, vilket påhopp! 😄 Nu vill jag inte starta något offtopic men jag måste försvara mig 🙁

Nej men allvarligt. Har du följt Dream Theater genom åren? Jag (och många DT-lyssnare med mig) tycker att Dream Theaters musik inte är vad det var förr. Inte samma härliga harmonier, coola melodier och intressanta taktarter längre. Och visst #"¤#¤ kan man spela snabbt utan att låten är bra och har någon känsla. Förstår inte riktigt ditt resonemang. Visst måste man vara skicklig och duktig på sitt instrument för att klara av det men efter 20 års spelande så tycker jag faktiskt de har tappat gnistan i att göra bra melodisk proggrock som de gjorde förr. (Och avundsjuk är jag inte, jag fixar allt att spela många av deras låtar på både bas och trummor.. ) 😮

/M

Nej för guds skull, var inte tänkt som ett påhopp ens, utan bara en kommentar,

att man inte kan spela utan känsla på den nivån som dessa snubbar befinner sej på..

Att dom tappat gnistan köper jag direkt för jag håller med dej där,

som tur e har ju Symphony X tagit över och dom e ännu tyngre och tekniska 😳

PS..

Att det kanske såg ut som ett påhopp e nog bara för jag tröttnat en del på just dessa orden,

*har ingen känsla i liret* så fort det gäller musiker som kan spela och lite till..

Redigerat av Biran
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej för guds skull, var inte tänkt som ett påhopp ens, utan bara en kommentar,

att man inte kan spela utan känsla på den nivån som dessa snubbar befinner sej på..

Att dom tappat gnistan köper jag direkt för jag håller med dej där,

som tur e har ju Symphony X tagit över och dom e ännu tyngre och tekniska 🙂

PS..

Att det kanske såg ut som ett påhopp e nog bara för jag tröttnat en del på just dessa orden,

*har ingen känsla i liret* så fort det gäller musiker som kan spela och lite till..

Ok, jag förstår. Kul att vi blev vänner igen iaf.. 🙂

/Memphis

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Ultravox

De har hållt från början och håller fortfarande för mig.

Nyskapande, kombinerar nyskapande (då) synthljud med gitarrer, nyskapande musik, starka låtar.....

Underskattade Genier! 😄

Ananrs är det rätt blandat, allt från Covenant (Svenska, inte norska) till Rammstein....

På "senare" år (10-15) "lugnare musik typ Massive attack och sedan jag träffade min fru har det blivit mycket Lounge/chill out och åt jazz-hållet.

Apoptygma Berzerk är suveräna också, Assemblage 23......

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad fanken! Något måste vara fel. Det är ju ingen som har lika bra smak som jag... 😮😛

Ett fåtal exempel på artister/band som ofta kan avnjutas hos mig, är följande:

Luther Vandross

James Ingram

Earth, Wind & Fire

Kool & the Gang

Delegation

Brothers Johnson

The Whispers

Chic

Queen

ABBA

Toto

Chicago

Boston

Andrea Bocelli

Eros Ramazotti

Luciano Pavarotti

Verdi

Anastacia

BeeGees

ELO

ZZ Top

Bob Marley

Pet shop boys

Boyzone

Wham

George Michael

Diana Ross

Aretha Franklin

Donna Summer

Jonathan Butler

Listan kan gå vidare länge till, men någonstans får man ju försöka sätta punkt... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Svårt att nämna speciella grupper, men jag kan lista några låtar som ligger mig varmt om hjärtat just nu.

Utan inbördes ordning:

Akesson - Flavour Park

Guiseppe Ottaviani - No more Alone

Zenon feat Erire - September Rain (Dub Mix)

The Thrillseekers feat Sheryl Dean - Synaesthesia (The Thrillseekers 2002 Club Mix)

Actagen vs Arizona - Starburst

Lens Flare - Back in Resort (DNS Project Remix)

John O'Callaghan & Guiseppe Ottaviani - Our Dimension

Andy Blueman - Sea Tides

Sven Wittekind & Kaoz - Abstract (Sven Wittekind Remix)

Monogato - Miami Vibe (Omnia Remix)

Kan nog hålla på en stund till, så slutar där 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
DieHard (oregistrerad)

Senaste favoritbandet de senaste fem åren är utan tvekan Nightwish. Alla plattorna är grymma utom den andra som var allt annat än roligt. Deras senaste är den klart bästa och jag går väl emot strömmen(va ovanligt för att vara mig ☺️ ) med att säga den senaste är den klart bästa och att jag inte alls saknar Tarja som sångerska i bandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Love Spirals Downwards

2. Pet Shop Boys

3. Enigma

4. Scooter

5. Vangelis

6. Gregorian

7. Enya

8. Dead Can Dance

9. Sacred Spirit

10. Era

11. 4 Strings

12. Amethystium

13. The Prodigy

14. The KLF

15. Biosphere

16. Deep Forest

17. The Offspring

18. Karunesh

19. ABBA

20. Dr. Bombay

Källa Last.fm

Redigerat av Uozon
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Rotar runt lite i Shivaree och sydamerikansk musik just nu. Nästa vecka kanske det är Knopfler eller Charlie Parker.

Link to comment
Dela på andra sajter

utan inbördes ordning

Här är några av mina favoriter

Mandy Moore, Avril Lavigne, Milley Sirius, Dark Funeral, Opeth, Amon Amarth, Dream Theater, Lady Gaga, Kelly Clakrsson.

+ massssa fler.

Sen är det massa nya artister jag fått ögonen (öronen) för.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...