Jump to content
Annons

Flera nivåer medlemsstatus.


brojd

Tycker ni att vi skall införa fler "nivåer" av medlemskap än de tre vi har idag?  

81 röster

  1. 1. Tycker ni att vi skall införa fler "nivåer" av medlemskap än de tre vi har idag?

    • Nej. (Nykomling, Medlem och Veteran räcker)
      53
    • Ja. (Fler nivåer behövs)
      26


Recommended Posts

Skämt o sido, Vet-status kanske skulle baseras på procent av de flitigaste postarna istället för antal poster.

knappast intressant som underlag för veteranstatus, men det kan vara intressant att veta vilka som är mest aktiva ex. under den senaste månaden.

Om vi håller 500 som gräns kommer vi till sist ha fler veteraner än medlemmar.

du kommer inte upp i 500 inlägg utan att vara en filtigt återkommande besökare, även om det skulle ta 1 år att göra 500 inlägg. det är väl i sådana fall det man vill visa om en medlem, genom att ange denna som veteran?

vänd på det, om vi alla som nu är registrerade hänger här i 10 år, kommer det att innebära att vissa ändå inte betraktas som veteraner, för att de inte kommit upp i ex. 10 000 inlägg?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 128
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

för ett år sedan vara men veteran efter 500 inlägg och nu behövs det 1000. och vad är det egentligen -mot bakgrund av detta- du vill att ordet "veteran" ska betyda/signalera, eftersom du kände dig tvungen att ändra förutsättningarna?

Antar att det du egentligen vänder dig emot är termen "Veteran". Vem säger att jag har tänkt alls? :rolleyes: Nej, ärligt talat så var det en term jag satte i forumets begynnelse och är öppen för alternativa förslag - om nivån alls ska vara kvar. Är personligen mest inne på att slopa titeln, men kanske låta aktiva medlemmar själva ge sig en titel. Så får man själv avgöra om man vill vara seriös eller humoristisk i sina titlar. Eller bara låta den gamla vara.

Men ändå, förslag till till Veteran-alternativ:

* Forumnörd

* Flitig postare

* Trotjänare

Link to comment
Dela på andra sajter

FYI: För att kallas Veteran, ska man nu ha 1000 inlägg mot tidigare 500. Ledsen Itzhak, Thimmie, k9 och hegobald, men jag tror ni är med.

Ojoj! :rolleyes:

EDIT: Jag tycker det är SKETBRA!

Redigerat av Thimmie
Link to comment
Dela på andra sajter

för ett år sedan vara men veteran efter 500 inlägg och nu behövs det 1000. och vad är det egentligen -mot bakgrund av detta- du vill att ordet "veteran" ska betyda/signalera, eftersom du kände dig tvungen att ändra förutsättningarna?

Antar att det du egentligen vänder dig emot är termen "Veteran". Vem säger att jag har tänkt alls? :rolleyes: Nej, ärligt talat så var det en term jag satte i forumets begynnelse och är öppen för alternativa förslag - om nivån alls ska vara kvar. Är personligen mest inne på att slopa titeln, men kanske låta aktiva medlemmar själva ge sig en titel. Så får man själv avgöra om man vill vara seriös eller humoristisk i sina titlar.

det låter betydligt bättre.

vill ändå säga, att jag tycker att det kunde vara bra att kunna betygsätta trådar, just för att underlätta vid sökningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

alternativet är ju att poängsätta själva trådarna, efter hur väl man tycker att de behandlar ett ämne. detta kan åtminstone ha en praktisk funktion när någon använder sökmotorn och tycker sig få upp för många träffar.

Som äkta söknörd tycker jag detta vore en skitbra idé. Det skulle definitivt göra den ibland lite haltande sökfunktionen ett snäpp vassare.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Det är ändå lite komiskt att ett forum på nätet kan ha så pass stor vikt i våra liv att vi lägger så här mycket energi på hur vi vill ha det. 😄

Åh herregud. Du har så jävla rätt Hacke.. Fast det är egentligen inte komiskt, kanske mer tragiskt? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

för ett år sedan vara men veteran efter 500 inlägg och nu behövs det 1000. och vad är det egentligen -mot bakgrund av detta- du vill att ordet "veteran" ska betyda/signalera, eftersom du kände dig tvungen att ändra förutsättningarna?

Antar att det du egentligen vänder dig emot är termen "Veteran". Vem säger att jag har tänkt alls? 🙂 Nej, ärligt talat så var det en term jag satte i forumets begynnelse och är öppen för alternativa förslag - om nivån alls ska vara kvar. Är personligen mest inne på att slopa titeln, men kanske låta aktiva medlemmar själva ge sig en titel. Så får man själv avgöra om man vill vara seriös eller humoristisk i sina titlar. Eller bara låta den gamla vara.

Men ändå, förslag till till Veteran-alternativ:

* Forumnörd

* Flitig postare

* Trotjänare

Nu står det ju moderator under min avatar så för min del kan det ju egentligen inte spela någon större roll... 😎

I vilket fall som helst tycker jag rent definitionsmässigt att texten "flitig postare" är mer relevant än "veteran". Samtidigt är ju detta rätt lätt att se själv med tanke på mängden inlägg som krävs. En bättre och mer passande variant jag tycka var något som baserade sig på antal inlägg under en tidsrymd, samtidigt får man ju inte in om man faktiskt har bidragit med något, och att en del kanske bara postar på lite för att inte tappa status... Aja... det är en svår fråga...

Jag ser faktiskt egentligen helst att det är kvar som det är, minst krångel. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ändå lite komiskt att ett forum på nätet kan ha så pass stor vikt i våra liv att vi lägger så här mycket energi på hur vi vill ha det.  🙂

Åh herregud. Du har så jävla rätt Hacke.. Fast det är egentligen inte komiskt, kanske mer tragiskt? 😄

Tragikomiskt? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Öhh.. Anledning till att jag tog upp det här med guru-status är snarast att jag känner att jag (och säkert andra med mig) ofta ger bra svar men sen hör man inte en susning om hur det gick.. Om tipset funkade etc.. Guru-statusen ser jag som en morot till att man ska skriva sakligare och mer genomtänkta inlägg... Ofta blir det en massa meningslösa inlägg som spårar ur och trådar får delas etc.

Som jag ser det ska guru-status innebära 3 saker

1. Att kunna se om ett inlägg gav svar på den ursprungliga frågan och ge en kvittens till den som gav svaret.

2. Vara en morot för sakligare inlägg.

3. Höja detta forums kvalitét.

Ha en trevlig eftermiddag nu! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ändå lite komiskt att ett forum på nätet kan ha så pass stor vikt i våra liv att vi lägger så här mycket energi på hur vi vill ha det.  😄

Åh herregud. Du har så jävla rätt Hacke.. Fast det är egentligen inte komiskt, kanske mer tragiskt? 🙂

Tragikomiskt? 😎

Perfekt ordval 😄

Olsberg: Istället för veteran, Elit kanske 😛

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Att skriva in och berätta "hur det gick" tillhör normal artighet och hyffs. (Eller så är det bar 😄😎 a jag som börjar bli gammal och sur.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ändå lite komiskt att ett forum på nätet kan ha så pass stor vikt i våra liv att vi lägger så här mycket energi på hur vi vill ha det.  😄

Åh herregud. Du har så jävla rätt Hacke.. Fast det är egentligen inte komiskt, kanske mer tragiskt? 🙂

Tragikomiskt? 😎

Perfekt ordval 😄

Olsberg: Istället för veteran, Elit kanske 😛

Det är inte mer eller mindra dragiskt att man hänger på forumet än vad det är att sitta framför tv:n i fem timmar. Vissa gillar att sitta framför Fame Factory på TV3 och rösta på sina "idoler". Andra läser böcker. Forumet är bara ett annat sätt att roa sig på. Vad är skillnaden? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ändå lite komiskt att ett forum på nätet kan ha så pass stor vikt i våra liv att vi lägger så här mycket energi på hur vi vill ha det.  😄

Åh herregud. Du har så jävla rätt Hacke.. Fast det är egentligen inte komiskt, kanske mer tragiskt? 🙂

Tragikomiskt? 😎

Perfekt ordval 🙂

Olsberg: Istället för veteran, Elit kanske 😛

Det är inte mer eller mindra dragiskt att man hänger på forumet än vad det är att sitta framför tv:n i fem timmar. Vissa gillar att sitta framför Fame Factory på TV3 och rösta på sina "idoler". Andra läser böcker. Forumet är bara ett annat sätt att roa sig på. Vad är skillnaden? 🙂

Skillnaden är att dokusåpor är f-n så mycket mer tragiskt än att hänga på nätet. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ändå lite komiskt att ett forum på nätet kan ha så pass stor vikt i våra liv att vi lägger så här mycket energi på hur vi vill ha det.  😄

Åh herregud. Du har så jävla rätt Hacke.. Fast det är egentligen inte komiskt, kanske mer tragiskt? 😛

Tragikomiskt? 😱

Perfekt ordval 😱

Olsberg: Istället för veteran, Elit kanske 😛

Det är inte mer eller mindra dragiskt att man hänger på forumet än vad det är att sitta framför tv:n i fem timmar. Vissa gillar att sitta framför Fame Factory på TV3 och rösta på sina "idoler". Andra läser böcker. Forumet är bara ett annat sätt att roa sig på. Vad är skillnaden? 🙂

Skillnaden är att dokusåpor är f-n så mycket mer tragiskt än att hänga på nätet. 😕

Naturligtvis, enligt dig. En dokusåpa-nörd delar förmodligen inte din åsikt och tycker förmodligen att vi är tragiska som sitter framför datorn och "hänger" på forumet. Andra tycker att sporten fotboll är helt sjuk; hur kan 20 man (+2 två målvakter) jaga en boll över en plan som är 113 x 76m? Jag tycker att det är fantastiskt kul. Vi är alla olika och lika tragiska! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

[...] men kanske låta aktiva medlemmar själva ge sig en titel. Så får man själv avgöra om man vill vara seriös eller humoristisk i sina titlar.

Suverän idé!

Först då kan dom "humoristiska" titlarna också bli roliga. 😕

[...] alternativet är ju att poängsätta själva trådarna, efter hur väl man tycker att de behandlar ett ämne. detta kan åtminstone ha en praktisk funktion när någon använder sökmotorn och tycker sig få upp för många träffar.

Också en riktigt bra idé!

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak slog mig just. Ni som har 2000 - 3000 och nån enstaka faktiskt över (Neko t ex.. 😕) Hur sjutton har ni burit er åt?! Jag kikar in rätt ofta, men inte sjutton hittar jag så himla mycket att skriva om, svara på med mera. Obegripligt! 😱

//smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

för ett år sedan vara men veteran efter 500 inlägg och nu behövs det 1000. och vad är det egentligen -mot bakgrund av detta- du vill att ordet "veteran" ska betyda/signalera, eftersom du kände dig tvungen att ändra förutsättningarna?

Antar att det du egentligen vänder dig emot är termen "Veteran". Vem säger att jag har tänkt alls? 🙁 Nej, ärligt talat så var det en term jag satte i forumets begynnelse och är öppen för alternativa förslag - om nivån alls ska vara kvar. Är personligen mest inne på att slopa titeln, men kanske låta aktiva medlemmar själva ge sig en titel. Så får man själv avgöra om man vill vara seriös eller humoristisk i sina titlar. Eller bara låta den gamla vara.

Men ändå, förslag till till Veteran-alternativ:

* Forumnörd

* Flitig postare

* Trotjänare

Nu står det ju moderator under min avatar så för min del kan det ju egentligen inte spela någon större roll... 😕

I vilket fall som helst tycker jag rent definitionsmässigt att texten "flitig postare" är mer relevant än "veteran". Samtidigt är ju detta rätt lätt att se själv med tanke på mängden inlägg som krävs. En bättre och mer passande variant jag tycka var något som baserade sig på antal inlägg under en tidsrymd, samtidigt får man ju inte in om man faktiskt har bidragit med något, och att en del kanske bara postar på lite för att inte tappa status... Aja... det är en svår fråga...

Jag ser faktiskt egentligen helst att det är kvar som det är, minst krångel. 😱

Jag är hellre "forumnörd" än "flitig postare" - och "veteran" låter lite träigt och gammalt, så det är inte alls lika kul... 😱

Det skulle kanske vara en idé att ha kvar nuvarande automatiska titlar (eller kanske ett par nivåer till, men lite roligare varianter) för de som inte orkar bry sig - och låta alla sätta sin egen titel i sin profil om de vill ha någon annan titel än den automagiska...

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak slog mig just. Ni som har 2000 - 3000 och nån enstaka faktiskt över (Neko t ex.. 😕) Hur sjutton har ni burit er åt?! Jag kikar in rätt ofta, men inte sjutton hittar jag så himla mycket att skriva om, svara på med mera. Obegripligt! 🙁

//smulan

Här finns så många hjälpsamma typer, att det gäller att vara kvick som 17 med sina svar för att ingen ska ha hunnit före... 😱

Det är ju bara att hoppa in och skriva så fort man tycker att man har något att tillföra diskussionen, så kommer man upp i många inlägg ganska snabbt - men det är ju egentligen inte kvantiteten som är viktig, utan kvaliteten... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle kanske vara en idé att ha kvar nuvarande automatiska titlar (eller kanske ett par nivåer till, men lite roligare varianter) för de som inte orkar bry sig - och låta alla sätta sin egen titel i sin profil om de vill ha någon annan titel än den automagiska...

haha, en bra idé ju! Alla blir glada.

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak slog mig just. Ni som har 2000 - 3000 och nån enstaka faktiskt över (Neko t ex.. 😕) Hur sjutton har ni burit er åt?! Jag kikar in rätt ofta, men inte sjutton hittar jag så himla mycket att skriva om, svara på med mera. Obegripligt! 😱

//smulan

Numera skriver jag inte så mycket som jag gjorde för säg ett år sedan. Forumet var ju mindre då och jag tyckte jag hade mer att fråga om och tillföra. Kanske är i en svacka nu bara, vet ej. Men jag skriver en hel del i demotrådar och försöker i viss mån även ge en annan sida i diverse debatter, även om jag inte står för den ståndpunkten själv, mest för att belysa problemet från en annan synvinkel. Sedan nu när jag har blivit moderator så har det ju blivit en del poster som säger: "trevligt med demos, men läs reglerna" 😱 osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak slog mig just. Ni som har 2000 - 3000 och nån enstaka faktiskt över (Neko t ex.. 😕) Hur sjutton har ni burit er åt?! Jag kikar in rätt ofta, men inte sjutton hittar jag så himla mycket att skriva om, svara på med mera. Obegripligt! 😱

//smulan

det gäller att hänga här mycket.

man får helt enkelt vara snabb och svara innan någon annan hinner före.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle kanske vara en idé att ha kvar nuvarande automatiska titlar (eller kanske ett par nivåer till, men lite roligare varianter) för de som inte orkar bry sig - och låta alla sätta sin egen titel i sin profil om de vill ha någon annan titel än den automagiska...

haha, en bra idé ju! Alla blir glada.

WTF!?!

du sågade "roliga titlar" när jag framlade idén iom. att jag startade tråden.... men nu 2 sidor senare är den helt ok? 😱

eller är ni ett helt kollektiv som loggar in med ditt alias? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle kanske vara en idé att ha kvar nuvarande automatiska titlar (eller kanske ett par nivåer till, men lite roligare varianter) för de som inte orkar bry sig - och låta alla sätta sin egen titel i sin profil om de vill ha någon annan titel än den automagiska...

haha, en bra idé ju! Alla blir glada.

WTF!?!

du sågade "roliga titlar" när jag framlade idén iom. att jag startade tråden.... men nu 2 sidor senare är den helt ok? 😱

eller är ni ett helt kollektiv som loggar in med ditt alias? 🙂

Det är en konspiration. Alla är ute efter just dig... 😛😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle kanske vara en idé att ha kvar nuvarande automatiska titlar (eller kanske ett par nivåer till, men lite roligare varianter) för de som inte orkar bry sig - och låta alla sätta sin egen titel i sin profil om de vill ha någon annan titel än den automagiska...

haha, en bra idé ju! Alla blir glada.

WTF!?!

du sågade "roliga titlar" när jag framlade idén iom. att jag startade tråden.... men nu 2 sidor senare är den helt ok? 😱

eller är ni ett helt kollektiv som loggar in med ditt alias? 🙂

Det är en konspiration. Alla är ute efter just dig... 😛😄

Jepp.

Ska logga in på Vacums konto nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Det skulle kanske vara en idé att ha kvar nuvarande automatiska titlar (eller kanske ett par nivåer till, men lite roligare varianter) för de som inte orkar bry sig - och låta alla sätta sin egen titel i sin profil om de vill ha någon annan titel än den automagiska...

haha, en bra idé ju! Alla blir glada.

WTF!?!

du sågade "roliga titlar" när jag framlade idén iom. att jag startade tråden.... men nu 2 sidor senare är den helt ok? 😱

eller är ni ett helt kollektiv som loggar in med ditt alias? 🙂

Det är en konspiration. Alla är ute efter just dig... 😛😄

Blev det inte lite för mycket OT nu va? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle kanske vara en idé att ha kvar nuvarande automatiska titlar (eller kanske ett par nivåer till, men lite roligare varianter) för de som inte orkar bry sig - och låta alla sätta sin egen titel i sin profil om de vill ha någon annan titel än den automagiska...

haha, en bra idé ju! Alla blir glada.

WTF!?!

du sågade "roliga titlar" när jag framlade idén iom. att jag startade tråden.... men nu 2 sidor senare är den helt ok? 😱

eller är ni ett helt kollektiv som loggar in med ditt alias? 😄

suckin' up for claes! Nä, men menade såklart att-låta-alla-sätta-sin-egen-titel. Då blir det ju helt perfekt meningslöst och hela konceptet faller vilket jag tycker skulle va kul. Hiearkin skulle hur som helst vara helt bortblåst.

Link to comment
Dela på andra sajter

suckin' up for claes! Nä, men menade såklart att-låta-alla-sätta-sin-egen-titel. Då blir det ju helt perfekt meningslöst och hela konceptet faller vilket jag tycker skulle va kul. Hiearkin skulle hur som helst vara helt bortblåst.

Nja, den syns fortfarande på de tre plupparna under titeln.

1 plupp = nybörjare

2 pluppar = medlem

3 pluppar = veteran, forumnörd (eller valfri titel)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...