Jump to content
Annons

Den bäst producerade skivan ?


suedehead

Recommended Posts

Annons
  • Svar 106
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

För tillfället är jag djupt impad av gitarristen i System Of A Downs jobb med senaste Mezmerise. Vet inte hur många gånger den har rullat i spelarn...fantastiska låtar, lekfullt och grymt ljud, tycker jag. Och en fantastiskt genomtänkt albumdramaturgi och låtordning. En cool ljuddetalj är ju att dom använde en gitarrvägg, på riktigt, för att spela in elgitarrljudet. Alltså tapetserat studioväggarna med en massa ackgitarrer och låtit gitarrljudet resonera i dem.

Längtar efter Hypnotize för att ta mig genom vintern....

Link to comment
Dela på andra sajter

Rebecka Thörnqvists skivor är alltid välproddade. Tacka f-n för det när svenska studioeliten spelar och Alaar Suurna m fl brukar var inblandade. Soilworks "Stabbing The Drama", nyskapande sound och en produktion som imponerar och gör att man uppfattar minsta detalj trots att ljudbilden är fullpackad.

Det finns mer men detta tänkte jag på just nu...............

Link to comment
Dela på andra sajter

Rebecka Thörnqvists skivor är alltid välproddade. Tacka f-n för det när svenska studioeliten spelar och Alaar Suurna m fl brukar var inblandade.

Måste få gnälla emot lite. Tycker många av Törnqvists plattor är skittråkigt proddade. Bra musik, bra musiker och jävligt bra sång men jag är totalt urless på detdär hemska stockholms-slick-soundet som alltid uppstår. Allt är välpolerat och platt och dött. Inget sticker ut. Perfekta mixar, men nästan alltid jäkligt okreativt rakt igenom.

Den enda jag kan gilla produktionen på är "The Kaza-session" . Sånt är stockholmsmaffian bra på att skruva till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter noggrant övervägande måste jag säga Hunky Dory med David Bowie. Instrumentationen är helt fantastisk och plattan är väldigt varierad men ändå sammanhängande. Lyssna på Bewlay Brothers och vrid upp volymen. Eller Oh You Pretty Things. Tänk sedan att det var 1971 och vad för teknik de hade på den tiden om ni vill jämföra med dagens produktioner. Tony Visconti producerade.

Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

Kul tråd!!

Nr 1 går oavkortat till Faith Hills Cry platta, den är producerad av Dan Huff (sångare/gitarrist i Giant bla), Dan har producerat och lirat på i stort sett varenda stor artist som finns, inkl Michael Jackson m.fl.

Sen på andra plats kommer Michael Jackson's Thriller, så jävla bra proddad så man har lust att dö typ ...

Jag kan hålla med om att Black Album med Metallica är en fruktansvärt bra proddad platta, fast jag avskyr Metallica, men den plattan är riktigt bra proddad. Hårt jäkla arbete ligger bakom.

Sen tycker jag att Britneys platta Oops I Did It Again är jävligt bra proddad. Fruktansvärt must faktiskt.

Sen även Bon Jovis These Days plattan är väldigt nära och känns väldigt äkta, väldigt bra proddad.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...